Stoppe amning {{forumTopicSubject}}
Min datter er 12 dage gammel i dag. Hun er siden fødslen blevet ammet, som i starten gik rigtig godt. Hun var rigtig god til at få fat, og jeg har massere af mælk, så det gik rigtig godt.
Hun suttede dog så hårdt, at jeg til sidst ikke kunne holde det ud længere, så jeg begyndte at bruge suttebrikker, og har faktisk gjort det siden da det stadig gør ondt.
Jeg har i mellem tiden kunne nøjes med at bruge den på det højre bryst, hvor det gjorde mest ondt, men nu kan hun pludselig ikke få fat uden suttebrikken, og derfor måtte jeg begynde at bruge den på mit venstre bryst også.
Det har ikke været så nemt at amme hende siden jeg begyndte at bruge suttebrikken. Hun sutter i maks 30 sekunder, så slipper hun vacuumet'et og sutter som hun ville gøre på en sut. Og så får hun ikke rigtig noget ud af det. Der er massere af mælk, for suttebrikken er helt fyldt op med mælk når hun slipper. Jeg har også prøvet at tømme den for at se om den var for fyldt, men det hjælper ikke.
Hun havde ondt i maven i går aftes, som om hun havde en bøvs der sad i klemme, og jeg tænker det er fordi hun ikke har ordentligt fat når hun bliver ammet, og derfor suger luft ind.
Var det ikke fordi man fik pisket ørene fulde med hvor godt amning er, så var jeg nok allerede stoppet, men jeg vil jo gerne det bedste for min datter. Giver jeg for let op? Jeg synes bare det er synd at det skal blive til en træls oplevelse hver gang.
apr 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 57 Svar: 668
Min bedste råd, snak med sp.
sep 2012
Følger: 7 Følgere: 7 Emner: 61 Svar: 419
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 213 Svar: 938
sep 2012
Følger: 7 Følgere: 7 Emner: 61 Svar: 419
Kl. 12.00 fik hun 100 ml af mit eget mælk som jeg havde malket ud i en flaske. Jeg har malket 100 ml mere ud som hun får igen kl. 15.00.
Jeg har tænkt mig at købe en brystpumpe og så malke ud og give hende det, da jeg har så meget mælk. Kan man blive ved med det i alle 6 måneder, eller bliver man nød til at gå over til MME på et tidspunkt? Eller det er meget individuelt hvor længe man kan gøre det?
apr 2008
Følger: 31 Følgere: 31 Babyer: 2 Emner: 519 Svar: 5.581
Stoppe amning