{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.492 visninger | Oprettet:

Stoppe amning {{forumTopicSubject}}

Min datter er 12 dage gammel i dag. Hun er siden fødslen blevet ammet, som i starten gik rigtig godt. Hun var rigtig god til at få fat, og jeg har massere af mælk, så det gik rigtig godt.

Hun suttede dog så hårdt, at jeg til sidst ikke kunne holde det ud længere, så jeg begyndte at bruge suttebrikker, og har faktisk gjort det siden da det stadig gør ondt.

Jeg har i mellem tiden kunne nøjes med at bruge den på det højre bryst, hvor det gjorde mest ondt, men nu kan hun pludselig ikke få fat uden suttebrikken, og derfor måtte jeg begynde at bruge den på mit venstre bryst også.

Det har ikke været så nemt at amme hende siden jeg begyndte at bruge suttebrikken. Hun sutter i maks 30 sekunder, så slipper hun vacuumet'et og sutter som hun ville gøre på en sut. Og så får hun ikke rigtig noget ud af det. Der er massere af mælk, for suttebrikken er helt fyldt op med mælk når hun slipper. Jeg har også prøvet at tømme den for at se om den var for fyldt, men det hjælper ikke.

Hun havde ondt i maven i går aftes, som om hun havde en bøvs der sad i klemme, og jeg tænker det er fordi hun ikke har ordentligt fat når hun bliver ammet, og derfor suger luft ind.

Var det ikke fordi man fik pisket ørene fulde med hvor godt amning er, så var jeg nok allerede stoppet, men jeg vil jo gerne det bedste for min datter. Giver jeg for let op? Jeg synes bare det er synd at det skal blive til en træls oplevelse hver gang.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.
  • Løs vandhand skal fastgøres 499 kr.
  • Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Skridsikker måtte 800 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stoppe amning
  • #1   6. feb 2013 Kan din sp ikke hjælp dig med at få amningen op og køre igen. Måske hun har nogle fif. Min dreng suttede hul på mit højre bryst og jeg brugte ammebrik indtil det var helet. Min sp sagde at når jeg lagde den igen skulle jeg være fast i beslutningen om at han skulle sutte normalt igen og det så ville lykkedes med god vilje. Men her gik det så også meget smertefrit at gå væk fra brikken.
    Min bedste råd, snak med sp. smiley

• #3   6. feb 2013 Hun får sutten engang i mellem. Min sp har sagt god for det, da hun har et stort suttebehov. Men måske jeg skulle prøve at lade være med at give hende sutten og se om det virker smiley

• #4   6. feb 2013 Jeg tænker at hvis hun har et stort suttebehov, så tag sutten fra hende og læg hende til brystet hver gang hun vil sutte... smiley Tid og tålmodighed.. smiley Go vind

• #6   6. feb 2013 Jeg har prøvet at starte forfra uden brikkerne, men hun er så ivrig efter at få noget at spise at det bliver en kamp at få hende til at få fat, og hun derfor bliver så hysterisk at hun slet ikke vil.

Kl. 12.00 fik hun 100 ml af mit eget mælk som jeg havde malket ud i en flaske. Jeg har malket 100 ml mere ud som hun får igen kl. 15.00.

Jeg har tænkt mig at købe en brystpumpe og så malke ud og give hende det, da jeg har så meget mælk. Kan man blive ved med det i alle 6 måneder, eller bliver man nød til at gå over til MME på et tidspunkt? Eller det er meget individuelt hvor længe man kan gøre det? smiley

• #9   6. feb 2013 Du kan også prøve at bruge suttebrikken til start, lige til den værste sult, og så uden for resten.. Så'n gjorde jeg da Bastian skulle vænnes fra brikken.. Det tager tid og et gnavet barn i starten, men med tålmodighed kan det godt lykkedes.. Jeg har ammet i 3 måneder.. smiley

Kommentér på:
Stoppe amning

Annonce