{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.475 visninger | Oprettet:

Test af Autostole ! {{forumTopicSubject}}

hvis man skal ud og købe ny auto/sædepude er det nok en god ide lige og kigge her

hver 5. auto dumper i test ! det er relativt mange når man tænker på at det er børns sikkerhed man har med at gøre !!!!

artikel : http://ekstrabladet.dk/kup/dinepenge/article1764197.ece

Testen:
http://www.fdm.dk/autostole/test-2012

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Test af Autostole !
  • #1   24. maj 2012 Om jeg så forstår at man godkender og sender stole på markedet som direkte bliver frarådet pga sikkerheds problemer????

Skræmmende men sandt at nogle (måske endda mange) tænker mere på penge end sikkerhed når de køber stol smiley

• #2   24. maj 2012 jeg takker rigtig mange gange for linket - nu ved jeg helt klart hvilken stol jeg skal have til min guldklump smiley

• #3   24. maj 2012 ja jeg forstår heller ikk hvorfor de må sætte de stole på mærket når de ikk lever op til kravene !?

ja man tænker på penge frem for sikkerhed og det er skræmmende !!!

• #4   24. maj 2012 man = mange

det gik lige stærkt nok hehe

• Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 289
    #5   24. maj 2012 Hvem ved at nogle af de stole der har fået topkarakterer i kollisionstesten faktisk har fået en sammenlagt dårlig karakter?

Hvem ved at en stor del af testen i virkeligheden er baseret på personlige meninger?

Hvem ved at nogle af de stole har scoret en sammenlagt dårlig karakter - faktisk klarer sig bedre en testvinderen ude på landevejene?

Hvem ved at stolene er testet i af tyskere i Tyskland og ikke Tænk og FDM?

Hvem ved at nogle af de stole faktisk ikke er monteret som en fagperson med et indgående kendskab til dem ville montere dem?

• #6   24. maj 2012 Lena L:

de autostole er testet på alle tænklig måder og ikk kun i en kollisiontest, så derfor har de fået de karakter som de har,.... ville du vælge en auto der ikk klare kollisiontesten men alle de andre ?

de er ikk baseret på personlig meninger, men test fortaget på et testcenter

det ville de sikkert... men jeg ville aldrig sætte min barn i en auto der har dumpet en test eller klaret sig dårligere ! jeg ville vælge det bedste til mit barn !

nu står der ligesom i artikelen at de er testet i tyskland, så der har du dit svar

hvis man sender en stol på marked som ALLE kunne montere den, det nytter ikk noget at man skal bruge en fagperson til at montere sin autostol..... alle auto skal være nemme og montere, så de virker som de skal hvis udheldet er ude !

• Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

#7   25. maj 2012 Mor til 2 skønne unger

Jeg ved godt hvordan de er testet. Så jeg er klar over at det ikke kun er kollisionsstests. En stor del af det er brugervenlighed.

Og lige netop i katagorien brugervenlighed drejer det sig om folks meninger. De tager nogle børnefamilier ind og lader dem montere stolene, sætte ungerne i dem, tage dem ud igen. Benplads, komfort for barnet, udsyn, pladsbehovet osv . Hvor nemt er manualen at forstås osv osv.

det er kun kollisionstestene og målningerne på skadelige stoffer der er rent objektive. Den anden er ikke.

Det der med om mit barn har plads nok, sidder godt, har godt udsyn, stolens pladsbehov i bilen, hvordan den er at montere, om manualen er nem at forstå, skal jeg nok selv finde ud af. det behøver jeg ikke fremmede til at fortælle mig.. At en stol giver en person problemer betyder jo ikke at den også giver alle andre problemer. Og kan man montere dem rigtigt og heller ikke har problemer med de andre områder i den katagori, ja så kan man jo se bort fra testresultaterne i den.

Og om en stol kan monteres forsvarligt fast i min bil afgører jeg også selv.

Det har alle dage været en god ide at få en fagperson til at vise hvordan stolen man har valgt monteres i bilen. Derefter skulle den del ikke være et problem. Det kan man jo få klaret i det øjeblik man køber den.

Du kan læse mere om det her:

(link fjernet)

der står det ret fint beskrevet.

• Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

#8   25. maj 2012 Om jeg ville vælge en stol der har klaret sig dårligt i kollisionstesten.

jeg har set crashtest videoer til netop denne omgang test og ttests fra tidligere år. de testes i et bil karosseri der helt skraldet for indhold bortset fra bagsædet og sikkerhedselerne der, også lige forsædeskinnerne. Så jeg er klar over hvordan de enkelte er monteret.

Det kommer an på hvilken stol der er tale om. er det en fremadvendt, så ville jeg under ingen omstændigheder gøre det, fordi ingen kan gøre noget for at forbedre det resultat. Er det en bagudvendt, så ja. for her kan man gøre noget. disse stole har god gavn af at have kontakt til forsædet hvis de er bagi (og de er kun bagi i disse tests) eller ved montering foran -i kontakt med instrumentbrættet. Det reducerer rotationen betydeligt og dermed mindskes belastningerne på testdukken eller barnet. Nu er det sjældent at en bagudvendt stol får en dårlig kollisionskarakter for bagudvendt position. men det er sket.

der er også forskel på størrelsen af de testdukker der anvendes. Går stolen til 18 kg anvendes Q3 dukken som den største testdukke til den stol. Q3 vejer 14½ kg.

Går stolen til 25 kg, testes den derimod med en 120 cm lang og 23 kg tung Q6 dukke.

Også er der jo P10 til bæltestolene.

kan stolen vende begge veje, vil det være resultatet fra fremadvendt montering der gælder og ikke bagudvendt montering. Dvs sige at en stol den har klaret sig til topkarakterer i bagudvendt position, men skidt i fremadvendt position - vil få en dårlig karakter i kollisionsdelen. Det er altid de værste resultater der kommer til at gælde.

Kommentér på:
Test af Autostole !

Annonce