{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.552 visninger | Oprettet:

Mange spørgsmål - overtøj {{forumTopicSubject}}

Go morgen de dejlige skønne damer.

Jeg kigger efter overtøj til rebekka til næste år. Da vil hun være omkring. 2 år.
Jeg har fået afvide det er en go ide at købe flyverdragt med sneflage i arme og ved fødder. Men jeg kan ikke finde nogle mærker hvor det er i, andet end kvicklys? Og syns gerne jeg vil have et andet mærke end dette. Minsøster mener jeg skla købe en str 110, men syns da det er voldsomt? Når man er 20 mdr? Hva str har jeres ? Jeg ved det er et sats, men vil hellere købe to istedet for en næste år, til samme pris.
Hvor mange flyverdragter skal man have, når man skal være i en natur vuggestue? Og hvor mange vinterjakke har jeres børn på næsten 2?
Hva med huer og vanter? Hvor mange sæt af disse?

Håber i kan hjælpe.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mange spørgsmål - overtøj
  • #1   17. jan 2014 Min søn er 21 mdr. og bruger str. 86 i flyverdragt, mærket reima tec og str. 80 i jakke, også Reima tec. Hans jakke er meget stor, og svarer til en 86/92. Hans flyverdragt er også ret stor i størrelsen.

    Han har en vinterjakke og en flyverdragt, men hvis det er en naturvuggestue, så ville jeg købe 2 flyverdragter. Det har vi til tøsen som går i almindelig børnehave, hvor de er meget ude.

    Vi har 2 stof vanter til ham, et par almindelige og et par med foer, og så et par som er vandtætte. Hue har han kun en stofhue, syntes ikke rigtigt de andre vi har haft har siddet godt på ham.

    Ville nok anbefale at købe 2-3 huer, så de kan blive skiftet ud, hvis/når de bliver våde.


  • #2   17. jan 2014 Friends, altså kvicklys mærke, har faktisk vundet ALLE tests af flyverdragter og er det eneste mærke, af de testede, der ikke indeholder nogen former for (miljø)skadelige stoffer, axl har en friendsdragt og den er virkelig god.. Vi købte den som ekstra dragt og en dyr fra småfolk, småfolken var piv utæt og sad elendigt, hvorimod friendsdragten sidder perfekt og holder tørt i alt salgs vejr., så jeg ville lige kigge på friends en ekstra gang, deres prints og design er faktisk ganske pæne og minder om andre kendte mærkers..
    Axl bruger 86-92 i flyverdragt og har to stk, småfolken byttede vi til en reima i 86 og friends er 92(men lidt lang i arme og ben)
    Han har en vinterjakke fra pomp de Lux, str. 92, han kan sagtens passe den fra sidste år i 86 endnu.
    Axl har 4 par tynde strikfingervanter, meltons sidder bedst på ham, og et par tykke luffer fra celavi
    Det er primært fingervanterne han bruger fordi han så bedre kan lege, de tykke vanter sover han med og har på når han sidder i vognen på gåture..


  • #3   17. jan 2014 Til sammenligning har jeg givet 175 for friendsdragten, og 799 for småfolk ( begge på udsalg), jeg køber to friendsdragte til næste år.. Jeg synes klart den har overgået mine forventninger.. Og jeg ved fra DP at axl aldrig er våd nu hvor han bruger den, hvorimod de andre ofte er våde ved ærmegabet

  • #4   17. jan 2014 Tusind tak for hurtigt svar.
    Jeg vil kigge nærmere på friends, for syns også de mærkede gode, mente bar ikk det kunne passe at de var bedre i forhold til en til 1100.
    Rebekka har lange ben og bruger allerede nu 86 i bukser.
    Tror du en 98 blir for stor til hende til næste vinter?

    Det er jo med at købe når det er på tilbud smiley


  • #5   17. jan 2014 Nogen der har prøvet en mini a ture anorak? Som kan sige om de er lille ell store i str?

  • #6   17. jan 2014 Axl havde miniature sidste år, og jeg synes den var god stor, han kunne passe 74 da han brugte 80 i andet..
    Ja, jeg tror 98 bliver for stort.. Axl har også lange ben, men den er rigeligt lang.. Småfolks dragt hedder str. 2-3 år, og når jeg målte fra skridt og ned var benene lige lange i de to dragter..


  • #7   17. jan 2014 Tror du hun ville kunne passe en mini a ture jakke i str 92 næste år. Hun fylder 1 i marts. ?

    Så må jeg satse på en str 92 i dragt til hende smiley de er nemlig på tilbud til 150 kr de flyverdragter i kvickly


  • Pigen
    Pigen Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Svar: 53
    #8   17. jan 2014 Jeg vil sige hun skal have en str. 92 næste vinter.
    Jeg vil anbefale flyverdragten af de mærker
    Name it, Hulabalu, Reima, Didriksons, Mikk-Line og Hummel.
    Jeg tænker to flyverdragter og en vinterjakke. Hvis der nu fx er nogle dage hvor det ikke er så koldt så vil regntøj m. for eller regntøj med et termosæt inden under være godt. Vælge fx Mikk-Line termotøj for det er tykt.
    Jeg vil sige to-tre par vanter og huer, det kommer an på hvor meget de er ude. Ikke strik vanter, men gode luffer. Den med lynlås i den ene side så man kan få fingere på plads. Derud vil et par strik vanter og en tynd uld hue være god når hun skal sove.


  • #9   17. jan 2014 Ville ikke tøve med 92 i flyverdragten, hellere lidt for stor end lidt for lille...
    Ang. Mini a ture jakken synes jeg det kommer an på hvilken model du vælger.. Den findes nemlig både i en bred og smal model..
    Den smalle ville jeg tage i 92, den brede i 86, ellers kommer det nok til at ligne at hun har et telt på smiley


  • Mia M
    Mia M Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 154
    #10   17. jan 2014 Storm som er 23 måneder nu har haft en stor str 98 i flyverdragt fra Troll - super lækker dragt som altid holder ham varm og tør smiley
    Han er 92 i alt andet smiley


  • #11   17. jan 2014 Pigen: vanter med lynlås, kan du linke eller fortælle hvilke mærker der er det på? For det lyder dælme smart smiley

  • * Louise *
    * Louise * Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 41 Svar: 292
    #12   17. jan 2014 Milla bruger str 92 og blir to her den 27. De passer fint, heller lidt for stor end for lille. Hun har en flyverdragt i vuggeren og en her hjemme. Vil nok ha to til en naturbørnehave.

  • #13   17. jan 2014 Mathilde:
    Det er fx celavi, det er sådan nogle axl har smiley


  • #15   17. jan 2014 Max brugte str 86og92i den alder og er helt enig med axl mor jeg har en friends til max nu og det den bedste han har haft. Den er tæt og værk og sidder bare godt

  • #16   17. jan 2014 Hvis hun skal gå i en natur inst. Så køb ver de terres gummi flyverdragt.! Den er helt super!
    Str 110 lyder meget stort. Min pige på 4 har lige fået en flyverdragt i 110 men passer stadig den i 104


  • #17   17. jan 2014 Og nogle af de bedste vanter man kan få er dem fra hestra - de kan også fåes med lynlås i siden, men synes de sidder bedre uden..
    Eller isbjørn of sweden luffer.


  • #18   17. jan 2014 Str. 110 bliver aaalt for stor..... Mine er 3 år og deres flyverdragter er henholdsvis str. 98 og 104, de er af mærket Reima og helt fantastiske! Det er ikke sidste gang vi køber det mærke...

  • Pigen
    Pigen Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Svar: 53
  • #20   17. jan 2014 Husk at hvis du køber Reima, så skal den hedde Tec, ellers har den ikke det høje søjletryk. Det er den eneste flyverdragt vi har haft som de altid har været helt tørre i, også selv om de har sidder i sne/regn.

    Vi har også prøvet friends og mikk-line, og deres kvalitet kan ifølge mine erfaringer, slet ikke måle sig med Reima Tec.


  • #21   18. jan 2014 Vores Reima har 10.000 det er vist noget af det højeste og de er så super gode

Kommentér på:
Mange spørgsmål - overtøj

Annonce