{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.355 visninger | Oprettet:

hva gør man når man er uenig? {{forumTopicSubject}}

min kæreste og jeg er lidt uenige om hvorvidt vores barn skal have to navne eller et....

vi ved allerede hva den skal hedde hvis det bliver en pige.. så skal hun hedde Natalie, MEN jeg vil gerne have at hun skal hedde Natalie Sofie. men det vil min kæreste ikk gå med til... det var hans idé at hun skulle hedde Natalie hvis det bliver en pige, og jeg Sofie... og så tænke jeg at vi kunne gå på kompomis ved at give hende begge navne hvis det blev en pige.
og hvis hun skal hedde Natalie Sofie må hun ikk få mit mellemnavn, som betyder meget for mig, da det er et familie efternavn og vil have det med.

Vi er meget uenige omkring drengenavnet osse....
For alle de foreslag jeg kommer med er ikk "gode" nok....

bliver sådan lidt ked af det agtig over det.... for det virker som om han ikk vil rykke sig en meter med noget som helst.


hva gør man i sådan en sitiuation???

nogen der har prøvet det???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hva gør man når man er uenig?
  • #1   9. maj 2008 Min mand ville gerne ha at vores datter kom til at hedde victoria og jeg ville gerne ha cecilie, så hun kom til at hedde Cecilie Victoria. Hun har så mit mellemnavn og mandens efternavn. Det var ingen uenigeheder der, syntes det er en god måde at "få sin vilje" på.

  • #2   9. maj 2008 jeg syntes begge navne er flotte og går da fint sammen.. Syntes også godt at hvis det bliver en pige at i da kan give hende begge navne, samt mellemnavn og efternavn.. Så er der noget fra jer begge to i det hele.. En god løsning efter min mening...

  • #4   9. maj 2008 Vil give Christina M ret, der er jo lang tid til endnu og det er slet ikke sikkert at det er det navn der passer til barnet, når først du får ham/hende op på maven...


  • #5   9. maj 2008 puha navne kan tage lang tid at finde ud af min marcus fik først hans navn da han var 2 dage gammel kærsten villi ikke gå med til det navn og jeg jeg har haft det navn i tankerne siden jeg fandt ud af jeg var gravid (ville også have haft lusas skulle hedde det men nej) min kærste ville have han skulle hedde janus og det ville jeg bare ikke...(men jeg fik mn vilje og han synes også det er et flot navn idag)

    men tror man skal gå og sige nogle navne højt en del gange og vende sig til det det kan være din kærste skulle prøve det også se om han ikke kan lide det i sidste ende.. kan godt forstå dig og det passer jo godt sammen og det med mellem navnet synes jeg du skal holde fast på at du vil have da det er en del af dig og dit ønske


  • #6   9. maj 2008 Hej Carina,

    Min kæreste og jeg var også meget ueninge over navnene i starten, han kunne slet ikke lide nogle af de navne jeg kom med, og jeg kunne heller ikke lide hans forslag.
    Til sidst gjorde vi det at vi gik ind på http://www.1001line.dk/navne
    Og skrev hver især de navne vi kunne lide ned på en liste, uden vi vidste hvad hinanden skrev smiley
    Herefter byttede vi og til alt held havde vi 5 navne til fælles på listen.

    Vanessa
    Angela
    Gabriella
    Leona
    Alicia

    Og min kæreste er helt vild med navnet Angela, men jeg er mere til navnet Vanessa, så vi blev enige om at hun skal hedde Vanessa Angela (mit mellemnavn) (hans efternavn).

    Så håber jeg bare at hun også ligner en Vanessa når hun kommer ud smiley
    Ellers har vi i det mindste nogle valgmuligheder som vi begge kan lide.

    Held og lykke med det.


  • #7   9. maj 2008 Ja der er lang tid til at jeg skal føde, men det var et navn vi var blevet enige om før jeg blev gravid,så derfor kan kan jeg ikk se hvorfor hun ikk skulle kunne hedde det når hun er født hvis det bliver en pige....

    men jeg vil kæmpe min kamp for det.... han siger at det bliver lang for hende at skrive når hun skal skrive sit navn på offentlige papir osv.
    men jeg skriver da heller ikk hele mit navn medmindre der står at jeg skal og det gør han heller ikk selv, for han har osse 2 navne og sit efternavn.


    men det er vel bare og prøve og prøve og så kan det være at han giver sig til sidst hehe.....

    men ja det kan være at hun ikk ligner en Natalie Sofie når hun kommer ud, hvis det bliver en pige hehe...


  • #8   9. maj 2008 Det er bare at skrive nogle navne ned hver for sig.
    fx 3 drengenavne og 3 pigenavne, og har i et navn der er det samme, så blir det det.


  • #9   9. maj 2008 Jeg hedder Lynge til mellemnavn og min kæreste hedder Schónwald til efternavn så vi valgte bare at Patrick sku have begge to. Så det blev Patrick Lynge Schónwald. og det hedder vi så alle sammen, da vi valgte at hedde det samme som Patrick, uden at blive gift

  • #10   9. maj 2008 det er en god idé med at skrive navne ned, men når kæresten holder på at hun skal hedde Natalie, hvis det bliver en pige er der ikk så meget at gøre ved det........... desværre

  • #11   12. maj 2008 okay.....

    min kæreste er meget stædig, men her idag snakkede om at vi muligvis skulle finde et andet pige navn, da jeg jo synes at det ikk kan være rimeligt at han skulle bestemme det hele hehe


  • rikke j
    rikke j Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Babyer: 1 Svar: 1
    #12   24. jul 2008 Vi har haft samme diskution hjemme ved os, vi skal være forældre til oktober til en dreng og jeg synes at han skulle hedde Noah men det var min kæreste bestemt ikke enig i for han synes at wiilam var bedre så vi har valgt at vores søn skal hedde Willam Noah og på den måde er vi blevet enig om et navn. Ved godt det er svært var også rigtig træt af og måtte opgive navnet Noah men det er ikke helt så slemt når han kommer til at hedde det om mellemnavn. Så måske i bare skulle prøve dette istedet held og lykke håber du får ham overtalt : ) : )

Kommentér på:
hva gør man når man er uenig?

Annonce