{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
691 visninger | Oprettet:

hjælp... råd og kloge ord. {{forumTopicSubject}}

Hej alle....
ja som nogen af jer godt ved har min Sophia været meget syg på det sidste...
4 lungebtændelse på 7 uger og nu er hun syg igen..
vi går ind og ud fra lægen og tilbringer hver lørdag hos vagtlægen og kommer jævnligt osse en tur forbi børneafdelingen,,,
de kan ikke rigtig finde frem til hvorfor sophia er syg konstant smiley

nu er det så jeg er nødt til at spørge lidt....
er her nogen der ved lidt om orlov osv....
vi har INGEN der kan hjælpe med pasning... sophia kan ikke rigtig komme i vuggestue pga feber og når hun endelig kan komme afsted suger hun noget nyt til sig !
min chef er godt gal efterhånden og min kærestes job hænger i en tynd tråd grundet krisen... så nu er jeg der hvor jeg overvejer om man kan søge en form for orlov så sophia kan komme helt ovenpå igen...
dog er jeg ikke i a kasse eller fagforening og har opbrugt alt min barsel !
spørgsmålet er om nogen ved om der er noget jeg kan gøre... altså kan jeg tage noget orlov eller andre forslag ?
håber i vil dele lidt erfaring ud da jeg vidst er ved at blive godt skør af det her smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp... råd og kloge ord.
  • #3   16. mar 2009 Hej Sanne... jo de sidste 8 uger her har været lig med helvede....
    ingen kan fortælle os hvorfor men det bliver ved og ved.. hver gang hun slutter med sin pencilin starter feberen og sygdommen igen..
    i lørdags fik vi taget blodprøver på børneafd som viste at hendes tal for infektion stiger men så prøvede de at spidse os af med det er virus !
    det kan jo ikk passe hun skal blive ved... og vi er lidt nervøse nu for hvad der sker....
    derfor jeg prøver at finde ud af om jeg kan søge noget ..et eller andet for man stresser jo osse når chefen er sur ....
    øv...
    tænker at ringe at spørge kommunen men er så bange for de bare siger hun ikk er syg nok hvis du forstår !


  • #4   16. mar 2009 ok..... tilskud.... det betyder at man så helt skal frasige sin vuggestue plads .... æv... den er jeg så glad for..... men må da lige undersøge om jeg kan søge evt sådan noget her

  • #5   16. mar 2009 hov- hvor er Mikkel blevet stor.... hvordan går det nu med ham ?

  • #6   16. mar 2009 Anja jeg har det samme problem, min datter blev forkølet i starten af januar og har stort set været det lige siden hun har haft lungebetændelse og har fået pencilin men lige lidt har det hjulpet og vi var til lægen igen, han sagde han ikke ville give hende pencilin igen for det ikke var så længe siden hun havde fået og at hun nok snart blev rask igen men nej det er nu 2 uger siden og hun er stadig syg smiley jeg tager til lægen igen i morgen for det kan ikke passe at han kan høre der er en infiktion på højre lunge men
    bare sender os hjem med et "det går nok snart over af sig selv" så nu håber jeg virkelig at han gør noget ved det i morgen for det er så synd for hende.., Det er bare træls for de små, og man kan ikke gøre noget selvom man ville ønske at det var en selv der var syg istedet for:/


  • #7   16. mar 2009 Anja S

    Jeg kan desværre ikke hjælpe med ang råd til hvordan man kan søge om pasning af eget barn, orlov.

    Men det andet jeg kan sige, og jeg vil ikke forskrække jer helt unødigt. Men jeg havde astmatisk bronkitis som lille og omkring 2 års alderen fik jeg også konstateret ca 7 lungebetændelser på et halvt år. Og lægerne advaderede imod at få flere, for jeg var så afkræftet at mine lunger kunne kolapse hvis jeg fik en mere og i værste fald medføre død til følge. Jeg røg i en iltbehandling, som jeg skulle have hver fjerde time.
    Dette er hvad jeg har fået fortalt fra min mor, og som jeg kan huske i grove træk. Jeg voksede fra astmatisk bronkitis i en alder af 11 år og har ikke haft gener den vej. Og i dag er jeg 28.

    Men ja det vil være klogt at få hende ordentligt igennem hendes sygdomsforløb inden påny og komme i vuggestue. Har de udlukket noget med astma??

    Du må endelig ikke se min historie som en skræk, for det var ikke det jeg ville opnå, men mere fremlyse hvor alvorligt det kan gå.


  • #9   16. mar 2009 DK : ja det er noget rod... sophia har været på pencilin 4 gange på 8 uger nu !
    og astma medicin gange 4 om dagen uden det hjælper ...
    børneafdelingen tjekkede hende fra a til z og kunne på røntgen af hendes lunger ikke se noget !
    men forstår så ikke hvorfor det bliver ved ....

    Grete : du skræmmer ikke mere end jeg allerede er.... jeg sover ikke om natten er bange for om hun får vejrtræknings problemer som ofte er tilfældet..... jeg græder om dagen når jeg tager på job og manden har en dag hjemme... er bange for at være væk fra hende......
    hun har tabt 2 kilo.. er 1 1/2 og vejer 10 kilo!
    hun går stadig ikke helt da hun jo konstant kommer bagud pga sygdom...
    hun har været sat på spacer 2 gange spirokort morgen 2 gange spirokort aften samt 4 gange aromir over 4 gange i døgnet.... men det hjælper ikke..... hun har 2 raske dage på 14 dage...de andre har hun 40 i feber græder og støder efter vejret..... lægerne får det til at lyde som om jeg overdriver men jeg er bare bange og kræver svar...det svar kan ingen give mig....
    vil så gerne trække hende ud og kunne holde hende hjemme evt et par måneder men skal jo osse have noget at leve af og et job bagefter smiley


  • #10   16. mar 2009 Sanne : åh hvor godt så har i fået lidt ro på ?
    trives han så nu ?
    ja det er jo smart er bare lidt ked af at give min plads væk for er så glad for den men hvis det kan lade sig gøre må det blive løsningen for det her holder vi ikke til meget længere...... heller ikke sophia...


  • #11   16. mar 2009 Anja S

    I har min dybeste medfølelse, og ja mange gange føler man sig afkræftet og føler heller ikke de lytter til en de læger, og mange gange bliver man stillet i en bås for hysteriske mødre. Det er så trættende, så jeg kan godt følge jer.

    Sender de varmeste tanker om nylig bedring på lille Sophia.


  • #12   16. mar 2009 Grete : hvor er du sød ... takker det varmer meget smiley
    ja alt ser så trist og uoverskueligt ud lige nu.... jeg er snart der hvor jeg overvejer at tude hos lægen som jeg går og gør i smug på jobbet.. så kan de vel sygemelde mig så har jeg ro på til at kunne tage mig af mine syge datter til hun er parat igen... for jeg tror ikke hun kan blive rask nok på en uge tror desværre det tager flere uger før hendes imun forsvar er klar til at være blandt andre igen smiley


  • #13   16. mar 2009 men JA.... mine læger synes jo det er helt normalt at et barn på 1 1/2 har 4 lungebtændelser på 7 uger og stadig har høl feber og stødende vejrtrækning.... det er bare UHELDIGT siger de !

Kommentér på:
hjælp... råd og kloge ord.

Annonce