P-piller og amning!!! {{forumTopicSubject}}
Hej alle,
Nu har jeg det sidste stykke tid læst en del indlæg, hvor jeg kan forstå at der er mange der tager p-piller selvom de ammer.
Jeg opretter derfor dette indlæg som hjælp til jeres børn, de kan ikke så godt tale deres sag endnu! Det er ikke ment dømmende. Det kan jo være man bare ikke lige har tænkt de tanker.
Jeg vil give et godt råd med fra min jordemoder. Da vi var gravide, kunne man næsten ikke lokke piller i os, fordi vores baby ikke skulle tage skade. Vi bør være på samme måde når vi har født og ammer. For alt hvad vi indtager går direkte i modermælken (vi drikker jo heller ikke alkohol når vi ammer).
Tænk over dette -din lille nyfødte søn/datter påvirker du hormonelt med østrogen hvis du tager p-piller når du ammer, eller malker modermælk ud og giver dit barn. Er du sikker på du vil give din søn østrogen? Eller vil du give din datter et kraftigt 'tilskud' østrogen inden det er meningen hun skal have det?
Så må vi som nybagte forældre bide i det sure æble og have uregelmæssig menustration og skulle beskytte os på anden vis under samleje osv. osv. Det synes jeg personligt er rimeligt -når prisen er vi giver vores nye guldklump hormoner det absolut ikke er meningen de skal have!
Det var mine ord for denne gang!
apr 2008
Følger: 31 Følgere: 31 Babyer: 2 Emner: 519 Svar: 5.581
jul 2008
Følger: 8 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 5 Svar: 2.554
jan 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 14 Svar: 100
Tror jeg heller ikke jeg vil når jeg skal amme...
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Babyer: 2 Emner: 209 Svar: 1.288
P-piller og amning!!!