{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.022 visninger | Oprettet:

Depression ? {{forumTopicSubject}}

Min læge siger hun ikke tror jeg har en depression, men det er jeg næsten sikker på at jeg har . Hun bedømmer det ud for et lægebesøg og hun har ikke fået noget afvide om mig ? altså min baggrund.
Jeg har taget en masse depressionstest og kigget på kropogsjæl.dk, der står alle steder at jeg har moderat form for depression. Hvad skal jeg gøre, når min læge siger noget andet end hvad jeg næsten er sikker på ?

Har I selv haft en depression og evt kan hjælpe mig med mine syptomer ?

*Overtræthed, hele tiden
*Nedsat appetit, mht mad ( ikke slik )
*Nedsat sexlyst
*Gider ikke snakke med nogle
*Gider ikke ses med nogle
*Orker ikke at lave noget herhjemme
*Er meget sur og irriteret hele tiden
*Har hele tiden ondt i maven ?
*Vågner meget om natten, vender og drejer mig og har det varmt
*Ingen selvtillid


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Depression ?
  • #1   11. jun 2009 Jeg har selv depression og har de samme symtomer som du har. Jeg har fået det konstateret af m in læge som lave en test på mig. Han havde en lille bolk hvor han skulle krydse mine svar af og så ville den fortælle graden af depressionen. Så tror din læge er kommet lidt nem om ved det.

  • #2   11. jun 2009 Jeg ville nok ringe igen og måske bestille dobbelt tid og sige ved tidsbestillingen at det er en samtale... Hun burde lytte til dig og fortæl hende hvordan du har det indeni osv.

    tænker lidt på om det også kan være vitamin mangel, så måske en blodprøve for at få afklaret dette.

    Kan selv nikke genkendende til mange af dine punkter...


  • Berit a
    Berit a Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 225
    #3   11. jun 2009 jeg er også lige blevet sygemeldt pga. af en depression.
    min læge mente det kom af stess på arbejdet og et år med mange udfordringer for os, og det har givet udtryk i at jeg har fået kraftig hovedpine, og hjertebanken, og ikke har lyst til at tage på arbejde. har lyst til min familie, men har svært ved at overskue hverdagen lige pt.
    det er de små ting som at kunne græde over ingenting, bliver nemt hindsig over ingenting og lign.
    han var ikke i tvivl, og jeg har været sygemeldt 2 uger nu, og får noget medicin... prøv at henvende dig et andet sted og bed dem og anden vurdering. det er dit liv og helbred, så intet at spøge med!!!

    giv lige en update ikke...


  • #4   11. jun 2009 Lægen behøver ikke vide så meget om dig, hun skal egentlig bare tage en test - sikkert den samme som du i forvejen har taget .. og så finde ud af det derfra.
    Du er nød til at gå derned igen og banke i bordet, og hvis det viser sig at du har en depression, så bed om hjælp.
    - nogle læger siger bare at det går over af sig selv, det kan det også sagtens, men det kan også komme igen ... jeg bankede i bordet og blev til sidst henvist til en psykiater smiley


  • #5   11. jun 2009 Termin d 11.01, sad osse lige og tænkte på at det lød nøjagtig som mig, som jeg har det for tiden med min graviditet. men så er det jo hermed ikke sagt at det godt kan være en mild depression, som de andre skriver ville jeg osse henvende mig igen og banke i bordet. Døjer selv med mild vinter dep. og det er ski ikke sjovt og rende rundt med..

  • #6   11. jun 2009 kan godt være det her ik er genialt sagt af mig men jeg kan altså ik forstå alle dem der opsøger deres deprition, måske jeg har en eller har haft en, men hvis jeg har eller har haft vil jeg ik vide det for jeg vil ik ha fokus på at jeg har det skidt og vil ik ha at folk siger "pas nu på med at være for hård ved tine hun har det ik så godt" folk skal være over for mig som de altid er ellers bliver det hele da endnu mere træls.

    og hvad er en deprition? er det enlig ik bare en periode man ik kan få noget som helst til at køre som man vil, og er meget let at såre?
    syntes at det virker som om at alle sammen tror de har depritioner lige for tiden
    .
    medicinen kan også ha forfærtelige bivirkninger, skitsofrani *staves, jeg ville aldrig udsætte mig selv for en risiko for at blive skitsofren.

    det her er bestemt ik kritik til dig men vil bare vise dig en anden måde at tænke på, håber du kan bruge det smiley


  • #7   11. jun 2009 og lige med hensyn til de punkter der. alle som er inde i en dårlig periode kan nikke genkendende til dem


  • #8   12. jun 2009 Ta en kigger på denne side: (link fjernet)

    Der står alt om depresion og der ligger oss den test lægerne bruger for at fastslå graden af depressionen...


  • #9   12. jun 2009 *Overtræthed, hele tiden
    *Nedsat appetit, mht mad ( ikke slik )
    *Nedsat sexlyst
    *Gider ikke snakke med nogle
    *Gider ikke ses med nogle
    *Orker ikke at lave noget herhjemme
    *Er meget sur og irriteret hele tiden
    *Har hele tiden ondt i maven ?
    *Vågner meget om natten, vender og drejer mig og har det varmt
    *Ingen selvtillid

    har lige et spørsmål... hvis man har disse symtomer så har man altså en Depression eller??

    for jeg har nemlig også disse symtomer, har dog ikke været til lægen!


  • #10   12. jun 2009 Jeg har selv haft en meget svær depression, og den varede i næsten 1½ år... Og jeg havde også alle de symptomer som du nævner, og jeg kom så også til psykolog osv...

    Har læst og også fået af vide af lægen at man skal ha' haft det sådan i et xx antal tid før man kan kalde det en depression... Så hvis du har haft det i noget tid ville jeg også være overbevist om at du er inde i en depression...
    Så som de andre siger ring til lægen og bank i bordet, for det er overhovedet ikke særlig fedt og stå i den situation, og slet ikke når lægen ikke ville høre på den...


  • #11   12. jun 2009 Jeg har haft det i ca. 3 måneder..
    Har os overvejet at skifte læge, synes det er forkert at sige at jeg ikke har nogle depression når det er første lægekonsultation.. Men torsdag skal jeg have en masse blodprøver.. Blodprocent, stofskifte, vitamin osv osv.. For min træthed er det der er slemmest!
    Torsdagen efter skal jeg til konsultation hvor jeg skal aflevere 2 sider hvor jeg har skrevet lidt om mit liv . Barndom, uddannelse osv osv, som hun læser og så skal vi snakke..
    Hvis det ikk er en depression vil jeg jo gerne vide hvorfor jeg ellers er så træt , men hun siger at der iik kan gøres noget ved træthed.. Hvis jeg har en depression vil jeg jo godt have det af vejen, så det iik ender med at blive værre fordi jeg iik får hjælp..
    Problemet med den læge jeg har er at jeg har haft en dårlig oplevelse med hende. Min datter kom derop med røde pletter på kroppen som kløede og hun sagde at det bare var varmepletter ( eksistere ikke! Kun varmeknopper! ), Hun blev ved at sige det samme selvom jeg var deroppe mange gange. Jeg måtte selv tage affære og kom op på et privathospital med hende hvor de allerede på første konsultation kunne se at det var nældefeber. Efter et par gange fandt de ud af at hun iik kunne tåle kulde og får antihistamin for det..
    Derfor er jeg iik så glad for hende. Hun er desuden os min reservelæge, min rigtige læge har aldrig tid. Men han er nu heller iik den bedste.. Tror jeg skal skifte læge!


  • #12   13. jun 2009 Du kan tage testen inde på netdoktors hjemmeside

    http://netdoktor.dk/testdigselv/index.shtml

    der er 2 tests. Per Bechs og Goldbergs. Du kan prøve en af dem eller dem begge. Har selv haft depression i svær grad. Det var den værste tid i mit liv.


  • #13   13. jun 2009 Har taget dem begge.. Den siger moderat ..

Kommentér på:
Depression ?

Annonce