{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
750 visninger | Oprettet:

Hunde og børn! ... {{forumTopicSubject}}

Ja, nu har jeg lige en historie jeg gerne vil dele med jer herinde..
Det er self. sket IRL og hunden der bliver omtalt er en Rottweiler (altså en "kamphund")..

Nå, men der er de her folk som har den her Rottweiler, de har også en dreng på 6 år..
Drengen har så en dag en kammerat med hjemme på besøg og de 2 hygger sig, og hunden er sammen med dem, mens forældrene opholder sig i et andet rum...

- Pludselig hører forælrene at den her kammerat pludselig SKRIGER helt vanvittigt, de styrter derind og ser at hunden har BIDT drengen, de bliver kede af det da hunden er 13 år gammel og ALDRIG ALDRIG har forsøgt eller gjort nogen fortræd..
Faren tager med det samme beslutningen at hunden skal aflives, så han kører ned til dyrlægen med den og får hans elskede hund aflivet...
Han beder også dyrlægen om at opdoksere (staves) hunden efterfølgende...

Dyrlægen får scannet/røntgen fotograferet hunden, og siger: Det er ærgligt du har aflivet din hund, fordi der findes vidst INGEN bedre hund end den..
Faren undrer sig naturligvis da den jo lige har bidt drengen ret voldsomt..

Det viser sig så at kammeraten der var på besøg har stukket 17 KNAPPENÅLE ned i hovedet på hunden smiley
- Og den har ikke bidt før ved nummer 17 knappenål..
Og de er trykket langt ned da man ikke kan se dem med det blotte øje..

Så kamphunde kan være MEGET MEGET gode og pålidelige hunde trods alt!!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hunde og børn! ...
  • #1   29. nov 2009 Gud hvor skrækkeligt smiley

'kammeraten' er sku da syg i hovedet hvis du spørger mig.. Det gør man da bare ikke... Stakkels gamle hund smiley

• #2   29. nov 2009 Hold da kæft en historie.. Men det sir jo bare noget om, hvor godmodige hunde faktisk kan være.. De er ikke kun bidske skiderrikker, men osse et dyr med en smerte tærskel...

• #4   29. nov 2009 åh nej stakkels hund smiley ej hvor synd - ja altså det var da drengen der skulle have været ved lægen.. for pokker, øv ja ham vennen kommer forhåbenligt ikke på besøg igen, sikke en dyreplager!!!!

og ja kamp/muskelhunde er da bare det kæreste der findes, især sammen med børn, min var os bare glad for magnus.. og er det endnu.

og magnus er vildt forelsket i naboens amstaff som han legede med på gulvet igår (med mig ved siden af)

POSITIVT INDLÆG OM DE SKØNNE RACER "!!!!!!!!!! stort plus, mange har desværre en underlig holdning til racerne

• #5   29. nov 2009 Eeeej puha hvordan kan man dog finde på sådan noget? Stakkels stakkels hund!
    Sikke et traume den havde haft hvis den stadig levede, men selvfølgelig rigtig rigtig sørgeligt at den blev aflivet..
    Puha. Dumme dreng! undskyld.

• #6   29. nov 2009 Den er hørt nogle gange før.

Rottweiler er IKKE en kamphund.

• #8   29. nov 2009 camilla - jo det er også en muskelhund.. den står jo os på div nye lister der er lavet...

-marijana , ja jeg blir os sur , sådan en dum træls dreng, vi snakkede lige om indlægget herhjemme, nej man må ikke slå børn men han havde fortjent sådan et smæk i måsen at han skulle sidde på en badering og pakke gaverne op til jul.

• #9   29. nov 2009 mor til magnus - det er en brugshund, ikke en muskelhund.

• #10   29. nov 2009 hehe det er lige før vi skal vædde smiley nå jamen du får rert og jeg får fred

• #11   29. nov 2009 Marijana - Jeg ved at dem der ejede hunden gav drengen en MEGET stor skideballe, og så ved jeg enlig ikke mere..
    Meeeeen håber da godt nok også forældrene har givet ham en ORDENTLIG opsang..

Og når man er 6 år burde man sku også vide det er FORKERT at gøre sådan noget...

• #12   29. nov 2009 Trine - vores dreng på 16 mdr er udemærket klar over at han ikke må slå/hive i vores chihuahua, han er udemærket klar over det er ae ae, og vi er søde ved dyr... så burde en 6 årig satme os være klar over det!!

• M L
    M L Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 1 Emner: 13 Svar: 183
    #13   29. nov 2009 Den historie bliver vildere og vildere hver gang jeg læser/hører den. For flere år siden da jeg hørte den for første gang der var det bare en lille hund med et par tegnestifter i ryggen. Og så er den blevet værre og værre med tiden.

Jeg skal ikke udelukke at der er sket noget lignende, det er der med sikkerhed. Men den startede ikke med at være SÅ vild at det var 17 knappenåle i hovedet ligefrem og til fordel for de "udskældte" racer.

Ikke for at tage luften af ballonen, blev bare lige overrasket over den stadig florerer og har udviklet sig så meget smiley

• M L
    M L Tilmeldt:
    mar 2008

#14   29. nov 2009 Når det er sagt er jeg dog HELT enig i at man skal lære sine børn at være gode ved dyr, og er de ikke det mener jeg det 100% er forældrenes ansvar.

Jeg har selv måttet stoppe en dreng på omkring 10 år i at holde sin hylende hund under vandet mens hans latterlige forældre sad oppe på stranden og grinte af deres vidunderlige søn der rigitg hyggede sig med hunden. HADER den slags forældre der er total forblændede i deres børn så de ikke kan se når de handler uret.

• zzzz .
    zzzz . Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Emner: 16 Svar: 323
    #16   29. nov 2009 Uha, først blev jeg irriteret, fordi der stod det var en kamphund.
    Men sikke da en historie. Et eksempel på hvilken pålidelig hund den er. Mnage små hunde flyver i flæsket på folk med det samme, men en rotte advarer altid først - og hold da op hvor har den stakkels hund fundet sig i meget. Den dreng skulle have 17 store fede skruer ned i hovedet..

• zzzz .
    zzzz . Tilmeldt:
    jan 2009

#17   29. nov 2009 Hvor og hvornår er det sket?

• #18   29. nov 2009 Lige et lille indskud...

Lige meget hvor meget man opdrager en hund er den avlet til noget oprindeligt. En kamphund, er og bliver en kamphund, en vogterhund, er og bliver en vogterhund, en jagthund, er og bliver en jagthund... Lige meget hvor meget kærlighed den får, kan man altså ikke kysse instinktet ud af hunden.

Rottweileren er ikke en kamphund, men den er alligevel blevet blacklistet da det er en stor og bred vogterhund... For nogle år tilbage var det nemlig en af de modehunde der var kommet frem og dengang var det dem der var problemer med. Nu er det ambull, amstaff osv...

Hvis denne historie er sand, skulle knægten have en røvfuld. Nej jeg går ikke ind for vold, men DET gør man bare ikke!

• #19   29. nov 2009 ML : Hvad mener du med hver gang du hører den historie?!! ..
    Det er noget der er sket for mine venindes vennepar's venner, og det er ikke ret længe siden.. Så det er ikk en gammel historie, og det er ikke en historie der har været fremme i medier eller noget, så ved ikke hvor du har hørt den henne før!?

Winnie : Ja, jeg valgte også kun at fortælle historien netop fordi der er SÅÅ mange fordomme overfor sådanne racer, og jeg er bestemt IKKE imod "kamphunde" ... smiley

Sonne : Ja nemlig, Oliver ved det sku også godt, det er så godt nok en kat, men et dyr er et dyr...

• #20   29. nov 2009 Winnie : Kan ikke huske hvor det er de bor henne, og det er ca 3 uger siden det er sket nu!!

• M L
    M L Tilmeldt:
    mar 2008

#21   29. nov 2009 Trine og Oliver - jeg har hørt en meget lignende historie mindst 20 gange men i en anelse ændret grad hver gang, men med samme tema. Hunde der bider er ikke altid bidske for der er den her historie om en hund der havde bidt et barn og i hunden fandt man x antal nåle i forskellige dele af hundens krop alt efter hvor jeg har hørt historien.

På hundegalleri har histoeien også været oppe mange gange de seneste år mange mange gange og som sagt bliver den vildere med tiden.

Men skal selvfølgelig ikke udelukke det er sket for dine venners venner smiley

• #22   29. nov 2009 JA har også hørt den historie MANGE gange og en del år siden første gang. - altså en vandre historie

og ja den ændre sig lidt hver gang.

En fjer kan blive til fem høns ;O)

• #23   29. nov 2009 vil bare lige sige der er forskel på en KAMPhund og MUSKELhund smiley

• #24   29. nov 2009 jeg har selv haft rottweiler og oftes er det faktisk børnene der selv er ude om at de bliver bidt. jeg synes det er noget fis at de bliver aflivet lige efter de har bidt. (efter et barn har gjort noget ved hunden)

min niece blev bidt i benet af min hund da hun havde hvalpe og de krævede af mig at jeg fik hende aflivet, men fanme nej, deres UNGE kunne bare lade være at gå ind i hvalpenes lille gård!

så man skal lige tænke sig om.. for når der er bid så er det tit dem der bliver bidt der selv har gjort noget mod hunden.

MIN mening smiley og jeg har haft hund hele mit liv .. flere forskellige racer og har meget forstand på dem.

• #25   29. nov 2009 Ja, det er da også fint I tror det er en vandre historie... Men hvorfor skulle de dog så få aflivet deres ELSKEDE hund?! .. Det giver jo ingen mening!!!!! ....

• #26   30. nov 2009 Æh, den knægt ville jeg aldrig lukke indenfor min dør igen. Og så ville jeg tage en snak med det andet barn om hvorfor han ikke har stoppet vennen eller kaldt på forældrene.
    Noget andet er at jeg har svært ved at tro at nogen som helst hund ville blive liggende og finde sig i at få nåle stukket ind i sig. Bare det første prik ville få alle mine hunde til at hyle og smutte så hvis den historie skal troes så har den hund fejlet noget da det er sket for det er dybt unormalt at blive liggende under sådan en behandling.

• #27   30. nov 2009 sikke dog en historie.. Stakkels stakkels hund..
    Og hvem er det lige der har undladt at fortælle barnet at man skal behandle dyr ordenligt.. ej hvor ville jeg være flov hvis det var mit barn der gjorde sådan noget, og ved slet ikk hvad jeg ville gøre af mig selv...

Stakkels familie.. Miste en nær ven af familien, som en hund er, fordi et barn ikke kan opføre sig ordenligt..

• #28   30. nov 2009 ej en kamphund er et øgenavn, en muskelhund der kan rottweileren være med, det står vist i første linje af det du skriver camilla.

• #29   30. nov 2009 En muskelhund er et medieopfundet ord... Alle hunde har muskler;-)

• #30   30. nov 2009 Jeg kunne stadigvæk godt tænke mig at vide om I virkelig tror på at noget væsen bare vil ligge og finde sig i at så mange nåle stikkes ind i det? Jeg taler ikke om at reagere med at bide. Men om I tror på at noget levende væsen ville finde sig i dette?

• #31   30. nov 2009 Lille M. Jeg tvivler, men der er vitterligt nogle hunde der vil finde sig i hvad som helst... Har dog ikke set nogle stikke nålei en hund, udover dyrlægen så lige den der ved jeg ikke noget om...

Men det skulle undre mig meget hvis hunden har holdt til 17 nåle...

• #32   30. nov 2009 Ingen hund eller noget andet dyr vil finde sig i at blive stukket med 17 knappenåle og især ikke når der ikke bare er tale om at blive stukket, men de er blevet sat så dybt ind at de ikke kan ses.

• #33   30. nov 2009 Mine forældres hund siger ikke noget til at blive stukket!! .. Så tror enlig også den ville finde sig i det hvis den blev udsat for det..

• #34   30. nov 2009 det kommer jo an på hundens væsen , ja jeg tror os min ville finde sig i det og blive liggende af skræk ...

• #35   30. nov 2009 Der er seriøst noget i vejen med jeres hunde, hvis de ville finde sig i at få stukket knappenåle ind i sig. Der er jo ikke tale om små prik når de bliver stukket i bund.

• zzzz .
    zzzz . Tilmeldt:
    jan 2009

#36   30. nov 2009 Lille M - jeg tror ikke nødvendigvis at hunden bare har ligget og hygget sig med det..
    Men nu har jeg selv rottweilere, og er opvokset med dem, da min far har opdrættet dem. Og vil sige, at de er så selvstændige, og vogtere, at de faktisk finder sig i ganske meget - før de advarer og så angriber..
    Vores den sidste hund havde vi engang med ude ved nogle venner. Deres datter slog ham i hovedet med en stor pind 3 gange, og jeg var oppe at markere alle gange. Hunden sagde intet- før 3. gang - så knurrede han af hende. Da forældrene ikke fattede at irettesætte deres datter tog vi hunden i bilen og kørte hjem.
    Jeg vil da ikke risikere at hun tirrede ham så meget at han gjorde hende noget. Jeg ville jo kunne risikere at skulle aflive min hund - fordi de har en datter som er socialt handicappet og ikke fatter hvordan man behandler dyr..

• #37   30. nov 2009 Har hørt en lignende historie før engang, hvis det ikke er den samme..

• #39   30. nov 2009 S & M : Jaaa, men hunden og drengen hvis forældre ejede hunden har altid været et "makkerpar" , altså når drengen var hjemme fra skole osv var hunden stort set ved hans side heletiden!!! ... smiley
    - Og den har jo været alene med dem 1000 gange før, så det er nok derfor, og det var jo en gammel hund, den var 13 år og stille og rolig altså den gad ikk vild leg osv mere...
    Den plejede også altid at sove foran drengens seng om natten osv!!

• #40   30. nov 2009 ML...Den stod også omtalt i en gammel bog skrevet af en dyrlæge jeg lånte engang..Hans dyrlæge kollega havde haft en Golden Retriever inde med 24 nåle i ryggen og forældrene ville have den aflivet fordi den knurrede af børnene.. Nålene blev hevet ud og hunden kom til et nyt hjem for han ville ikke aflive den og troede der var mere til historien og ganske rigtigt..

Udover det er en rottweiler en brugshund og intet andet... Hvad det er for nogle lister ville jeg da gerne vide og specielt hvem der står bag..Jeg kunne også lave en liste og sige at en Cavallier er en kamphund og så ville folk tro på det hvis listen kom ud ofte nok..

• #41   1. dec 2009 Winnie, der er dæleme forskel på et par gok med en pind og nåle der bliver boret helt ind.
    Jeg er enig med Natascha.

• #42   1. dec 2009 Så den person der har skrevet det har lyver eller hva? det var da noget at tro om sine medmennesker, bare fordi det ikke passer ind i din opfattelse af den slags hunde..

Hunde acceptere utrolig meget, hvis de er opdraget til at have børn omkring sig, og derfor reagere de ikke altid med det samme. for de ved at det er forkert..

Kommentér på:
Hunde og børn! ...

Annonce