Hunde og børn! ... {{forumTopicSubject}}
Ja, nu har jeg lige en historie jeg gerne vil dele med jer herinde..
Det er self. sket IRL og hunden der bliver omtalt er en Rottweiler (altså en "kamphund")..
Nå, men der er de her folk som har den her Rottweiler, de har også en dreng på 6 år..
Drengen har så en dag en kammerat med hjemme på besøg og de 2 hygger sig, og hunden er sammen med dem, mens forældrene opholder sig i et andet rum...
- Pludselig hører forælrene at den her kammerat pludselig SKRIGER helt vanvittigt, de styrter derind og ser at hunden har BIDT drengen, de bliver kede af det da hunden er 13 år gammel og ALDRIG ALDRIG har forsøgt eller gjort nogen fortræd..
Faren tager med det samme beslutningen at hunden skal aflives, så han kører ned til dyrlægen med den og får hans elskede hund aflivet...
Han beder også dyrlægen om at opdoksere (staves) hunden efterfølgende...
Dyrlægen får scannet/røntgen fotograferet hunden, og siger: Det er ærgligt du har aflivet din hund, fordi der findes vidst INGEN bedre hund end den..
Faren undrer sig naturligvis da den jo lige har bidt drengen ret voldsomt..
Det viser sig så at kammeraten der var på besøg har stukket 17 KNAPPENÅLE ned i hovedet på hunden
- Og den har ikke bidt før ved nummer 17 knappenål..
Og de er trykket langt ned da man ikke kan se dem med det blotte øje..
Så kamphunde kan være MEGET MEGET gode og pålidelige hunde trods alt!!!
mar 2008
Følger: 81 Følgere: 80 Emner: 247 Svar: 8.537
'kammeraten' er sku da syg i hovedet hvis du spørger mig.. Det gør man da bare ikke... Stakkels gamle hund
apr 2009
Følger: 11 Følgere: 10 Babyer: 1 Emner: 176 Svar: 1.562
jul 2008
Følger: 42 Følgere: 41 Babyer: 2 Emner: 492 Svar: 7.897
og ja kamp/muskelhunde er da bare det kæreste der findes, især sammen med børn, min var os bare glad for magnus.. og er det endnu.
og magnus er vildt forelsket i naboens amstaff som han legede med på gulvet igår (med mig ved siden af)
POSITIVT INDLÆG OM DE SKØNNE RACER "!!!!!!!!!! stort plus, mange har desværre en underlig holdning til racerne
sep 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Babyer: 1 Emner: 394 Svar: 3.537
Sikke et traume den havde haft hvis den stadig levede, men selvfølgelig rigtig rigtig sørgeligt at den blev aflivet..
Puha. Dumme dreng! undskyld.
maj 2009
Følger: 1 Emner: 57 Svar: 1.096
Rottweiler er IKKE en kamphund.
jul 2008
-marijana , ja jeg blir os sur , sådan en dum træls dreng, vi snakkede lige om indlægget herhjemme, nej man må ikke slå børn men han havde fortjent sådan et smæk i måsen at han skulle sidde på en badering og pakke gaverne op til jul.
maj 2009
Følger: 1 Emner: 57 Svar: 1.096
jul 2008
jun 2008
Følger: 47 Følgere: 47 Emner: 476 Svar: 3.476
Meeeeen håber da godt nok også forældrene har givet ham en ORDENTLIG opsang..
Og når man er 6 år burde man sku også vide det er FORKERT at gøre sådan noget...
mar 2008
Følger: 81 Følgere: 80 Emner: 247 Svar: 8.537
mar 2008
Følger: 1 Emner: 13 Svar: 183
Jeg skal ikke udelukke at der er sket noget lignende, det er der med sikkerhed. Men den startede ikke med at være SÅ vild at det var 17 knappenåle i hovedet ligefrem og til fordel for de "udskældte" racer.
Ikke for at tage luften af ballonen, blev bare lige overrasket over den stadig florerer og har udviklet sig så meget
mar 2008
Jeg har selv måttet stoppe en dreng på omkring 10 år i at holde sin hylende hund under vandet mens hans latterlige forældre sad oppe på stranden og grinte af deres vidunderlige søn der rigitg hyggede sig med hunden. HADER den slags forældre der er total forblændede i deres børn så de ikke kan se når de handler uret.
jan 2009
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 323
Men sikke da en historie. Et eksempel på hvilken pålidelig hund den er. Mnage små hunde flyver i flæsket på folk med det samme, men en rotte advarer altid først - og hold da op hvor har den stakkels hund fundet sig i meget. Den dreng skulle have 17 store fede skruer ned i hovedet..
jan 2009
apr 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Babyer: 2 Emner: 175 Svar: 2.104
Lige meget hvor meget man opdrager en hund er den avlet til noget oprindeligt. En kamphund, er og bliver en kamphund, en vogterhund, er og bliver en vogterhund, en jagthund, er og bliver en jagthund... Lige meget hvor meget kærlighed den får, kan man altså ikke kysse instinktet ud af hunden.
Rottweileren er ikke en kamphund, men den er alligevel blevet blacklistet da det er en stor og bred vogterhund... For nogle år tilbage var det nemlig en af de modehunde der var kommet frem og dengang var det dem der var problemer med. Nu er det ambull, amstaff osv...
Hvis denne historie er sand, skulle knægten have en røvfuld. Nej jeg går ikke ind for vold, men DET gør man bare ikke!
jun 2008
Det er noget der er sket for mine venindes vennepar's venner, og det er ikke ret længe siden.. Så det er ikk en gammel historie, og det er ikke en historie der har været fremme i medier eller noget, så ved ikke hvor du har hørt den henne før!?
Winnie : Ja, jeg valgte også kun at fortælle historien netop fordi der er SÅÅ mange fordomme overfor sådanne racer, og jeg er bestemt IKKE imod "kamphunde" ...
Sonne : Ja nemlig, Oliver ved det sku også godt, det er så godt nok en kat, men et dyr er et dyr...
jun 2008
mar 2008
På hundegalleri har histoeien også været oppe mange gange de seneste år mange mange gange og som sagt bliver den vildere med tiden.
Men skal selvfølgelig ikke udelukke det er sket for dine venners venner
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 3 Svar: 177
og ja den ændre sig lidt hver gang.
En fjer kan blive til fem høns ;O)
mar 2008
Følger: 62 Følgere: 63 Emner: 358 Svar: 3.901
mar 2008
Følger: 41 Følgere: 42 Babyer: 2 Emner: 518 Svar: 2.781
min niece blev bidt i benet af min hund da hun havde hvalpe og de krævede af mig at jeg fik hende aflivet, men fanme nej, deres UNGE kunne bare lade være at gå ind i hvalpenes lille gård!
så man skal lige tænke sig om.. for når der er bid så er det tit dem der bliver bidt der selv har gjort noget mod hunden.
MIN mening
jun 2008
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 35 Svar: 964
Noget andet er at jeg har svært ved at tro at nogen som helst hund ville blive liggende og finde sig i at få nåle stukket ind i sig. Bare det første prik ville få alle mine hunde til at hyle og smutte så hvis den historie skal troes så har den hund fejlet noget da det er sket for det er dybt unormalt at blive liggende under sådan en behandling.
jan 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 11 Svar: 359
Og hvem er det lige der har undladt at fortælle barnet at man skal behandle dyr ordenligt.. ej hvor ville jeg være flov hvis det var mit barn der gjorde sådan noget, og ved slet ikk hvad jeg ville gøre af mig selv...
Stakkels familie.. Miste en nær ven af familien, som en hund er, fordi et barn ikke kan opføre sig ordenligt..
jul 2008
apr 2008
maj 2008
apr 2008
Men det skulle undre mig meget hvis hunden har holdt til 17 nåle...
maj 2008
jun 2008
jul 2008
maj 2008
jan 2009
Men nu har jeg selv rottweilere, og er opvokset med dem, da min far har opdrættet dem. Og vil sige, at de er så selvstændige, og vogtere, at de faktisk finder sig i ganske meget - før de advarer og så angriber..
Vores den sidste hund havde vi engang med ude ved nogle venner. Deres datter slog ham i hovedet med en stor pind 3 gange, og jeg var oppe at markere alle gange. Hunden sagde intet- før 3. gang - så knurrede han af hende. Da forældrene ikke fattede at irettesætte deres datter tog vi hunden i bilen og kørte hjem.
Jeg vil da ikke risikere at hun tirrede ham så meget at han gjorde hende noget. Jeg ville jo kunne risikere at skulle aflive min hund - fordi de har en datter som er socialt handicappet og ikke fatter hvordan man behandler dyr..
nov 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 7 Svar: 52
jun 2008
- Og den har jo været alene med dem 1000 gange før, så det er nok derfor, og det var jo en gammel hund, den var 13 år og stille og rolig altså den gad ikk vild leg osv mere...
Den plejede også altid at sove foran drengens seng om natten osv!!
mar 2008
Følger: 27 Følgere: 25 Babyer: 2 Emner: 38 Svar: 1.391
Udover det er en rottweiler en brugshund og intet andet... Hvad det er for nogle lister ville jeg da gerne vide og specielt hvem der står bag..Jeg kunne også lave en liste og sige at en Cavallier er en kamphund og så ville folk tro på det hvis listen kom ud ofte nok..
maj 2008
Jeg er enig med Natascha.
jan 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 11 Svar: 359
Hunde acceptere utrolig meget, hvis de er opdraget til at have børn omkring sig, og derfor reagere de ikke altid med det samme. for de ved at det er forkert..
Hunde og børn! ...