{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.103 visninger | Oprettet:

Heidi J
Heidi J
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5

HJÆLP. :o( -Råd søges {{forumTopicSubject}}

Jeg er en pige på snart 22 år som inderst inde er mega bange for at blive gammel mor. Vil helst ikke være ældre end 25 maks 26 år når jeg har det første barn, men synes tiden flyver af sted og jeg er allerede nu begyndt at blive nervøs for tiden og det går mig på, men det er måske ikke det største problem. Det største problem er at jeg på nuværende tidspunkt stadig ikke føler mig 110 % klar til et barn, da der stadig er meget jeg vil opnå og stadig meget jeg skal se til, men har fundet ud af at jeg er gravid i 6 uge nu. Pt. ved jeg ikke helt hvad jeg skal gøre. Hælder nok mest til en abort, da mig og faderen ikke er sammen, men jeg ved at han vil være der 100 % for både mig og barnet men vi vil ikke være et par. Og jeg har jo stadig alle de ting jeg gerne vil. Men tænker også hvad nu hvis det er den eneste chance jeg får? Hvad nu hvis dette er drømmebarnet? Hvad nu hvis der er en mening med det? Jeg er forvirret og hvad er din mening?

- Jeg er ikke ung og ustyrlig af min alder, hvis nogen af Jer skulle tænke at jeg bare vil drikke mig fuld hver weekend for sådanne er jeg ikke, men jeg har oplevet en hel masse dårligt i mit liv, som gør at jeg nok har brug for at opleve nogen ting inden jeg får børn.

Det blev en lang smøre, men håber i overlever for har brug for et råd.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP. :o( -Råd søges
  • #1   29. jun 2008 uhhh, det er svært, men jeg sys næsten du selv har svaret på det. Ud fra din beskrivning med at du gerne vil opleve noget mere, der er ting du gerne vil inden du får børn osv. For mig at høre ønsker du måske ikke at blive mor endnu, og det er altså helt iorden.. Det er ikke en skam at sige at man ikke er klar til børn endnu. Du tager et ansvar ved at sige at du ikke er klar, du tænker jo på barnet der.

• #3   29. jun 2008 Hvis du får barnet vil du aldrig fortryde det, og man bliver først parat den dag du står med den lille i armene. Hvis du får en abort, tror jeg altid at du vil tænke på hvad nu hvis... Men der er ikke noget let svar på dit spørgsmål

• Heidi J
    Heidi J Tilmeldt:
    jun 2008

#4   29. jun 2008 Nej desværre. Og tænker meget over det i disse dage. :o(
    Men jeg er da sikker på jeg nok skal nå et svar men jeg er bare ikke sikker på hvad det bliver.
    Det er virkelig svært. For jeg er jo bange for at blive for gammel, men jeg føler mig måske heller ikke 100 % klar endnu. :o(
    Puha... :o( Synes heller ikke jeg kan sætte et barn i verden hvis jeg ikke har 110 % tid til det selv. Mit kommende barn skal kun have mig som mor, hvis I forstår. Så nu må vi se, vil i al fald tænke meget over det.

• #5   29. jun 2008 jeg sys du skal tænke dig rigtig godt om, du vil aldrig fortryde og blive mor.. du kan være glad for du er en af dem der kan få børn...:O)

• #6   29. jun 2008 Enig med Camilla J

• Heidi J
    Heidi J Tilmeldt:
    jun 2008

#7   29. jun 2008 Ja... Og det er en af grundene til at jeg også har mega svært ved at bestemme mig for føler jeg er egoitisk og sidde her og være lidt ked af at jeg ren faktisk er gravid lige nu, når jeg ved at der er så mange andre der ikke kan få børn eller som virkelig prøver på det, og jeg så ikke er glad for det 100 % er da lidt uden tvivl, men er jo forvirret.
    Jeg er også bange for at jeg måske kun bliver gravid denne ene gang eller at der måske sker noget under en abort som gør jeg ikke kan blive det igen som gør mig pisse bange. :o(

• Tori
    Tori Hjælpe-administrator

Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732
    #8   29. jun 2008 Ja man fortryder aldrig at man har fået et barn. Der er vi eninge. Men jeg mener så også hvis hun ikke føler sig 100% klar til at få børn, og der er mange ting, hun gerne vil opleve, så vil jeg vælge aborten. Jeg har selv fået en abort, fordi jeg ikke var klar til at få børn. Og jeg går ikke og tænker hva nu hvis, så vil jeg ikke kunne fungere man skal leve med sine valg og gøre det som er bedst for en selv. På den måde tager du allerede ansvar for dit ufødte barn nu.

• #9   29. jun 2008 ja jeg forstår dig godt.. men du skal faktisk bare gøre som du føler. du kan helt sikkert få børn igen, men jeg har lige set et andet link hvordan babyer ser ud efter en abort, men sys ikk du skal se det, for så beholder du det helt sikkert.. bare tænk over om du har råd og sådan. hvis du føler du vil nå meget mere i dit liv så sys jeg du skal vente med og få dit drømme barn;O)

• #10   29. jun 2008
    Altså min medmindre du er psykisk syg eller lign sys jeg du skal få barnet.
    Et barn fortryder man aldrig, det gør mange med en abort .
    Er selv gravid med en smutter , er i uge 31 og er kun 17 år gammel .
    Jeg har/havde også en masse rod i mit liv og har brug for at komme ud og møde mennesker osv. Men kunne aldrig få en abort. Og jeg må bare gøre det bedste jeg kan.

• #11   29. jun 2008 Camilla J : send link ?

• #12   29. jun 2008 Camilla J : jeg vil gerne se det link hvis jeg må?

• Heidi J
    Heidi J Tilmeldt:
    jun 2008

#13   29. jun 2008 Psykisk syg er jeg nok ikke helt... Men jeg har en del ting jeg gerne vil have på plads først...
    Min egen tidslinie ville sige at jeg om 3 år ville kunne få et barn da jeg så er færdig med noget af min uddannelse, og jeg lige kunne holde en pause og være der 100 % for mit barn, lige nu vil barnet jo komme midt i min uddannelse, midt i alle mine planer m.m. Og det er jeg måske ikke parat til, men igen, alt skal jo ikke planlægges. Det er måske meningen at jeg skulle blive gravid nu, for måske at kunne se nogen andre glæder i livet end det jeg egentlig går og planlægger. Men det er bare så svært, for kan jo ikke se frem i tiden og se hvilken vej jeg skal vælge. :o( Og det er det der gør at jeg er mega forvirret.

• #14   29. jun 2008
    Jeg er da heller ikke 100 % klar til at få barn og er min kæreste godt nok heller ikke .

• Heidi J
    Heidi J Tilmeldt:
    jun 2008

#15   29. jun 2008 Takker virkelig for alle jeres svar.
    - Og vil hel kalrt finde en løsning, hvilken en ved jeg bare ikke endnu. :o(
    Men takker virkelig.

• #16   29. jun 2008 nu er det ikke fordi jeg sidder helt oppe i skermen når der er d.fill, men jeg hørte ham sige noget som egentlig er meget rigtig..

man høre mange som siger at de har fortrudt en abort, men man høre ikke nogen dige at de har fortrut barnet.

lige meget hvad, jah så er det drømmebarnet der ligger inde i din mave...

jeg tror ikke at der nogle her inde der kan sige at de var 110% klar inden de fik barnet.. jeg var også i tvivl, ikke så meget som dig, men stadig lurede den i mit hoved, og jeg har intet fortrudt som $ Mills $ skriver, så syntes jeg det største over alt i denne verden er at blive forældre! det er så specielt og fantastisk

• #17   30. jun 2008 Jeg er en af dem der kæmper med hormorner og fertillitetsbehandlinger. For 10 år siden fik jeg en provokeret abort. Og tro mig i dag fortryder jeg det bittert.
    Alle de ting du gerne vil nå kan du også med et barn. Intet er umuligt for den som vil.
    Held og lykke med beslutningen som jeg ved er rigtig svær at tage.
    Knus Anja

• #18   30. jun 2008 Jeg synes ikke at "Det er måske den eneste chance jeg får" er et godt argument for at få et barn... ( Ikke for at lyde kold og negativ )
    Hvis jeg stod i din situation ville jeg ha' fået en abort.. Tænker på mig selv i din alder ( Jeg var heller ikke vild på den måde ) og hvis jeg var blevet gravid i den tidsperiode så havde jeg fået en abort.
    Men jeg kan jo bare snakke om mig selv. Jeg kender ikke dig og dine følelser..

Og som de fleste andre siger så er det dig selv der skal tage beslutningen...

• #19   30. jun 2008 Har aldrig selv været i situationen......Men jeg ville (tror jeg), hvis jeg sad i din situation vælge en abort...for jeg mener heller ikke, som der også bliver nævt tidligere man "bare" skal få barnet. fordi nu er det i maven. Nej, man kan nok aldirg være 100 % klar, men der er da visse ting som tyder på at du i hvertfald ikke nærmer dig "klar" lige nu... En abort er en alvorlig ting, og det kan sætte spor, men det kan i mine øjn være en nødvendighed....IKKE nød prævention!

Hvis jeg var dig, og sad som 21 årige og var gravid, ved et uheld, midt i uddannelse uden fast kæreste, og diverse andre personlige dilemmaer som skulle falde plads, plus følelsen af at jeg skulle nå en masse inden det at blive MOR.....Ja så havde jeg taget det tunge valg og fået det fjernet.

Og ro på du er KUN 21 år.......jeg kender godt følelsen, man har en masse drømme og planer, men det går bare ikke altid sådan. Jeg har da også altid været overbevidst om at jeg minimum havde fået mit første barn, når jeg var 25 år, og her sidder jeg så som 27 årige og er ikke gravid endnu (men vi starter snart *S*) Og jeg har da også haft panik tanker, men men men jeg ved at det hele nok skal gå, og jeg bliver ikke en "gammel" mor selvom der står 1981 på dåbsattesten.... Jeg mødte først manden i mit liv, da jeg var 23 år og er super glad for, at jeg ikke har børn med nogle er min x- kærester......

Nu sidder jeg i en situation, hvor jeg har mødt HAM, eget hus og uddannelse - ikke at det er det ENESTE rigtige.......OG nu er vi klar.....Nu vil jeg ikke vente længere....*S*

Igen du er 21 år.....nyd du livet - oplev livet - de ting du gerne vil - og lige pludselig så har du mødt manden i dit liv og venter jeres fælles drømmebarn....

Til slut - det er kun dig, som kan træffe denne beslutning - og det er dit valg - men jeg ville vælge aborten......(den her gang).

Lige meget hvad du vælger, så skal du forene dig med dit valg.....begge valgmuligheder har nogle konsekvenser med sig. Men vælger du aborten, skal du ikke have dårlig samvittighed...

Christina

• #20   2. jul 2008 (link fjernet)

• #21   3. jul 2008 nej det er ikke rare billeder, men virker på nogen folk til og lade vær med få taget en abort, jeg ville heller aldrig nogen sinde gøre det.. KUN hvis barnet ikke er "normalt" som ikke kan få et ordenligt liv..

• #22   4. jul 2008 Hold da op.... Hvad er det for en skræmmekampagne at gå igang med ?!
    Er fuldstændig enig med Louise - tester om 6 dage !!!

• #23   4. jul 2008 Der er en mening med alting.. smiley
    Og bare fordi faren og dig ikke længere er sammen skal det ikke afgøre det..
    Jeg er ikke selv sammen med faren, og jeg er osse 22 åpr, men jeg er slet ikke i tvivl om Isabella kommer fordi der er en mening med det.
    Jeg vil ikke stå om 2 år og se tilbage og fortryde.. Så hellere kunne kigge på hende, og være glad for jeg tog det valg som jeg gjorde og at jeg har hende ved mig..

Håber du kunne bruge det til noget!

• #24   4. jul 2008 Beskyttelse smiley indtil man mener man kan klare et barn må man beskytte sig, og kan man ikke finde ud f det, så er man nok heller ikke gammel nok til sex.

Kommentér på:
HJÆLP. :o( -Råd søges

Annonce