{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
727 visninger | Oprettet:

hun vil bare ikk sove :s {{forumTopicSubject}}

min datter på 17 mdr. har fået den fantastiske ide at hun bare ikk vil sove !

den sidste 1½ uges tid har vi sat inde på hendes gulv indtil hun er faldet i søvn, ved omkring 22 tiden og hun bliver lagt omkrin 19.15 - 19.30.

når hun så endelig falder i søvn, vågner hun igen om 24 tiden, vi giver hende lidt mælk, men hun vil stadig ikk sove og så kan vi bruge en hel nat inde på hendes gulv!
fordi hun jo vågner igen når vi lister ud derinde fra !

vi er ærligt lidt trætte af at skal bruge alle vores aftner derinde, for vi når ikk selv at få slappet af inden vi skal på arbejde dagen efter.... vi sidder på skift og sover i sofaen, fordi vi er så trætte, da man jo ikk sover godt på et trætgulv.

vi har vitterlig prøvet ALT og intet virker.... går vi derinde fra hvor hun ikk sover, sætter hun sig til at skrige og kaster hendes sutter ud over sengen og så kan rende i fast rutefart inde ved hende.....

lige nu sidder hun og snakker og hun forstår ikk at når man bliver lagt er for at sove.....

håber der er nogen der har nogle gode råd, for vi vil ikk sidde inde på hendes gulv til hun er 5 år gammel.....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hun vil bare ikk sove :s
  • #1   7. jun 2010 vi har samme problem, dog er det i perioder, men det der har hjulpet mest er at være konsekvent og så har vi droppet middagsluren (men han er også lige fyldt 3 år) men han har lavet nummeret ihvertfald det sidste halve år. i starten var det rigtig slemt og han pillede alt sengetøj af og smed madrassen ud og alt muligt :s

    han smed også sutten og til sidst ja så fik han den altså ikke igen, før han forstod alvoren.

    han opdagede også hurtigt han ku strække den ved at blive ved at bede om noget og drikke og så drikke det meeeeeeget langsomt. til sidst fik han en tår lige inden sengetid og intet efter han var kommet i seng.


  • #2   7. jun 2010 ja men det bilver hårdt for i har vænnet hende til i bliver der så nu tag det måske lang tid inden hun er vænnet fra igen.. men seføli ikk sikkert..
    da jeg var på familie instition og vores begyndte på det da hun var 8 md.. så blev vi rådet til a først a gå derind med det samme og så lad hende ligge og græde 2 min og næste gang 5 min og hele tiden komme lidt mere tid på og gerne skiftes så man ikk køre træt i det så ved hun i stadig er der men i kommer i farene hele tiden.. der kan gå fra et par dage til et par uger før hun finder uda det og bliver tryg ved det men det går over igen hvis i holder fast.. har prøvet det med min store a blive siddene til hun faldt i søvn og jo større hun blev jo længere sku jeg sidde der og havde ikk tid til noget andet men det blev jeg fri for denne gag efter det råd jeg fik.. så held og lykker og det er skide hårdt i starten


  • #3   7. jun 2010 ja okay.... så slemt er det ik herhjemme endnu....

    hun får også noget at drikke inden hun kommer i seng.....

    jeg har prøvet at snakke med dpmor om at hun skulle sove lidt mindre til middag, men hun mener at hun skal sove 2-3 timer til middag, for ellers er hun træt når hun står op...

    det er også i perioder her, men det er bare hårdt når det står på, for hun giver ikk op, og hun har jo brug for hendes søvn..... jeg synes ski det er mest synd for hende, at hun ikk får de timer hun skal have om natten og det er også derfor jeg skriver dette indlæg... det er ikk for vores skyld... for self, går vi ind til hende når hun græder, men jeg er overbevidst om at hun gør det bestemt. for hun nærmest griner os op i ansigtet når vi kommer ind til hende.... ved godt at man skal have magtkampe, men når de kommer hver anden uge, tynger det på krafterne og vi har jo også arbejde at passe... jeg skal op kl 6 hver dag for at kunne nå på arbejde til tiden....


  • #4   7. jun 2010 liane N : den er også prøvet smiley

    vi har prøvet alt....

    gå ind til hende og synge en sang...
    ligge hende ned og sige god nat og gå igen..
    fortælle hende at hendes dag er slut og at hun skal sove nu
    gå og vugge hende lidt
    tage hende lidt op
    sidde på hendes sækkestol med hende
    hun har musik og lys tændt. det har vi også prøvet og slukke, men uden held....


  • #5   7. jun 2010 ja de har brug for søvn og det har mor og far jo også for at hænge sammen og der var seriøst en dag hvor det stod på til kl 3 om natten og jeg var fuldstændig smadret og var såååå tæt på bare at tage ham op og tage ham med i vores seng, men så har jeg jo ligesom tabt den kamp og så kan man starte forfra. det er super hårdt og man føler sig lidt som onde mor når man står der og nogen gange får råbt lidt for højt, fordi man er så udmattet.

    her er det altså klart middagsluren der har hjulpet og så han er kommet en time senere i seng om aftnen, men hun er jo heller ik så gammel igen, så måske hvis der bare blev taget en halv time fra? nogengange er det ikke ret meget der skal til smiley


  • #6   7. jun 2010 det er synd for jer alle i har jo alle sammen brug for a være udhvilet..
    glemte a skrive du må heller ikk tag hende op når i førts har sagt go nat for det finder hun .oz hurtigt ud i gør ..


  • #7   7. jun 2010 det er rigtigt a man bare føler sig som verdens ondetst mor og det synes hun garnteret oz du er ..smiler.. men det er jo til hendes eget bedste så man er faktis mere ond ved a lavær .. hvis du forstår.. og ja det koster blod sved og tåre..:)

  • #8   7. jun 2010 carina K: lige præcis.... igår vågnede hun kl 4 om natten og var frisk! det er bare ikk til at holde ud når man skal på arbejde dagen efter... jeg arbejder på et plejehjem og er nødt til at være frisk og hurtig for at nå de ting jeg skal og når man håndtere medicin er der ikk råd til fejl....

    det er jeg også nogle gange tæt, har bare en mand der ikk forstår at man ikk skal tage hende op.....

    hun VIl IKK skære ned på det hun sover i dagplejen.....

    for en lille mdr. siden kom hun i seng kl havl 7 7... nu kommer hun i seng omkring havl 8 8..... men det virker ikk til at det har hjulpet at flytte hendes sengetid....

    liane N: det gør jeg skam heller ikk.... vi har kæmpet on and off med hende siden hun var 11 mdr.... hun har haft en god lang periode hvor hun lagde sig til at sove med det samme....


  • #9   7. jun 2010 liane N : forstår godt hva du mener.....

    jeg gør det jo heller ikk for at være ond, men det er ligesom man ikk kan komme igennem til hende og forklare hende det... men hun er jo heller ikk så gammel at hun kan forstå det.....

    for 10 min siden smed hun sutterne på gulvet. jeg tænkte famdne nej om jeg går ind og giver hende for at hun kan smide dem på gulvet igen ( nej det er ikk fordi jeg ikk gider at lette min dertil indrettet smiley ) hun er hun stille, men hvor længe må guderne vide :).... men håber da det virker smiley


  • #10   7. jun 2010 hvis det er dp moderen der ikke vil, så vil jeg altså mene at det skal hun ikke bestemme! men igen, det er jo noget man selv styre smiley

    ja håber da det virker og der er ro længe smiley victor blev lagt kl 20.00 og han sidder pt i sin seng og bygger en togbane:s jeg sidder i køkkenet ved siden af hans værelse, så jeg skal heldigvis ikke lette min popo forfærdeligt langt smiley og så er jeg måske også overbærende fordi jeg er på barsel og han har sommerferie, så det kommer nok til at bide mig i måsen til august smiley


  • #11   7. jun 2010 så sover hun langt om længe smiley


    så det der med at lade være med at give hende sutter igen virkede her til aften.... tror det er noget jeg vil prøve igen i morgen....


  • #13   7. jun 2010 ja det er jpo lidt svære hvis din mand tag hende op.. så bliver hun jo helt forvirret .. prøv a google lidt på nette om emnet.. det er heldigvis de fleste som har prøvet det..

  • #14   7. jun 2010 carina K: jeg sidder også lige ved siden af hendes værelse.....

    ja det kommer det nok til smiley men det er jo hyggeligt...

    min mor sagde engang til mig, at sidder de i deres seng og snakker eller leger med bamser eller hva de nu har med i seng... så skal man bare lade dem ligge... for græder de ikk er der ikk nogen grund til at gå derind og så falder de jo nok i søvn på et tidspunkt smiley


  • #15   7. jun 2010 ja hvis hun kan lege sig i søvn erdet godt det gør line hver aften..

  • #16   7. jun 2010 Iben : hun er træt kl 7 men ikk nok smiley det er derfor vi har flyttet tiden smiley
    før i tiden tog det også timer her... nu er det kun når vi har kampe at det tager så lang tid...

    liane N: ja det er ikk så smart at han gør det.... men han prøver og det er det vigtigste... før i tiden gad han ikk og deltage i kampene og der stod jeg med dem alene..... så det er bedre end ingenting....

    har prøvet og goggle det... men synes ikk rigtig jeg kan finde noget jeg kan bruge til noget...


  • #17   7. jun 2010 liane N: det vil natalie ikk hehe.... hun kaster det bare ud over sengen, hvis hun mener at hun ikk skal sove hehe....
    andre gange snakkkkkkkker hun løs og lige pludselig er der stille smiley så det er meget forskelligt....


  • #18   7. jun 2010 Vi har kampen lige nu med Caspian. De sidste nætter har han bare vågnet en gang i timen.... Og her til aften har han skreget og skreget og skreget.... Og vi aner ikke vores levende råd. Vi er så frustrerede og har det så træls med at lade ham blive liggende og samtidige så sure på ham over han bare skriger og skriger og skriger... For når vi tager ham op så gnider han øjenene og er så træt. Og 1 min efter vrider han sig rundt og vil ikke sove.... Arght......................

  • #19   7. jun 2010 Katja med 2 tumler .: mener også at hendes dag skal slutte godt.. men giver man hende lillefingeren tager hun hele armen....

    hun høre dr online når hun skal sove og om aften er der historier smiley

    Luise N - mor til Caspian ! : sådan er det også herhjemme fortiden.... her til aften prøvede jeg det råd carina K kom med da hun smed sutterne på gulvet og 5 min efter sov hun smiley ( hun havde en sut i sengen og den ligger hun med i munden nu... den var ikk røget samme tur som de andre hehe )

    men der er ikk andet for end at blive ved... og med tiden bliver det bedre smiley


Kommentér på:
hun vil bare ikk sove :s

Annonce