{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.001 visninger | Oprettet:

potte / wc træning.... {{forumTopicSubject}}

Hej til jer alle smiley

ja ja nu ved jeg godt det her emne tit er oppe MEEEN jeg ville lige spørge.....

er der ikke nogen af jer der er søde at fortælle lidt om hvornår og hvordan i startede og gjorde da i gik igang med projekt " ble fri " ......
altså ville gerne høre om nogen ville fortælle lidt om hvordan det foregik hos dem..........

Mine 2 store blev det bare sådan fra den ene dag til den anden ( havde en super god dagplejer som hjalp til ) men min sidste Sophia virker fuldstændig ligeglad .....
dog er hun bevidst om når hun tisser og kommer feks og siger når hun har lavet stort... men det med potte og wc virker helt ligegyldigt for hende ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  potte / wc træning....
  • #1   16. jul 2010 jeg lytter lige med.. min søn er knap 2og er meget interesseret i potten. og han ved at man tisser på wcwt osv men ved ikke om det er for tidligt at træne??

  • #2   16. jul 2010 min datter begyndte selv med af tage bleen af og gå på potte og hun er kun lige blivet 2

  • #3   16. jul 2010 følger lige med har nøjagtig samme problem.. line tag sin ble a hele tiden og tisser alle mulige andre steder ind a hun vil sidde på potte eller wc.. og hun kommer ind da og fortæller og viser hvor hun har gjort det..

  • #4   16. jul 2010 Sophia bliver 3 til august men er så bagud udviklingsmæssigt ca 1/2 år da hun har været rigtig syg de første 2 år ...
    hun virker bevidst om at hun gør ting i bleen men hun virker fuldtændig ligeglad med wc og potte....
    tager jeg bleen af hende tisser hun bare hvor hun nu er når hun skal !

    men hvordan gjorde i som har trænet jeres børn
    hvordan startede i og hvordan foregik det ?


  • #5   16. jul 2010 Hej anja,

    tja, jeg har to meget forskellige børn.

    Emma (nu 4½) var omkring 3 år da hun begyndte at tisse på toilettet. Vi havde prøvet at træne lidt med hende, men hun virkede heller ikke synderligt intr. Man kunne sige til hende at hun skulle huske at sige når hun skulle tisse og to sekunder senrere stod hun og tissede på gulvet og sagde "jejg tisser". Det kom faktisk bare fra den ene dag til den anden, at hun begyndte at mærke bedre efter og gik på toilettet når hun skulle.
    Til gengæld var hun faktisk lige blevet 4 år, før hun turde lave det store på toilettet, hun var bange for det. Der havde vi også prøvet at hjælpe hende, men det kom sørme også bare fra den ene dag til den anden.

    Maya ( nu 2 år og 3 måneder) begyndte for ca. 2 måneder siden at ville sidde på toilet. Hun abede meget efter store søster og hoppede op på toilettet og sad. Hun tissede ikke, men tørrede sin tissekone ivrigt. Lige pludselig en dag, sad hun bare og tissede og få dage senere lavede hun det store. Jeg har nu i ca. 1 måned ikke skiftet lortebleer på hende, for hun går på toilettet og gør det selv. Hun har dog stadig ble på når vi skal noget eller hun er i vuggestue, da hun som sådan ikke er heeelt renlig, nogle gange glemmer hun at hun skal tisse og sådan og bruger også stdig om natten.


  • #6   16. jul 2010 Marianne :
    ok ... jamen så er det vel bare at være tålmodig....
    vi har prøvet at tage bleen af , huske hende på det hele tiden ´og hun render da osse frem og tilbage... .tøre sig osse ivrigt .. men gør det så alligevel bare der hvor hun nu end er ! .....


  • #7   16. jul 2010 det samme gør line.. det er ved a være lidt frustrrrende syntes jeg..

  • #8   16. jul 2010 ja ... smiley

  • #10   16. jul 2010 Min har gået på toilettet siden et par måneder før hun blev 2 i vinters.
    Her for 1½ måned siden begyndte vi så at lade hende gå uden ble når vi var hjemme og for 2 uger siden om mandagen ville hun ikke have ble på om morgen.. og siden har hun været blefri.

    Hun gider ikke potten og mener den er til at læse på... så det er alm toilet med en skammel nede foran sædet


  • #11   16. jul 2010 ved godt det ikk er min tråd.. men min datter tag hele tiden sin ble a oz bukse bler og oz når de kommer omvendt på så det meste a tiden går med a vaske hende dyne nogengang flere gang om dage.
    undskyl anja jeg lige brugt din tråd:)


  • #13   16. jul 2010 tror jeg vil høre vugge stuen når vi er færdig med ferien er lige gået på ferie.. men nu kom hun dog med ble på og sagde har lavet puad så ren ble..

  • #15   16. jul 2010 Min yngsgte pige som jo så også lige er ved at blive renlig, tager også sin ble af så snart hun ser sit snit til det. Ikke så meget når vi er andre steder, men lige så snart vi kommer hjem tager hun den af. Knapper også selv sin body op, så hun kan tage den af.
    Dvs at herhjemme bruger hun slet ikke ble og suser ud på toilettet når hun skal tisse eller lave stort. Så man kan godt sige herhjemme er hun renlig ;o)
    Men vær tålmodig anja, lad hende rende uden ble hjemme, og giv hende ble på når i skal noget, det skal nok komme.


  • #16   16. jul 2010 ja er jeg osse......
    hun får nu lov i varmen og vi har fri at rende uden .... så må vi jo se om ikke det kommer smiley


  • #17   16. jul 2010 Her er min dreng 2 år og 4 mdr.
    Vi har i nogle måneder nu haft wc træning herhjemme. Snakkede med dp mor om det igår og hun fortalte at hun er begyndt at tage ham på wc når han kommer og siger "tis" de fleste gange laver han ik noget, men hun tager ham derud alligevel og sidder smiley

    Idag har jeg så taget bleen af ham herhjemme for han elsker at komme på wc og sidde og har oz tisset nogle gange..rent held tror jeg dog hehe.

    indtil videre idag er det gået ud over et vindue der blev tisset op ad, og lige før satte han sig pænt op på lædersofaen, tissede og hoppede ned igen.. der vendte han sig da osse om og kiggede hvad han havde lavet og skyndte sig så at løbe ud til wc..
    ved ik om han er klar eller ej.. han siger stort set altid når han har lavet Adr i bleen.
    men nu prøver vi her i weekenden og derefter tager vi den med ro igen hvis han ik blir blefri


Kommentér på:
potte / wc træning....

Annonce