{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
960 visninger | Oprettet:

Bekymret :/ (langt) {{forumTopicSubject}}

Min far døde i år 2003. 2½ år senere finder min mor sig en kæreste. Sjovt nok min bedsteforældres nabo. kalder ham bo. (hedder han ikke rigtigt)
Jeg kendte ham ikke rigtigt, for jeg og mine søskende gik tur med hans hund da vi var mindre. så det var den kontakt vi havde med ham.

Nå men som sagt fandt min mor og bo sammen. I starten hadede jeg ham som pesten egentlig kun fordi det var hårdt at min mor ikke var nær os børn som vi var vant til.
Nok om det.
de har været sammen i nogle år nu, og jeg bryder mig stadig ikke om ham. Mere fordi jeg føler at han VIRKELIG blander sig i den opdragelse min lillebror og jeg får og har fået.
Engang fortæller min lillebror at han HADEDE at komme med min mor og op til bo. Han fortalte mig at han ikke sov om natten fordi de åbenbart lå og knaldede så meget at sengen bankede op i væggen.
Det var virkelig hjerteskærende at høre på.
På et andet tidspunkt var jeg også med oppe hos bo fordi vi skulle til familie tam tam, min lillebror havde så været i bad og var kommet til at bruge lidt for meget vand, det blev bo temmelig meget sur over og var gået ud for at hive min lillebror i øret!

I går snakkede jeg så med min lillebror hvor han så siger at han er træt af bo. Både fordi han blander sig i de samtaler min mor og min lillebror har og på den måde min mor opdrager min lillebror på.
Han har sagt at min lillebror er doven og ikke tager ansvar over for noget.
Bo kan tiltider være sød nok, men han bliver rimelig hurtigt irritereret og sur over ingenting, han kan også vrisse af min mor, i torsdags da vi skulle hjem fra odense zoo siger min lillebror at når vi kom til vejle så ville han gerne sættes af ved fakta fordi så han kunne købe cola til aftensmaden (kylling i cola) Også siger bo rigtig irritereret at det kunne han ha gjort noget før. Åh og jeg vidste bare ikke hvad jeg skulle sige til det. For helt ærligt, min lillebror kunne da også nemt ha gået ude fra mig af også til fakta også hjem, det ville i hvert fald ikke ha skadet bo! (forstå mig ret)

I nat tænkte jeg det hele igennem og begyndte faktisk at græde. Jeg var rigtig ked af det. For jeg tænkte over om jeg skulle sige noget til kommunen eller til min mor. Jeg holder rigtig meget af min mor og vil helst ikke være uvenner med hende. Men jeg vil bare så gerne fortælle det til hende på den rigtige måde så hun ikke misforstår mig.

Det gør vildt ondt at han nærmest har "overtaget" min mor sådan. Min lillebror nævnte også at bo havde slået ham nogle gange.
Sådan noget er bare ikke i orden altså og slet ikke når ham bare tror han skal bestemme det hele.

Jeg skal til fødselsdag nu, så jeg kan ikke lige svare.

tak fordi du læste med


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bekymret :/ (langt)
  • #1   24. jul 2010 Ham bo lyder en hel del som min mors nye mand...
    sys du skal prøve at tage en snak med din mor først, og så er du nødt til at sige hvad du har fået afvide af din lillebror og fortælle hvordan du har det med ham bo...


  • #2   24. jul 2010 Hvor gammel er din lillebror?

  • #3   24. jul 2010 Jeg tror ikke det er noget kommunen vil gøre noget ved, så sku det være at han har slået ham.

    Men det er jo ikke forbudt at knalde bare fordi børnene sover inden ved siden af. Det er da specielt ikke særlig fedt at hører på, men ja, sådan er det nu en gang.

    Hvor gammel er din bror?

    Jeg ville tage en snak med min mor, fortælle hende at i savner hende og at det ville være rart nogle gange bare at være sammen med hende uden bo er der.

    Fortæl så at bo altså ikke er jeres far og at du selvfølgelig godt ved at han godt må deltage i opdragelsen, men at det først og fremmest er din mor der "bestemmer" over jer.


  • #4   24. jul 2010 Kan høre vi er på samme båd smiley
    Min mor fandt sig en ny kæreste det godt nok mange år siden nu, det var da jeg var et år.. Men nok om det. Han tævede min mor, troede han skulle opdráge på os børn, & slå mig for det ikke skal være helt løgn..
    - Nu ved jeg selvf ikke hvor gammel din bror er, men jeg ved det ramte mig fandens hårdt, jeg lavede rigtig mange ting jeg ikke skulle, indtog ting jeg på ingen måder skulle.. Først da jeg roede mig ud i alt for mange problemer jeg slet ikke kunne være i dne by vi boede i fik min mor øjene op for det, trods det kommunen var blandet ind i det ville de intet gøre, det eneste du kan gøre er at få en lang snak med din mor & virkelig snakke det hele igemmen, && forklare hvordan du selv har det & ville nu anbefale din bror også var med bare jer tre, så i får alt snakket igemmen ..



  • #5   24. jul 2010 tak for jeres beskeder alle sammen.

    Min lillebror er 15 og bliver 16 til november.


    Jeg tænker virkelig også på om jeg skal sige det til hende. Jeg vil bare ikke være uvenner med hende smiley også kommer spørgsmålet - hvordan starter man lige sådan en samtale?



  • #6   24. jul 2010 Du sætter dig ned sammen med hende, & fortæller der er en vigtig ting du gerne vil snakke med hende om, men ved ikke hvordan du skal få det startet fordi du er bange for hvordan hun vil tage dette..
    Også starter du bare langsomt ud med hvordan du har det også kommer alt andet nok.. hvis hun bliver stik hamrende tosset på dig så det jo hendes skyld, det kan ikke være din. Men måske hun også selv godt kan se det når i får snakket ?


Kommentér på:
Bekymret :/ (langt)

Annonce