{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.162 visninger | Oprettet:

hvor mange dårlige fredag'e endnu? {{forumTopicSubject}}

Ej nu orker jeg vitterlig snart ikke, får den ene klud smidt i ansigtet efter den anden... Slettet dette et par gange og skrevet det igen, for hvem vil læse sådan engang klagesang herfra?

Fredag den 27/8; dårlig kontrol på børne amb - de er bekymret over han står helt stille i væskt og stadig taber sig. Så de er ved at lave en ny plan for hvad han skal trækkes i gennem. Tabt sig 500 gram på 2 mdr. Suk... Men han har stadig hans herlige humør og charme.+ farmand bliver kørt over af en trukc.

F redag den 3/9 (næsten perfekt fredag); Frederic fylder 2 år og klarer 2 års undersøgelsen til ug +. Hans fin og alm motorik er superp. Hans kurve snakker vi ikke om da den bliver der taget hånd om andet steds. Dog ringer tømren fredag morgen og aflyser hans aftale med at komme ud og kigge på vores tag kontruktion i ny købt hus.

Fredag den 10/9; Der dumper et brev ind i brevkassen om at arbejdsskade styrelsen langt om længe har fundet frem til en 'kendelse' Min arbejdsskade jeg fik i 2006 og som blev opereret stiv her i feb ikke er godkendt som arbejdsskade.

Min svigerinde og deres prinsesse var lige forbi børne afd på ouh, men er dog heldigvis hjemme igen.

Ejerskifte forsikring erkender at det er taget det er galt med, men vil ikke dække de flere 100 revner der er i indervæggene, som jo var skjult bag tappet. Så ringed til vores advokat som ville ringe tilbage efter hans møde - øh nej.

Frederic den bandit bider mig og bliver sat i time out i 2 min. Bliver dog hurtige venner igen og hygger videre.

Till aftensmaden sidder han atter blot og igen og prikker i det. Han var med til at vælge hvad vi skulle lave og var med til at lave det. Han skubbed det fra side til side på tallerken, leged han saved i det osv. Med ordene; saver lige... Prøved jeg at putte noget på hans gaffel - pilled han det af. Når han leged med det sagde jeg; det er ikke i orden du sidder og leger med maden, det skal ind i munden. Knægten putter det så i munden, for derfter at spytte det ud igen.

Ej, hvor jeg bare ikke orke mere. Har en lejlighed vi har for længst har sagt op og snart skal være ude af - men intet hus at bo/ flytte ind i. Har en knægt på 2 år der ikke gider mad - på nu 16. mdr. Har en tommeltot hvor det midterste led er gjort stift i en vinkel. Dertil reddet mig en herlig omgang forkølelse.

Men at se på vores søn lindre en hel del og bruger hellere min positive energi sammen med ham og så gå amok når han sover. Et plus er da at vi sad og hygged ude på potten og han fik både lavet det ene og det andet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvor mange dårlige fredag'e endnu?
  • #1   10. sep 2010 Hold da oppe sikek en masse skidt du er ude fro, men bare rolig det skal nok vende, men kender alt for godt det med at alt går imod en...
    Føler med dig og forstå godt du er frustreret og sur.


  • #2   10. sep 2010 åååh det var da nogle grimme fredagen, i fortjener da noget medgang nu. Vil du prøve at anke din sag, for jeg har også fået afslag nogle gang nu, her anden gang den er blevet taget op og jeg har anket den videre.
    Min søn har også haft en meget lang periode hvor han ikke rigtig spise noget og tabte sig 2 kg på en måned, vi fik fjernet hans pollypper og nu har han fået lidt appetit igen. Har han slet ikke lyst til noget som helst at spise den bette fyr?
    i hver fald skal du have en kæmpe knus, for at du holder modet oppe :0)


  • #3   10. sep 2010 Skumtrold..
    Er så fyldt af alle mulige tanker - følelser at jeg ikke aner hverken ud eller ind.

    Katja...
    Ja aner bare ikke om der overskud til at kæmpe alle de sage på én gang.
    Frederic har aldrig meldt sult i sit liv endnu, så det at få mad i ham har altid været noget af en opgave. Frederic var 9 kg og 75 cm ved 8 mdr - nu er han 24 mdr 9,9 kg og 90 cm. Som 14 mdr havde han sin max vægt på 10,8 kg og en mdr senere sagde den 9,7 kg. Han er aldrig syg og har kun været forkølet 5 gange i hans liv og aldrig fejlet andet. Så vi aner ikke hvordan det er at have et sygt barn, da han heller intet siger ved tænder og vacciner.
    Og nej. Han sige nej tak til alt. selv usunde ting gider han ikke. Han kan ikke se meningen med mad, når han aldrig har prøvet at været sulten.


  • #4   10. sep 2010 Åh hvor gør det ondt at læse Linda smiley Det med børn og mad der ikke fungere er bare så pisse hårdt smiley

    Huse som ikke er som man forventer kan også bare suge alt ens gode energi og sidst men ikke mindst er det da ikke spor ret at føle at man ikke får hvad man har ret til smiley

    Men har ingen gyldne råd kun en masse god energi som jeg gladeligt sender herfra smiley


  • #5   10. sep 2010 Sigrid.
    Er også bare som en hængt klud, total træt konstant - dårlig mave mm.

    2 laange år med dreng der bare ikke er sulten. Som om at lægerne aldrig har hørt om det før og aldrig har lyttet ordenlig efter. Nævnte det jo allerede inden vi tog hjem fra barsels afd. og spurgte til hvorfor han ikke meldte sig. Med det svar at det nok kommer, han var jo så ny - vi skulle blot nyde at han fra 1 dag sov de der 8 timer i streg. Sådan har det været hver evige gang vi har nævnt det for sp - egen læge og børne amb.
    Vi har nu rendt derude i 10 lange mdr og først nu da han for 2. gang sort på hvidt taber sig og oveni ikke vokser mere at de nu er 'bekymret'.

    Alt det andet er blot matrielle ting. Vil hellere at Frederic mere 'mad' trives og begynder at vokse end at kæmpe for ret til penge eller de skide revner. Fingeren bliver jo som den fra nu af og til jeg dør. De revner kan vi nok finde hjælp til selv at udbedre, men igen.


  • #6   10. sep 2010 Jeg kan fuldt ud følge dig men når man har noget med sit elskede lille vidunder så behøver man ikke have mere oveni til at overfylde bægeret smiley

  • #7   10. sep 2010 Slet ikke.

    Spurgte ham igår om vi skulle gå op i rema og have klapvogn med. Ham der altid vil gå ved siden af, sad oppe i klapvogn hele vejen derop og hjem. Ville heller ikke ned og styrte rundt i butik, som han plejer. Tænkte at han nok bare var træt efter en dag i dp.

    Til aften ville han som sædvanlig ikke fra badet, satte et ægge ur derud og sagde at når det ringed var det slut og han skulle tørres. (han sidder på en skridsikker måtte og leger med legesager og brugser)
    Det ringer og går derud, ser at han kæmper med at komme op at stå. Han må bruge vaskemaskinen til hjælp, da han er kommet op støtter han sig stadig til vaskemaskinen - tager sig til det ene ben og siger; moar, av ben. Går ud i brugser og svøber ham i håndklædet og bærer ham ind.

    Og er begyndt hver morgen at klage over av hoved. Han tager sig til tindingen/ lidt over øjet og siger; av lige der - av hoved - mor puste.

    Tænker lidt vokseværk i ben - men han vokser jo ikke. Ei, aner bare ikke og kan ikke finde hoved og hale i det hele.


  • #8   10. sep 2010 Åh hvor er det også bare frustrerende for jer smiley Kan dårligt sætte mig ind i og dog da vi jo også selv kæmper med det herhjemme smiley

    Sigrid er 80 cm og 8 kg og fra januar, altså 2009 smiley


  • #9   10. sep 2010 Suk...

    Selvom det nu er charmerende at have små ultra slanke prinsesse og prins her. Så misunde man dem der har små basser og elastikker..

    Vi bruger baggy bukser i str 74 som knickers og så med en strømpebuks - sej bluse der passer til og en savlesmæk.

    Her er han dog lidt sur, da han ikke kan finde sin hest til hestetrailer. http://www.facebook.com/photo.php?pid=31473664&id=1025685054&ref=fbx_album


  • #10   11. sep 2010 Hvor er han laber smiley

    Sigrid har heldigvis korte ben så hendes passer sammen smiley Og ellers syer jeg selv en del og så er strømpebukser og kjole blevet et hit men det er nok ikke toppen til drenge smiley


  • #11   11. sep 2010 Her har vi altid kørt med 2 str. Ret træls når man skal pakke tøj væk.

    Men da han ikke er vokset særlig meget har vi faktisk brugt str i 16 mdr og først nu lagt de sidste 86'er bukser væk og kører nu med 92.

    Men utroligt at hvis man tager et par name it cowboy bukser og et par minymo bukser i str 86 er der næsten 4 cm i forskel.

    De er også mere obs på pige børn og vægt fra de er helt små, noget med deres pumbertet senere i livet.

    Var det ikke noget med i havde fået en ny caret til sigrid?


  • #12   11. sep 2010 åååhh nej dog, de læger, de tar ikk ret meget seriøst og tar det først alvorligt når det er lige ved at gå galt.
    Har lægerne slet ingen forslag til hvad i kan gøre for at han skal bliver sulten.
    Det kan da ikke passe at det kun er jer der har en dreng der ikke er sulten.


  • #13   11. sep 2010 kan det egentlig tænkes at han ikke kan smage maden? altså at hans smagsløg måske ikke fungere ordenligt. for jeg tænker bare at hvis han ikke kan smage det så bliver han vel heller ikke sulten på samme måde?

  • #14   11. sep 2010 Linda de har været opmærksomme på Sigrids spisen og vægt fra hun blev født da hun jo var på neo, senere fulgt af neonatolog på børneamb og så senere en børnelæge der har at gøre med børn med handikap og nu har de fundet ud af at hun har en kromosom fejl så de følger hende nøje og er egentlig ikke særlig hys med hendes vægt smiley

    Ny caret?


  • #15   11. sep 2010 Katja.
    Nej. de har prøvet at fejet det ind under; 1 gang -det var hårdt for hans bette krop både at have eksem og astma. 2 gang - jamen det er fordi det er hårdt for hans krop både at kæmpe med astma og det at han ikke kan tåle vise tilsætnings stoffer.
    Men han har nu køret med nedsat astma medicin i 3 uger, uden tilbagefald. Og han har aldrig været den der rallende - hivende mm vejrtrækning.. Aldrig haft anfald osv.

    Altså det positive er da at vi kan passe samme vinterstøvler og overtøj fra sidste vinter.


  • #16   11. sep 2010 Sigrid's mor..
    Havde i ikke fået en ny special klapvogn til hende?



  • #17   11. sep 2010 Jo det har vi smiley

  • #18   11. sep 2010 Nyder hun at sidde i den?

    Tror nok at frederic har en fokølelse undervejs, måske - helt umulig hvad mad angår idag. Og nægted at komme til bordet og spise - han blev atter helt ulykkelig. Men laved et hjul af små leverpostejs firkanter på hans tallerken og et ansigt midt i. Det hjalp lidt på det. Så er det lige meget at han kun bider leverpostej'en af og lægger brød tilbage. Så har han da fået bare noget, for vi laver aldrig ekstra mad og lign, han får tilbudt det vi gør.


  • #19   11. sep 2010 Hun elsker den vogn smiley

Kommentér på:
hvor mange dårlige fredag'e endnu?

Annonce