{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.205 visninger | Oprettet:

Hjælp. Uddannelse! {{forumTopicSubject}}

Hej.. Jeg har besluttet mig for at tage uddannelses som kontorassisten med speciale i administration.

Men hvor henne tar jeg uddannelsen?
Kan se der er noget i Holbæk og handelsskolen i roskilde. Men hvad hedder det forløb jeg skal starte med? Der står "HTX, HG" osv, men ved ikke hvilken en det er.. Pinligt smiley Vil nemlig gerne finde noget om optagelse og holdstart.

HJÆLP!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp. Uddannelse!
  • #1   8. okt 2010 Tak smiley

• #2   8. okt 2010 Elisabeth - Ja men ka ik finde hoved og hale i det..

• #3   8. okt 2010 Sarah J : det er hg, så du er helt rigtig på den. smiley

• #4   8. okt 2010 Hvis du vil tage den hurtigt kan du tage en 1 årige voksen HG, kontakt den lokale handelsskole (Nogle af dem hedder IBC eller IBA eller lign.)

Hvis man har barn kan man nemlig tage voksen forløbet, ellers tager en HG 2 år smiley

Og så er det en fordel at begynde at søge læreplads så snart du er kommet ind på skolen smiley

• #5   8. okt 2010 Det er HG, du skal vælge. Det er i hvert fald den nemmeste løsning, men forvent et lavt fagmæssigt niveau og en del useriøsitet. HG har det jo med at være et samlingssted for de unge, der efter folkeskolen enten ikke er egnede til gymnasiet eller ikke ved hvad de vil. Skal man være noget inden for handel, jamen så er det nok HHX - højere handels-eksamen - man skal gå efter. HTX derimod er højere tekniske eksamen. Du kan da godt komme på kontor med en HTX også - du er måske endda bedre rustet med den rigtige fagkombination - men uddannelsen kan også i den grad trække tænder ud.

Om HHX er hårdt, kan jeg ikke udtale mig om.

• #6   8. okt 2010 Maibrit G - på voksen forløbet er der ikke useriøsitet, da folk ikke er der bare for at lave noget, men fordi de selv har valgt det..

• #7   8. okt 2010 Jeg tog HG i Holbæk, i de 2 år det tager, og det var jeg glad for.. Så fik jeg elevplads på Københavns universitet og har taget resten af skoleforløbet inde på Niels Brock smiley

• #8   8. okt 2010 Jeg er 21?

Hmm jeg forstår intet.
    Jeg læser her: ((link fjernet) og der står at kontoruddannelsen med specialet administration tager 4 år? Er HG'en så de 2 år af den og så læser man videre i specialet i to år yderligere? Eller?

• #9   8. okt 2010 Du tager HG på de 2 år og de sidste 2 år afveksler mellem praktik og skoleophold smiley

• #10   8. okt 2010 Nej så får du en elevplads de sidste 2 år på et kontor, i løbet af de to år du er på et kontor kommer du nogler uger i skole.. Så ja i princippet tager det 4 år - 2 år på skolebænken - 2 år i elevstilling..

• #11   8. okt 2010 Okaaaaay smiley Tak!

• #12   8. okt 2010 Camille - mange tak :o) Jeg glæder mig osse til at kunne komme igang. Ska lige finde et ansøgningsskema og ha sendt det..

• #13   8. okt 2010 Jeg er mig.. var rigtig glad for Niels Brock også smiley

Camille.. Giver dig helt ret.. man hører tit at folk siger at HG er en dårlig uddannelse og det er for dem der ikke "kan finde ud af andet" og folk rakker den uddannelse ned.. Det synes jeg er så plat.. Jeg valgte HG da jeg ville kontor eller butiks vejen. så kunne jeg lige så godt tage den vej til min drømme uddannelse i stedet for så meget andet smiley

Så er også træt af de fordomme..

Isaa: Håber du får truffet en beslutning med det.. kan kun anbefale HG og kontoruddannelsen smiley

• #14   8. okt 2010 jeg er ved at tage kontor med speciale i lægesekretær og jeg er på hg

• #15   8. okt 2010 Camilla - Hvad en en dårlig løn?
    Jeg vil gerne "bare" være kontorassistent med speciale i administration?

• #16   8. okt 2010 Det er altså ret begrænset hvad man kan læse videre til med med hg, uden at sku have taget nogle ekstra fag med højere niveauer end man har på hg!! Bare lige hvis du overvejer at vil læse videre så du kommer længere op inden for kontorverdene..

• #17   8. okt 2010 Jeg er mig.. Vil også hellere arbejde end skole smiley ingen tvivl..

• #18   8. okt 2010 Sarah J - Ikke når hun har barn smiley

Da jeg gik på voksen HG var der en på 20, der var med fordi hun havde barn..

• #19   8. okt 2010 Camille ^:
    Det ændrer ikke på det faktum, at HG anses om værende meget useriøs mht. fagniveau, klientellet (med enkelte afstikker), antallet af timer (og ikke mindst fritimer) mv. Og det er ikke kun enkelte skoler, jeg baserer min erfaring med, men derimod en bred vifte - der er jo også en årsag til at HG ikke er adgangsgivende til lange videregående uddannelser.

I øvrigt har jeg aldrig sat mine ben på HG - og kommer aldrig til det. Det ville være spild af tid, da alle mine handelsrelatede fag på HTX allerede overstiger fagniveuet på HG.

• #20   8. okt 2010 Isaa - Du kan tage HG oppe i sct. hansgade. Jeg starter mit 2. år aug. næste år.

Lønnen er højere end 18.000 før skat når du er færdig uddannet. Men samtidig er det også afhængigt af hvad du tager som speciale..

Vil man gøre det kort og er tilfreds med 18,000 før skat kan man tage sundheds service sekretær uddannelsen så kun tager 1 år og 7 mdr. tror jeg det er. Men de stiller krav om at du har et bevis på IT og samfundsfag. Derud over er det svære at få job med den uddannelse da det kun er indenfor sundhedsvæsnet (læger mv)

• #21   8. okt 2010 Forresten

Maibritt - Det er da utroligt at du kommer og lige stempler folk hvergang der er en tråd med HG... Det her er nr. 2 tråd hvor du kommer ind og skriver det samme igen med at blablabla HG er spildaf tid bla ba bla din uddannelse er meget bedre bla bla bla..

Du er sku lidt træls.

• #22   8. okt 2010 Camille - det jeg mente var at hvis man f.eks vil videruddanne sig til bogholder eller administrationsøkonom kan man ikke læse videre pga af en hg, fordi at kravene for disse uddannelser krÆver at man har taget fagene på højere niveauer end man gør på hg.. Så det er det jeg mener med at for at læse videre på en af disse udd skal man tage nogle fag efter hg, for at komme op på det faglige niveau som det kræver for at læse videre.. Forstår du?

• #23   8. okt 2010 18000 som start løn ca..

• #24   8. okt 2010 Ja både og, eftersom at jeg viste at jeg ville læse videre efter kontorudd. var det naturlig for mig at tage hhx istedet for hg, så jeg når den tid kom bare kunne søge ind på den videreudd jeg havde lyst til, uden at skulle ud og have nogle fag for at komme ind på viderudd..

men ja, det er vel som man ser det og hvordan man er som person smiley

• #25   8. okt 2010 Maibritt: Det er jo fint for dig at DU aldrig vil sætte dine ben på HG, men derfor kan uddannelsen sg da godt være god alligevel...

Jeg er uddannet kontorassistent med administration som speciale. Det er en erhvervsrettet uddannelse, og ikke en adgangsvej til en videregående uddannelse. Men der er ligeså stor brug for os kontorassistenter som der er for alle dem der læser i 1000 år.

Lad nu være med at dømme alle dem der tager HG som tabere, det er vi altså ikke...

• #26   9. okt 2010 Louise - Er du glad for dit speciale? Er det spændende og udfordrene? Og hvad hedder lønnen når man er færdiguddannet med administration i speciale?

• #27   9. okt 2010 Isaa: Jeg bruger ikke min uddannelse længere, da jeg fandt ud af at jeg ville have mere med mennesker at gøre. (Så nu er jeg snart færdig som ssa'er, endnu en praktisk uddannelse som mange ser ned på...)

Da jeg arbejdede som kontormus var jeg sådan set glad for det, jeg blev der hvor jeg var udlært og fik flere ansvarsområder. Hvis jeg var blevet der, kunne jeg sikkert have fået flere. Det kommer jo meget an på hvor man får arbejde, altså i hvilket slags firma. Jeg mener lønnen var på små 20.000 men jeg var også ansat i det private.

• #28   9. okt 2010 Sarah J - Havde de barn? Og havde de selv spurgt om de måtte komme i voksenklassen?

• #29   9. okt 2010 Sarah J - Okay, det kan være voksen klassen var fyldt op..

For der hvor jeg gik var der nok en halv klasse på under 25, der alle havde barn (eller flere)

• #30   9. okt 2010 hvis de 18.000 er efter skat, så passer det Natascha skriver meget godt, for så vil man få ca. 10.000 udbetalt som standart.. Mange steder kan man jo godt få mere end standarten smiley

Kommentér på:
Hjælp. Uddannelse!

Annonce