{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.537 visninger | Oprettet:

P-stav? {{forumTopicSubject}}

Hej tøser
jeg var til lægen idag for at få en rezept til en p-stav, da jeg ikke orker at tage p-piller eller noget andet. og kæresten nægter at tage kondom på, og har gjordt sån han ikke gider hvis ikke han må undvære kondom. så har besluttet mig for p-stav da jeg ikke skal huske på det og sån.
det første lægen så siger lige da han kommer ind af døren. er at han lige har læst at 65 kvinder er blevet gravide selvom de er på p-stav i england, hvem har erfaringer med det har det eller har haft det?
er godt klar over at der altid vil være en lille chance for at man kan blive gravid og sån
vil bare hører lidt om hvordan det er gået jer og sån mens i har haft den


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  P-stav?
  • #1   6. jan 2011 okay,,, er den mere usikker end p-piller eller ? og hvad er p-sprøjte

  • #2   6. jan 2011 okay hvad går den sprøjte ud på ? er det en man får ved lægen regelmæssigt eller en man får en gang eller hvordan ?

  • #3   6. jan 2011 Jeg ville hverken råde til p-stav eller p-sprøjte. P-staven er ikke sikker, og med p-sprøjten er flere kvinder blevet sterile. Måske derfor man brugte den til narkomaner og udviklingshæmmede, og stadig bruger den til disse.

    Jeg spurgte i sin tid min læge hvad hun ville råde mig til at de 2 ting, og det jeg netop har skrevet var hvad hun sagde til mig.
    Hun råede mig til spiral eller p-piller som jeg tog i forvejen...


  • #4   6. jan 2011 p-sprøjten får du 1 gang hver 3 mdr

  • #5   6. jan 2011 Jeg har min 3 p-stav og er ikke blivet gravid med den!! HvD angår min mens ja så kommer den tit til tiden men vare så det længer ind fra da jeg tog p-piller!

  • #6   6. jan 2011 Jeg har også en gammel veninde der er blevet gravid et par gange med den stav i armen...

  • #7   6. jan 2011 okay.. jeg har overvejet spiral, men er hund angst for den da næsten alle min veninder har fået den og har haft ubehagelige oplevelser med den hvor den har boret sig ind i livmor halsen og sån og det va så smertefuld. og p piller glemmer jeg. og ønsker ikke et barn mere.. og har prøvet p-ring men den kunne jeg ikke tåle

  • #8   6. jan 2011 Jeg kan kun skrive hvad min læge sagde. Hun sagde at man kan ikke via videnskaben sige hvad negativ efekt den har, men der er nok en god grund til at mange kvinder ikke har menses når de får sprøjten. Så det kan ikke ligefren være grønsager den sprøjte er stoppet med... Lægens ord...

  • #9   6. jan 2011 I undersøgelser med P-sprøjten har man fundet at menstruationerne ophører hos op til 50% og op mod 20% får uregelmæssige og kraftigere blødninger. Man ved ikke om reduktionen i knogletæthed får konsekvenser på længere sigt i form af øget risiko for knogleskørhed.

    Den indeholder et lægemiddel med samme virkning som kønshormonet gestagen og har dermed samme virkning og bivirkninger som P-stav og Mini-piller, som også udelukkende indeholder et gestagen. Men P-sprøjten er typisk ikke førstevalgspræparatet.


  • #10   6. jan 2011 okay,nu bliver jeg sku lige lidt bange her... men så må vi jo blive ved med kondom ? eller hvad ? troede slet ikke man måtte få sat p-stav i når man kun er 14 ? :S

  • #11   6. jan 2011 Jeg har en udviklingshæmmet beboer, som har fået p sprøjten nu i ca 10½ år, hun har på INTET tidspunkt haft hendes menses, ej heller tegn på at den skulle komme. Hun har på et tidspunkt nægtet at få den i 6 mdr, og der fik hun heller ikke menses.

    Jeg siger lige igen, at det jeg skrev længere oppe er det min læge sagde til mig.


  • #12   7. jan 2011 jeg har min tredje p-stav i og har aldrig haft problemer med dem. har reglmæssig mens og det hele. og er ikk blevet gravid med dem i, selvom min kæreste knap nok skal kigge på mig, når den er ude, før jeg bliver gravid.

    og om man skal vælge det ene eller det andet beskyttelse, syntes jeg efterhånden der er delte meninger om alle. men har fundet en side hvor der står hvornår de råder/fraråder de forskellige præventioner.

    http://www.sexogsamfund.dk/Default.aspx?ID=162


  • #13   7. jan 2011 Oliver's Mor - Der er også p-plaster.. Det har virket rigtig godt for mig.. 1 plaster i ugen i 3 uger og så en uges pause.. Det er en del nemmere at huske end pillerne.. smiley

  • #14   7. jan 2011 Hvad med en p-ring?

  • #15   7. jan 2011 Camille,
    ?


  • #16   7. jan 2011 Camille,
    det er helt fint smiley

    Det var mere et forslag til TS..

    Den er supernem, sidder i 21 dage og er så ude i 7, hvorefter man tager en ny i brug..
    Den mærkes ikke..
    Lige i starten mærkede eksen og jeg den under sex, så jeg tog den ud, men efter kort tid mærkede vi den ikke længere...

    Super nem, og så er det en af de hormonelle præventiver der udgiver allermindst hormon..
    Jeg forstår ikke helt hvorfor den ikke er mere udbredt.


  • #17   7. jan 2011 Må lige spørge om noget.


    synes nemlig den P-sprøjte lyder interessant. Skal jo efter fødslen have en form for prævention, og kunne være rart med noget nemt som ikke skal huskes hver dag og som skal tages på samme tidspunkt hver dag for at få bedst mulig effekt, snakker her om p-piller ! Og har os læst og hørt om andre muligheder for prævention, men det er ikke lige mig!

    Men til dem som er inde i det med p-sprøjte smiley nu skal jeg amme igen, ved i om man må amme og bruge p-sprøjte samtidig ?


  • #18   7. jan 2011 Camille : Oki tusind tak for svar, vil snakke med min læge til den tid :=) sidst tog jeg p-piller og havde MASSER af mælk, ammede længe og pillerne ødelagde ikke mælken, så tror næsten godt man kan, så det er jeg glad for, vil ikke resikere at glemme nogle piller, og synes ikke de andre alternativer er lige mig. Så vil helt klart snakke med lægen om denne P-sprøjte ! smiley

  • #19   7. jan 2011 Camille : Det kunne du helt bestemt smiley Og at den er hardcore er sku helt fint smiley Har vores 2 ønske barn på vej, udelukker ikke en 3ér EN DAG, har ikke "lyst" til en nu, men måske en dag lysten kommer, men det skal jo først snakkes igennem osv osv, og måske skal vi bare ikke have flere, så derfor gør det intet den er længe om at komme ud af kroppen, da jeg kun har planer om de to piger vi har nu smiley Eller en og en på vej hehe. Så synes det er en PERFEKT prævention, kræver ikke den store "pleje" hehe, altså man skal kun huske på den 4 gange om året ? Det er jo perfekt, og så lyder den til at være en smule sikre end f.eks staven (og piller ?)

  • #20   7. jan 2011 Camille : det vil jeg gøre smiley Og nååh ja, det med mensen kan udblive !!! Det ville da være FOR SKØØNT ! Håber jeg bliver en af dem som IKKE får mens overhoved hehe, ville da bare være et total ekstra plus ;D

  • #21   8. jan 2011 jeg har prøvet det med p-ring, det virkede fint og jeg havde det også fint med den, men min kærete brokkede sig over at han kunne mærke den. og da jeg så tog den ud mens vi havde samleje blev jeg gravid. også gad han ikke det, derfor jeg vælger at få en p-stav. nu får jeg den sat i den 31 januar og ser hvordan det går..

  • #22   9. jan 2011 OLIVERS MOR - Har du prøvet med p-plaster??

  • #23   9. jan 2011 Olivers,
    jeg synes ellers hurtigt man vænner sig til dem..

    Min eks mærkede den de første 2-3 gange, og derefter bemærkede han den slet ikke.. (og han var ellers rimelig godt udstyret)..
    Lyder godt nok uheldigt at du blev gravid på den, den skulle jo gerne dække alligevel..

    Malena,
    jeg ville personligt ikke anbefale p-plaster.
    Synes det sad vildt elendigt, kom løst, røg af, og jeg kunne bare slet ikke finde et ordentligt sted at sætte det, uden at det røg af i bad osv..


  • #24   9. jan 2011 ACS - Jeg bruger det, og er fuldt ud tilfreds.. Jeg har da oss steder hvor det falder nemmere af end andre, men det finder man jo ud af hen af vejen og så sætter man det jo bare ikk der igen.. smiley

  • #25   11. jan 2011 ja jeg brugte p-ring i 6 måneder, men han mærkede det hver gang .. p- plaster har jeg ikke prøvet, men har et arbejde hvor jeg bevæger mig rigtig meget, så tror ikke det holder i længden måske, nu har jeg fået tid hos lægen den 31 for at få sat den i, så må vi se hvordan det går

  • #26   11. jan 2011 Olivers mor - Vil sige at jeg har haft stor glæde af at ha mit siddende på ryggen, lige mellem skulderbladende og så på lårene.. Har kunne lave ALT uden at lægge mærke til plasteret.. smiley

Kommentér på:
P-stav?

Annonce