{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
701 visninger | Oprettet:

"Fyret" fra job.... {{forumTopicSubject}}

Nu skal jeg se om jeg selv kan finde hoved og hale i det, men har simpelthen lige brug for at komme af med det hele til nogen som ikke siger "Hvad sagde jeg, læs min mor!".

Jeg er ansat ved et MEGET stort og kendt firma, igennem et vikarbureau og har desværre været rigtig meget ramt af kvalme og opkast de sidste to uger. Jeg har derfor fået en sygemelding fra min læge, og den gælder denne uge ud. Jeg fik akupuntur i mandags, og det har faktisk hjulet en del (ellers er det fordi det er ved at være ovre med kvalmen) men jeg har glædet mig til at komme tilbage på job og få lidt at rive i igen.

Men så ringer min kontaktperson fra vikarbureauet nu her, for at høre hvordan jeg har det - og jeg fortæller selvfølgelig gladeligt at jeg er i bedring og glæder mig til at komme tilbage på mandag. Hun tøver og siger så at virksomheden har valgt ikke at forlænge min kontrakt i denne måned, og det ryger jo selvfølgelig ud af mig "Ja jeg tænkte nok det var pga. graviditeten at de kunne finde på at gøre sådan noget". Hun tøver og prøver at spise mig af med at der er nedskæringer - men der er ikke andre der er blevet fyret og nye hold er under oplæring! Blev simpelthen så rasende, at jeg næsten begyndte at tude i telefonen !

Tog mig så sammen og ringede til min fagforeningen, som syntes det var en yderst interessant sag og den ville de gerne grave lidt mere i! Jo tak, men hvad fanden skal man så nu som ansat i et vikarbureau og gravid, ja ud og prøve alt mulig andet for sikkert bare at blive rykket rundt! Jeg er både ked af det, skuffet og sur. Min kæreste er også næsten lige blevet fyret pga. hendes nye arbejdsgiver tog røven på hende. Troede ellers lige det hele skulle blive godt, men jeg tog fejl

Ja sådan kan livet gå, og selvfølgelig kommer der vel andet - men skulle bare ud med det. Tak fordi du læste så langt:)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "Fyret" fra job....
  • #1   3. feb 2011 ej hvor øv..

• #3   3. feb 2011 Det er mega øv, og håber også der kommer et eller andet sted hvor det er okay at være gravid og have arbejde samme tid smiley

Camilla - det der er ved det er at jeg er ansat af vikarbureauet med henblik på fastansættelse ved det store firma, så det er en helt vildt rodet sag som fagforeningen skal have kigget igennem. For i realiteten må de måske godt sige at de ikke vil forlænge, men nu er både jeg og vikarbureauet kommet i klemme :s

• #4   3. feb 2011 Sommer baby- det lyder bare rigtig træls smiley Håber du får det bedre snart. Jeg har valgt også bare at tage det som det kommer, der er ingen grund til at få stress over det hele.
    Men troede dog stadig ikke at dit firma bare sådan kunne fyre dig pga graviditeten uanset hvor længe du havde været der?

• #5   3. feb 2011 Sommer baby - det lyder da helt vildt underligt syntes jeg. Især når du kun havde været væk i to dage, og de rent faktisk vidste hvorfor du var syg. Jeg syntes også det lyder helt vildt unfair overfor dig som gravid!

• #6   3. feb 2011 er det ikke vikarbureauet der skal betale dig lønnen under barsel og sygdom ???

vi har også løst ansatte ind imellem fra bureau og vi skal slet ikke sørge for hverken ferie, forsikring, sygdom, barsel og lign. det sørger bureauet for og det er vel kalkuleret med i deres timeløn som vi betaler til dem - ikke direkte til den ansatte - vi betaler selvfølelig så også en noget højere tiimeløn hvor overskuddet så tilfalder bureauet

• #7   3. feb 2011 hmm... jeg er ikke sikker på firmaet ikke er i sin gode ret....
    som Bonnie skriver er det nok nærmere dit bureau der hænger på den, men der må du have fået en kontakt på skrift så du kan læse dine rettigheder.... tror desværre ikke der er noget fagforeningen kan gøre i den sag. Det er noget andet hvis du var ansat i det pågældende firma...

• #8   3. feb 2011 man ku`jo tænke at det måske i virkeligheden er vikarbureauet der "vil af" med dig ??? inden du bliver for "dyr" for dem

Kommentér på:
"Fyret" fra job....

Annonce