{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.903 visninger | Oprettet:

job og barsel {{forumTopicSubject}}

I det firma jeg er i blev der fyret godt halvdelen få dage efter at jeg havde sagt jeg var gravid.
Det var mit store held for jeg røg ikke, efterfølgende røg der der 3-4 inde fra kontoret og nu har min far så lige ringet og sagt at to mere fra min afd er blevet fyret i dag :o( (min far var også en af dem der røg i første omgang efter 22år :o( )
Men det jeg lidt tænker nu er at der ryger flere og flere og hvem ved om mfirmaet så lukke og slukker mens jeg er på barsel, hvad sker der så med min barsel???? er det bare kommunen som skal overtage den.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  job og barsel
  • #1   22. apr 2010 Jeg oplevede det firma jeg var ansat i gik konkurs under min barsel.

Den løn du må have tilgode fra firmaet får du så i stedet fra Lønmodtagernes garantifond. EFTER de har behandlet sagen. Det er vist de første 20 uger af din barsel firmaet skal betale. Dette hjælper din fagforening med. Herefter overtager kommunen og betaler resten af din barsel. (den tid du ønsker at holde selvfølgelig)

Spørg endelig hvis du vil vide mere...... har trods alt lige været hele turen igennem :O)

• #2   22. apr 2010 Jeg håber godt nok ikke de lukker, jeg mener nemlig os der er lavet en regel om at når man vender tilbage må de ikke fyre en i op til et år efter, så det ville være rart og ha garanteret arbejde i et stykke tid endnu.

• #3   22. apr 2010 Det ved jeg så ikke om der er en regel om, he he. Men ja det kunne da være fantastisk.

• #4   22. apr 2010 Har du fortalt firmaet at du er gravid??? For så kan de ihvertfald ikke fyre dig, og det er vel trods alt positivt. *s*

• #5   22. apr 2010 Pernille ja jeg er på barsel nu ;o) folk blev fyret tilbage i okt-nov så det er skam ikke noget problem.
    Faktisk var jeg sikker på at jeg røg og de så ville betale den erstatning i stedet som de skal men det er vidst noget med at 3F har vundet nogle sager hvor den gravide har fået over 200000kr nu så det valgte de nok fra den dag de gennemgik fyrringerne med fagforeningen :o)

• #6   22. apr 2010 Hvis hendes stilling bliver nedlagt pga nedskæringer må de gerne fyre hende selvom hun går på barsel, det er i hvert fald hvad erhversbladet.dk skriver. Så man kan ikke vide sig sikker mens man går på barsel.
    Bare lidt info!! smiley

• #7   22. apr 2010 Tror heller ikk at der er nogen regel der siger at man ikke må fyres i op til 1 år efter endt barsel... Jeg kom tilbage i september og blev fyret i februar.. smiley

Kommentér på:
job og barsel

Annonce