{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
746 visninger | Oprettet:

Sygemeldt og løn under barsel. {{forumTopicSubject}}

Jeg er lige blevet sygemeldt pga bækkenløsning. Fuldtid til påske og så efter skal jeg prøve om jeg kan klare halv tid hvilket jeg tvivler meget på.

Så kommer spørgsmålet. Jeg har jo over 3 mdr til barsel og vil jo så komme på sygedagpenge fra kommunen. Hvordan vil det så se ud når jeg starter barsel de første uger hvor man normalt får fuld løn? Tror det er 12 eller 16 uger. Vil det gå som normalt, eller vil jeg ryge på dagpenge med det samme?

Det samme med ferien. Kan jeg stoppe min sygemelding for at bruge min ferie op til barsel, eller hvad sker der lige med den?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sygemeldt og løn under barsel.
  • #1   12. apr 2011 Ved ikke om dette kan hjælpe ..
    Men jeg blev sygemeldt i juni sidste år og indtil jeg fødte . Var sat til 12 november men fødte sog d. 25 november sidste år . Jeg fik fuld løn under hele min sygeperiode .. Min arbejdsgiver får nemlig fuld lønrefunsion . Under min barsel får jeg fuld løn de første 14 uger og derefter kommer jeg på barselsdagpenge ..
    Da jeg jo blev sygemeldt kunne jeg ikke nå at afholde det sidste af min ferie så det får jeg udbetalt her til d. 1 .


  • #2   12. apr 2011 jeg får stadig løn fra arbejdsgiver når jeg går på barsel og 16 uger frem og derefter på bvarseldagpenge

  • #3   12. apr 2011 Okay. Tror lige jeg skal have snakket med lønafdelingen ude på arbejde. De må jo helt præcis kunne fortælle mig hvordan det kommer til at foregå.

    Men vi får kun fuld løn de første 3 mdr af en sygemelding.


  • #4   12. apr 2011 Ellers prøv at hør din fagforening ad .. Gjorde jeg da min arbejdsgiver til at starte med nægtede at udbetale min rest ferie

Kommentér på:
Sygemeldt og løn under barsel.

Annonce