{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.154 visninger | Oprettet:

dum familie s: {{forumTopicSubject}}

Jar det altså lidt forvirrende og ved ikke helt hvad jeg vil med det.. Men helt ærligt aner jeg ikke hvem jeg ellers skal 'snakke' med uden det går den forkerte vej. s;

Sagen er den at jeg er jo gravid som nogle a jer ved.
og min familie (mor, mormor & bedstefar) Sikkert også resten. er ikke glade for det SLET ikke.
A flere grunde men bla. fordi farmanden ikke vil have noget med baby at gøre, og fordi jeg så har børn med to forskellige og det er de flove over. Og tja så mener de ikke jeg kan være en god mor for Nena, hvis jeg har to.

-Men jeg VED jeg kan være en god mor for dem begge.
-Jeg ser ikke mig selv som billig, det her var slet ikke planlagt og inden jeg blev gravid så de mig ikke som billig men utrolig hvad det kan gøre.
-Faren vidste udmærket godt jeg ikke var på prævention og er imod abort. og selvom jeg gentagende gange sagde nej ingen sex, endte det jo så ud i det alligevel. så han har hele tiden vidst chancen var der, og i min verden skal der to til tango !

^Det var bare lige for at forklare jer hvor alt det her så kommer fra.

Igår ringer min mor så til mig, og snakker ganske alm. i starten og jeg tænker ''endelig!!!!!'' (vi har skændes siden jeg fandt ud a det for en uge siden + en uge før da jeg troede det) Men samtalen bliver altså ikke ved med at være sød.

Min mor ender så ud med at sige en masse ting som at hun synes fandme det er forfærdeligt at jeg kan se positiv på en graviditet, og da jeg så forklarede hende jeg mente jeg havde gået og været i tvivl om min beslutning i en månede inden jeg testede positiv så jeg synes ikke der var grund til at være ked a det over et valg jeg havde truffet og selvfølgelig kom det ubelejlig men det var sådan det var og det nok skulle gå blev hun bare endnu mere sur.

Hvilket resulterede i jeg også blev gal, men på ingen måde svinde jeg hende til. jeg prøvede flere gange at stoppe samtalen for det kørte virkelig a sporet for mig. jeg har jo en uges tid mens det har stået på prøvet at være stærk for mig og Nena. og da hun så begyndte at køre på mine bedsteforældre og sagde at min bedstefar havde sagt noget i stil med ''Ja det kan godt være det er din datter, men hun skal ikke regne med hun kan komme her når hun er 3måneder henne og så det hele er rosenrødt, jeg synes hun er uansvarlig, barnlig og en virkelig dårlig mor mod Nena'' blev jeg faktisk rigtig såret.. Men det varede slet ikke særlig lang tid, for eftersom jeg ikke gav efter overfor min mor forsatte hun med at min mormor også havde sagt ''JA JEG HÅBER FANDME HUN ER UDE OG RIDE, BLIVER SMID A NED I EN PÆL OG MISTER BARNET''

Det var simpelthen bare dråben, min mormor skal ALDRIG nogensinde snakke til mig igen, min mormor har selv mistet to børn i graviditeter og så fyre hun sådan noget a. hvordan kan man hade/skamme sig over en så meget at man ønsker dem alverdens ulykke. jeg forstår det slet ikke.

Jeg brugte så idag på at tænke meget over det min mor havde sagt.. jeg føler jeg kan klare det her barn også, jeg VED jeg kan.. Men jeg var ikke sikker på om jeg var klar til at miste min familie s:

Men som jeg ser det, har jeg allerede mistet den, for der skal nogen af en undskyldning til før jeg kommer videre..
& min mor forstår slet ikke alvoren i hendes ord..
ligenu hader jeg dem mere end pesten og venter kun på det bliver mandag så jeg kan blokere deres numre !
for jeg finder mig bare ikke i mere s; Men jeg ved heller ikke om det er det rigtige at gøre eller HVAD jeg skal gøre.

Undskyld det blev lang og rodet, men har nok bare brug for at komme ud med det. den kommentar fra min mormor gjorde så ondt, at jeg tvivler på vi nogensinde bliver det samme.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dum familie s:
  • #1   1. maj 2011 stavefejl er gratis (:

    De mener forresten ikke der er noget at gøre for os som familie hvis jeg ikke får en abort.. hvilket jeg ikke gør !!!


  • #2   1. maj 2011 hvor er det bare synd for dig!! De burde da støtte dig, nu når du har mest brug for det!
    Du skal bestemt ikk få en abort hvis du ikke vil have det! Det er jo dit barn og ikke deres!

    Sender dig lige en trøste krammer:-)


  • #3   1. maj 2011 Jeg vil også selv mene, at selvom de ikke er enige i min beslutning burde de som min familie stadig støtte mig, eller i det mindste forholde sig neutrale s: Men det gør de ikke, de har altid sagt de ikke vil sige jeg skal have en abort, alligevel har de nærmest prøvet at kvæle mig i en.

    jeg ville rent psykisk aldrig kunne klare en abort, for mig ville det være som at slå et lille barn ihjel.

    Og mange tak, det virkelig tit det man har brug for (:


  • Katja .
    Katja . Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 17 Svar: 118
    #4   1. maj 2011 Det lyder godtnok voldsomt og meget surealistisk for mig som har en god og støttende familie!
    Hvad sagde de da de fik af vide du ventede det første barn?

    Det jo svært at give nogen råd og du har jo taget din beslutning om at beholde, det godt nok ærgeligt at din familie ikke støtter dig i det, havde du regnet med det inden su sagde noget?


  • #5   1. maj 2011 Katja.

    Jamen da jeg ventede Nena var de heller ikke ligefrem glade, men de var da støttende og med tiden blev de da glade. det har aldrig været så slemt som nu. og De har også flere gange sagt de virkelig stolte a mig og jeg er en virkelig god mor.. det er og mener de jo så åbenbart bare ikke mere s:

    Jamen jeg vidste jo godt de ville blive sådan lidt bobob.. Men havde aldrig i min vildeste fantasi forstillet mig det her s; det virkelig ikke noget jeg ønsker for nogen.


  • #6   1. maj 2011 Ud med dem, og det kan kun gå for langsomt!!!!
    Hvad fanden er det for nogle udtalelser? respektløst!

    Jeg er mundlam!


  • #7   1. maj 2011 C K H
    Det bare ikke så lige til, det altid svært når man er glad for dem (det meste a tiden) Men ja, jeg synes også det respektløs og det viser bare de på ingen måde respektere mig som Mor og voksen. !


  • #8   1. maj 2011 Camilla..
    Sidst jeg snakkede med min mor mens hun var hos min mormor det var onsdag tror jeg. stod min mormor i baggruden og råbte som en gal, at jeg var egoistisk billig forfærdelig og at hun skammede sig så meget over mig. og der var gentagende gange hun råbte det.. s:

    Jeg ved ikke om min mormor har sagt det med at jeg skulle falde a osv. men Jeg har bestemt ikke lyst til at ringe og spørge og få smækket resten i hovedet s:


  • #9   1. maj 2011 Camilla..
    Sidst jeg snakkede med min mor mens hun var hos min mormor det var onsdag tror jeg. stod min mormor i baggruden og råbte som en gal, at jeg var egoistisk billig forfærdelig og at hun skammede sig så meget over mig. og der var gentagende gange hun råbte det.. s:

    Jeg ved ikke om min mormor har sagt det med at jeg skulle falde a osv. men Jeg har bestemt ikke lyst til at ringe og spørge og få smækket resten i hovedet s:


  • s s
    s s Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 134
    #10   1. maj 2011 Jeg havde simpelthen kottet, alt forbindelse til dem, det kan da godt være at de syntes at det er forkert det du gør, men de burde da støtte dig i dit valg, de skulle godt nok skamme sig. også et kram herfra.

  • #11   1. maj 2011 s S

    Helt ærlig er det også det jeg har aller mest lyst til.
    men så tænker jeg Nena skal vokse op uden ''familie''.
    Og hvad med min Lillebror på 12 og mine fætre s: det går jo ud over dem også /: Det nok derfor det er så skide svært for mig. for som jeg ser det er det bedste at droppe kontakten, for det går ud over Nena også hun kan jo mærke på mig at det går mig på.


  • #13   1. maj 2011 pretty much my thought yea (:
    Jeg kan på ingen måde heller ikke sætte mig ind i det.


  • Katja .
    Katja . Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 17 Svar: 118
    #14   1. maj 2011 Føler med dig må jeg sige, hvis jeg var dig havde jeg ladet være med at taged kontakt til dem der er problemet og når/hvis de selv tager kontakt til dig ville jeg være alm. høflig, men begyndte de at drage din beslutning i tvivl, ville jeg sige at det ikke noget de behøver blande sig i , det dit valg og du skal selv kunne leve med det og du har ikke brug for at diskutere det med dem...

    og så forhåbentlig lade det flyde ud af sig selv, forhåbentlig ender de op med ikke at tænke over det længere når barnet er kommet. Håber i hvert fald det hele ender godt, selvom det kommer til at tage lang tid.


  • #16   1. maj 2011 `katja..
    som det er nu er det også kun dem der kontakter mig, eller min mor gør har ikke hørt fra min mormor og bedstefar. og når jeg siger jeg ikke kan bruge deres mening vender hun den mod mig og siger jeg ikke kan klare mig uden dem, men er slet ikke afhængelig a dem, de har passet nena to gange fordi jeg havde fødselsdag og fordi jeg skulle i bio. som det ser ud nu aner jeg ikke om de kommer igen.

    har heller ikke lyst til at bruge 8 måneder på at skændes og så de kan komme og tro alt er ok !

    Tania..
    Selvfølgelig vil det blive hårdt det jeg indforstået med, men ja jeg skal nok klare det, er jeg slet ikke i tvivl om og tak for dine søde ord 99% er meget xD Men nej de sku for meget -.-


  • Katja .
    Katja . Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 17 Svar: 118
    #17   1. maj 2011 Det jeg mente var også at du skal lade være med at tage diskutionen med dem, hvis det er de bare bliver ved, så bare lig på, du gør ikke andet end trætte dig selv ved at forsvare dig hele tiden, specielt ikke når det alligevel ikke er godt nok:)

  • #18   1. maj 2011 eej søde det er da for meget... er jeg virkelig ked af at høre.. og hvor er det da respektløs at sige sådan noget om dig... det er dit valg og de skal da støtte dig i det... hvis de ikke engang kan det så har du da ikke noget at bruge dem til...
    det er svært at kotte kontakten til sin familie, jeg droppede kontakten med min mor i 1 år pga noget hun sagde til min fødselsdag... men jeg har også et rigtig dårligt forhold til min mor i mange år, men alligevel var det ikke helt nemt... det er svært at undvære sin familie men hvis de aligevel ikke kan støtte dig og siger sådan nogle ting til dig om og dig så har du jo slet ikke noget at bruge dem til søde


  • #19   1. maj 2011 katja..

    Næ det kan der være noget om, noget a det der forvirre mig mest ved min mor er hun siger 'ring til..' alle mulige hun ved jeg lytter til, og når de så giver mig medhold har det alligevel ingen betydning. nu hun begyndt på jeg skal ringe til min moster (hendes søster) Men hvorfor skulle jeg det, nå¨r jeg ved hun vil sige det samme som min mor &dem.. hvorfor skulle jeg frivilligt opsøge problemerne ?
    Men får blokeret deres numre imorgen, Og så må de komme til mig når de har accepteret0 jeg er voksen de spørg sku heller ikke mig om lov inden de gør noget !


  • #20   1. maj 2011 Tak søde Sandra.
    Og ja det er nemlig skide svært, men jeg er begyndt at tro det den eneste måde de finder ud a det på ! jeg gider bare ikke mere. finder de ikke ud a det nu har jeg samme problem næste gang jeg træffer et valg de ikke synes om.. jeg Magter det simpelthen ikke mere, jeg er hvem jeg er og jeg gør hvad jeg føler er bedst for min familie (mig nena og nu lille ny) det os jeg tænker på og ikke dem s: det bliver de bare nød til at finde ud a på den hårde måde åbenbart.


  • #21   1. maj 2011
    Nadia - Jeg er desværre selv i samme situation. Jeg har en familie (mor + mormor) som er lidt lige som din. De snakker meget om at de ting jeg gør ikke er godt nok, på trods af at jeg har uddannelse, gift, en god økonomi, bil osv. osv.

    Sådan er der nok bare nogen der er ! Jeg er ikke i tvivl om at min familie elsker mig, men de har desværre bare lidt ondt i røven, og er generelt meget negative, og blandende. Så jeg holder mig væk, som meget så muligt, og prøver at lade det de siger gå ind i gennem det ene ører, og ud i gennem det andet...

    - Jeg var lige som dig, blevet gravid med nr. 2 (mens Agnes var 6 måneder), og da min mor fik det at vide, sagde hun " Er i dumme eller hvad?? " , og det var nok den pæneste kommentar der kom..

    Det endte så med at det var en graviditet udenfor livmoderen, som endte i abort. Og da min mormor, hørte det, sagde hun til min søster (som var meget ked af det på mine vegne) "Nå, mon de så skal til at have et nyt barn i morgen?"

    Jeg har nogle dejlige søstre, som ALTID er der for mig.. Og jeg har ALTID fået at vide, af bl.a. min jordemodere, klasselærer, sundhedsplejerske osv. at jeg burde, slette alt kontakt til min mor og mormor, men det er bare ikke så nemt ! Men jeg har fundet en løsning der passer mig..

    Vi er ikke uvenner, men snakker ikke rigtig sammen til hverdag.. Vi ser kun dem til familie tam tam, og alt hvad de siger om mig, bag min ryg, prøver jeg at ignorere da jeg ved at de bare ikke har bedre at bruge deres tid på.. Og hvis der er noget jeg bliver ked af, prøver jeg bare at tænke på hvor godt jeg har det !! Jeg har en dejlig mand, en dejlig datter, et lækkert hjem, osv. og så er jeg bedøvende ligeglad med hvad de mener og tænker, det vigtigste er hvad jeg mener og tænker !!

    Og det samme med dig, !! DU skal tænke på dig selv, Nena, og din lille ny, for ellers bliver dit liv aldrig godt !! Du skal leve som du vil leve, gøre hvad du vil, og lade alle andre tænke deres, så længe du tænker for dig selv !

    Og så husk på, at de folk som har travlt med at "hakke" og finde fejl ved andre, ofte har noget ved det selv, de ikke er tilfredse med ! smiley

    Håber at dig og Nena, har det godt trods tumulten (:

    Knus Marie smiley


  • #22   1. maj 2011 føj for en familie hvis man da kan kalde den det,,, sorry,
    men syntes virkelig ikke de behandler dig pænt, de burde sørne skamme sig noget så grusomt,
    men de er dig ikke værd, er sikker på du har det meget bedre uden dem, selvom det er ritgig øv og man da helst vil have en familie der støtter op om tingene,
    og endelig fordi du får børn med to forskellige gør det dig da ikke til billig, for så skulle du da ikke kune få flere børn andet end hvis dig og nenas far fandt sammen igen,
    men håber du har nogle venner der støtter dig, og kan hjælpe dig i de svære tider, også luk af for din familie(:

    kram


  • #23   1. maj 2011
    ofte har noget ved dem selv*


  • #24   1. maj 2011 Marie..

    Ja min lillebror på snart 19 er også rigtig fantastisk og støtter mig.
    men fordi han bliver rigtig meget deprimeret a alt det drama prøver jeg på ikke at blande ham for meget ind i det, han sagde dog til mig igår hans synes det bedste ville være at blokere dem, for det kunne de sku ikke være bekendt. så det er hvad jeg gør imorgen..

    At ses til familie tamtam er desværre for mig, bare ikke en løsning.
    For så ville hele det familie tamtam handle om hvor forfærdelig jeg er, og det ville for mig ikke fungere. der er ikke nogen gylden mellemvej i det her, for min familie kan/vil ikke acceptere jeg er voksen og træffer de valg der er bedst for min familie.. for det jo ikke deres valg !

    Min mormor er værst, men det kun fordi hun idag selvom min mor er snart 42 stadig har en hvis kontrol over hendes liv. min mormor er skide dejlig og den første til at hjælpe og har altid været der for mig.

    Derfor er det også et CHOK hun tager det som hun gør, jeg kan og vil ikke forholde mig til det !
    Det bare slut nu (:

    Lille Albert's mor..
    Jeg har heldigvis nogle fantastiske veninder, uden dem & jer ville jeg nok i den her situation side og græde snot nu (:


  • #25   1. maj 2011 ved hvordan det er mistet selv næsten hele min familie ved næsten det samme og det er så 5 år siden nu jeg ik har snakket med dem

  • #26   1. maj 2011 Hvor er det forfærdeligt at voksne mennesker kan opføre sig sådan.

    Hvis jeg var dig, ville jeg tage en snak med dem. Få en god veninde der støtter op om dig til at tage med dig, og så kan hun stå ved din side hvis de bliver for strenge!

    De skal sku have af vide at det der ikke er i orden. Men jeg ville opsøge dem... Se dem i øjnene og så spørger dem hvad helvede de bilder sig ind???!!

    Og så ville jeg nok ende med at sige at DE har ødelagt forholdet til deres egene børnebørn, hvis de bliver ved med at spille fandango!


  • #27   1. maj 2011 Nadiaa - Jeg føler SÅ meget med dig. Jeg håber virkelig du snart finder en rigtig dejlig fyr som vil være en kanon far for dine børn og som har en skøn mor og far så du kan få en vidunderlig svigerfamilie, for din egen familie er da intet værd!!! Jeg tror du kommer til at klare det SÅ godt. Har læst alle dine tråde og synes bare du er så sej og har taget nogle super gode valg. En skam vi ikke bor i nærheden af hinanden for jeg ville rigtig gerne lære dig at kende og støtte dig for du har bare ikke fortjent den behandling. Det din mormor og morfar har sagt - FØJ siger jeg bare, de skulle skamme sig. KRAM

  • #28   1. maj 2011 Helle..

    Det lyder ikke sjovt.
    jeg håber virkelig ikke det kommer så vidt s;

    Line.
    Det er det helt bestemt, jeg ser mig også som den 'voksne' i det her s:
    det lyder lamt, men det gør jeg virkelig.
    Problemet i det er at de vil rotte sig sammen mod mig en HEL familie. og Uanset hvilken veninde jeg tager med vil de se hende som barnlig og uansvarlig fordi hun tager mit 'parti' og støtter mig.. De vil ikke engang lytte til min Sundhedsplejerske ..


  • #29   1. maj 2011 Camille..

    mange tusinde tak i:
    ved slet ikke hvad jeg skal sige smiley


  • #30   1. maj 2011 Camille..

    mange tusinde tak i:
    ved slet ikke hvad jeg skal sige smiley


  • #31   1. maj 2011 Åhr hvis du ikke boede så langt væk, ville jeg sku gerne tage med dig! Så sku jeg nok fortælle dem en sandhed eller to!!!

    Håber virkelig de kommer til at æde deres ord i sig!


  • #32   1. maj 2011 Line..

    Jeg ved de omkring det med hvor vidt jeg kan klare det og om det går ud over Nena skal kommer til at skulle sluge nogle Kameler !

    resten håber jeg med tiden bare de kommer til at skamme sig over !
    vores forhold bliver ihvertfald aldrig det samme, selv ikke hvis jeg tilgiver dem og de siger undskyld.


  • #33   1. maj 2011 Nej det kan jeg godt forstå! Ville godt nok også have svært ved at tilgive dem...

    Men alt held og lykke til dig i hvert falde smiley Nena bliver glad for at få en lillebror/søster og du skal nok klare den. Med kærlighed kommer mna rigtig langt smiley


  • #34   1. maj 2011 Line..

    Mange tusinde tak i:
    Det glæder rigtig meget oven på en øv dag når folk er så søde og støttende smiley


  • #35   1. maj 2011 Marlene ..

    Mange tak smiley


  • #36   1. maj 2011 har ikke lige læst alle besvarelser.. hold nu op hvor er det tarveligt altså!! kan sagtens forstå din frustration og at du er virkelig ked af det og såret... jeg ved ikke hvad du skal gøre, du skal mærke godt efter inde i dig selv og mærke om du kan undvære dem i dit liv eller om du måske har det bedre med dig og dine børn uden dem, for de lyder mere som en belastning end som en støtte..

    og STORT tillykke med din nye graviditet, det bliver da spændende smiley


  • #37   1. maj 2011 ja desværre søde det er bare øv de skal have det på den hårde måde smiley

Kommentér på:
dum familie s:

Annonce