{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.736 visninger | Oprettet:

Lorte lort :´( (Øv dag - dagpenge) {{forumTopicSubject}}

Det hele startede med at min barsel sluttede d. 7/5-11...
Det har længe gået mig på, at jeg ikke havde et arbejde at vende tilbage til efter barsel (var på dagpenge inden min barsel startede)...

Nå blev så ringet op af fagforeningen i sidste uge, at de manglede nogle oplysninger, inden de kunne udbetale mine dagpenge... Dem fik de så smiley
fredag modtager jeg så 1300kr på min konto (for en 14dags periode) smiley
Ringer så til fagforeningen mandag morgen, for at sige at det er sket en fejl, hvilket hun godt kan se, da de bla. har glemt mit fradrag (har huslån) og der er trukket 55% i SKAT, damen på fagforeningen siger dog, at fejlen er blevet opdaget, så pengene skulle være på vej smiley
Idag har jeg så modtaget "lønsedlen" med rettelsen som er på 1500kr. (ialt 3000kr på 2uger)
Jeg ringer ind og fortæller at der stadig er en fejl, da jeg plejer at få ca 16000kr før skat i mdr. (er fuldtidsforsikret)...

Får så pænt at vide at dette ikke er en fejl, men at jeg ikke er berettet til ´fuldtids´pengesats, da jeg er under 25år og ingen uddannelse har...

Det kan godt være at reglerne er sådan, men lidt info ville da ha været dejlig... Sidder her med gæld op til begge ører (hus og bil) og kan da ikke bare lige undvære 6000kr (udbetalt) i mdr smiley

Overvejer at melde mig ud af a-kassen og så på kontanthjælp, der vil jeg få 4000kr mere i mdr udbetalt end ved at være i min fagforening...
Nogle der ved om man "bare" kan det..?

Mvh. en meget ked Karina :´(

WTF..! Hvorfor fanden bliver man ikke informeret om sådan noget og hvorfor er det så lige at jeg skal betale til fuldtidsforsikring, hvid jeg alligevel ikke kan få det...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lorte lort :´( (Øv dag - dagpenge)
  •  Putte
    Putte Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 109 Svar: 580
    #1   31. maj 2011 Er ked af at sige det, men det er ved at være noget tid siden at reglerne er blevet lavet sån smiley

  • #2   31. maj 2011 Min smukke Isabella .:
    Reglerne er sådan, så det vil ikke hjælpe at ringe til dem... Vi har ikke planer om at blive gift inden for den nærmeste fremtid, så dette kommer ikke i vejen smiley

    Putte:
    Ja, kan godt se rundt omkring på nettet, at det blev vedtaget i 2009, men lidt info fra fagforeningen havde jo ikke gjort noget smiley


  •  Putte
    Putte Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 109 Svar: 580
    #3   31. maj 2011 nu ved jeg selvfølgelig ikke vilken fagforening du har. men jeg fik da brev om det, og var også i diverse nyheder...

  • #4   31. maj 2011 Putte:
    Jeg er i 3F (det gamle TIB)... Altså jeg vil da godt indrømme at jeg nok ikke har fulgt med i hva regler der er blevet lavet for 2 år siden... Men syntes stadig det er en fejl fra fagforeningens side, at jeg ikke er blevet informeret om det... Var jo på fud sats inden jeg gik af på barsel og mine barseldagpenge har også være fuld sats smiley


  •  Putte
    Putte Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 109 Svar: 580
    #5   31. maj 2011 forstår ikke at du har fået fuld sats før?? Har du fået forklaret det??

  • #6   31. maj 2011 Hej Karina

    Sikke da en dårlig situation at være i.

    Har du tjekket om du overhovedet kan få kontanthjælp når du ejer hus?Jeg kender ikke til reglerne, så jeg har ikke noget godt og klogt at sige der. Men jeg håber da at det løser sig det hele.


  • #7   31. maj 2011 Syntes da du burde være glad for de 16.000 du indtil videre har fået.
    Jeg er fuldtidsforsikret, men min job inden barsel var på 32 timer, så jeg få udbetalt 8.500 hver mdr som MAX.....!! (har også hus, bil og børn..)
    Det er desværre dig selv der skal holde øje med oplysninger ect.


  • #8   31. maj 2011 Putte:
    Det første ½år man er ledig har man ret til fuldsats... Efter det halve år ryger man ned på 50%, hvis man ingen uddannelse har, eller har haft 2år erhvervserfaring inden for 3år...

    Men er ved at få fagforeningen til at fatte at jeg altså var 2år det sted jeg var inden jeg gik af på dagpenge...


  •  Putte
    Putte Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 109 Svar: 580
    #9   31. maj 2011 okay, har ikke lige sat mig helt ind i reglerne da jeg selv er over 25...

  • tina w
    tina w Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 155
    #10   31. maj 2011 hmm... det er da rigtig surt, men synes ikke man kan klandre dem for manglende info. Det er vel din egen opgave at sætte dig lidt ind i reglerne tænker jeg. Det er jo ikke nogen nyhed, og jeg ville nok være mere nervøs for at der var sket en fejl inden, og at du derved skal betale tilbage for det du tidligere har modtaget for meget :-S

    Jeg tror bestemt ikke du kan vælge, at melde dig ud og gå på kontanthjælp. Det håber jeg da i hvert fald ikke du kan.



  • #12   31. maj 2011 Mor til den skønneste dreng:
    Har ikke fået undersøg mulighederne med Kh, da jeg lige vil snakke med min kæreste om det, når han får fri smiley
    Men vi skyller mere væk end vi har værdi smiley

    Pernille - Mor til 2 lækre unger smiley Noah & Alba: ):
    Ja SKATte fejlen blev rettet med det samme smiley Jeg fik 100% dækning inden og under min barsel...

    - Mor til en sveske -:
    Syntes det er noget fis at skrive... jeg har ligesom gjort mig "fortjent" til de 16000kr (før skat i mdr). Havde et natarbejde med 40 timer i ugen og en timeløn på 200kr.


  • #13   31. maj 2011 16000 kr er rigtig mange penge når man er på dagpenge ...fik jeg så mange penge mens jeg var på dagpenge, så var der da ingen grund til at gå på arbejde!

    jeg fik også max 8500 kr da jeg var på dagpenge, og jeg var også fuldtidsforsikret.


  • #17   31. maj 2011 Dagpengesatsen ligger jo på 3830kr. max. i ugen før SKAT...

    Tania mor til dejlige Nynne&Tilde :-):
    Min allersidst udvej er altså og KH..!
    Jeg søger og søger og er nærmest ved at bliver depri over at man ikk finder et arbejde smiley

    linda nu med 2 guldklumper .:
    Nej, sidst jeg var til møde var et år inden jeg gik af på barsel (jeg var i aktivering et år inden min barsel startede).
    Vi skylder ca 300000kr mere væk på hus og bil, så der er der ingen penge at hente hjem smiley

    C K H !:
    Husk 16000kr er FØR SKAT..! Og ens sats bliver beregnet ud fra hva man har lavet, da man blev ledig... smiley


  • #20   31. maj 2011 Tania mor til dejlige Nynne&Tilde :-):
    Ja, det ved jeg... Men vi sidder stramt i forvejen pga. gæld, så vi har simpelthen ikke råd til at jeg "kun" får 8000kr i mdr (FØR SKAT) og jeg også gir penge for en fuldtidforsikring ved 3F


  • tina w
    tina w Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 155
    #22   31. maj 2011 Omvendt får du jo altså ingen penge hvis du ikke betaler din a-kasse, så jo det kan godt betale sig.

    Hvis du kan melde dig ud og får kontanthjælp, så er der efter min mening noget HELT galt i det system!


  • tina w
    tina w Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 155
    #24   31. maj 2011 Jeg synes ikke det er "fair" hvis man med vilje vælger sin a-kasse fra. KH er jo til dem der virkelig ikke har andre muligheder. Og det har man jo altså i a-kassen.

  • tina w
    tina w Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 155
    #25   31. maj 2011 Linda tror du har misforstået mig smiley

    Jeg synes ikke det er okay at melde sig ud, når man er berettiget til dagpenge "bare fordi" det giver mere på KH.

    Jeg er helt enig i at det er dumt at melde sig ud. Man kunne jo evt skifte til en billigere a-kasse? Eller det ved jeg ikke om man kan når man er igang med dagpenge ?


  • #26   31. maj 2011 dumme mig skal lige forstå noget nu


    altså hvis jeg er 25 uden uddannelse og mister mit job så får jeg fuld sats på a-kassen det første halve år???

    men hvis jeg har mere end 2 års erhvervserfaring forinden så får jeg fuld sats længere tid eller hvordan???

    jeg var ikke klogere end at jeg troede at jeg da var berettiget til fuld sats hvis jeg blev fyret.


  • #27   31. maj 2011 Hvis du selv siger dit job op, -dette må jo så også gælde a-kassen, så får du 4 ugers karantæne og får derfor ikke løn en hel måned...
    Men jeg er selv på kontanthjælp, og jeg får 13400 om mdr. før skat, vi har også hus. Men har jo også gæld i det.
    Men hvis du har mere end 10.000 og stå i banken, kan de kræve at du bruger dem først, det samme, hvis bilen står i dit navn, så kan de godt være strenge at sige du skal sælge den ...


  • #28   1. jun 2011 OPDATE:

    Har idag snakket med fagforeningen igen og de har talt min timer m.m sammen og jeg er er HELDIGVIS STADIG BERETTET TIL 100% dagpenge... GUDSKELOV smiley

    Glæder mig til at fortælle kæresten det, når han kommer hjem fra arbejde smiley


  • #29   1. jun 2011 linda nu med 2 guldklumper .
    Ja smiley
    Det har jeg i knap 2 år endnu, da jeg blev ledig inden den nye regel trådte i kræft smiley


  • #30   1. jun 2011 linda nu med 2 guldklumper .:
    Ved du om man tæller, når man holder ferie, er på barsel m.m.?


  • #31   1. jun 2011 Okay... Jeg havde også 104 uger, da min barsel stoppede smiley

  • #32   1. jun 2011 Måske det bare tæller som om man er blevet ledig, da man er stoppet på barsel, og man så har fået 2 år..?

Kommentér på:
Lorte lort :´( (Øv dag - dagpenge)

Annonce