{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.860 visninger | Oprettet:

Min hund er blevet bidt:-( {{forumTopicSubject}}

Hjælp!!!
min hund blev i tirsdags bidt af en anden hund, vi optager det først om aftenen ( det skete om eftermiddagen ) da det ikke har blødt eller hun ikke har vist hun har haft ondt.. men det sker da jeg er på vej ud og hente børnene, møder en anden forælder fra min datters skole som også er ude og gå med sin hund, de knurrer af hinanden, og kommer da også i "kontakt" med hinanden i kort tid. ringer til hende idag, da jeg ikke har kunnet få hendes nummer før idag, og siger hun skal melde det til sin forsikring så den kan dække at min hund nu skal en tur til dyrlægen, men hun mener ikke at det er hendes pligt og tror ikke på hendes hund har bidt min så er nu nødt til, når vi kommer til dyrlægen senere, at få dokumentation på det er et hundebid. Mit spørgsmål er så hva gør jeg når jeg har fået dokunemtation på det er det, hvis hun stadig ikke vil melde det til sin forsikring??
skal lige siges at grunden til hun først skal til dyrlæge i dag er at det, kun har været et lille bitte sår, og overfladisk, men hun slikker sig så meget i det at det ikke kan hele og nu nok skal syes:-(
Hva ville i have gjort i min situation??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hund er blevet bidt:-(
  • #1   18. sep 2008 Så er det vel en politi anmeldelse der skal til, når hun ikke vil med til at ordne det på "alm" vis.

  • #2   18. sep 2008 ja det er bare så ærgeligt hvis man ikke kan ordne det selv og er nødt til at gå til politiet, men må prøve at ringe til hende efter jeg har været ved dyrlægen og har fået noget dokumentation på det, og ellers så ringe til politiet:-(

  • #3   18. sep 2008 Der er noget med at du kan melde det til din forsikring, oplyse hendes navn, tlf nr, adresse osv, og så tar de det direkte med hendes forsikring...

  • #4   18. sep 2008 Ja det er skisme ærgelig, at folk skal tvinges til noget og man er nød til at benytte den type, for noget som kunne overståes i en ruf og uden indblanden udenfra. Som ** Princess & Victor * * skriver, så har hun sikkert ikke forsikret sin hund og derfor ikke vil anmelde det.

    Har selv været nød til at gøre brug at trussel om politi anmeldelse på vores nabo, da hans hunde jagtede mine heste og gjorde/har gjort dem skrækslagne bare ved lyden at hunde gøen, samt de har vist tænder af mig så man slet ikke var i tvivl om alvoren i deres trussel.


  • #5   18. sep 2008 Var det hendes hund der gik til angreb på din eller var de lige gode om det? Hvis det er sidstnævnte synes jeg den anden ejer er helt i sin ret. Det kunne lige så vel være hendes hund der havde fået et bid, men gik hendes hund til angreb på din skal hun selvfølgelig melde det til sin forsikring.

  • #6   18. sep 2008 malena: vil jeg da prøve at undersøge..

    Karina b: der er jo ikke andet at gøre hvis hun ikke vil melde det, når jeg får noget dokumentation..


  • #7   18. sep 2008 Hvor dybt er såret?
    Jeg tænker bare på at mine 3 hunde tit leger så voldsomt at de godt kan få bidt hinanden og det kan klares med salve.
    Jeg mener faktisk heller ikke at dyrlægen må sy i det når det er et par dage gammelt. Jeg spørger bare af ren nysgerrighed, for hvis det ikke er voldsomt så er der måske ingen grund til en mulig grim situation mellem jer som forældre :o)


  • #8   18. sep 2008 det er ikke vildt dybt, det er svært at forklare, men det er pelsen/huden der er "hul" i og man kan se ind til det der er under (tror det er en muskel). men det er en lille hund (dværgpincher) og såret er ca 1x2 1/2 cm, syntes det ser lidt voldsomt ud på den lille hund.. Og jeg har bestemt heller ikke lyst til en dårlig situation mellem os, ringede også og snakkede stille og roligt med hende, men er svært at snakke med en der slet ikke vil høre hva man har at sige:-(

  • #9   18. sep 2008 Det er svært at sige om det lille pus skal til dyrlægen :o( Har du snakket med dr dyr om det? Men selvfølgelig kan det bestemt ikke skad at få det tjekket:o)

    Men jeg ved ikke hvad du skal gøre med hende damen, hvis hun nægter så kræver det desværre nok vidner :o(

    Held og lykke med hunden, nu er mine jo noget større end dig og tåler jo nok lidt mere..


  • #10   18. sep 2008 ja har ringet og snakket med dyrlægen og de siger de skal se på det, så må se hva de siger når vi kommer derned.. håber det ikke det kommer til at gå så vidt at vi skal finde vidner:-(

  • #11   18. sep 2008 Det håber jeg bestemt heller ikke for jer, men pøj pøj md det hele .o)

  • #12   18. sep 2008 mange tak:-)

  • #13   18. sep 2008 Snak med dyrlægen om, hvordan du forholder dig til det.. Mener ikke helt bestemt at den anden ejer skal melde det, men at du skal melde det til din forsikring, det er jo din hund der er blevet bidt. Og hvis du ved hvem hun er, er det rigtig godt, for så kan forsikringsselskabet undersøge det, og melde til den andens forsikring?
    Min søsters hund blev overfaldet af en anden hund for noget tid siden, ret voldsomt faktisk, og den anden havde slet ikke forsikring på hunden... Så de måtte betale ved kasse 1!!!


  • #14   18. sep 2008 Desværre sker den slags alt alt for ofte......

    Først: stakkels din hund.... Håber det kan klares uden syning og lampeskærm...

    Jeg er hundetræner og hører ofte om den slags sager. I klubber og lign. kan man tjekke at folks hunde er LOVPLIGTIGT ansvarsforsikrede. Men det kan man self ikke ude i verden. Og at skulle slås om den slags er så forfærdeligt, for begge parter. For det har jo ganske sikkert ikke været hendes hensigt at hendes hund skulle bide din. Så hun må da have det meget dårligt.
    Jeg vil også tilslutte mig at du skal kontakte dit forsikringsselskab og spørge hvad du skal gøre i den sag... det må de have prøvet før.

    På den anden side er jeg nødt til at spørge: er i helt 100% sikre på at det er et hundebid? og at det skete sådan? Jeg forsøger at få dig til at forstå at hunde komme galt afsted helt af sig selv...
    Det ved du self godt, men har du tænkt tanken at det kan være sket på en anden måde? Forstår du, jeg har en border collie med meget knald på. Han er meget ofte fri og løber gennem græs, buske, grene ja jeg ved snart ikke hvad..og leger med andre hunde. Og tit når vi kommer hjem, opdager vi små og større sår på poter, snude, ben, lår osv osv.... Jeg har mere end en gang måttet binde ham ind og rense sår. Nogle gange er det måske andre hunde... men det kan ligeså godt være et uheld...

    Men i skal være helt sikre på at det er hendes hund der har bidt jeres. Inden i begynder at snakke med folk.... ja undskyld men jeg bor i et lille samfund, og ved desværre godt hvor meget skade man kan forvolde med ting man tror....

    Dette blev temmelig langt... det var ikke min mening. Ej heller var det min mening at støde eller såre nogen. Men har bare lige lidt erfaring i den slags, hvorfor jeg svarer som jeg gør.



  • #15   18. sep 2008 har nu været ved dyrlægen, med hende, og det ER et hundebid... jeg VED det er den hund der har bidt hende, da min hund ellers ALDRIG er i kontakt med andre hunde, og kun var i nærheden af hendes hund da jeg kender hende, sagde til hende inden hun kom for tæt på at hun skulle passe på da min hund ikke kan lide store hunde og derfor gøer og knurrer af dem, men hun gik tæt på alligevel så er slet ikke i tvivl om at det er hendes hund der har bidt da der ikke er andre muligheder!! Min hund render heller aldrig rundt uden snor andre steder end på min terrasse der er lukket eller i min mors have der er lukket, netop fordi hun er bange for store hunde og derfor ikke ved hva hun kan finde på, har kun haft hende i lidt over et år og hun er ca 8 år idag, og hvor hun kommer fra har hun ikke været i kontakt med andre hunde.. Freja har idag fået nogle sprøjter med penicillin og skal så ned og have fjernet noget hud/pels imorgen og syes sammen:-( Ejeren af den anden hund nægter det er hendes hund der har bidt, men har nu fået hendes forsikrings oplysninger, og vil få min forsikring til at tage kontakt til hendes imorgen også må vi se hva der sker derfra.. dyrlægen sagde der ikke var nogen tvivl om at det er den anden ejers forsikring der skal dække det, og ellers skulle jeg anmelde det til politiet, håber bare ikke det bliver nødvendigt:-(

  • #16   18. sep 2008 Vores hund blev kørt ned for et halvt år siden og skulle til dyrlæge vi prøvede også at få forskringen til at dække det, altså ham som havde kørt vore hund ned, men der var intet at hente fordi hun ikke var i snor hun var stukket fra os pga en anden hund. Men ville tro at forsikringen dækkede i dit tilfæde, også når du er sikker på at den er blevet bidt af hunden..

  • #17   19. sep 2008 så er min hund hjemme igen, lappet sammen.. har lige fundet ud af idag at de oplysninger den anden ejer har givet mig på hendes forsikring ikke passer, da hun slet ikke har forsikring på sin hund!! snakkede med politiet der siger jeg skal prøve at få hende til at betale mig de penge det har kostet hos dyrlægen indenfor en uge og ellers så anmelde det til politiet... men min hund har det godt igen, er bestemt det vigtigste:-)
    ville lige give en update..


  • #18   20. sep 2008 Ja, det vigtigste er da helt klart at hun er okey!!!!! Men der må nu alligevel være noget retfærdighed til! Håber alt løser sig!
    Knus


  • #19   20. sep 2008 mange tak:-)

Kommentér på:
Min hund er blevet bidt:-(

Annonce