20. mar 2008 Følger: 15 Følgere: 14 Babyer: 2 Emner: 17 Svar: 697
Min hund er blevet bidt:-( {{forumTopicSubject}}
Hjælp!!!
min hund blev i tirsdags bidt af en anden hund, vi optager det først om aftenen ( det skete om eftermiddagen ) da det ikke har blødt eller hun ikke har vist hun har haft ondt.. men det sker da jeg er på vej ud og hente børnene, møder en anden forælder fra min datters skole som også er ude og gå med sin hund, de knurrer af hinanden, og kommer da også i "kontakt" med hinanden i kort tid. ringer til hende idag, da jeg ikke har kunnet få hendes nummer før idag, og siger hun skal melde det til sin forsikring så den kan dække at min hund nu skal en tur til dyrlægen, men hun mener ikke at det er hendes pligt og tror ikke på hendes hund har bidt min så er nu nødt til, når vi kommer til dyrlægen senere, at få dokumentation på det er et hundebid. Mit spørgsmål er så hva gør jeg når jeg har fået dokunemtation på det er det, hvis hun stadig ikke vil melde det til sin forsikring??
skal lige siges at grunden til hun først skal til dyrlæge i dag er at det, kun har været et lille bitte sår, og overfladisk, men hun slikker sig så meget i det at det ikke kan hele og nu nok skal syes:-(
Hva ville i have gjort i min situation??
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 146 Svar: 1.065
mar 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Babyer: 2 Emner: 17 Svar: 697
apr 2008
Følger: 31 Følgere: 31 Babyer: 2 Emner: 519 Svar: 5.581
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 146 Svar: 1.065
Har selv været nød til at gøre brug at trussel om politi anmeldelse på vores nabo, da hans hunde jagtede mine heste og gjorde/har gjort dem skrækslagne bare ved lyden at hunde gøen, samt de har vist tænder af mig så man slet ikke var i tvivl om alvoren i deres trussel.
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 35 Svar: 964
mar 2008
Karina b: der er jo ikke andet at gøre hvis hun ikke vil melde det, når jeg får noget dokumentation..
jul 2008
Følger: 20 Følgere: 22 Babyer: 2 Emner: 175 Svar: 2.881
Jeg tænker bare på at mine 3 hunde tit leger så voldsomt at de godt kan få bidt hinanden og det kan klares med salve.
Jeg mener faktisk heller ikke at dyrlægen må sy i det når det er et par dage gammelt. Jeg spørger bare af ren nysgerrighed, for hvis det ikke er voldsomt så er der måske ingen grund til en mulig grim situation mellem jer som forældre :o)
mar 2008
jul 2008
Men jeg ved ikke hvad du skal gøre med hende damen, hvis hun nægter så kræver det desværre nok vidner :o(
Held og lykke med hunden, nu er mine jo noget større end dig og tåler jo nok lidt mere..
mar 2008
jul 2008
mar 2008
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 14 Svar: 102
Min søsters hund blev overfaldet af en anden hund for noget tid siden, ret voldsomt faktisk, og den anden havde slet ikke forsikring på hunden... Så de måtte betale ved kasse 1!!!
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 66 Svar: 782
Først: stakkels din hund.... Håber det kan klares uden syning og lampeskærm...
Jeg er hundetræner og hører ofte om den slags sager. I klubber og lign. kan man tjekke at folks hunde er LOVPLIGTIGT ansvarsforsikrede. Men det kan man self ikke ude i verden. Og at skulle slås om den slags er så forfærdeligt, for begge parter. For det har jo ganske sikkert ikke været hendes hensigt at hendes hund skulle bide din. Så hun må da have det meget dårligt.
Jeg vil også tilslutte mig at du skal kontakte dit forsikringsselskab og spørge hvad du skal gøre i den sag... det må de have prøvet før.
På den anden side er jeg nødt til at spørge: er i helt 100% sikre på at det er et hundebid? og at det skete sådan? Jeg forsøger at få dig til at forstå at hunde komme galt afsted helt af sig selv...
Det ved du self godt, men har du tænkt tanken at det kan være sket på en anden måde? Forstår du, jeg har en border collie med meget knald på. Han er meget ofte fri og løber gennem græs, buske, grene ja jeg ved snart ikke hvad..og leger med andre hunde. Og tit når vi kommer hjem, opdager vi små og større sår på poter, snude, ben, lår osv osv.... Jeg har mere end en gang måttet binde ham ind og rense sår. Nogle gange er det måske andre hunde... men det kan ligeså godt være et uheld...
Men i skal være helt sikre på at det er hendes hund der har bidt jeres. Inden i begynder at snakke med folk.... ja undskyld men jeg bor i et lille samfund, og ved desværre godt hvor meget skade man kan forvolde med ting man tror....
Dette blev temmelig langt... det var ikke min mening. Ej heller var det min mening at støde eller såre nogen. Men har bare lige lidt erfaring i den slags, hvorfor jeg svarer som jeg gør.
mar 2008
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 312 Svar: 1.298
mar 2008
ville lige give en update..
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 14 Svar: 102
Knus
mar 2008