{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.649 visninger | Oprettet:

sølvbryllup? {{forumTopicSubject}}

Mine forældre har sølvbryllup til oktober, men hvad er der af traditioner omkring dagen?
Ved de skal have en æresport - den er klaret..
Også skal de vækkes med hornmusik og sang, er der nogen der har en ide om hvad det koster?
Hvem har ansvaret for at invitere gæsterne? altså til morgenmaden, skal man bare sætte et billede og tekst i lokalavisen også kommer dem der kommer? eller skal der udsendes regulere invitationer..
Er helt på bar bund, og jeg ved det er mig der kommer til at stå for det hele, så kan ligeså godt begynde nu =)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sølvbryllup?
  • #1   16. jul 2011 hos os stod vi børn for det, vi inviterede alle dem vi lige tænkte kunne være interesseret, og så var det meningen der skulle have været et lille avisartikel også men det nåede vi desværre ikke, vi havde så bare en mand med en harmonika ude, tror vi gav 500 for det, og min mor kunne jo ikke lade være med at gøre noget selv, så de havde lånt et telt og borde/bænke og selv købt lidt mad og drikke.. så det var ret nemt for os...

  • #2   16. jul 2011 Mine forældre bor i sådan et rækkehus-kvarter hvor de har fælleslokaler, så dem har vi booket, det er ganske gratis..
    Der er borde, stole, service osv. til rådighed, og min mor sørger selv for dug og servitter.. Vi dækker op aftenen før, og mine forældre sørger selv for morgenmaden, så vi har det også nemt =)

    Det eneste vi skal sørge for, er egentlig det der "udenoms"... Som jeg jo så ikke aner hvad er, ud over det jeg kan læse mig til på nettet...


  • #3   16. jul 2011 Mine forældre havde sølvbryllup i September sidste år smiley pyha, hårdt arbejde, men det var uden tvivl det hele værd smiley

    Vi er tre søskende, og mener vi kom af med ca 1100, altså rendte det op i ca 3300 kr.

    Vi satte et billede i avisen af mine forældre og bød derigennem på morgenmad efter morgenvækningen smiley udover det, nævnte vi det rundt omkring når vi var sammen med nogen af dem som vi ligesom forventede ville komme smiley
    som regel sørger sølvbrudeparret selv for at have købt pålæg og så kommer børnene med brødet, kagen etc. 

    Så er der musikken - dem mener jeg vi gav 1600 kr for - de kom 10 min. inden det hele gik løs og de var så fine!! Iført det stivestes puds smiley de spillede de sange vi havde valgt, da vi synes der var nogle der var bedre end dem de forslog - så derfor havde vi også selv lavet sanghæfterne :) 
    Vi havde købt små stearin lys som folk stod med, imens vi sang. Så flot! 

    Ved ikke om du kan bruge det til noget, men spørg endeligt hvis der er noget du vil vide smiley

    Kan forresten oplyse dig om at ifølge traditionen er det naboer og venner der laver æresport :) 


  • #4   16. jul 2011 Hos os var det os børn der stod for det. Det vil sige at samle mennesker til at binde æresporten. De mennsker som hjalp med æresporten var også inviteret til om morgenen. Vi sørgede for morgenmad og drikke.
    Om morgenen skal der stå et par sølvtræssko med en husfred i herrens sko, og en brændende kærlighed i damens. De må ikke gå igennem æresporten før om morgenen, og der skal de have skoene på, så det vil sige at de skal stå på dørtrinnet, så de kan springe i dem med det samme. Sådan er det i hvert fald tradition i vores familie.

    Vi sendte ikke indbydelser ud, men ringede rundt og forhørte os ved dem vi viste var inviteret.


  • #5   16. jul 2011 Camilla: hvad sang I? på nettet er nævnt "i østen stiger solen op", "det er så yndigt at følges ad" og "svantes vise"

  • #6   16. jul 2011 "det er så yndigt at følges ad" er bare et must. Min mor stortuede, og det samme gjorde min far. Og han tuder ellers ikke...
    Gad nu nok vide hvad man gør når de har guldbryllup. De har været gift i 41 år nu, så der er jo lige lidt tid til.


  • #7   16. jul 2011 Vi sang;

    1. I østen stiger solen op
    2. Katinka Katinka luk vinduet op
    3. Det e så yndigt at følges ad
    4. Svantes vise

    Husker ikke lige hvad de normalt spillede dem vhavde ude, men kan finde ud af det hvis det er smiley


  • #8   16. jul 2011 Katinka katinka sang vida de skulle komme ud smiley og så havde vi indsat mine forældres navne istedet for "katinka katinka" smiley

    Ved selv at lave sangbladende blev de også personlige, da vi jo som overskrift skrev "Ved Jette & Henriks sølvbryllup, den 14.09.2010 smiley


  • #9   16. jul 2011 Det var disse de normalt spillede og som var på deres sanghæfte.. Selv synes jeg det andet passer meget bedre! smiley

    (link fjernet)


Kommentér på:
sølvbryllup?

Annonce