3.657 visninger
|
Oprettet:
sølvbryllup? {{forumTopicSubject}}
Mine forældre har sølvbryllup til oktober, men hvad er der af traditioner omkring dagen?
Ved de skal have en æresport - den er klaret..
Også skal de vækkes med hornmusik og sang, er der nogen der har en ide om hvad det koster?
Hvem har ansvaret for at invitere gæsterne? altså til morgenmaden, skal man bare sætte et billede og tekst i lokalavisen også kommer dem der kommer? eller skal der udsendes regulere invitationer..
Er helt på bar bund, og jeg ved det er mig der kommer til at stå for det hele, så kan ligeså godt begynde nu =)
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 313 Svar: 2.817
maj 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 403 Svar: 2.282
Der er borde, stole, service osv. til rådighed, og min mor sørger selv for dug og servitter.. Vi dækker op aftenen før, og mine forældre sørger selv for morgenmaden, så vi har det også nemt =)
Det eneste vi skal sørge for, er egentlig det der "udenoms"... Som jeg jo så ikke aner hvad er, ud over det jeg kan læse mig til på nettet...
nov 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 64 Svar: 732
Vi er tre søskende, og mener vi kom af med ca 1100, altså rendte det op i ca 3300 kr.
Vi satte et billede i avisen af mine forældre og bød derigennem på morgenmad efter morgenvækningen udover det, nævnte vi det rundt omkring når vi var sammen med nogen af dem som vi ligesom forventede ville komme
som regel sørger sølvbrudeparret selv for at have købt pålæg og så kommer børnene med brødet, kagen etc.
Så er der musikken - dem mener jeg vi gav 1600 kr for - de kom 10 min. inden det hele gik løs og de var så fine!! Iført det stivestes puds de spillede de sange vi havde valgt, da vi synes der var nogle der var bedre end dem de forslog - så derfor havde vi også selv lavet sanghæfterne :)
Vi havde købt små stearin lys som folk stod med, imens vi sang. Så flot!
Ved ikke om du kan bruge det til noget, men spørg endeligt hvis der er noget du vil vide
Kan forresten oplyse dig om at ifølge traditionen er det naboer og venner der laver æresport :)
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 49 Svar: 2.408
Om morgenen skal der stå et par sølvtræssko med en husfred i herrens sko, og en brændende kærlighed i damens. De må ikke gå igennem æresporten før om morgenen, og der skal de have skoene på, så det vil sige at de skal stå på dørtrinnet, så de kan springe i dem med det samme. Sådan er det i hvert fald tradition i vores familie.
Vi sendte ikke indbydelser ud, men ringede rundt og forhørte os ved dem vi viste var inviteret.
maj 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 403 Svar: 2.282
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 49 Svar: 2.408
Gad nu nok vide hvad man gør når de har guldbryllup. De har været gift i 41 år nu, så der er jo lige lidt tid til.
nov 2009
1. I østen stiger solen op
2. Katinka Katinka luk vinduet op
3. Det e så yndigt at følges ad
4. Svantes vise
Husker ikke lige hvad de normalt spillede dem vhavde ude, men kan finde ud af det hvis det er
nov 2009
Ved selv at lave sangbladende blev de også personlige, da vi jo som overskrift skrev "Ved Jette & Henriks sølvbryllup, den 14.09.2010
nov 2009
(link fjernet)
sølvbryllup?