23. mar 2008 Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 39 Svar: 141
En hyggelig gå tur (troede vi) {{forumTopicSubject}}
Min forlovede, min søn og jeg ville gå en aften pisse tur med vores to gravhunde som vi plejer.
- Men de vi kommer ned for enden af den grusvej som vi plejer at gå på,kommer der en stor kamphund løbende i mod mig, jeg går med vores hunde imens min forlovede går med vores søn. jeg smider den ene snor, mens jeg stadig har den anden, inden jeg når at se mig om har kamphunden fat i den ene gravhund, smider ham op i luften, jeg når så at få fat i vores hund da den rammer jorden igen, den skriger og pisser på mig,. Damen får så endelig fat i hendes hund, men har ingen snor med!
Siger så til hende at det kunne ha været gået mere galt og det kunne ha været vores søn det kunne ha gået ud over.
Men vi får fat i politiet og får styr på tingende.
Nu sidder jeg bare og venter på at min forlovede kommer hjem med den hund der blev angrebet
aug 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 40
jun 2008
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 144
Ja det kunne have endt rigtig grimt....Godt den ikke fik rusket yderligere i jeres hund. -Håber ikke den er alt for slemt tilredt eller får for mange psykiske meen.
Men godt at reagerede så hurtigt.
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 39 Svar: 141
- Har desværre ikke hørt fra min forlovede endnu
Håber også at ejeren får så hun aldrig vil glemme det, ved det er forkert at sige men syntes ikke sådan en hund skal være på vores jord. Der er flere der har meldt dem til politiet.
Marie Louise P
- Er også helt rundt på gulve.
Tør slet ikke og tænke på hvad der kunne ha været sket, hvis vi ikke havde været så hurtig.
som jeg også har skreven til Helle har jeg desværre ikke hørt fra min forlovede endnu
jul 2008
Følger: 42 Følgere: 41 Babyer: 2 Emner: 492 Svar: 7.897
sikke en øv oplevelse- håber ikke din hund kom noget til
mar 2008
- Hvis jeg kunne havde jeg også gjort det, men tænkte mere på at få min egen hund væk i en fart. Forstår heller ikke hvorfor folk ikke bare kan have den snor på deres hunde !
mar 2008
-Det gør rigtig ondt, sidder også stadig og små græder :(.
Forstår jeg godt du ville. Man tror bare ikke det kan ske for en selv .
Håber også han er ok, men venter stadig svar.
nov 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 2 Emner: 73 Svar: 1.557
mar 2008
- Håber også det bedste for ham.
Camille, Mor til smukke Lui !
- Helt enig !.
Ej, det jo forfærkeligt, lille ven da. Forstår godt han er bleven nervøs nu
mar 2008
- Ja nemlig de er en del af ens familie.
Mange tak. Håber også på det bedste.
nov 2008
jun 2011
Følger: 11 Følgere: 13 Babyer: 2 Emner: 72 Svar: 1.892
men en ting, det var super godt i ikke slog eller sparkede på den anden hund. fordi de bliver mere surer, hvis man gør det.. så super du bare fik fat i din hund..
mar 2008
- Det kan du tro.
mar 2008
- Det er bestemt ikke sjovt.
Er også rigitg glad for jeg ikke gjorde, som sagt havde jeg også kun en ting i hoved og det var min egen hund.
*Camilla* Mor til den dejligste Niclas
- Man bliver nemlig bange, og man er bange for at gå med dem igen ,
mar 2008
Han er bleven syet to steder, han skal have penicillin og smertestillende det næste lange stykke tid og så skal han til efter behandling. Så vi er 100% sikker på der ikke er mere .
maj 2009
Følger: 1 Emner: 57 Svar: 1.096
God bedring til jeres lille hund.
nov 2008
mar 2008
Politiet er på sagen og har også været her og snakkede med ejeren og så de vidner der så det .
mange tak.
jul 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 88 Svar: 1.198
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 1 Emner: 8 Svar: 69
Men tænkte på hvordan du ved det er en kamphund? Havde den skrammer efter kamp eller?
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 1 Emner: 8 Svar: 69
maj 2009
En muskelhund blev jo oprindelig brugt til kamp i gamle dage, deraf kamphund - så vidt jeg er orienteret.
mar 2008
- Bertram har det bedre i dag. Vi har også været ved dyrelægen i dag, og fået tjekket hans sår og de ser fine ud, så det jo dejligt.
jun 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 65 Svar: 736
Pia N og C K H Der er stor foreskel på muskelhund og kamphund i min verden. Mange af de hunde vi kalder kamphunde idag, er oprigtigt blevet avlet til gård/vogt/jagt hunde. "Kamphund" er et medieopfundet navn, som desværre bliv brugt i flæng, og ødelægger ry og rygte for mange hunde.
Det er, til dato, et u-uddebateret emne, med mange delte meninger. Dette er min mening og mit syn på foreskellen mellem muskel- og kamphunde
maj 2009
nov 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 58
jun 2008
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 144
Godt at høre at din hund er i bedring.
jun 2011
Sofie *- Du har ret. Det var forhastet af mig at kalde det et medieopfundet navn, men det jeg mente var, at det er medierne der har brugt ordet "kamphund" skødesløst, hvilket medvirkede til en (efter min mening) ubegrundet overreaktion blandt (for ikke at skære alle over én kam) dele befolkningen :-).
Pia N- Jeg beklager hvis jeg fremstår en smule provokerende, men jeg kan altså ikke lade være med at spørger: ville du kunne kende en kamphund fra en muskelhund?
jun 2011
Malene- Ja det er et trist emne, men jeg kan ikke lade være med at syntes at andres synspunkter og tilgang til debaten KAN virke spænende og oplysende :-). Men det ER skruen uden ende da det er et emne der er spækket med forskellige synspunkter og holdninger.
"Kan sagtens se hvorfor folk (som ikke ejer, eller har kendskab til disse "kamphunde") for alle historier som kommer ud om dem er skrammende" - Ja jeg har vel også en vis forståelse for, at for dem der ikke har kendskab til visse racer, kan disse racer godt fremstå skræmmende, hvilket jeg mener medierne bære en stor potion af skylden for, men jeg syntes samtidig at det er synd at de lader dén ene hund ødelægge det for de mange dejlige dyr der findes der ude :-).
Jeg er helt enig med dig i at man ikke skal skære alle hunde over en kam. OG JA, DE BURDE HOLDE DERES VENNER (SMÅ SOM STORE) I SNOR!!!!
jun 2011
Pia N og Sofie *- Helt enig! Det er en hund der kræver at man kender til racen, og det ligger til dens gener at være beskyttende over for deres flok/ejere, hvilket betyder man skal vide hvad man har mellem hænderne. Jeg benægter på intet tidspunkt at visse racer pludselig kan fare i flint :-).
Sofie *- Du må kalde hundene lige hvad du vil, det er der ingen der kan tage fra dig haha;-). Jeg kalder sq da også små hunde for arrige sataner eller tæppetissere (men det er ikke ens betydning med at de er det) ;-).
jun 2011
Sofie *- Ja kært barn mange navne haha
jun 2011
Nej man skal ikke lukke øjne og øre og fornægte racens formåen.
jun 2011
jun 2011
jun 2011
jun 2011
En hyggelig gå tur (troede vi)