{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.129 visninger | Oprettet:

En hyggelig gå tur (troede vi) {{forumTopicSubject}}

Min forlovede, min søn og jeg ville gå en aften pisse tur med vores to gravhunde som vi plejer.

- Men de vi kommer ned for enden af den grusvej som vi plejer at gå på,kommer der en stor kamphund løbende i mod mig, jeg går med vores hunde imens min forlovede går med vores søn. jeg smider den ene snor, mens jeg stadig har den anden, inden jeg når at se mig om har kamphunden fat i den ene gravhund, smider ham op i luften, jeg når så at få fat i vores hund da den rammer jorden igen, den skriger og pisser på mig,. Damen får så endelig fat i hendes hund, men har ingen snor med!

Siger så til hende at det kunne ha været gået mere galt og det kunne ha været vores søn det kunne ha gået ud over.

Men vi får fat i politiet og får styr på tingende.
Nu sidder jeg bare og venter på at min forlovede kommer hjem med den hund der blev angrebet

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  En hyggelig gå tur (troede vi)
  • Helle J
    Helle J Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 40
    #1   18. jul 2011 Puha, sikke en frygtelig hændelse smiley Håber hunden er ok og at ejeren får som fortjent.

• Marie Louise P
    Marie Louise P Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 144
    #2   18. jul 2011 Puha sikke en grim og forfærdelig oplevelse.

Ja det kunne have endt rigtig grimt....Godt den ikke fik rusket yderligere i jeres hund. -Håber ikke den er alt for slemt tilredt eller får for mange psykiske meen.

Men godt at reagerede så hurtigt.

• #3   18. jul 2011 Helle J
    - Har desværre ikke hørt fra min forlovede endnu smiley .
    Håber også at ejeren får så hun aldrig vil glemme det, ved det er forkert at sige men syntes ikke sådan en hund skal være på vores jord. Der er flere der har meldt dem til politiet.

Marie Louise P
    - Er også helt rundt på gulve.
    Tør slet ikke og tænke på hvad der kunne ha været sket, hvis vi ikke havde været så hurtig.
    som jeg også har skreven til Helle har jeg desværre ikke hørt fra min forlovede endnu smiley

• #4   18. jul 2011 du skulle da have givet den sådan et los ! dumme køter - selvom du så skriver kamphund - ja det er frygteligt dumme folk ,uden snor som ikke kan styre hunden, skal ødelægge det for andre smukke hunde.

sikke en øv oplevelse- håber ikke din hund kom noget til

• #5   18. jul 2011 Mor til Skønne Magnus Og Lillesøster i maven 14+ *
    - Hvis jeg kunne havde jeg også gjort det, men tænkte mere på at få min egen hund væk i en fart. Forstår heller ikke hvorfor folk ikke bare kan have den snor på deres hunde !

• #6   18. jul 2011 Heidi C
    -Det gør rigtig ondt, sidder også stadig og små græder :(.
    Forstår jeg godt du ville. Man tror bare ikke det kan ske for en selv .
    Håber også han er ok, men venter stadig svar.

• #8   18. jul 2011 Ejjjj sikke noget møg, sådan nogle hjernedøde tumper burde ikke have lov til at have hund. Håber jeres hund er ok, ved hvordan det er, vores hund er blevet angrebet af andre hunde uden snor ikke mindre end 7 gange i hans 3 årige liv hvilket har resulteret i vi har en meget nervøs hund smiley

• #9   18. jul 2011 Tania mor til dejlige Nynne&Tilde smiley
    - Håber også det bedste for ham.

Camille, Mor til smukke Lui !
    - Helt enig !.
    Ej, det jo forfærkeligt, lille ven da. Forstår godt han er bleven nervøs nu smiley . hvorfor kan folk ikke have den snor på !

• #10   18. jul 2011 Heidi C
    - Ja nemlig de er en del af ens familie.
    Mange tak. Håber også på det bedste.

• #11   18. jul 2011 Fatter heller ikke det kan være så svært - du må jo lige give en update!!!

• #12   18. jul 2011 Er sp ked af jeres oplevelse og håber jeres hund er okay.. det er sp ikke sjovt så´n noget..

men en ting, det var super godt i ikke slog eller sparkede på den anden hund. fordi de bliver mere surer, hvis man gør det.. så super du bare fik fat i din hund..

• #13   18. jul 2011 Camille, Mor til smukke Lui !
    - Det kan du tro.

• #15   18. jul 2011 kristina P
    - Det er bestemt ikke sjovt.
    Er også rigitg glad for jeg ikke gjorde, som sagt havde jeg også kun en ting i hoved og det var min egen hund.

*Camilla* Mor til den dejligste Niclas smiley 19.12.10 *
    - Man bliver nemlig bange, og man er bange for at gå med dem igen ,

• #17   18. jul 2011 SÅ DE TILBAGE IGEN .

Han er bleven syet to steder, han skal have penicillin og smertestillende det næste lange stykke tid og så skal han til efter behandling. Så vi er 100% sikker på der ikke er mere .

• #18   18. jul 2011 Maria - Har i fået ejerens adresse, så de kan betale dyrlæge regningen? smiley

God bedring til jeres lille hund.

• #20   18. jul 2011 Hvor dejligt at høre de er hjemme igen smiley

• #21   18. jul 2011 C K H !
    Politiet er på sagen og har også været her og snakkede med ejeren og så de vidner der så det .

mange tak.

• #22   18. jul 2011 puha føj for en grim oplevelse og glad for det trods alt ikke var jer eller sønnen det gik ud over....er selv kæmpe hunde elsker men har det også sådan at sådan hunde burde aflives......

• #23   19. jul 2011 æv det var da en trist oplevelse.. smiley Og God bedring med det lille pus!!

Men tænkte på hvordan du ved det er en kamphund? Havde den skrammer efter kamp eller?

• #25   19. jul 2011 Nårh okay. Jeg er nemlig en lykkelig ejer af en sød dejlig muskelhund. smiley Den er langtfra kamphund!

• #26   19. jul 2011 Nina - Jamen har det nogen betydning om det bliver kaldt muskel eller kamp hund?
    En muskelhund blev jo oprindelig brugt til kamp i gamle dage, deraf kamphund - så vidt jeg er orienteret.

• #27   19. jul 2011 Mange tak alle sammen smiley
    - Bertram har det bedre i dag. Vi har også været ved dyrelægen i dag, og fået tjekket hans sår og de ser fine ud, så det jo dejligt.

• #28   19. jul 2011 Maria Mor til en dreng- Øv øv øv en dum oplevelse:-(. Vores egen hund blev overfaldet to gange inden for fem minutter af den samme dans/svensk gårdhund(som ikke var i snor), og fik tre slemme sår på øret, men heldigvis fik kæresten revet ham op på sin ryg så den anden hund ikke kunne gøre mere. Ydermere er han blevet overfaldet af to forskellige schæfferhunde. Den ene er han blevet overfalet af to gange, den ene gang var den på vej ind i vores lejlighed fordi ejeren ikke havde den i snor på vej op ad trapperne. Jeg er sådan set ligeglad hvad det er for nogle racer, bare folk gad at få deres hunde i snor!!!!!

Pia N og C K H Der er stor foreskel på muskelhund og kamphund i min verden. Mange af de hunde vi kalder kamphunde idag, er oprigtigt blevet avlet til gård/vogt/jagt hunde. "Kamphund" er et medieopfundet navn, som desværre bliv brugt i flæng, og ødelægger ry og rygte for mange hunde.
    Det er, til dato, et u-uddebateret emne, med mange delte meninger. Dette er min mening og mit syn på foreskellen mellem muskel- og kamphunde smiley

• #29   19. jul 2011 Michelle - Ja, og jeg har en anden mening. smiley som selvfølgelig er stik modsat din.

• #30   19. jul 2011 Åh altså! Fat i politiet, det kan bare ikke gå hurtigt nok!!

• Marie Louise P
    Marie Louise P Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 144
    #31   19. jul 2011 Jeg håber at ejeren har lært en lektie til næste gang hun går med sin hund, så hun aldrig nogensinde slipper den løs på offentlige steder og evt. har mundkurv på!

Godt at høre at din hund er i bedring.

• #32   19. jul 2011 C K H !- Vi kan ikke alle være enige om alt. For så havde vi ikke noget at snakke om :-D.

Sofie *- Du har ret. Det var forhastet af mig at kalde det et medieopfundet navn, men det jeg mente var, at det er medierne der har brugt ordet "kamphund" skødesløst, hvilket medvirkede til en (efter min mening) ubegrundet overreaktion blandt (for ikke at skære alle over én kam) dele befolkningen :-).

Pia N- Jeg beklager hvis jeg fremstår en smule provokerende, men jeg kan altså ikke lade være med at spørger: ville du kunne kende en kamphund fra en muskelhund? smiley

• #33   19. jul 2011 Dejligt at høre Bertram er i bedring :-). Jeg håber ejeren af den løse hund har lært at få snor på hunden, så det ikke sker igen, hverken for jer, eller nogen anden! Potedask til Bertram smiley

Malene- Ja det er et trist emne, men jeg kan ikke lade være med at syntes at andres synspunkter og tilgang til debaten KAN virke spænende og oplysende :-). Men det ER skruen uden ende da det er et emne der er spækket med forskellige synspunkter og holdninger.

"Kan sagtens se hvorfor folk (som ikke ejer, eller har kendskab til disse "kamphunde") for alle historier som kommer ud om dem er skrammende" - Ja jeg har vel også en vis forståelse for, at for dem der ikke har kendskab til visse racer, kan disse racer godt fremstå skræmmende, hvilket jeg mener medierne bære en stor potion af skylden for, men jeg syntes samtidig at det er synd at de lader dén ene hund ødelægge det for de mange dejlige dyr der findes der ude :-).

Jeg er helt enig med dig i at man ikke skal skære alle hunde over en kam. OG JA, DE BURDE HOLDE DERES VENNER (SMÅ SOM STORE) I SNOR!!!! smiley

• #34   19. jul 2011 Pia N- Som skrevet, jeg kunne ikke lade være med at spørger :-). Jeg har oplevet at en opdrætter er kommet hen til mig og rost min amstaff til skyerne, og da jeg efterfølgende fortalte ham at Riki er en blanding af beagle og fransk bulldog, så gloede han på mig som om JEG ikke var rigtig klog haha:-D. Jeg har oplevet mange hundeejere (erfarende og nybegyndere) der ligeledes har kaldt min hund for alt fra GD - labrador. Min søsters hunde bliver også kaldt for mange ting (ambull *himmelhund* og engelske bulldogs). Så det jeg ville frem til med spørgsmålet var at det kan være svært at skelne, selv for kendere

Pia N og Sofie *- Helt enig! Det er en hund der kræver at man kender til racen, og det ligger til dens gener at være beskyttende over for deres flok/ejere, hvilket betyder man skal vide hvad man har mellem hænderne. Jeg benægter på intet tidspunkt at visse racer pludselig kan fare i flint :-).

Sofie *- Du må kalde hundene lige hvad du vil, det er der ingen der kan tage fra dig haha;-). Jeg kalder sq da også små hunde for arrige sataner eller tæppetissere (men det er ikke ens betydning med at de er det) ;-).

• #35   19. jul 2011 Pia N- Ja de skal have både snor og mundkurv på. Snorren må være max 2m, så vidt jeg er orienteret, men jeg har endnu ikke set én eneste af de 14 racer (som vi faktisk har en del af her hvor jeg bor) med mundkurv, for det meste heller ikke snor!

Sofie *- Ja kært barn mange navne haha smiley

• #36   20. jul 2011 Pia N- Haha også en GD der har så dejligt et gemyt :-D.
    Nej man skal ikke lukke øjne og øre og fornægte racens formåen.

• #37   20. jul 2011 Pia N- At tage sine forholdsregler er bestemt ikke at give andre hunde et dårligt ry men blot en god ide :-). Jeg tager mine forholdsregler ved at aflæse hunden på afstand, og forhøre mig hos ejeren. Generelt holder jeg mig på afstand af hunde uden snor, da jeg for ofte har oplevet at de pludselig flyver i flæsket på min hund, og ejeren kan intet gøre fordi h*n ikke har en snor at hive hunden til sig i. Men de forholdregler jeg tager mig, gælder alle hunderacer og type ejere :-).

• #38   20. jul 2011 NU.....siger jeg tak for en hyggeligt dabat, og en hyggelig aften. Hjernen går i tomgang og nu vil jeg i SEEEEEEEEENG haha. Sov godt smiley

• #39   20. jul 2011 pia N : hvor gammel er din amstaff og er det en dreng eller pige

• #40   21. jul 2011 ej hvor trist.. pia N

Kommentér på:
En hyggelig gå tur (troede vi)

Annonce