{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
950 visninger | Oprettet:

min nabo mener jeg sulter min hvalp {{forumTopicSubject}}

Har lige fået afvide af min nabo at min hundehvalp på 14 uger er for tynd ( han vejer 9.1 kg Og er en blanding af schæfer og labrador) hun mener at jeg skal give ham leverpostejmader vær dag samt kartofler med sovs eller ris og tun til aftensmad ud over hans tørfoder... Problemet er bare at for han alt for tit menneskemad for han meget tyndt mave hvor i mod for han kun sit hunde mad har vi en rolig hund og normal afføring... vores dyrelæge mener han er som han skal være og kan han mave ikke tåle menneksemad syntes hun ikke vi skal give ham det.. han får fodret fra dyrelægen af

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min nabo mener jeg sulter min hvalp
  • #1   11. sep 2011 hun kan da ik vudere hvordan jeres hund ska se ud hvis dyrlægen siger go for hvalpen så er det jo det man ska stole på smiley

• #3   11. sep 2011 Bed din nabo klappe i! - selvfølgelig giver man da ikke en lille hvalp en masse menneske mad hver dag, bare fordi han godt kan lidt buttede hvalpe.

Hvis den var for tynd var det andre metoder der skulle i brug, ikke menneskemad - men når dyrlægen siger den er fin, så er den fin smiley

• #4   11. sep 2011 Vores rottweilerhvalpe på 14 uger vejer 9-11 kg og det er jo en lidt tungere race. Så vil da umiddelbart mene at vægten er fin smiley

• #5   11. sep 2011 Det er da en fin vægt for en schæfer/lab blanding. Så længe dyrlægen siger den ser fin ud, og den får det rigtige foder så spring op og fald ned på den der nabo.

Jeg tror jeg ville sige næste gang, at ud fra det personen siger at din hund skal have at spise, så er det vist godt at det er din hund og ikke dennes.

Jeg har selv en hund som ikke vil tage på, og ved hvor sårrende det kan være hvis folk siger: Nårh får du ikke noget mad hjemme, eller sulter din mor dig. Jeg ved hvad han får at spise, og han kan ikke få bedre kvalitetsfoder. Men har med årene lært at lade det flyve gennem hovedet og ud igen...

• #7   11. sep 2011 Han for kun det fodre fra dyrelægen... hun mener jo bare at alle hunde skal have leverpostejmader og aftensmad lige som os mennekser for det for hendes to ejne hunde.Deres hunde for godt nok også tørkost. de har en hund på 2 og en hvalp på 8 mdr hvalper for voskenmad da de ikke mener den bliver ordenlig mæt på hvalpefoder.. plus de skifter hundefodremærke heletiden da hun haflevere fisk i en dyrehandel og for hundemad med hjem til gengæld. men de spiser kun deres tørfoder i nødstilfælde da de ved de for andet mad... de skulle passe vores hvalp søndag i sidste uge da vi skulle til fødselsdag i et forsamlingshus og vi mener ikke han er helt gammel nok til at være alene hjemme i flere timer 3 timer er max han har været alene. sage til hende han ikke måtte få leverpostejmader eller andet ligne menneksemad da han for tynd mave og hun lovet hun ikke ville give ham det.. da jeg henter ham kommer det så fra hende jeg gav han 2 skiver leverpostejmader. og hvad fik min hund om aften ondt i maven og svært ved at finde ro... Det foder han for hedder Royal Canin junior efter sammenråd med dyrelægen

• #8   11. sep 2011 Menneskemad er slet ikke godt for hunde da der er opvarmet fedtstoffer og sådan noget i (: De dyrlæger jeg har været med har altid fra rådt at hunde fik rester osv (:

Be din nabo passe sig selv ? og sig du har snakket med din dyrlæge som mener din hund er som den skal være !

Hunde i den alder har tendens til at se sjov ud fordi de vokser (:

• #9   11. sep 2011 Alle vores får osse foder fra Royal Canin:-)
    Dog får hvalpene Den der giant Puppy, og kommer først på junior som 8 mdrs:-)

• #10   11. sep 2011 Er dine naboer normal vægt eller er de lidt overvægtige, hvis de er så bed dem spise noget hunde mad så de kan tabe sig lidt!!
    Jeg har arbejdet et sted hvor vi lavede hundemad og har snakket med dyrlæger som var med til at lave hundemad og de siger, at menneske mad slet ikke er godt for en hund!
    Og hvis de får dårlig foder vil de også skide mere end hvis de får kvalitets foder.
    Og din hund lyder da ikke til at være underernæret.

• #11   11. sep 2011 den vores for hedder royal canin junior lages dog over 25 kg fra 2 mdr

• #12   11. sep 2011 Det er faktisk sådan at det billige foder fra rema kan en hund sagtens overleve på, men vi er bare blevet for pylret om dem, så de får en pæn pels.
    Køber dog selv noget til 500kr for 15kg

• #13   11. sep 2011 Han var til dyrelæge den 1 sep og der vejet han 8.1 kg og dyrelægen syntes han var en rigtig flot hvalp dog en pivefis da der er meget schæfer i ham og han piver for en godt ord. men som hun sage trives han kun på tørfoder og tyggepinde skal han kun have det da alt andet slår hans mave i stykker. men som hun også sage vi kan altid prøve igen sener om han kan tåle det

Naboen har fået afvide deres hunde skal tabe sig de er for FEDE og det er både den hund de har på 2 år som er en schæfer/malamutblanding og den på 8 mdr der er schæfer/lab blanding

• #15   11. sep 2011 Okay, det bedste du kan gøre er ihvertfald at snakke med dyrlægen om det hele som du allerede gør!!
    De ved meget mere om det!! smiley

Kommentér på:
min nabo mener jeg sulter min hvalp

Annonce