{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ADHD / DAMP
  • s s
    s s Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 134
    #1   25. jan 2012 Jeg har 3 børn med adhd.

• #2   25. jan 2012 Har du lyst til og fortælle lidt omkring det..

Hvordan i fandt ud af de havde det?
    osv..

Mere fordi jeg har muligvis en med ADHD

• #3   25. jan 2012 Jeg har en dreng med som er autisk og adha og en pige med adha
    spørg bare løs

• s s
    s s Tilmeldt:
    jan 2011

#4   25. jan 2012 Jeg har en søn på 18 en datter på 24 og en søn på 8 med adha, de alle 3 er blevet henvist til børne psykriatisk klinik, da de startede i skole, da man mente at de havde adhd, men det er en lang proces at komme igennem, jeg ved ikke lige hvad du vil vide, skriv og jeg skal svare dig så godt jeg kan, de får alle 3 ritalin.

• s s
    s s Tilmeldt:
    jan 2011

#5   25. jan 2012 Inden de kom på børne psykratisk klinik havde de været hos psykolog.

• #6   25. jan 2012 Mere fordi jeg har en pige på 3år til maj..
    Som ikke kan koncenterer sig i længere tid, hverken i børnehave eller hjemme..
    De har snakket om det flere gange i børnehaven og nu vil de så have at vi skal sætte os ned og snakke med dem og en Psykolog (staves) indover..
    Og hun er meget højt råbende og taler utrolig meget hele tiden..

• #7   25. jan 2012 Nogen der ved om ADHD er arveligt? Hvis en forældre evt har det, ka barnet så arve det?

• s s
    s s Tilmeldt:
    jan 2011

#8   25. jan 2012 De plejer ikke at kan stille nogen diagnose før de kommer i skole, sådan har de været med min 3.

• s s
    s s Tilmeldt:
    jan 2011

#9   25. jan 2012 Jeg mener det er arveligt, men er ikke sikker, jeg har det ikke.

• s s
    s s Tilmeldt:
    jan 2011

#10   25. jan 2012 Hvordan er hun med andre børn, kan hun koncentrerre sig i længer tid af gangen.

• #11   25. jan 2012 hun kan nemlig ikke koncenterer sig i længere tid..
    Hun er som den eneste på hendes stue som falder ned af de stole de har flere gange om dagen, fordi hun ikke kan sidde stille..

Hun vågner utrolig mange gange om natten, så jeg får ikke nogen sammenhængende søvn..

Har hun fint nok med.. efter hva djeg kan forstå på hendes pædagoger..

Men hun har også en lillesøster.. Som hun er super glad for..

• #12   25. jan 2012 det kan være arveligt, derfor sys jeg det er skræmmende folk der har det bliver ved med at få børn når de ved hvad koncikvenserner for barnet kan være

• #13   25. jan 2012 ADHD er stærkt arveligt, så sandsynligheden for, at en af forældrene også har ADHD, er stor. Behandlingen af barnet er primært medicinsk, men kan også suppleres med terapeutisk opnåede ændringer af barnets adfærd. Bipolar lidelse (maniodepression) ses ofte hos unge med ADHD.

• #14   25. jan 2012 Gaia's mor - Folk med andre arvelige sygdomme får jo også børn...
    Min kærestes to små brødre har ADHD, så kom til at tænke på om det mon ku være arveligt for vores søn ..

• #15   25. jan 2012 Det er arveligt. Det er i hvert fald det jeg har fået afvide.

Har en ven som har ADHD og det har hans datter også.

Og gik i klasse med en som har 2 børn og deres far har ADHD og det har begge børn også fået.

• #16   25. jan 2012 stephanie
    Det er arveligt,meget enda men kan godt springe nogle gwenerationer over
    så hvis faren er det kan det være han kun giver det til et af barnet

• #17   25. jan 2012 de kan godt udredes når de er 3 min datter er blevet 3 her i jan og hun er i udredning,så du kan godt få din datter i udredning

du skal have fat i ppr som din datters vuggestue børnehave har tilknytning til det sted hun går kan også henvise,og så tager ppr stilling til og der er noget,hun skal nok igennem en masse undersøgelser og der bliver tilknyttet en psykolog til,når hun har været igennem undersøgelser,tager de stilling til om hun skal i udredning,så sender de papir til børnepsky,hvis de mener hun har noget,og så tager børnepsyk stilling til om de vil tage hende
    de aviser nogle gange hvis der ikke nok grundlag og manglende undersøgelser
    så det bare om og få ppr ind igen og lave flere undersøgelser
    sådan forgår forløbet noglelunde,det kommer jo også an på kommunen

• #18   25. jan 2012 ppr?? skal lige være med..

men er mere rolig nu efter de svar jeg har fået herinde og hvad jeg sal har været inde og læse lidt om..

For kender ingenting til ADHD..

• #19   25. jan 2012 Charlotte M

Hvordan fandt i ud af at din datter havde det??
    hvordan er hun i jeres hverdag??

• #20   25. jan 2012 gaia har NF1 efter mig men min borderline og angst er heldigvis ikke arveligt.....

• #21   25. jan 2012 og jeg skal IKKE have flere børn grundet mine dignoser.

• *Maj* .
    *Maj* . Tilmeldt:
    dec 2011

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 90
    #22   25. jan 2012 Ts: Din datter lyder fuldstændig som min pige på 3 år:o)
    Vi har netop pr. nov. sidste år iværksat opsyn med hende i samarbejde med børnehaven. Pt. har jeg været til samtale i børnehaven, sammen med hendes stuepædogog, en specialpædagog, børnehavens leder (der også har noget speciale i børn med socialadfærd), samt en børnepsykolog.
    Her i jan. har både jeg og hendes far (vi er ikke sammen mere) udfyldt papirer om vores observationer af hende hjemme, og børnehaven har ligeledes lavet papirer med deres punkter. Når papirerne er sendt ind bliver de gennemgået, og der tages stilling til hvorvidt der kan bemyndiges hjælp til hende, dvs. vi søger hjælp i form af hvilke redskaber/kontakt der vil hjælpe hende i hverdagen. Der bliver ifølge de oplysninger jeg har fået, bla. sat en fys. på hende, til observation, plus børnepsykologen, for at udrede hvor hendes problemer ligger. Pt. bliver der nok tidligst iværksat hjælp fra omkring sommerferien, eller efter. Hvor lang tid det normalt tager, ved jeg ikke, da det er første gang jeg skal igennem møllen. Dog er der desværre meget der taler for at min lille pige ikke har det super optimalt og slåsser med en del indeni. Hendes far har noget psykisk, hendes to ældre halvsøskende har begge adhd, og det samme har faderens bror. Hendes helbror (min ældste) har så ingen former for problemer (heldigvis), og har/ har altid haft en normal udvikling og tilgang til tingene omkring ham.

Min datter har altid været super hurtig i hendes udvikling, meget fremmelig på både det bevægelige og sproglige plan. Men det sidste halve års tid er hun nærmest begyndt at bevæge sig baglæns. Hun kan ikke koncentrere sig, hun kan ikke sidde stille, hun er gået fra at være super renlig til at skulle hjælpes på toilet flere gange om dagen, for hun glemmer det simpelthen. Hun bliver meget frustreret når hun ikke kan det de andre laver, fordi hun ikke kan sidde stille i mere end max. 2 min, og når hun virkelig prøver at blive på sin plads, falder hun ganske enkelt ned af stolen.

Jeg er glad for at vi er tilknyttet samme børnehave igennem flere år efterhånden, så de kender os som familie, og ved at der ikke findes mistrivsel eller vold i vores hjem, for har ikke tal på alle de gange hun er blevet lappet sammen hos lægen efter hun har været faldet eller rendt ind i ting, plus at børnehaven ved at hun er dækket godt ind med kærlighed og samvær i hjemmet, samt vores opdragelse af børnene, så der heller ikke kan sættes spørgsmålstegn ved om det skulle være en faktor i hendes reageren. BH, har desuden kendt hende fra hun var 1 år gammel, da hun startede i vuggestuen de er tilknyttet, hvor hun allerede havde mange tendenser i den retning hun viser nu. Så alt ialt har vi et supergodt samarbejde, og de har fra starten været meget lydhøre omkring min bekymring for min datter, og reageret positivt udfra det.

Puha, det blev langt, håber det giver noget mening og evt. kan hjælpe lidt, ellers er du velkommen til at spørge nærmere:o)

• #24   25. jan 2012 Camilla..
    Har været inde og læse omrking ADHD og synes faktisk jeg kan kender til meget af det de skriver som man ser hos piger med ADHD. Men svært at sige, når man ikke kender rent ud sagt en skid til det..

• #25   25. jan 2012 *8* *maj* *2012* .

Det gav rigtigt meget mening..
    Og dejligt med en som rigtigt svare på mine spørgsmål.. Ikke at de andre ikke har gjort det..

Men er spændt på at se hvad der sker.. Min datter´s far og jeg er heller ikke sammen.. Men har snakket med ham om det idag, efter jeg havde snakket med hendes pædagoger på hendes stue.. Og han blev meget overrasket.. Men det er nok fordi han har hende hver anden onsdag til søndag. Så han opdager det ikke på samme måde som vi andre gør..

Synes det var rigtigt svært at stå at få afvide, især når man er ungmor... Og man har jo hørt rigtigt meget lige fortiden omkring ungemødre..

• #26   25. jan 2012 Gaia's mor: Nu er adhd jo ikke en dødelig sygdom, så jeg synes da helt bestemt, at man skal få børn, som man har lyst til, selvom der er risiko for at barnet får adhd.
    Folk med depressioner og andre psykiske lidelser får også børn, selvom disse også kan være arvelige smiley

• *Maj* .
    *Maj* . Tilmeldt:
    dec 2011

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 90
    #27   25. jan 2012 Det vigtigste du kan gøre er at være åben, i forhold til børnehavens observationer. De gør det jo hverken for at nedgøre dig som mor, eller ser dig som en dårlig mor. De gør det ene og alene for at hjælpe dit barn, og det samme skal du:o)
    Min x var også meget forbløffet da jeg smed kortene på bordet, for som sagt er vores datter meget intelligent, og det har han hængt sig i, og så har det været svært for ham at vedkende sig at hans yngste øjesten også var ramt. "Heldigvis" har han været igennem det hele med hans 2 ældste børn, og efter vi havde snakken om hvem dette var vigtigst for, os eller vores prinsesse, det er trods alt hendes liv det drejer sig om, ikke vores stolthed, så har han samarbejdet alt det han kan.
    Min datter har allerede fået det lidt nemmere i børnehaven efter alt er sat i værk, for en af pædagogerne så hende mest som et uopdragent barn, og en fredsforstyrrer, og "behandlede" hende derefter. Nu hvor der er fokus på hende, giver det mere forståelse fra pædagogens side, og hun magter bedre at komme ned i øjenhøjde med min datter og hjælpe hende 10 min. mere, fremfor at presse hende.
    Jeg håber for min datters skyld, at vi får så meget viden vi kan, inden hun starter i skole, så hun ikke skal slås med unødvendig modgang, men kan få lov at nyde sin skolegang og fremtidige liv, det er det eneste der er i min interesse.

Kan godt forstå din frustration som værende ung mor, men du har IKKE fejlet. Det er noget pokkers genetik der spiller ind... Er selv "glad" for at dette omhandler mit andet barn, og ikke det første, for så var jeg nok blevet slået helt ud, og havde nok ikke reageret hensigtsmæssigt, men derimod gået i offensiv for at beskytte mig selv.

Bed om en samtale med BH. Gerne med den pædagog der er tilknyttet din datter, som du føler dig mest tryg ved. Fortæl dem om din usikkerhed i hvordan du skal gribe dette an, og bed dem forklare dig hvad der skal ske, inden du skal sidde sammen med både pædagoger og psykolog. Det er svært at åbne op for ens usikkerhed, men det giver den bedste basis for et samarbejde om din datter, og det viser samtidig at du er seriøs omkring din datters trivsel og velvære. Opsøg dialogen, fremfor at vente passiv.

• #28   25. jan 2012 Hun kravler nærmeste på væggene,og hun har virkelig krudt i måsen
    hun er meget uagerene sur glad sur glad kan ikke gøre tingene færdi, har ikke rigtig en "stop klods" hun gør farlige ting hvor hun har prøvet og slå sig men gør tingene igen,og igen,selv om hun har slået sig,så vi på hende hele tiden i hverdagen,kommer nemt i konflik med andre,er ikke bange for noget
    har svært ved og lege med andre børn hun leger ved siden af dem,i en leg som hun styre,skal ha en strukturede hverdag,vide fra om morgen hvad vi skal,og det skal der helst ikke laves om på
    så sitre hun meget i kroppen,og har vifter med hænder når hun skal sidde ned
    men hun er mega dejlig alligevel,vi jo rigtig tæt hele tiden på vores børn "vores søn er autist og adhd" så man lære dem og kende fuldt ud da vi jo skal geide dem gennem hverdagen,det er spænende og man lære en masse

Kommentér på:
ADHD / DAMP

Annonce