{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.549 visninger | Oprettet:

Hvor går grænsen? {{forumTopicSubject}}

Først vil jeg lige ligge ud med at jeg egentligt ikke vil noget med denne tråd, andet end at lukke galde ud, fordi jeg selv føler mig letter uretfærdigt behandlet.....

Sagen er den at jeg i december 2009 sad i en tråd herinde, hvor en højgravid mor (lad os kalde hende X) havde ødelagt sin telefon, og derfor ikke kunne komme i kontakt med nogen som helst hvis hun nu gik i fødsel... Hun var alene mor til en, og som sagt højgravid med nr. 2.

Jeg er så hjemmefra opdraget med man skal hjælpe hvor man kan, og jeg får derfor min kæreste til at køre mig ud til "X", for at låne hende en telefon jeg havde liggende som reserve....

Jeg spørger så flere gange om at få telefonen igen, da hun havde fået en ny telefon, og hele tiden er der en undskyldning for hvorfor hun ikke kan aflevere den.... En gang fik hun endda min adresse, så ville hun sende den, men hørte aldrig mere, og den dukkede aldrig op....

Vi er, eller var så fælles venner med en anden herinde, og jeg får så "X" til at aflevere den til vores fælles ven....
Jeg har så ikke talt med fælles vennen noget tid, fordi hun har haft sit, og jeg mit, og fred være med det, men hun fortæller mig så pludseligt at der intet tastatur er på telefonen.....

Jeg gør "X" obs på jeg har et mindre problem med den telefon jeg har fået retur, og "X" skriver så en privat besked, hvor hun sender et link til et tastatur hun vil købe, og sende til mig.... Fair nok, jeg har så bare haft rigtig meget og se til, og er så kommet fra at svare på beskeden... jeg har den sidste måned været alene mor til mine 2 drenge, fordi min kæreste har arbejdet dag og nat og nærmest ikke har været hjemme.... får så idag en besked herinde om at jeg da i hvert fald ikke skal ignorere "X", så det kan vist være lige meget med det batteri..... Jeg undre mig så lidt, for iflg fælles veninden, er det jo et tastatur der mangler.....

Skriver til "X" som det er at jeg ikke har haft tid, og er kommet fra at svare, og at jeg godt forstår folk ikke gider "X" (noget hun tit har beklaget sig over, at hun ingen veninder havde) når det var sådan hun valgte at behandle folk der rent faktisk bare ville hjælpe hende....

Får så en besked retur hvor i der står "Kommet fra det? Så kan det sgu heller ik være så vigtigt!

Jamen i lige måde Sonne, sid du bare og puds glorien.. "fælles veninden" har fortalt hvordan DU er så drop dit shit smiley

Og hvorfor skulle jeg snakke pænt til dig? Det var dig der mente vi skulle være uvenner, fint så må du tage hvad du har bedt om :)"

skriver så at nej det har ikke været vigtigere end det der har holdt mig fra at svare, men at jeg gerne vil ha noget der fungere retur, når jeg afleverede noget der virkede, og at fælles veninden altså ikke kender mig så godt at hun kan udtale sig om hvordan jeg er.....

Snakker så med fælles veninden, som stadigvæk har telefonen, og bider så mærke i det med hun skriver "batteriet", og spørger så fælles veninden om ikke hun lige kan tjekke om batteriet er i telefonen, det er det så ikke....

Jeg tænker bare, er det mig der er totalt uretfærdig og tarvelig, fordi jeg ikke lige svare på en besked, eller bør jeg føle mig uretfærdigt behandlet?
Og burde jeg kræve på at få en telefon retur der virker, eller burde jeg lade den ligge?

For mig går det et eller andet sted bare lidt over og bliver en princip sag.....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor går grænsen?
  • #2   27. feb 2012 Tania - jeg føler bestemt heller ikke jeg er forkert på den, men nogen gange kan man godt se sig blind på sådan en situatio synes jeg, og derfor ville jeg gerne ha andres øjne på sagen.... Føler virkeligt jeg er blevet trådt på hvis jeg skal være helt ærlig....

• #3   27. feb 2012 Hmm. Jeg tænker, om du først har svaret på hendes besked i dag, selvom det hele skete i december 2009?

Hun har ikke handlet retfærdigt, nej - men hvis det er en 2 år gammel "sag", så ville jeg nok lade den ligge og ikke bruge mere krudt på det.. Og så selvfølgelig ik' hjælpe hende en anden gang.

• #4   27. feb 2012 jeg tænker lidt, altde t bøvl for en telefon, som du alligevel ikke bruger..?
    Ja gu er det træls, at man ikke kan låne noget væk, uden at få det helt tilbage..:(
    Men spørg dig selv, om den telefon virkelog er alt det negative energi værd? og de to tøser også?

Drop dem og den tlf, og frem med det gode humør smiley

• #7   27. feb 2012 Lyder bestemt ikke rart med sådan en situation.. Øv da! smiley

Men, ville bestemt kræve en ny telefon retur eller at hun får den hun har lånt repareret! Det kan da ikke passe hun ikke kan aflevere den i samme stand, OG at hun har været så dårlig til at returnere den når du har været sød og hjælpe.....

Ved ikke hvad du kan gøre, men ville skrive en besked til hende som viser at du skal have en ny telefon, eller at hun får den repareret! Men ved ikke om du kan gøre noget juridisk, som faktisk gør så du får den tilbage i ordentlig stand??

Håber det virker smiley

• #8   27. feb 2012 Ej hvor er det bare frækt!! Jeg sidder og er helt mundlam... Utaknemlige *****.....

• #9   27. feb 2012 Charlotte - nej, jeg har forsøgt siden feb 2010 og få telefonen igen, der har været undskyldning på undskyldning, så den pakket ned, så får hun ikke sendt den, så den pakket ned igen, så høre jeg ikke noget, nu har hun så afleveret halvdelen tilsyneladende til fælles veninden, og skrev så til hende for 14 dage siden at jeg havde et problem da jeg havde fået en telefon tilbage som ikke var brugbar, og får så ikke svaret tilbage, da jeg ikke rigtig har været online, fordi jeg har været alene med mine børn i alt den tid, og derfor er kommet fra det, og får så afvide jeg ikke skal ignorere "X", så nu kan det være ligemeget med det batteri, det vil sige her 14 dages tid efter finder jeg ud af der også mangler et batteri....!

• #11   27. feb 2012 Juridisk kan hun intet gøre..Desværre.

• #12   27. feb 2012 Oh god.. På den ene side ville jeg sige "fuck den tlf" og på den anden side princip..

Jeg har selv opgivet en tlf til 1500 kr fordi jeg simpelthen opgav den der kamp der skulle være hele tiden mellem os.. jeg gad ikke at jeg skulle bruge alt min krudt og energi for penge.. Jeg havde mit liv for kært til den slags pjat..

• #13   27. feb 2012 Slyngemor - har skulle buge den et par gange mens min egen har været til reperation, men har måtte hitte på noget andet da jeg ikke har kunne få den.... lidt det der os pisser mig af... (Der er intet mellem fælles veninden og jeg, det er bare "X" der forsæger at skabe splid)

Tania - ja, synes godt nok os det er en anelse respektløst!

Lykke - TAK! synes det rart at få afvide jeg ikke er forkert på den, for føler mig bestemt ikke sådan....

Mor til Emil - Synes det SÅ træls at blive behandlet sådan... ærligtalt forstår jeg ikke man kan være sig selv bekendt!

Malthe - tvivler på der kan gøres noget jurdisk set..... det vil kræve jeg anligger privat søgsmål, og det er det bestemt ikke værd....

Brina - jeg er lige så mundlam...... Men tænker samtidig at "X" så tit har beklaget sig over manglende netværk.... men tænker bare hvis man behandler folk på den måde, så det jo klart ingen gider en?

• #14   27. feb 2012 Tro mig, jeg kan SAGTENS forstå dig...M;en det lyder som om, denne person er uden for pædagogisk rækkefølge eller mildt sagt, uden pli...Jeg har selv prøvet det samme, og opgav kampen, til fordel for fred og ro...Orkede ikke alt den stress, da det jo mærkes på ungerne når vi andre stresser rundt.

Men du har fuldstændig ret i, at det bare ikke er ioden, og måske personen læser dine indlæg og får sigs elv til, at aflevere det LÅNTE tilbage ´:)

• #15   27. feb 2012 Camilla - åreh det rart at høre jeg ikke er forkert på den.... man kan i kampens hede godt blive i tvivl jo...

Kiwa - er simpelthen også SÅ indebrændt..... Kan godt forstå du blev gal!

Majse - det så lidt der jeg står og vakler, skal jeg køre videre med det, af princip, eller skal jeg lade den ligge og lade hende "vinde"...

• #16   27. feb 2012 Rækkevide haha smiley

• Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
    #17   27. feb 2012 Sonne>> Synes det lyder som en sindsygt langt ude historie det her, jeg fatter ikk man kan behandle andre der hjælper en...

Hvor svært er det at sige tak, smile og aflevere?

Det lyder som om der er mange andre problemer og aspekter i denne kvinde som du har forsøgt at hjælpe og jeg tror ærlig talt ikke du får ret meget ud af det, sådan som du beskriver det.

Så er det bare jeg tænker lidt, hvad fanden sker der for nutidens Danmark? Folket er simpelthen så utaknemmelige, og snoppet at det gør helt ondt. Ikke en gang almindelige medfølelse for andre mennesker findes der ret meget af mere. Det er godt nok SØRGELIGT!

• #18   27. feb 2012 Puhh søde.. du ved bestemt også hvad jeg syns og mener om den sag.. Håber du får din ret i sagen snart og det stopper..

• #19   27. feb 2012 Kæft hvor en gimpe !
    Du er bestemt ikke forkert på den, men det er hende som er meget forkert på den !

• #22   27. feb 2012 Syntes bestemt ikke det er dig der er forkert på den, men hende der burde være lidt mere taknemmelig for din hjælp.

Dertil vil jeg dog tilføje, at når man låner noget ud til en fremmed man "kun" kender via en side hvor folk i realiteten kan lyve om deres identitet - fælles veninde eller ej, I kendte ikke hinanden.
    Så vil jeg mene at når man udleverer noget til en fremmet, så må man også være klar til at vinke farvel til det. Og forstår ikke du gider blive ved at gøre så meget ud af en gammel telefon.

• #23   27. feb 2012 Hold da op hvor er hun latterlig og streng... Sådan kan man da ikke behandle en veninde... Jeg forstår godt du af princip vil have den hel igen, men lyder til det er bedre bare at lade hende sejle i egen sø og håbe ingen nogensinde er så sød ved hende som du var...

• #25   27. feb 2012 Ved ik hva jeg ska skrive er helt paf smiley

Men vil da gerne vide hvem det er, vil næppe stå i samme situation!!

• #26   27. feb 2012 Åååååh jeg kan sidde og blive helt rasende .. FORBANDET S*

Det er hvad man får ud af at hjælpe, jeg forstår ikke at nogen kan være såen !!

• #27   27. feb 2012 Gad vide hvornår hun kommer på banen og skriver at du skal skrive en Pb, som alle de andre gange du har nævnt den telefon i nogle tråde smiley

Jeg synes det er direkte respektløst, og selvom jeg ikke kender personen personligt, så danner man da hurtig en mening!
    Håber hun har en rigtig grim smag i munden, selvom jeg tvivler ...

• #28   27. feb 2012 C K H - FED kommentar!
    Tvivler dog på hun kommentere tråden.... har hende i PB lige nu, så hun har sikkert set tråden, for tonen har ændret sig....

• #29   27. feb 2012 Fuck en K****** !

Sidder også og tænker jeg gerne vil vide hvem det er , så jeg ikke falder i fælden... Jeg er nemlig lige som dig Sonne - Venlig!

Kan så sandelig godt forstå dig!

Kram herfra

Kommentér på:
Hvor går grænsen?

Annonce