{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.193 visninger | Oprettet:

nyt arb og hvor går grænsen {{forumTopicSubject}}

Thomas:

Hej alle på BG.
Lige startet på nyt arb på en tank. Hvor jeg skal være i praktik i 8uger el. Indtil jeg skal på barsel i de 14 dage. Stod sammen med nogle de første to dage, og nu står jeg alene på tanken.
Har godt nok et par vagter som pisser mig lidt af. Her igår sku jeg afløses kl 17. (Mødte kl 11), men hende som skulle komme var pludselig syg. Og de andre som arbejder der kunne åbentbart ikke komme istedet for da de skulle noget andet, og måtte være der til kl 20:30 før butik chefen havde mulighed for at komme og afløse mig. Ikke nok med det, skal jeg på arb fra 15 til 23:15 idag, og mandag kl 5:30 til 14, samt tir ons samme tid. Nærmere nok lige dagen fra søn til mandag som også går mig på.
Skal siges at efter barslen skal jeg starte som elev hernede, så det handler samtidig om min fremtid.
Puha... hvad kan man tillade sig at sige?
Det er lidt somom det bruger mig i praktik perioden til at fylde store huller, da jeg er gratis for dem at havde som praktikant. Og så dumme vagter oven i, samt den sygmelding fra en, hvor andre som arbejder der (som for løn for at være der), ikke kom og afløste mig.
Hvad kan man tillade sig at gøre/sige, uden det helst skal gå ud over elevpladsen, da papirene først bliver underskrevet efter barslen?

Og så savner jeg sku også lidt tiden med julie og den lilles vågenhed, men det nok svært at gøre noget ved lige det.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  nyt arb og hvor går grænsen
  • #1   7. okt 2012 Der er stadig en 11-timers regel i Danmark, så der skal gå 11 timer fra du har fri, til du skal møde igen. Men snak lige med din fagforening om det.

• #3   7. okt 2012 Det er Thomas der skriver indlægget smiley
    Jeg er på barsel.

• #5   7. okt 2012 Og er det helt almindelige arbejdstider når man idag har lukke vagt(kl. 15-23) og kan komme hjem og få 4-5 timers søvn og så møde imorgen kl. 05 30 ?

• #7   7. okt 2012 der skal gå 11 timer fra du har fået fri til du skal møde igen

• #8   7. okt 2012 Det var bare Lotte f som skrev at det var helt almindelige abejdstider (:
    Men ville bare lige være sikker, så han(Thomas) kan godt sige noget til det, uden det skulle gå ud over hans elevplads dernede?

• #10   7. okt 2012 han skal ihvertfald ikk finde sig i det. og vil de ikk høre på det, må han gå til sin fagforening og snakke med dem

• #11   7. okt 2012 Må se om han ikke gør noget ved det..

Jeg(Julie) synes i hvert fald heller ikke at han skal fnde sig i det, men det er jo nemt nok for mig at sige. Han er jo også bekymret for at de ikke vil give ham elevpladsen alligevel og han vil rigtig gerne have den elevplads.

• #13   7. okt 2012 Julie skriver:

Nu synes jeg i strammer den piger!

Thomas har nu haft 1 fridag i denne uge og han skal da ikke finde sig i at de kører rundt med ham?
    Hvis de gør det nu og han bare acceptere det, hvorfor så ikke gøre det en anden gang?

Det er ikke fordi han ikke vil arbejde og bare vil hjem og dovne, men derfor skal man ikke finde sig i hvad som helst.

Han havde fridag i tirsdags og er på arbejde nu, imorgen, tirsdag, onsdag?
    Og det synes i bare er helt iorden eller hvad?

Nej, det er ikke iorden! Så ikke noget med at han bare skal mande sig op, det kan han godt, men ikke alt han skal finde sig i..

• #14   7. okt 2012 I må meget undskylde at jeg bliver lidt hidsig, men jeg synes ikke det er iorden på nogen måde og derfor bliver jeg utrolig trist og vred på hans vegne..

• #16   7. okt 2012 Det skal lige siges at jeg(Julie) har arbejdet dernede før jeg gik på barsel og blev endda sygemeldt omkring to uger før og der har også været lidt uenigheder dernede med vagterne da jeg var der, så jeg ved hvordan det/de er dernede med nogle ting..

Og det er måske også derfor jeg (blander) mig nu, fordi det ville jeg måske ikke have gjort hvis jeg ikke vidste noget om det..

• #17   7. okt 2012 Tania mor til dejlige Nynne&Tilde:

Lige præcis det jeg mener (:

Beskeden var heller ikke ment til dig.

• #18   7. okt 2012 man skal kun overholde 11 timers reglen hvis jobbet er med i sådan en overenskomst som siger der er denne regel smiley

Men altså man kan sige nej til at lukke og åbne dagen efter. det ville jeg gøre men igen du siger jo selv ja og nej til vagterne så du er vel voksen og kan sige nej tak hvis det ikk er fair og stemmer overens med søvn smiley

Så det er da bare at lukke kæften op og sige "HALLO MESTER jeg vil gerne have lukke og åben vagter men ikk lige efter hinanden"

har selv arbejdet og været suschef på en tank og man skal altså sige fra når man ikk gider !!!

• #19   7. okt 2012 Thomas:
    Til de forstående kommentare, tak for svarene. smiley
    Til de andre, så syntes jeg (unskyld udtrykket), men så syntes jeg fandme i skal prøve læse mit emne igen!! Hat LANGTFRA sagt at jeg ikke kan klare det!!!
    Men for det første har jeg en meget højgravid kæreste som jeg godt vil bruge tiden på! Og være der for hende! Og for det andet som andre også skriver så er der en 11 timers regl! Den genere mig ikke som så, men når jeg kun kan få 3-4 timers søn inden jeg skal møde igen, så gør den sku!!!
    Og noget helt andet så er jeg som jeg også har haft skrevet "praktikant" Så for ikke EN ØRE mere, ligemeget hvor mange ekstra vagter jeg for/tag, el. lige meget med hvor lang tid jeg er der! Så det har IKKE en SKID med forsørgelse af gøre !! Og bare fordi jeg er en mand, betyder det ikke JEG skal forsørge familien KUN, der er to som er forsørger! Så rend i selv i arbejde!!
    Undskyld mig, men så bliver jeg sku pist, når jeg for nogle kommentare som tror sig frem til en sandhed som ikke findes!
    Nu hvor jeg er praktikant, så BURDE de ikke trække på mig, når en melder sig syg, men en som er LØNNET dernede, og ikke bruge den gratis arbejdskraft, og det er nu også undersøgt at det MÅ man ikke.
    Og jeg skrev det her emne for at få luft, som så mange andre gør med andre emner, og jeg har også haft sagt til chefen med pæne ord hvordan jeg havde det med det, og min tid blev rygget til kl. 08:00 istedet for imorgen tidlig, men det var faktisk hende selv der ringet nedtil mig for at sige noget helt andet, og så pånævnte de arbejdstider idag og imorgen, og hun sagde det var umenneskeligt at sætte dem op så tæt. og undskyldte.
    Og desuden, så vil jeg godt vide, er jeg en som ikke "kan finde ud af" at forsørge min familie hvis jeg ikke gider at arbejde 7 dage om ugen??? For sådan har det nemlig været i den her uge!!

så kom jeg lige af med vreden lidt, og undskylder igen på forhånd.
    Men der er sku ingen der skal sige at jeg skal "mande" mig op! For det er jeg sku nok iforvejen smiley

Nårh, men forsat god aften til jer alle. Nu skal der soves smiley

PS.
    Og desuden så har jeg også arbejdet inden for industri, og så mange områder, så til en af kommentarene, så det ren løgn og latin det der har været skrevet. Og desuden så for du ikke MERE arbejde ved at bryde loven med arbejdstider, men mere at du er flexibel. Jeg tror ikke det er mig der skal mande mig op, men nogle andre som skal komme ind i nutiden, for her er man fælles om tingene.
    Og nej jeg er IKKE lige startet i arbejde, jeg har såmen sagt mit tidligere arbejde op som også var i en butik, for at starte herhenne hvor jeg nu er, da det er en elev plads jeg kommer til at få her. så det handler ikke om en "vane" som andre siger. Jeg kan arbejde når som helst, ligemeget tidspunkter, men derfor kan jeg sku stadig brokke mig over at jeg kun kommer til at få cirka 4 timers søvn!

• #20   7. okt 2012 Lige en UPDATE mere.
    Kunne se flere skrev at jeg ikke kunne KLARE det. Og det har jeg ikke skrevet nogle steder at jeg ikke kan.

Men jeg vil godt hjem, og kan sidde lidt med Julie, og nyde hinanden, inden man skal i seng, og op igen. Det har jeg under ingen omstændigheder muligheder for når mine timer har været så tæt, som de har de sidste par dage. Hvis jeg ingen kæreste el. kommende lille på vej, så havde jeg arbejdet 20 timer om dagen hvis det stod til mig. Har arbejdet tæt på det tal før, førhen, men nu har jeg andre at tænke på end lige mig selv.

• #21   7. okt 2012 Du skal bare åbne kæften !!! Nogle chefer er bare sådan lidt " ja du arbejder bare og så slapper jeg af" sådan en havde jeg engang !!!

• #22   8. okt 2012 Det der med fridage - det er meget normalt med kun 1 fridag. Hveranden uge arbejder jeg 48-52 timer og har kun 1 fridag.
    Men du må jo sige fra og tjekke dine overenskomst.

Kommentér på:
nyt arb og hvor går grænsen

Annonce