{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
947 visninger | Oprettet:

pcos ? {{forumTopicSubject}}

håber der er nogle som vil svare på spørgsmål som sikkert dukker op for mig de næste dage ang pcos..
har dog læst på nettet om det, men blir alligevel usikker på det hele..

for at starte et sted, drejer det sig om at min yngste datter får beskeden i dag at hun har pcos og det rammer os jo meget hårdt.. hun prøver ikke blive gravid, så det er ikke grunden til det er undersøgt, hun er heller ikke overvægtig, tværtimod vil jeg sige, hun er 178 og vejer lige omkring 62 kg.

men hun har haft meget lange perioder, hvor hun har blødt og en enorm uren hud ( dog kan jeg finde frem til det er mere normalt ikke at få sin mens normalt, eller tar jeg hel fejl der ? )

kan så også læse mig til nogle godt kan blive gravid af sig selv, bare ikke så hurtigt som andre, men tænker så, er hun mere udsat for at få uønskede aborter eller graviditet uden for livmoren ?
og hva gør man ved den perlerække som scanningen har vist der er til stede ?

det der metformin, er det noget man kun får når man ønsker børn eller er det bare en alm behandling alle får ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.
  • Installation af lamper 1.000 kr.
  • Setter op 4 loft lamper 650 kr.
  • Samling af havestol 300 kr.
  • Fjernelse af ukrudt og oprydning af blade 500 kr.
  • Skærer bar stole Ben i sort metal 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  pcos ?
  • #1   4. maj 2012 Jeg har det smiley jeg fik måske mens 2 gange om året, uren hud døjet jeg også meget med ! Jeg fik methformin langt inden vi gik igang med projekt baby, nogen kan sagtens før børn uden hjælp. Jeg kender et par stykker der har fået hjælp til den 1 .. Og vupti kom nr 2 uden hjælp smiley

• #2   4. maj 2012 Jeg har pco og har ikke haft menstruation i flere år - har os lidt uren hud og uønsket hårvækst.. jeg havde fået af vide af lægen at jeg skulle komme den dag vi gerne vil ha børn, for så skulle vi igang med behandling. Men så gik der et lille år og vupti så var jeg gravid og har den skønneste søn på snart 5 mdr. Min læge blev meget overrasket og sendte mig til scanning med det sammen, tror ikke helt han troede på det.:) skal siges at jeg har været sammen med min kæreste i 3 år og vi har aldrig beskyttede os mod at blive gravid.. så det kan lykkes af sig selv smiley vi er 3 søstre og vi har alle 3 pco, den ene har fået en datter eller 2 års hjælp og den anden er i gang og har lige fået sat æg op, er hendes andet forsøg. Så de er vist lidt "misundelig" på mig.

• #3   4. maj 2012 Mai - Det da vildt at lige alle jer tre tøser har det :O) og kan godt følge deres misundelse ! smiley

• #4   4. maj 2012 Ja men lægen siger det kan være arveligt så må der vel være noget om smiley men ja kan os godt forstå de er misundelig, er en hård "kamp" de er/har været i gennem, vi søster får af vide om 14 dage om hun blevet gravid denne gang - krydser så meget fingere

• #5   5. maj 2012 taak for jeres positive svar og bevis på det kan lade sig gøre at få børn på både den naturlige måde og ved hjælp.
    men hvordan er chancen for at kunne holde på barnet ? er det normalt som hos "alm" piger eller er chancerne dårligere..

nu skriver i om arvelighed, den har jeg også tænkt på, jeg har ikke haft problemer med at blive gravid så har ikke haft det undersøgt, men hvor dan kommer sådan noget ellers ?

som sagt er hun ikke overvægtig, men er generet af hårvækst og så lange blødninger som undre mig da det lyder til at være omvendt ? altså at man har svært ved at få mens realmæssigt ?

dette blir som sagt også kun opdaget pga de lange og store mængder blødninger... men hva gør man ved alle de æg/perlerækker som sidder i æggestokken, skal de bare blive eller ?

• #6   5. maj 2012 Chancen for at beholde barnet er ligesom hos de "alm" har jeg fået fortalt! Ang arvelighed så har ingen i min familie som jeg ved af haft pco men som sagt har jeg ! Jeg var så meget overvægtig men da jeg tabte mig kunne han se at min pco blev mildere .. Det er ikke nogen hård sygdom at leve med men det kan være en hård kamp når man ønsker baby smiley

• #7   5. maj 2012 åhhh det er jeg glad for at høre. man blir jo enorm nervøs når man får sådan en besked og ikke kender til det..

håber at det så er blevet bedre når hun engang bestemmer sig for at få børn så hun ikke skal den vilde kamp igennem.. men lige nu rammer det hende meget hårdt, selv om ønsket om børn ikke ligger tæt på, men så alligevel fordi at hendes søster venter sig igen, så sætter det jo nogle tanker igang

• #8   5. maj 2012 jeg har det og har fået 3 børn helt naturligt smiley jeg er heller ikke overvægtig, det er ikke kun tykke mennesker der får det smiley man gør ikke noget ved perlerækkerne, de har ihvertfald ikke gjort noget ved mine smiley

• #9   6. maj 2012 carina smiley ej hvor lyder det positivt, det er noget som kan gøre mig glad igen at høre

Kommentér på:
pcos ?

Annonce