18. feb 2010 Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 14 Svar: 121
Hvad ville i gøre ?? (dyr) {{forumTopicSubject}}
Jeg og kæresten, er ved at være lidt træt af vores nabo, så træt af den at lige meget hvad de gør så går vi og brokker os til hinanden, altså ikke til naboen, men os selv.
Vores problem med naboen er at vi bor i et stort hus der er delt op i to, og vi har soveværelse lige op til deres stue, så bi kan høre alt hvad de snakker om, og tit om morgen højre de højt musik, og min kæreste arbejder aften, så når de starter musikken kl 8 om morgen, så han jo ikke frisk. Vi har sagt til dem at vi kan høre alt hvad de siger.
Mb det er ikke så meget det der er problemet, problemet er at de har så mange dyr, og i vores lejekontrakt står der at vi må have 2 katte og 2 hunde også selvfølgelig alle de mindre bur dyr vi har lyst til.
De dyr de har er 2 hunde, hvor den ene af dem har fået to hvalpe, og de har nu lavet en hjemmesiden om at de vil til at avle på de der hunde hvilket jo så betyder de nok får flere ? Også har de 4 Katte som skider inde i vores have, så vores hund ruller sig i dem. hvilket er rigtig træks, og to af de katte de har, har lige fået sig et kuld killingetunge hver, hvilket betyder nok at vi får endnu fler kattelorte i have.
Også har du høns og har lige fået en gås også tror jeg det er, men det er ikke så slemt. Men alle de katte og hunde.
Hvad ville i gøre klage til udlejeren ? Vil heller ikke være uvenner med dem, når vi bor så tæt, er også lidt træt af at de ikke har sat ekstra hegn op inde hos dem selv, da deres hunde hopper op af vores hegn og hvis vores hund kommer for tæt på så bidder de ham.
Det blev vidst meget langt undskyld, men håber der er nogle der vil læse det
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 12 Emner: 123 Svar: 958
jan 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 7 Svar: 938
jul 2008
Følger: 8 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 5 Svar: 2.554
Folk har lige så meget pligt til at holde katte på egen grund som
Med hunde
feb 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 14 Svar: 121
hvordan ville i sige det til naboen, når ikke man snakker sammen, men går vel ikke bare ind og banker på og siger at man ikke syntes det er særlig fedt at de har alle de katte da de skider inde hos os.
vi har selv kat, der også går ude og inde, men tror ikke hun er inden hos dem, da hun ikke er ret glad for deres hunde og for andre mennesker, jeg har kun set hende i deres træ da der ikke var nogle hjemme.
Og hun har lært at grave sine lorte ned. og det kan hun jo ikke i en græsplæne. det mest underlige det er at deres katte skider også inde hos dem selv midt ude på græsplænden ? normalt grave de det da ned.
jan 2012
Du kan jo evt. starte med at sige en positiv ting, (nu ved jeg ikke hvad) og så bagefter fortælle, at der bare er en ting som du er ked af, og om i ikke kunne finde ud af noget. Bare vær venlig, og snak pænt.
Se hvordan hun reagere og tag den derfra.
Hvis hun går amok og sådan, ja så ring til udlejer. Men vend den lige med dem først.
feb 2010
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 21 Svar: 395
Jeg har altid fundet det lettes at sige tingene på en uskyldig måde med et smil i øjet. Og alt efter hvor meget overskud man selv har, kan man hjælpe.
Vores ene nabo har indhegnet deres have utroligt godt, så deres kaniner ikke kan komme ind til os. Den anden nabo er begyndt at tumle rundt i vores have for at fange deres kanin, som er begyndt at grave huller ned under vores trapper til haven. Vi er så småt begyndt at sætte bedre hegn op og ellers må vi have snakken med naboen. Vi har allerede fældet halvdelen af deres æbletræ da de æbler pisser os af, og selvom det egentlig var dem der skulle fixe det, så så vi ingen problemer i lige at nappe det over vores grund (og lidt mere)
Forresten spiller vores logerende også mega højt musik og han starter også tiiiidligt. Vi er ultimative b mennesker, og han er a menneske, så vi har snakket om at han først starter kl 10 og vi stopper med at se høj film omkring kl 22
Dagen før min eksamen og på selve dagen er der slet ikke noget der hedder musik..
Du kan altid skrue det sure humør på, så start med at kontakte naboen omkring det hele, med et glimt i øjet og et smil på læben
feb 2010
Men har lidt svært ved at se en løsning på det med katte, men må jo bare snakke med dem om det
jul 2008
feb 2010
jul 2008
feb 2010
jul 2008
jan 2012
Synes helt klart du skal tage en snak med dem. Og altid start med noget positivt at sige først, så bliver alting bare nemmere, både for dig - og naboen!
Alt held og lykke med det. Det må virkelig være træls.
feb 2010
Ha jeg vil også have det bedst hvis det var naboen der selv kom med det til mig hvis der var noget. Men ja det er virkelig træls, os når vi bliver ned til at holde øje med vores hund ude i haven, som ikke var lukket af da vi flyttede ind, men fik den lukket af så ikke vi skulle holde øje med ham, udover det skal vi jo så nu, ellers kan vi smide ham i vad hver gang han har været ude, det er faktisk vores største problem med naboen. Og fin af vide af den at det var kun midlertidigt at der ville være to katte for meget og nu de jo så med kyllinger også.
Hvad ville i gøre ?? (dyr)