{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.595 visninger | Oprettet:

hvad ville i gøre {{forumTopicSubject}}

Som i jo nok har læst nogen af jer sker der en hel del i mit liv pt. Med hensyn til faren og mig

Sagen er den at min søn på 19mdr. Stadigvæk får natflaske sp. Siger han skal vænnes af med den og vi havde også en periode hvor han kun drak 1 i løbet af natten
Lige pt. Vågner han mange gange om natten hvor han er helt utrøstelig sikkert efter maridt og hvor han bare vil ha flasken vi er pt. Oppe på 3-4 flasker på en nat af hvad jeg selv synes er for meget

Har prøvet vand ( der græder han bare rndnu mere)
Har prøvet at fortynde det og igen græder han endnu mere

Hvad ville i gøre tænker også om jeg bør gør noget for at ændre nu hvor der sker så meget som der gør i forvejen
Håber nogen har et råd


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad ville i gøre
  • #1   7. jan 2014 Har du prøvet at give lidt vand eller mælk af en kop?

    Og ellers tænker jeg at en kold tyrker må være vejen frem.. Trøst ham og forklar ham at han er for stor til at få flaske.. Sig farvel til flaskerne sammen med ham.. Vi smed alle flaskerne i en pose og gav dem til en klappezoo hvor hun bruger dem til at opflaske forladte dyreunger..
    Når han så ville have flaske, så mindede jeg ham om at vi jo havde givet dem væk.. Han græd da, men efter et par dage var vi ovre det..


  • #2   7. jan 2014 Vi lavede lun kamille te det hjalp utrolig meget her han fik en flaske med mælk og ikke mere så var det kamille te ellers og fra den ene dag til den anden ville han ikke have den mere
    Går ikke ind for at tage den fra dem før end de er klar


  • #3   7. jan 2014 Han stoppede faktisk på sin flaske dagen hvor han blev 19 mrd og det kom ud af den blå luft det skal dogsiges han længe ikke tømte flasken men kun tog lidt

  • #4   7. jan 2014 Vi startede med at snakke med hende om det og fortælle at om et par dage, fik hun den ikke mere, så ville hun få en kop mælk inden hun skulle i seng. Og så stoppede vi bare. Den første uge græd hun lidt og spurgte efter flasken, men vi mindede hende så om, at den var hun for stor til. Hun fik godnatflaske til hun var 2 år.

  • #6   7. jan 2014 Tak for jeres svar og lillemor l. Ja synes også det er mange flasker men han blir bare ved at græde indtil han får den

    Så det er nogle dejlig lange nætter jeg har herhjemme
    Bare lidt sjovt for hos sin far får han slet ikke flaske og han tager det fint med kun sutten og hos sin oldemor får han 1 flaske at sove på og der drikker han halvdelen der og resten i løbet af natten
    Men det kan han åbenbart ikke her


  • #7   7. jan 2014 det en vane


  • #10   7. jan 2014 Tror man skal passe på med at sige hvad et barn er klart til og hvad der 'bare' er dårlige vaner..
    Jeg vil vove den påstand at en dreng på 19 mdr ikke lider overlast ved at få taget flasken


  • #12   7. jan 2014 Hvis det kan lade sig gøre hos far kan det også hos dig smiley
    Du må nok kæmpe lidt for det.
    Jeg synes at 19 måneder at længe at få aftenflaske og meget for gammel til at få flaske om natten..


  • #13   7. jan 2014 Nu har jeg ikke læst om de ting der sker i dit liv, men jeg vil alligevel sige at hvis der er meget turbulens lige nu, og din dreng kan mærke på dig at du ikke er helt med på ideen om at han skal stoppe, så er det svært at få gennemført.

    Han skal stoppe med flasken når du mentalt er med på ikke at få søvn i måske en uge, og når du har overskud til hans tudeture.
    Hvis du bor i lejlighed er det måske en ide at smide en lille seddel ind til nærmeste naboer om hvorfor han måske græder meget om natten i den periode så de ikke klager over dig/ham.

    En dreng der gik i min yngste piges vuggestue, meldt til kommunen af naboen da drengen stoppede med natflaske


  • #14   7. jan 2014 Gråden kan også skyldes, at hans mave ikke får ro. Kroppen har brug for, at slappe af om natten og tarmene ikke skal arbejde. Får man mad eller mælk uden egentlig, at have behov for det, bliver kroppen urolig og man sover dårligt og vågner meget.
    Børn reagerer tit ved, at de så gerne vil have mere for det gør dem trygge.

    Vi tog selv turen da han var 18mdr, det var dog kun en enkelt flaske.. Men allerede efter to dage accepterede han det og sov i øvrigt langt bedre smiley


  • #15   7. jan 2014 Det er ikke sikkert de stopper af sig selv. Vi regnede også med, at vores datter ville sige fra, men det skete så ikke og vi var enige om, at når hun blev 2 år skulle hun ikke have flaske mere. Det gik egentlig rimelig nemt at vænne hende af med den.

    Og jeg synes også at det lyder af meget med 3 flasker i løbet af natten, vores datter stoppede med flaske om natten da hun blev 1 år.


  • #16   7. jan 2014 Lige på det område er vi lidt bagefter.

    Sophia (20 mdr) får stadig en godnat flaske. (Hun falder i søvn med den)

    Jeg har det sådan at så længe det ikke fylder for den rigtige mad, så går det nok.
    - tænker at vi lige reviderer situationen når hun fylder 2. smiley

    Med hensyn til de flasker om natten - så kan du måske prøve at sige nej og holde fast i det. - for det er en træls vane at komme ind i.

    Hvor længe har det stået på at han vågner så mange gange i løbet af natten ?


  • #17   7. jan 2014 Da min søn var 8 måneder rådede lægen til at vi holdt op med at give noget som helst om natten, da maven også her brug for ro.

    jo ældre barnet er jo mere bevidst er det selvfølgelig om at der sker en ændring og jo længere vil det tage for barnet at indstille sig på noget nyt.
    der er ikke anedt for end at bide i det sure æble og tage flasken væk.
    Når barnets krop begynder at forstå at man ikke skal "spise" om natten, vil barnet kunne sove igennem og have ro i kroppen hele natten.

    man bør heller ikke tilbyde barnet mad lige inden sengetid, da dette gør at maven er igang og vil give en besværet søvn den første del af natten, da maven arbejder..


  • Mummi
    Mummi Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Svar: 39
    #18   7. jan 2014 Kan du ikke spørge faren, hvad han gør, og så bruge samme fremgangsmåde. Hvis han klarer sig fint uden alle de flasker når han sover andre steder end hos dig, så har han jo nok ikke ligefrem brug for dem.
    Jeg ville bruge samme metode som farmand og så forberede mig på et par nætter uden søvn, så er det formentlig løst....


  • #19   9. jan 2014 Har ikk læst de andres svar.

    Men Emma fik nat/ putte flaske til hun var omkring to år. Hun fik den i stuen hun lå ved mig og for det meste var det bare en hygge stund hvor hun lå med flasken uden og drikke.. Og en dag sagde hun selv nej tak og side. Har jun ikk fået den.

    Dog har hun aldrig været vågn om natten for skulle spise.

    Men jeg ville nok forsatte med nat/putte flaske men ikk med i seng jeg vil give den i stuen iden ni putter.
    Også vente på han selv siger nej tak til den.

    Da Emma var 8 mdr fik jeg afvide ad sp at hun ikk måtte få flaske mere og hun skulle kun have vores mad, men jeg kunne ik få hende til spise det og hun har ikk været intrasseret i vores mad så jeg forsatte med flaske og Emma vAr omkring et år før hun begyndte og spise vores mad, jeg syntes ikk man skal tvinge dem vis de ik er klar.

    Held med det håber i snart for en go narre søvn


  • #20   9. jan 2014 Natte søvn

Kommentér på:
hvad ville i gøre

Annonce