{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeres budget?
  • #1   1. okt 2012 Vi bruger ca. 3000 om måneden på alt fra mad til bleer

• #2   1. okt 2012 Vi er 2 voksne og en pige på 2.

Vi bruger mellem 3-5000 om måneden på ren husholdning. smiley

• #3   1. okt 2012 vi bruger ca 2000 på mad bleer og toliletpapir og andet smiley

• #4   1. okt 2012 Vi bruger ca 3300 kr. Vi sætter 700 kr. af om ugen til mad, og så kommer jeg altid til at købe lidt ekstra. smiley

• #5   1. okt 2012 Vi har 4000 og mdr. til ren husholdning smiley (mad, bleer, rengøring osv.)

• #6   1. okt 2012 Vi har 5500 på madkontoen hver måned, det er til husholdning, inkl. Vores to hunde. Vi er to voksne og et barn på et år.

• #7   1. okt 2012 nåh ja glemte at sige vi er 2 voksende et barn på 2år en hund og en kanin smiley

• #8   1. okt 2012 Vi er mig og 2 piger på 2år (næsten) og 9 måneder..
    Vi bruger ca 3-3500 om måneden, 500 i ugen på mad resten til bleer, mme osv.

• #9   1. okt 2012 Vi er 2 voksne og 1 barn. Og en på vej smiley

Men vi køber bleer, når der kommer børnepenge, så køber vi bare mange pakker så vi har til 3 måneder.

• * Mama1304 *
    * Mama1304 * Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 Emner: 113 Svar: 259
    #10   1. okt 2012 Tak piger smiley

Har i nogle gode råd til, hvordan man holde styr på sit budget ? Og bevare det? smiley Bruger i nogle hjemmesider eller andet til hjælp?

• #11   1. okt 2012 Ikke andet end at lave madplan og indkøbsliste. smiley
    Vi har en lille tavle, hvor vi skriver, hvad vi mangler. Jeg deler vores madpenge ind i kuverter.

• #12   1. okt 2012 Her er vi et barn og en voksen.

Har budgetteret med 3000 om måneden til husholdning (mad, bleer, rengøring og den slags).
    og 1500 til Vitos konto (tøj, overtøj, legetøj, impulskøb osv).
    Derudover sætter jeg 500 på opsparing og resten går til faste udgifter. Så er der 500 - 900 til mig til diverse (som jeg dog forsøger at spare op).

Min økonomi har det med at løbe løbsk for mig, jeg har rigtig svært ved at styre det, og arbejder stadig hårdt på det.

Jeg har et kort til husholdning, et til Vito, og så mit sidste kort til lønkontoen, som jeg jo forsøger at bruge mindst muligt.

På den måde har jeg ALTID madpenge sidst på måneden, selvom jeg måske glemmer at tænke mig om, og bruger resten af mine penge.
    Og så går alle faste udgifter over på min budgetkonto.

Du kan evt. skrive til din bankrådgiver, og bede om et møde hvor du/I kan få hjælp til budgettet og til metoder at overholde det på?

• * Mama1304 *
    * Mama1304 * Tilmeldt:
    aug 2010

#13   1. okt 2012 Mor til Vito

-Din budget konto, er det så din lønkonto eller husholdning kortet? (Du skrev du har tre kort) smiley

Hvor i handler ind?

Hvis jeg må spørge, og det er self helt okay hvis det er privat, men hvad tjener i? Og hvad har i af faste udgifter?

Synes bare at ligegyldig hvad vi prøver herhjemme, så ryger pengene bare væk :I Men på hvad ved vi ikke, da vi ikke går og køber tøj eller andet (kun når der er brug for det self)

• #14   1. okt 2012 Mama,
    jeg har en del konti.

Opsparingskonto (uden kort)
    Budgetkonto (uden kort)
    Husholdningskonto (med kort)
    Vito-konto (med kort) og
    Lønkonto (med kort)

Når jeg får løn går der 3000 på husholdning, 1500 til Vito, 500 til opsparing, det meste til faste, og så lidt tilbage på lønkontoen.

Så min budgetkonto er en hele seperat konto. alle mine faste udgifter (Licens, tv, internet, husleje, afdrag på lån, forsikring og den slags) betales derfra. Jeg overfører det samme til den konto hver måned, så jeg betaler lidt hver måned, frem for at være på røven når Yousee og Licens kræver penge samtidig.

jeg er på SU, uden lån, så jeg får 8700 udbetalt. Jeg sidder dog rigtig billigt, i forhold til husleje.

jeg handler i Føtex, Lidl, Rema1000 og Brugsen. Jeg synes at føtex har langt det bedste udvalg, og det ligger tættest på, derfor blvier det ofte der. Det er sjældent jeg gider kører rundt mellem butikkerne, blot for at spare lidt penge.

jeg forsøger at lave madplan, men er ret dårlig til det (der er ellers VIRKELIG penge at hente der!)

• #15   1. okt 2012 Vi brugte på et tidspunkt for mange penge, så gemalen her hjemme lavede et budget i et excelark, hvor ALT bliver skrevet ind. Vi noterer nøjagtigt hvad vi køber og hvor meget. På den måde lærte vi hurtigt hvor vi skulle skære ned, og hvad vi brugte.

• #16   1. okt 2012 Og ja så kører vi med madplan og er opmærksomme på tilbud og genbrug.

• #17   1. okt 2012 Ja, i perioder skriver jeg også ALT ind i et excel-ark. Simpelthen fordi det løber løbsk for mig, og når jeg så ser det på skrift, er det pludselig rigtig voldsomt!

Har overvejet om der mon findes en budget-app, som er nem at taste ind på, og holde styr på sit forbrug med.

• #18   1. okt 2012 ACS-- Eller stikker du mig bare din mail i en pb, så kan jeg prøve at sende dig det vi har? Det er super nemt at finde ud af, man skal bare lige vænne sig til at gemme bonner hver gang. smiley

• * Mama1304 *
    * Mama1304 * Tilmeldt:
    aug 2010

#19   1. okt 2012 Mange tak for det smiley

Min mand og jeg deler vores penge, mine penge er hans og omvendt. Men hvordan gør man lige, som du har gjort Mor til Vito, når vi har to forskellige kort hvor vores løn går ind på?

Jeg fandt et online budget, spiir.dk, som også har en App smiley

• #20   1. okt 2012 Her har vi hver vores lønkonto, en fælles budget å, en fælles mad og en fælles opsparingskonto.

Hver måned ryger x-antal penge fra lønnen over på budgettet, og derfra bliver der trukket til mad, opsparing og alle regninger. Det resterende på lønkontoen er så lommepenge.

V har ikke kort til budgetten, men vi har kort til hver vores lønkonto og til vores fælles madkonto.

Det fungerer super godt her.

• * Mama1304 *
    * Mama1304 * Tilmeldt:
    aug 2010

#21   1. okt 2012 Smart ! smiley

Må prøve at snakke med vores bank, sidst forstod de ikke en prik !

• #23   2. okt 2012 Altså vi gør således:

Min lønkonto: her ender med at stå min lommepenge, når der flyttet til budgettet ( 1 dankort)

Mandens lønkonto: her ender med at stå hans lommepenge, når der er flyttet til budgettet (1 dankort)

Fra budgettet bliver alle faste udgifter betalt, samt at der bliver flyttet ud til: Børnenes konto (1 dankort)
    Transport konto (2 dankort)
    Husholdningskonto (2 dankort)
    Gavekonto
    Børneopsparinger
    Ombygningskonto (1 dankort)

• #25   2. okt 2012 Amalie-- Det tror jeg godt jeg kan. Bare send din mail til mig. smiley

Kommentér på:
Jeres budget?

Annonce