{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
607 visninger | Oprettet:

Gravid og fyret :0/ {{forumTopicSubject}}

ja som overskriftern siger er jeg lykkelig gravid (10 uge )men også nyligt fyret pga sæson nedgang og valgte at fortælle chefen jeg var gravid.

Er heldigvis i en fagforening. men kan bare ikke finde nogle jobs at søge. er udd. landmand og ja det er jo ikke meget arbejde man kan finde der ikke er fysisk hårdt. men ellers syntes jeg også bare det kun er jobs til de udd. søgende hvis I forstår.
Er virkelig temmelig råvild. Må man eglig gerne skrive i sin ansøgning at man er gravid. ? jeg føler bare man "spilder" jobstedet hvis man først vælger at fortælle det til den evt. jobsamtale.

Og dette må ikke misforståes, jeg vil selvfølgelig gerne have et nyt job... men hvem vil ansætte en gravid?

Håbe der er nogle med nogle gode råd og erfaringer smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.
  • Installation af lamper 1.000 kr.
  • Setter op 4 loft lamper 650 kr.
  • Samling af havestol 300 kr.
  • Fjernelse af ukrudt og oprydning af blade 500 kr.
  • Skærer bar stole Ben i sort metal 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gravid og fyret :0/
  • #2   26. nov 2008 Du kan kp stadig gå på kontanthjælp hvis du ikke kan få dagpenge..

Jeg fik at vide jeg ikke måtte fortælle jeg var gravid, og de heller ikke havde ret til at vide det..

Så så længe man ikke kan se noget, behøver du ikke sige det før efter du er ansat..

• #3   26. nov 2008 Inde for visse brancher er der nedgang på grund af sæsonen ligesom der andre steder hyres flere folk af samme grund, så selvom hun er gravid kan hun da godt blive fyret uden at det er ulovligt hvis der er anden grund til fyringen.
    Kan godt forstå hvorfor folk ikke brænder efter at hyre en der er gravid, men hvis du ikke kan få noget job mens du er gravid er det vel ikke jordens undergang?

• #4   26. nov 2008 Jane : Selv om du ikke mener det er jordens undergang hun ikke kan få arbejde ..
    Så skal der altså stadig mad på bordet , have råd til ting til den lille ..
    Der er jo rimmelig forskel på hvis vi siger hun for 8000 udbetalt på kontanthjælp og kan hive 16000 ind ved et arbejde ..
    Der er sq stor forskel , sår forstår sq odt hun gerne vil have et arbejde ..

• #5   26. nov 2008 Mht jobsøgning som gravid så kommer det lidt an på din fagforening..

I NNF som jeg er i er der ingen kære mor.. Højgravid og kunne ikke gå' pga store smerter, skulle jeg alligevel søge de sædvanlige 3-4 jobs om ugen og jeg måtte ikke skrive at jeg var gravid fordi at det ansås som om at jeg ikke ville ha' et job....
    Totalt åndsvagt og meget inaverende og frustrerende..

Så håber ikke at du kommer i samme kedelige situation som jeg....

• #7   26. nov 2008 Der er noget med at arbejdsgiveren først har krav på at vide det 3 mdr inden man skal føde, så man behøves først sige det når man er 6 mdr henne

Kommentér på:
Gravid og fyret :0/

Annonce