{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.421 visninger | Oprettet:

Lena L
Lena L
Tilmeldt:
1. maj 2013
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 69

Dagens gode gerning... {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Jeg er lige nødt til at dele en oplevelse med jer, som min kæreste og jeg havde i dag.

Vi var på vej på udsalgs kig i Frederiksberg centeret for at se om de havde nogle gode tilbud på baby tøj.

Vi cyklede forbi en ældre herre i en elektrisk kørestol. Min kæreste, Troels stopper pludselig op og får stoppet manden. Det viser sig at der faldt skruer af kørestolens venstre baghjul, og hjulet var helt skævt og ved at falde af.

Vi får snakket med manden, som vi ikke vil lade køre videre pga fare for at hjulet falder af og manden vælter og kommer til skade. Manden har ikke nogen mobil, men kan heldigvis huske nummeret på det plejehjem/ beskyttede boliger hvor han bor. Kl er her 12.05

Vi får ringet til plejehjem et som siger at det kan de sandelig ikke gøre noget ved og at de ikke har nogen mulighed for at hente den stakkels herre... De siger at vi kan ringe til movia flex trafik, og det gør vi så.

Movia flex trafik er meget hjælpsomme, og vil gerne hente ham, men det kan de først efter 2 timer. Vi forsøger Falck, men da Herren ikke har et abonnement hos dem, vil regningen simpelthen blive for stor. Vi prøver taxa, men de har ikke så stor en bil så de kan have en elektrisk kørestol med..

Vi ringer endnu engang til plejehjemmet/ beskyttede boliger og fortæller at kun flex trafik kan hente men Herren kan jo ikke sidde i kulden i to timer og vente...

Damen på plejethjemmet/ de beskyttede boliger siger at de må han jo blive nødt til, snakker kort med Herren og ligger på.

Herren siger at hun sagde at vi skulle ringe endnu engang til movia flex trafik og bestille transport til Herren. Vi ringer og jeg bliver stillet om til en afdelig som ved om de kan gøre det hurtigere end de to timer de først har sagt, da de også godt kan se situationen på ingen måde er optimal. Men den afdeling vi bliver stillet om til må ikke lave bookinger...

Her springer mine gravide hormoner en sikring. Jeg får Troels til at ringe til plejehjemmet/ beskyttede boliger og tale med meget store bogstaver. Damen i telefonen vi stadig intet gøre. Troels får dog fortalt hvor grotesk den situation er hvor to totalt fremmede skal tage ansvar for at en af deres beboere kommer hjem, og at nu måtte hun tage det ansvar som var hendes... Kl er her. 13.50... Damen holder dog på at hun ikke kan gøre noget og ligger på...

Vi ringer til Falck og forklare dem situationen, de vil gerne hjælpe, men skal lige have tilladelse af plejehjemmet/ beskyttede boliger for at de booker turen da det vil bliver meget dyrt. Vi venter på at damen fra Falck ringer tilbage så vi ved hvad vi skal regne med.

Der går ca 5 min. Så ringer damen fra plejehjemmet og fortæller at der om 30 min kommer en handicap taxa og henter dem ældre herre, og om vi kan blive hos ham så længe. Vi bliver hos den ældre herre og sludre om hvor heldigt det var at vi opdagede dækket var i uorden.

5 min efter samtalen med damen fra plejehjemmet ringer damen fra Falck og fortæller at plejehjemmet har fundet en alternativ løsning på vores problem og Herren vil blive hentet. Vi takker mange gange for hjælpen og ligger på.

Efter ca 15-20 min kommer taxaen og henter den ældre herre. Her er kl så 13. 25 ca...

Herren var meget taknemmelig over at vi hjalp han og brugte så meget tid på det. Men vi kunne jo ikke lade han køre videre og risikere at han væltede og kom til skade. Han ringede endda til Troels da han var kommet hjem og takkede endnu engang for vores hjælp og tid.

Er simpelthen målløs over at plejepersonalet vælger at lægge det ansvar over på andre mennesker?! En ting er at sige :" godt i opdagede det, kan i blive hos ham så finder vi en løsning og vender tilbage så hurtigt vi kan." Men at de direkte lagde ansvaret over på os, og at det først var da der kom en stor regning fra Falck i sigte at de fik fingrene ud af en bestemt legemesdel og hjalp os og den ældre herre er jeg meget uforstående over for!!!

Og ja ja de kunne have haft travlt og alt det der, men altså synes simpelthen der er respektløshed at lægge ansvaret over på andre mennesker, som ikke aner hvad de skal gøre. Og det gjorde de jo tydeligvis. Da damen fik fingrene ud gik der jo kun 20 min før Herren sad i en var, taxa.

Har meget stor respekt for personale i pleje sektoren for de hør sgu et stort stykke arbejde. Men her, ja jeg mangler ord!

Tak for luft, og jeg beklager at det blev lidt langt.




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dagens gode gerning...
  • #1   28. dec 2013 Hvor er det bare flot af jer smiley

  • Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 69
    #2   28. dec 2013 Mange tak multi... Selv om vi jo bare gjorde hvad alle (forhåbentlig) ville gøre i den situation.

  • #3   28. dec 2013 Lige præcis. ....alle burde gøre det men man ser desværre tit at folk har for travlt og bare ignorerer det smiley

  • Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 69
    #4   28. dec 2013 Ja desværre har folk tit nok i sig selv og deres egen lille verden

  • #6   28. dec 2013 Godt I hjalp ham.. Men jeg tror simpelthen ikke i aner hvor meget pres personale på plejehjem er under og det nok ikke er med damens gode vilje hun har måtte sylte manden..

  • Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 69
    #7   28. dec 2013 Ved skam udemærket hvor presset pleje personalet er sådanne steder, min mor samt en del veninder er sosu assistenter, og er også selv i en "pleje" stilling, dog i vuggestue. Men når damen direkte siger at det er ikke hendes problem hvordan den ældre herre kommer hjem og hvornår, ja så står jeg af. Vil da mene at en ældre herre, i en defekt kørestol i koldt vejr er vigtigt... Desuden snakkede manden med hende hvor hun direkte skældte manden ud... Den indstilling er dybt forkert, også selv om man har travlt...

    Havde hun nu sagt at de var presset, men ville finde en løsning og vende tilbage hurtigst muligt havde det jo været en anden sag. Men damen gav jo to totalt fremmede ansvaret for at manden kom hjem. Og uanset hvor presset man er, ja så er det bare forkert...


  • Quist B
    Quist B Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 148
    #10   29. dec 2013 Mor til Ceci. Prøv at læs tråden igen, problemstillingen er ikke deres manglende hjælp til reperation af kørestolen, men hvordan de fraligger sig ansvaret da en deres beboere sad fanget i kulden.

    Det var selvfølgelig dem som skulle have brugt tiden og kræfterne på at arrangere afhentning af den ældre mand, ikke et fremmede par på gaden!

    Og giver ikke meget for dem der snakker om de er pressede, overstående historie er et klasse eksempel på ligeglade og dovne medarbejdere, som ikke aner hvad ordet Ansvar betyder.

    #Ts. Synes du skulle skrive et brev til afdelingens chefen, alt efter svaret så gå et tand længere op i ledet (der er altid en chef, til chefen) kommer der intet ordenligt svar ud af dette, så er der altid sladderekspressen. En ting er sikkert, i skal gå videre med sagen og klage over medarbejderen, ellers forsætter hun i samme stil.

    Og slutteligt et stort Thumbs up til jer, dejligt at læse der forsat er sådan nogle varme personer tilbage i Dk.


  • Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 69
    #11   29. dec 2013 Mor til Cecilie. Nu er problem stilling i denne hændelse som jeg selv påpeger og også Quist B, ikke at de ikke vil hente manden selv.. Nej problemet er at de fralægger sig det ansvar at få manden hjem, på den ene eller anden måde. Der gik jo over en time før hun fik sat noget i gang. I den time stod to totalt fremmede med hele ansvaret.

    Det er det jeg synes er så forkert. Selv om der er regler for afhentning og så videre, så var det plejehjemmets ansvar at Herren kom hjem, ikke to vildt fremmeds...

    Vi blev jo gladeligt hos manden, hvis hun nu bare havde sat tingene i sving selv. Vi stod og skulle selv finde ud af om han havde abonnement til både flex trafik, Falck handicap taxa osv. Og hvergang skulle vi jo ringe tilbage til plejehjemmet efter de oplysninger. Samt at hvergang vi havde en løsning skulle den godkendes.

    Den kunne damen jo selv gøre, og vupti så havde manden jo været hentet langt hurtigere...

    Men på den måde at fralægge sig ansvaret for på den ene eller anden måde at få en beboer/ borger hjem, ja det er simpelthen det jeg stejler sådan over.

    Quist B : jep lige præcis essensen af denne uheldige hændelse!

    Har siddet og flikket noget sammen og forsøger at være så objektiv som muligt. Problemet er at mine graviditets hormoner truer med at gå totalt amok når jeg forsøger, simpelthen fordi jeg synes det er så surrealistisk. Men forsøger at skrive i en pæn tone og være objektiv selv om oplevelsen har påvirket mig meget...



  • #12   29. dec 2013 Det er bestemt ikke acceptabelt at plejepersonalet lader jer stå med "aben", de burde selv sørge for at finde en løsning så han kunne blive hentet! Jeg arbejder selv på plejecenter og kunne aldrig finde på at sige at "det kan de ikke gøre noget ved", i sådan en situation. Presset eller ej, man må tage det ansvar der følger med, ellers skal man ikke arbejde med mennesker!

    Synes også du skal skrive et brev til ledelsen, for den slags medarbejdere burde finde et andet arbejde..


  • Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
    #15   29. dec 2013 Sikke noget svineri. ...

    Har selv indtil for nylig arbejdet med demente og hvis de går derfra kan vi ikk sige at det er dem der skal sørge for at få dem hjem feks.

    Og der hvor jeg arbejdede sørgede vi altså for at få teknikker ud hvis et hjælpemiddel er i stykker. Det er på plejehjem. Hvis herren bor hjemme i egen bolig er det rigtigt at det er pårørende.

    Jeg kunne da ved gud aldrig finde på at snakke sådan til nogle der ringede i mine vagter lige meget hvad det drejer sig om!

    Klag over det og det skal være til distriktlederen!


  • Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 69
    #16   29. dec 2013 Cecilia mor, helt okay, vi kan jo alle læse forkert. smiley

    Theas mor. Herren bor på et pleje center her på Frederiksberg og var nået ganske langt før defekten blev opdaget.

    Jeg er super glad for at der kommer nogen på banen der er inde i sagerne, og som finder proceduren meget underlig. Så er det ikke bare mig og kæresten der var sippede...

    Vil forsøge at finde ud af hvem distrekt lederen er og så sende min oplevelse til hende/ ham.

    Damen havde nok en dårlig dag, men det undskylder bare ikke situationen...

    Til alle jer der arbejder på sådanne steder, kæmpe respekt her fra!


  • Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
    #17   29. dec 2013 Lena, synes det er helt fint du gør det selvom det er ubehageligt for medarbejderen så lærer hun forhåbentlig af det..

Kommentér på:
Dagens gode gerning...

Annonce