{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
947 visninger | Oprettet:

Er jeg helt urimelig?? {{forumTopicSubject}}

Nu ska i høre her.... Jeg bor i horsens, mine forældre bor ca 20 km væk, det er dejligt tæt på og jeg ser dem tit.... Mine forældre har så lige meldt ud at de til næste år sætter huset til salg og vil flytte til ribe... Hvor min snotforkælede lillesøster bor, go det irritere mig helt vildt.... De har længe snakket om at flytte, men aldrig snakket om ribe... Jeg syns det er meget langt væk, transport mulighederne er elendige (vi har ingen bil). Så det vil jo resultere at jeg meget sjældent vil se dem. Til januar fortalte jeg dem at jeg stoppede på mine p-piller og min mor var helt oppe og køre... Nu sku hun jo være mormor og var så glad... snakker ik om andet end at når jeg bliver gravid skal vi ud og shoppe helt vildt, og hun glæder sig så meget til at få et barnebarn.... Men hallo, det er sku da begrænset hvor meget hun vil få besøg af os, vi gider i hvert fald ik køre i tog i min. 2 timer med et lille barn for at besøge dem så tit som vi gør nu... Plus at min mor vil jo slet ikke kunne komme når jeg har brug for hende.... Min mor har slidgigt i begge hænder, og kan ikke rigtig gøre rent selv, min far kan ik rigtig selv se når han skal hjælpe til i hjemmet, så jeg kommer en gang hver 14. dag og gør rent for dem, jeg hjælper min mor så meget, og min lillesøster gør ikke dagens gode gerning når hunn er hjemme, og har faktisk alrig gjort det.... men alligevel vælger mine forældre at flytte derned til hende.... Men selvf påstår min mor at det jo ikke har noget med hende at gøre at de lige præcis flytter til samme by som hende....

Er det bare mig der er helt urimelig eller hvad?

- Undskyld det blev så langt.... skulle bare lige ud med det....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er jeg helt urimelig??
  • #1   14. apr 2009 Slet ingen der har en mening om det? kan godt tage noget kritik hvis i bare mener jeg er åndsvag?!

  • #2   14. apr 2009 Jeg kan godt forstå at du bliver sur/skuffet, det ville jeg sku nok også blive..
    Prøv at sprøg dem, om de kan undvære din hjælp?


  • #3   14. apr 2009 Har jeg prøvet... men så mener min mor bare at hun vil betale sig for at få mere hjælp... så de mener jo nok åbenbart de godt kan undvære mig.... også det der gør mig så trist....

  • #4   15. apr 2009 Tak... er glad for at det ik bare er mig der overreagere... min kæreste forstår mig heldigvis også.... Men det gør mine forældre desværre bare ikke.... Snakkede med min mor om det idag, og da jeg fortalte hende hvordan jeg havde det med det blev hun bare helt stille og sagde hun var meget skuffet over hvordan jeg havde det med det.... Ja som om jeg ikke er skuffet?!

  • #5   15. apr 2009 Det er jo dine forældres eget valg og liv hvor de vil bo, og jeg ville ikke selv blive sur og skuffe på mine forældre ( jeg har et meget tæt forhold til mine forældre) men jeg flyttede langt væk fra min familie for ca 4½ år siden og det har bare gjort vores forhold meget stærkere, så når vi endelig ser dem nu er det jo flere dage de bliver eller vi bliver hos dem så der er jo også mange fordele ved det.

  • #6   15. apr 2009 Kan godt forstå du er skuffet, men prøv at vende det til noget positivt.. Jeg bor selv 75km fra mine forældre og der er virkelig ringe forbilndelse med offentlig transport.. For der kører ingen busser herud hvor jeg bor.. Og Ribe er jo ikk det værste sted.. (skal jeg jo sige når jeg selv bor under postnummeret) Der kører da både tog og bus til Ribe.. Ofte skal der skiftes i Bramming, men det er da ikk så slemt.. smiley

  • #7   15. apr 2009 jeg forstår godt ud er ked af det, nu dine forældre ikke bliiver en del (altså i samme grad som hvis de blev boende) af deres barnebarns opvækst.. nu ved jeg ikke hvor mange km vi snakker om der bliver mellem jer, men mellem os og min familie er der 350km og mellem os og kærestens familie er der 300km... det var os der valgte at flytte, og som en også nævner bliver forholdet stærkere og det er ekstremt hyggeligt at være enten ved dem eller de er ved os nogle dage ... jeg har så set min familie 2 gange på en måned og nogle dage da de jo gerne vil tage del i Magnus .. pointen med det her er så at trods afstand , kan man altså godt have det godt ..
    Men jeg forstår os godt du er ked af det ..


  • #8   15. apr 2009 jeg kan godt forstå at du bliver ked af det. men de er jo voksne mennsker og kan gøre som det passer dem.
    ligeledes er du voksen og de skal ikke stå til ansvar over for dig


  • #9   15. apr 2009 Jeg syntes du opføre dig barnligt :S

    Min mor bor da også i samme by som min storebror, og jeg ser det da ikke somom "det er bare fordi det er pga ham"

    Hvis du gerne vil bo tæt på dine forældre er det jo bare at flytte :S

    jeg bor også langt fra min mor (eller SÅ langt er det heller ikke, tager en halv times tid at køre i bil) og jeg er glad for hun ikke kommer rendende hele tiden..

    Jeg besøger heller ikke hende konstant..

    Jeg tror mere du er ked af at du nu skal stå på egne ben, og ikke at de flytter til Ribe.. Ville du ikke også være skuffet hvis de var flyttet til Sønderborg?

    Ribe ER en dejlig by at bo i, har selv boet i Øster Åbølling kun 11 km fra Ribe, så har tit været derinde..


  • #10   15. apr 2009 Jeg ved godt jeg nok overreagere lidt.... Nu er det sådan at det jeg er mest ked afdet over er at de flytter så langt væk... Men jeg mener nu langt fra at jeg er barnlig.... og jeg kan sagtens klare mig uden dem.... det er også bare fordi at da jeg fortalte min mor at vi er begyndt på projekt baby blev hun så glad, og glæder sig så meget til det hele... men hvorfor er det så hun flytter? Og ved godt det er deres beslutning.... Jeger ikke helt vildt tæt på min mor, og jeg kan ikke rigtig holde ud at være sammen med hende konstant i mere end en dag... Derfor jeg også er lidt træt af det, da det nu bliver sådan at når vi skal ses mener de at de bare skal bo her nogle dage eller omvendt... og det ved jeg også at min kæreste ikke gider.... Plus at vi faktisk heller ikke har plads til hvis de skulle overnatte her... vi har kun en sofa som de ville kunne sove på...

  • #11   15. apr 2009 Nini, jeg kunne heller ikke være sammen med min mor mere en en ½ dag inden vi flyttede ´så langt væk, nu er det hyggeligt at se dem og være sammen med dem..

  • #12   15. apr 2009 Okay... jamen der er jo heller ik andet at gøre end at se tiden an... de har jo besluttet sig for at flytte.... Så nu må vi se hvordan det bliver....


  • #13   15. apr 2009 Jeg ville helt klart også selv blive sur og skuffet, men jeg villle samtidig huske mig selv på at jeg ikke kan bestemme over dem, og det kan jo være der er en grund til at de flytter så langt væk, det kan jo være de altid har ønsket at bo der, og så er det vel også lidt fjollet at de bliver boende der hvor de bor nu, kun for din skyld smiley
    Men kan virkelig godt forstå din reaktion, jeg synes også det virker mærkeligt at flytte så langt væk, men det kan være det er deres drøm. smiley


  • #14   15. apr 2009 ja ved det godt, det er deres beslutning, og selvf skal de gøre det de føler for... skal nok også bare lige vænne mig til det.... og skulle bare lige hidse mig lidt op smiley tak fordi i gad og høre på mig....

  • #15   15. apr 2009 Nini J - Så du mener de skal blive boende, bare fordi DU skal have et barn?

    Ja det syntes jeg stadig er en barnlig holdning..

    Min mor blev da også glad da hun hørte jeg var gravid, men derfor bad jeg hende ikke flytte her til byen da de fortalte mig de ville flytte.. Det er deres beslutning, og så må man tage den derfra


  • #16   15. apr 2009 Tanja : prøv lige og læs det hele før du begynder at kalde mig barnlig tak!

  • #17   15. apr 2009 Nini J - prøv selv at læse, jeg siger det er en barnlig holding, ikke at DU er barnlig :S

Kommentér på:
Er jeg helt urimelig??

Annonce