{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.110 visninger | Oprettet:

hjælp min datter vil ikke sove {{forumTopicSubject}}

hejsa alle sammen
nu har problemet stået på længe . nok i 2 uger hun er næsten 4 måneder nu og sover aldrig hun kan sove måske max en time på en hel dag kl kl 6-7 om morgen til 8-10 aften og vågner alligevel mange gange på en nat . hun er tit meget overtræt men nægter at sove vi kan have hende i armene gider stadig ikke vi kan ligge hende under uroen stadig ikke . og i 3 dage nu har hun været vågen fra 11 til 15 timer i træk uden at sove
vi må have noget hjælp fra jer mødre
vi sidder og snakker om man skal ringe til sundhedsplejsken eller lægen og det eneste mulige vi kunne komme i tanke om hun har er damp smiley skal lige siges vi intet rigtig ved om damp så ikke fordi hun har smiley
nogen der har prøvet det ? eller ved hvad vi skal gøre ?
Mvh herfra

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp min datter vil ikke sove
  • #1   28. apr 2009 det skader jo ik at ringe til sundhedsplejersken.. så se da at få det gjort..måske hun har ondt et sted, måske ørerne for så vil de helst ikke ned og ligge..prøv hæv hovedgærdet lidt op...

• #2   28. apr 2009 Hvad med hendes barnevogn ? gå nogen ture om dagen og se om hun ikke kan sove lidt på den måde

• #3   28. apr 2009 giv hende en flaske majsvælling at sove på, så lover jeg hun nok skal sove natten igennem..

• #4   28. apr 2009 og snak med din SP også :0)

• #5   28. apr 2009 hejsa vi har prøvet det med barnevognen men hun vågner så snart man kommer ind i huset . og vi har prøvet nu i 4 dage med majsvælling men hun vægter at spise det også selvom vi fortynder det smiley

• #6   28. apr 2009 vægter * nægter smiley

• #7   28. apr 2009 ok.....har i ikk en fast rutine med hende om dagen eller hele dagen og aften ? ...... Nogen gange kræver det meget tålmodighed :0)

• #8   28. apr 2009 hun har haft mange problemer siden hun blev født og derfor har vi ikke kunne give hende en fast rutine hun er vant til at skrige dag og nat så vi har ikke rigtig kunne gøre det desværre og hun burde være rask nu men hun brokker sig stadig tit og sover desværre jo ikke

• #9   28. apr 2009 ok så kan jeg godt se at det er svært ! vores søn havde kolik de første 3 mrd så ved godt at det kan være svært ....... men man siger jo bare at de små godt kan li faste rutiner så meget man nu kan :0)

• #11   28. apr 2009 hvad med et godt svøb og denne cd som følger med en bog skrevet af puha kan ikke huske det

det hjalp meget på myret

• #12   28. apr 2009 Altså nogen små ved bare ikke hvornår de er trætte og nogen kan ikke bare ligge sig til at sove så ! men min SP sagde bare til os at nogen gange skal man som forældre tage beslutningen for dem!

Og jeg gjorde meget det i starten at kl det skulle han sove eller jeg gjorde et kæmpe forsøg ved at jeg lagde ham i barnevognen og hvis han ikke lige faldyt i søvn trillede jeg den frem og tilbage indtil han sov..... så lære de også at når der bliver sagt godnat så skal jeg sove :0) !!!!! og vi har jo heller ikk haft en nem start med malthe

• #13   28. apr 2009 lægge hende i et tæppe og vugge hende blidt...

prøve at lade hende ligge, evt med en hånd på brystet.

• #14   28. apr 2009 okay jeg vil da prøve jeres ´forsøg men har i så nogle gode ider til mif hvilke rytmer hun skal have nu hvor hun er 4 måneder vi står op hver morgen mellem 6-7 . smiley så må jeg jo prøve hvad jeg kan

• #15   28. apr 2009 tilbyde hende et 'morgen-måltid' når i er stået op og er kommet i tøjet. lege og hygge lidt og så sove formiddagslur. gør ikke noget det kun er 30 min. ind og være del af dagen og tilbudt 'middags-mad og så ud at sove igen. lidt frugt /frugtmos til eftermiddag. begynd at geare ned hen til aften og find jer en rytme. efter 'aftens-maden' at komme stille og roligt i nattøjet og så nat /aften flasken

Jeg fandt en rytme ret hurtigt og har holdt ved den. uanset skrigeri, kamp-skrigen mm

• #16   28. apr 2009 Vi står op omkring kl 7 hvor han kommer i tøjet - evt bad (de bliver så dejli trætte) eller leger en god halv time på gulvet og får tilbudt grød. derefter bliver han lagt ud (har skåret den babbetår væk han altid fik om formiddagen). han kan tage alt fra 30 min - 3 timer.
    kommer ind og leger lidt igen og får tilbudt rugbrød med leverpostej og derefter en babbetår og så ud at sove igen. når han vågner får han tilbudt noget frugt - en gulerod - ymer mm. vi tager som regl en gåtur i klapvogn eller der vi kører hvis vi skal handle ind længere væk. når vi kommer hjem får han en powernapper hos mig - ellers er der kun skrigeri under måltid pga han er træt. Han leger lidt igen og vi spiser samlet aftensmad, hvor efter vi giver ham nattøj på - børste de 2 tænder og han får en aftentår hos mig og kommer i seng.

Vi har holdt meget fast i de rutiner og før var alle måltider jo kun bryst og lidt senere grød. Selv til jul og nytår har vi bedstemt tidspunkt vi kører på for at det ikke skal ødelægge hans rytme. Det samme gjalt under hans indlæggelser.

• #17   29. apr 2009 okay jeg vil prøve smiley helt sikkert . mange tak for alle jeres svar

• #18   29. apr 2009 ammer du? for så ved jeg hvad der virker. Det hjalp mig med min datter da jeg var ved at give op fordi hun ALDRIG sov og jeg sad og tudede i sengen med en baby der også tudede i armene fordi jeg var ved at blive totalt sindsyg, kunne slet ikke holde sammen mere, fik ½-1 times søvn hvert døgn, fordelt på et kvarter ad gangen.
    det hele ændrede sig da jeg fik det tip, der sov hun pludselig 6 timer og efter at have fået lidt mere at spise sov hun yderligere 3 og så har det virket lige siden så det gør jeg hver aften smiley

• #19   29. apr 2009 ammer desværre ikke nej .men prøver noget nyt mad her til den 1 som skulle mætte mere så håber jeg også virker lidt smiley

Kommentér på:
hjælp min datter vil ikke sove

Annonce