{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.139 visninger | Oprettet:

Slut med nat flaske?? {{forumTopicSubject}}

Hej.
Min søn er lige blevet 1 år for en uge siden og jeg tænker nu lidt på hvornår jeg skal stoppe med at give ham natflasken.
Det er den eneste flaske han får.
Men han drikker det hele og han ligger på mit skød og bliver helt afslappet og falder helt til ro og bliver helt klar til at komme i seng og sove.

Hvad har I gjort og hvornår? Hvordan har I fået flasken væk og alligevel fået baby til at falde helt til ro og være sengeklar?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slut med nat flaske??
  • #1   8. jan 2010 Ja malthe er 13 mrd her d 10 januar ! Og han får altså stadigvæk sin godnat flaske og det synes jeg er HELT OK :0) Jeg har sat mig i hovedet at den skal væk når han er 1 ½ år senest !

    Bare min mening :0)


  • #2   8. jan 2010 Ja jeg har heller ikke helt lyst til at tage den fra ham nu, for han virker så glad for at afslutte dagen på den beroligende måde.

    Men på et eller andet tidspunkt skal han jo af med den og det er lige hvordan man skal gøre det mindst muligt smertefuldt... Måske man bare kan give ham mælk fra en kop lige inden sengetid.
    Har ingen probl med han vil have mælk inden han skal i seng, det skal jo bare ikke forsætte med at være fra sutteflasken.


  • #3   8. jan 2010 Bianca : Helt enig..... ellers gi dem en banan inden eller ja en kop med mælk i kunne også være en løsning !!!!!

    Ja for vi har f. eks ikk den løsning at malthe bare kan få en alm. sut da det har han aldrig brugt sååå....... :0)


  • #4   8. jan 2010 Nicklas er 14 mdr, og han får stadig flaske morgen og aften.. Og han elsker den.. Og så længe han vil så sys jeg os han skal ha den..

  • #5   8. jan 2010 Grunden til at man jo skal stoppe med at gi dem flasken når de er de 1 år ca er jo fordi at der er sukker i mme og at man siger at selve sutten på flasken ødelægger deres tandstilling hmmm...... MEN malthe bruger ikke sut så jeg har det helt ok med at han stadigvæk får sin godnat flaske :0)

  • #6   8. jan 2010 Ja det er sukkeret i mælken. Om flaskesutten ødelægger tandstillingen...ved jeg ikke men det er sørme ikke mange min. de sutter på den i forhold til alm sut. Så det tror jeg nærmere skader.
    Har også overvejet at gå ind og tage sutten ud af munden på ham når han sover. Han kan bare suge den helt fast så den ligger i munden på ham hele natten!
    Giver ham lidt tid endnu og så må vi evt se om han kan overtales til at gå over til alm mælk i kop. Tror jeg egentlig godt han kan, han er jo ret træt når man når dertil.
    Det er nok mere de afslappende ti min det lige tager mens man sidder og hygger der har effekten.


  • #7   8. jan 2010 Bianca: Ja det har jo været en rytme for dem siden de var helt små men tror nu også mere at det er OS som forældre det tror at det er så svært ;0).....

    Jeg er også yderst glad for at malthe aldrig har brugt sut må jeg nok indrømme :0) endnu en vane vi ikke skal vende ham af med engang hi hi


  • #8   8. jan 2010 Hmm, min venindes søn er først stoppet med sin aftenflaske nu da han var 3 år, og hans tandstilling fejler INTET!!! ..
    Men han har heller aldrig brugt en sut, også derfor han holdt i flasken så længe..
    Min egen, er 14 mdr og han får stadig sin aftenflaske, og han bruger heller ikke sut.. Og hvis du ikke vil give ham mme pga sukkeret, hvorfor giver du ham så ikke almindelig komælk i flasken?! ...


  • #9   8. jan 2010 Trine : varmer du mælken en smule som man gør med mme inden ??? Giver du sødmælk eller letmælk???

  • #10   8. jan 2010 Stine : Ja, varmer det lige så det er lidt lunt, og vi er begyndt at give letmælk nu! smiley

  • #11   8. jan 2010 Trine : ok :0) har nemlig overvejet at gi ham alm mælk istedet for mme da de jo ikke har brug for det mere alligevel !!!

  • #12   8. jan 2010 Ja jeg har også overvejet det med alm mælk i flasken. Tror jeg vil prøve nu her når pakken er tom. De skal jo helst have ½ liter mælk om dagen, ja det skal vi jo allesammen.
    Og det får han altså ikke hvis han ikke får en god portion inden han skal sove.
    Spiser ikke ost..
    Sut, ja jeg havde også et princip der hed han ikke skulle have sut før det var højst nødvendigt. Men ak, holdt 10 dage, så fik han kolik og så blæser man på alle principper :o)

    Får jeres børn youghurt?
    Vil nemlig gerne give min, men frugtyogh. er jo så fyldt med sukker at jeg ikke ved hvad jeg skal give ham...?


  • #13   8. jan 2010 Niklas smed selv hans lige før han blev et år. Så det har vi slet ikke makket med.Han har så også selv lagt med den i sengen.

  • #15   8. jan 2010 Når de er klar smiley Katja er 7 måneder og får ikke flaske hver nat

  • #16   8. jan 2010 Stine : Jamen det er også meget billigere at købe mælk end mme!! .. smiley
    - Og mælk er jo alligevel en ting man skal have med hjem tit..
    Vi skal hvertfald vi drikker MEGET mælk herhjemme og bruger meget mælk til andre ting, mad osv..


  • #17   8. jan 2010 Trine : Ja helt sikkert :0)

  • #18   8. jan 2010 Noah er 17½ måned, og vi er lige gået over til kun at give vand i aftenflasken... og han får den endnu...

    Noah bruger heller ikke sut, derfor fortsætter jeg med at give ham flasken til han selv siger fra, eller til han bliver omkring 2½ år tror jeg.
    Noah er super glad for sin aftenflaske..

    Stine - Jeg gjorde det at jeg ved 1 års alderes gik over til at give ko mælk, sødmælk i aftne flasken, og da han så havde fået det et par mdr, så gik jeg over til letmælk, og nu får han så "bare" vand, til tider mælk..
    Noah har en super flot tandstilling, altså med de knap 13 tænder han har nu, de fejler intet...


  • #19   8. jan 2010 *Trine & Oliver* - vi bruger stortset aldrig mælk herhjemme, så det når at blive for gammelt, det gør MME ikke smiley

  • #20   8. jan 2010 Det er sådan set ikke så meget mælken jeg lige tænker på, han drikker det hele uanset hvad det er.
    Det er mere måden man slipper af med sutteflasken. Den skal de jo ikke blive ved at bruge i al evighed.

    Nogle gode indlæg ellers.
    Flere der bruger yoghurt til deres små børn?

    Nu hørte jeg jo i nyhederne i dag at Danonine (eller hvad hedder det, Danone?) ikke er godt, alt alt for meget sukker. Op til 50 % mere end alm. frugtyoghurt...


  • #21   8. jan 2010
    Bianca I - danonino og de andre yougurt med farverige tegninger på i samme dur er fyldt med sukker smiley

    Min overbo bruger neutral yougurt til hendes 8 mdr gammel datter


  • #22   9. jan 2010 Ok ja man kunne jo købe neutral yogh. og selv blande noget mos i eller frugt. Så er det da kun det frugtsukker der er i frugten.

    Sgu avanceret at have børn hva..... ;o)

    Jeg fik yogh med appelsin mv da jeg var 8 uger gammel har min mor fortalt, det skulle man dengang ifølge sp.
    Vildt.


  • #23   9. jan 2010 mathias stoppe da han var 11 mnd og sebatisn stoppet da han var 13 mnd

  • #24   9. jan 2010 Vi gik over til at give en mam tudekop med i seng med noget mælk i, og efterhånden skiftede vi over til vand : ) Så nu er begge unger vant til at der er en kop i/ved sengen med noget vand(De er 3 og 5 år)

  • #25   15. mar 2010 Min søn var ca. 9 mdr. Vi gik over til at bruge alm. mælk, og så efterhånden blande det mere og mere op med vand, og så blev det egentlig kun til ren hygge når han fik den... Men det var hvad de sagde til os, inde på holbæk børneafd. fordi han sagtens kunne klare natten igennem uden, det var bare blevet en vane. Og han har aldrig nogensinde været sur når han blev lagt i seng uden, eller vågnet om natten...

Kommentér på:
Slut med nat flaske??

Annonce