{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.116 visninger | Oprettet:

at smide bleen {{forumTopicSubject}}

hvor gamle var jeres børn som har smidt bleen? og hvordan har i gjord for at hjælpe jeres børn af med den?

min datter blever 3 her i næste mdr og jeg sys selv at det er på tide at hun ihverfald snart smider bleen,

har prøvet bare at lade være med at give hende blee på da hun er meget intrasseret i at gå på toilet når jeg går på toilet, men det er som om hun ikke rigtig er klar over at hun ikke har blee på for hun tisser bare og laver stort i bukserne, hun gør slet ikke tegn på at hun skal tisse eller lave stort, selv om jeg siger til hende at nu skal hun huske og komme og sige hvis hun skulle på toilet og det svare hun også ja til, men som sagt så kommer hun ikke og siger noget eller gør tegn på at nu er det altså nu..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  at smide bleen
  • #1   8. aug 2010 min datter er 2 år og går på potte om dagen men om natten har hun ble på

• #2   8. aug 2010 min søn er 22 måneder og bruger stadig ble.. min nevø er 3 år og 4-5 måneder, han bruger ikke ble mere. han kom selv og sagde at han ikke ville bruge ble, og det var før ferien....

• #3   8. aug 2010 victor er 3 år bruger stadig ble, vi øver heller ik endnu, han kommer på når han har lyst, men det er ik flere gange om dagen han ønsker det.

det eneste tidspunkt han mærker det er når han er i badekar, for han sad for nogle mdr siden i badekarret og sagde mor jeg har tisset og så sagde jeg at man ikke måtte tisse i badekarret, så han skulle sige til og stå op på potten hvis han ku mærke det. og siden den dag kan han godt mærke når han skal tisse og skynder sig op på potten, så tænker det nok er et spørgsmål om tid inden han mærker det på andre tidspunkter smiley

• #4   8. aug 2010 jeg skal bare vente til hun selv kommer og siger hun ikke vil have den på mere???

• #5   8. aug 2010 Hejsa, jeg har to børn som har v æret meget forskellige på det punkt.

Min store (nu 4½ år) smed tissebleen da hun var 3 år og 3 måneder ca. Og har faktisk aldrig tisset i bukserne. Til gengæld var hun vildt bange for at lave nummer 2 på toilettet, så når hun skulle det kom hun og sagde at hun gerne ville have en ble på og så sked hun i den. Det var frustrerende fordi det foregik sådan lige indtil få dage før hun blev 4 år.
    Vi snakked dengang med sp om det og hun sagde at vi bare skulle give hende tid, og det nok skulle komme og det gjorde det, lige fra den ene dag til den anden. Hun bruger dog stadig ble om natten da hun tisser i sengen hvis ikke hun har på.

Min yngste datter (nu 2 år og 4 måneder) begyndte at være meget intr. i toilettet for ca. 3 måneder siden. Hun gik tit ud og tog bleen af og satte sig på toilettet, tog toiletpapir og tørrede sig, men lavede ikke noget derude.
    Lige pludselig en dag var den der og hun tissede der ude og dagen efter lavede hun nummer to på toilettet.
    Hun har ikke lavet nummer to i bleen siden, kommer og siger når hun skal på toilettet og lave stort.
    Hun har dog pt stadig ble på i løbet af dagen når vi er andre steder eller hun er i vuggestue, da hun "sjat tisser" meget og de ikke hele tiden kan rende på toilet med hende. Hun bruger dog ikke ble herhjemme, der går hun ud og tisser på toilet og har aldrig tisset på gulvet. Hun har dog svært ved det når hun har underbukser på, så tror jeg at hun nogle gange tror at hun har ble på.
    Men hun er jo ved at være renlig efterhånden.

Det er to meget forskellige historier, og børn er meget forskellige.
    Jeg tænker at du skal lade hende være indtil hun selv begynder at vise noget interesse for det, og selv kan mærke i tide at hun skal tisse eller lave stort. Det lyder som om hun ikke helt er nået det punkt endnu og klar over når hun skal.

Sidder hun aldrig på toilettet i vuggestue/børnehave? Jeg tænker, lad hende endelig sidde på toilettet ofte, lige pludselig finder hun ud af hvad det skal bruges til.
    Det kunne eks. være fast morgen og aften hun blev sat der og i hyggede emd en bog eller andet, så en dag så tisser hun nok mens hun sidder der og så skal der roses, pustes balloner op og festes (ai, lidt i sjov, men der skal super roses, så hun ved at hun gjode det rigtigge på toilettet) ;o)

Kommentér på:
at smide bleen

Annonce