{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.456 visninger | Oprettet:

15 mdr. sover ikke igennem. {{forumTopicSubject}}

Ja som overskriften lyder, sover vores datter på 15 mdr ikke igennem. hun har gjort det før, en pludselig kan hun slet ikke sove om natten. jeg går rundt som en zombie fordi jeg ikke får søvn.

Hun gider ikke rigtig spise noget til aftensmad, og det ved jeg ikke rigtig hvad jeg gør ved.
Så får hun en natflaske med vælling (250ml) nogle gange drikker hun det hele og er stadig sulten efter mere. så laver vi 150ml mere so hun næsten spiser det hele af.
Så vågner hun 1-2 gange for at få hendes sut hvor hun skriger efter den.
så fx i nat vågnede hun 2 gange mere hvor hun blev ved med at skrige indtil jeg kom med vælling. første gang 150ml og kl 6 lavede jeg 100ml. hun drak det hele. hun ville så ikke sove efter kl 6.
Hun havde jo så tisset fuldstændig igennem også fordi hun har fået så meget.

Jeg ved virkelig ikke hvordan jeg skal gribe det hele an, andet end jeg ved det var sidste nat nu med det bøvl. nu skal der ske noget. hun skal jo slet ikke have ad om natten.

HJÆÆÆÆÆÆLP!!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  15 mdr. sover ikke igennem.
  • #1   19. sep 2010 Hejsa - puuh hvor jeg kender det smiley magnus gjorde det samme og har lige gjort det i en hel uge hvor han vågnede og skreg - han var helt frisk fra ca kl 2 til 4 . der er ikke andet for end at hænge i - det skal nok gå over igen

    hvad får hun at spise inden hun kommer i seng ? hvad med bare at give hende vand og putte hende igen? du må ikke tage hende ud af værelset om natten, gå ind hver 5minut og brug dine putte rutiner - er den helt galt tilbyd grød - det var det vores sp sagde


  • #2   19. sep 2010 hun får aftensad inden hun kommer i seng, og som jeg skriver så får hun vælling til nat, som hun jo må til hun er 18 mdr.
    hun komer aldrig ud af værelset.


  • #3   19. sep 2010 Prøv at give hende noget at spise inden hun skal i seng, nu hvor hun ikke gider spis aftensmad. Hun er stor nok til at undvære at spise om natten, det er en dårlig vane, kunne ogås være hun bare er tørstig efter vand, for det lyder da noget voldsomt med alt det vælling hun drikker om natten.

  • #4   19. sep 2010 Det bliver jo en dum vane at hun skal spise om natten, vi havde det samme problem og til sidst sagde min sundhedsplejerske at børn over 8 måneder slet ikke har behov for mad om natten og han sagde jeg skulle tilbyde ham vand hver gang han vågnede for så ville han til sidste stoppe med at vågne for han ville så finde ud af at der kun blev serveret vand

  • #5   19. sep 2010 og det tog da lige et par nætter med lidt gråd og så stoppede det for han gad ikke det vand der

  • #6   19. sep 2010 vælliing mætter sikkert ikke nok længere - giv grød inden hun bliver lagt - put med putte rutiner hver 5minut

    du kan jo vudere om hun er sulten om natten, har magnus ikke spist særligt meget grød finder jeg noget til ham - grød eller banan så han kan sove videre - det er dog ikke tit - som sagt sover han igennem igen igen igen nu


  • #7   19. sep 2010 Selvom Viktor har spist til aften får han haveegrød en time til en havl time for han ska iseng også får en flaske lige inden han bliver lagt.. Han spiser stadig om natten fordi han jo ik er så gammel, men får at få ham til at sove længere giver vi ham også en flaske inden vi går i seng også selvom han ik ber om det måske du sku prøve det og se om det virker.. Ellers har du prøvet at tilbyde vand måske hun bare er tørstig?

  • #8   19. sep 2010 må jeg spøger om i har fået tjækket hendes øre hos en øre læge min veninde hae samme problemer og det vise sig at hendes søn hade et skjult mellemn ørebetændelse han fik lagt dren og 2 dage efter sov han igemmen og har gjordt dedt siden

  • #9   19. sep 2010 Lui er 15 måneder og har altid sovet igennem. Lige så snart vi er færdige med at spise aftensmad laver vi en stor tallerken fyldt med æble,pære,banan,riskager,frugtstænger og alt mulig godt. Så går han selv og smovser det i løbet af hele aftenen så han er godt mæt til han skal sove... det virker i hvert fald her....

  • #10   19. sep 2010 først. tusind tak for alle jeres indslag. jeg prøver det hele i aften smiley

    vi har fået tjekket hendes øre mange gange, og der er ingenting. så jeg jeg tror sådan set også det bare er en dårlig vane.. så nu tager vi den her fra.. skal nok give opdate smiley


  • #11   19. sep 2010 Lyder godt held og lykke med det smiley

  • #12   19. sep 2010 Hvor meget sover hun i løbet af dagen og hva kl kommer hun i seng? (og hvor kl skal hun op)

  • #13   20. sep 2010 hej igen. en frisk mor her, som har sovet hele natten indtil kl 6 ihvertfald..

    jeg tilbød hende havregrød igår, men hun ville ikke have det. men jeg satte en tallerken frem med æbler og bananer, så hun gik rundt og spiste det inden sengetid. og gjorde hende rigtig træt, så hun sov hele natten smiley

    tanja: hun sover 2 timer om dagen. fra 12-14. mere vil hun ikke. og så kommer hun i seng kl 19. der kan vi ikke holde hende længere. igår var den dog 20.15 fordi vi havde gæster.
    men hun står så op når hun vågner om morgenen, ca kl 06.30 men i dag allerede 04.45.


  • #14   20. sep 2010 Ej hvor skønt... Så er jo bare at proppe i hende. Lui har aldrig været god til at spise når vi sådan har villet give ham noget men når han selv kan bestemme tempoet og vi ikke blander os for meget i hvad han tager fra sin tallerken så kører han det bare ned og får faktisk spist en masse selvom det måske tage længere tid en det ville gøre med andre børn. Så dejligt det går fremad med din pige smiley

  • #15   20. sep 2010 det samme her.. jeg kan ikke made hende mere med grød. hun gider ikke. vil selv, kan selv..

  • #16   20. sep 2010 Nemlig.... de bliver så store og selvstændige smiley Lui han er helt sprunget over alt det med grød og mos... det skulle han bare ikke have noget af, han ville have det samme som os så han har spist det samme som os længe og han elsker feks havregryn men havregrød - nul, men det er da heldigvis også nemmest bare med havregryn smiley

  • #17   21. sep 2010 ja det er rigtig. mathilde kan godt lide yoghurt med havregryn. men hun skal selv sidde med det. det sviner noget så grusomt, men jeg tror også de bliver meget mere selvstændige af selv at få lov. så må vi rydde op bagefter.. smiley


Kommentér på:
15 mdr. sover ikke igennem.

Annonce