{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.184 visninger | Oprettet:

Anne K
Anne K
Tilmeldt:
22. jul 2009
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 16

Mange ting man IKKE må. {{forumTopicSubject}}

Jeg har et barnebarn på 2 år, og når jeg har været sammen med hende og hendes forældre er jeg bag efter bare så dybt frustreret, og også loidt vred på de voksne.
Jeg synes den stakkels unge skal klare at styre hele familien, fordi alt skal ifølge forældrene foregå på barnets premisser.
Bare sådan en simpel ting som at gå tur. Barnet vil ikke holde i hånd, og spurter ud på vejen når det passer hende...Jeg tænker, at for mig er biler bare noget man ikke skal komme ud foran når man er et lille menneske, så går man hvor der kommer biler, ja der skal ungen holde en i hånden og have et nej hvor gang hun spurter ud på vejen....Hvis man ikke orker det, så tag en snopr eller sele i barnet....Meeen nej, det må man ikke som voksen synes forældrene.
Nu på turen kommer man så i nærheden af en legeplads, og så vil barnet bare ikke længere, så lokkes der med at vi skal hjem og spise frokost, og så kan vi gå på legeplsdsen bagefter, Sådan fortsætter resten af turen hjem konstant. Ungen står stille, vil ikke holde i hånd, og skal da nopk bestemme hvornår vi kan flytte os ud af stedetm for hvis man g¨år et par skridt videre, ja så løber hun da bare ud på vejen .....
Dette er bare et lille udpluk af hvordan hverdagen er der....
Jeg er bare så træt af mit barnebarn og hendes forældre, fordi jeg aldrig har haft tilsvarende problem med mine egne børn da de var små, dagplejebørnene som jeg også havde og så døgnplejebørnene....
Så nå vi gik tur, ja så var vi aldrig mindre end 5 børn med.....
Hvorfor pokker er det blevet forbudt, at sige nej, og tage fat i barnet, inden hun ender under en bil....Grrr.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mange ting man IKKE må.
  • #1   11. okt 2010 Har du snakket med forældrene?

    Det er jo direkte livsfarligt at barnet ikke holder i hånden, den ville ikke være gåret herhjemme, om jeg så skulel holde hende i hånden mens hun ligger på fortovet og skaber sig er jeg egentlig ret ligeglad med.. Hånd skal der holdes i når der kommer biler..

    Hvis man ikek siger nej til et barn aner det jo ikke hvad det må og ikke må, og det kan generelt blive farligt for det


  • #2   11. okt 2010 hold da op her hjemme holder vi ogaå i hånd ellers er det bare op og side og vi går aldrig ud på vejen selv om men ik holder i hånd

  • #3   11. okt 2010 Det er jo ikke dit barebarn du skal være træt af... Hun er jo kun et lille barn, og kan ikke gøre for at hendes forældre ikke kan finde ud af at sætte grænser.. Det er forældrene du kan være trætte af.

    Og det kan jeg da egentlig godt forstå. Og det er skam heller ikke blevet forbudt at sige nej.. Nogle forældre gør åbenbart bare alt for at undgå konflikter.. Desværre.. Det vil jo kun blive værre.

    Men næste gang hun gør sådan noget, dit barnebarn. Så syntes jeg da godt at du som mormor eller farmor sagtens kan tage hende i hånden og fortælle at det må man ikke.
    Du kan vel sagtes sige nej? Uden sure miner fra forældrene?


  • #4   11. okt 2010 Synes da også at det er noget mærkeligt noget, biler er bare pisse farlig og en dag går det galt, og så står forældrene der med dårlig samvitighed, min datter vil desværre heller ikke altid holde i hånden, men hun løber ikke ud på vejen, og går hun der ud imod fortæller jeg hende at det er farligt og at det må man ikke...
    Der SKAL være grænser for børn og det er mere end ok at sige nej...
    Min datter fylder 2 her i november og lige pt. har vi mange magtkampe om hvem der bestemmer, dette er mega hårdt men ved også jeg skal holde ved for ellers tager hun bare styrringen og dte gider jeg sku ikke..

    Men nogle børn er bare også nemmere end andre, min datter piller utrolig meget, hvilket min søster og jeg aldrig gjord, blus min datter er mega god til at lukke af og ikek høre efter hvilket min søster og jeg aldrig gjorde.... Dette er noget mine forælder (altså lærkes bedsteforældre) fortæller mig, for jeg troede bare at jeg ikke var god nok til at sætte grænser, men nej min datter giver også hendes bedsteforælder kap til stregen hvilket de synes er hårdt..

    Forstå dine frustrationer, og kan sagtens se hvad du mener, men har du prøvet at snakke med forældrerne om det.. Måske de bare ikke magter at tage kampen med barnet, for det gør jeg nemlig heller ikke altid desværre..

    Sorry det blev lagt.


  • #5   11. okt 2010 uha det jo slet ikk forældrene som styre barnet med omvendt det kan blive et meeeget stort problem jo ældre barnet bliver.. og jo børen må godt få nej og lære hva der er rigtigt og forkert og hva der er farlige faktis er etbarn uden grænser et ulykkeligt barn derfor søger de dem jo oz.. men selv om du tag en snak med dem tror jeg ikk de vil forstå og slet ikk når du er så tæt på dem ska nok være en anden men du kan jo prøve men oz på en måde så de ikk føler du blander dig for meget for det er jo trods alt deres barn..

  • #6   11. okt 2010 ja har oz en på 3 som er utoligt grænse søgene og JA det er pisse hårdt..

  • Anne K
    Anne K Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 16
    #7   11. okt 2010 Da huna var mindre prøvede jeg et par gange at vejlede lidt. Men der var deres udmelding til begge hold bedsteforældre klar...DET ER VORES BARN. VI SKAL NOK OPDRAGE OG GØRE DET SOM VI SYNES ER BEDST.

    Jeg tror meget af det handler om, at man som udearbejdende med gang i karrieren, ja der har man konstant dårlig samvittighed, og den korte tid man har sammen med barnet, skal gå uden konflikter.....
    Men man skubber jo bare en masse problemer foran sig, og så når der endelig på et eller andet tidspunkt kommer en plads i den integrerede daginstitution man nu har udvalgt sig, ja så kan pæd. der tage kampene.....
    Men sådan går det jo ikke i den virkelige verden...Jeg er ret sikker på, at barnet IKKE har den samme opførsel når hun er i sin dagpleje....
    Det er forældrene som starter baladen.....Jo jeg sætter grænser, og ungen kigger bvare på mig som jeg kom fra en anden planet......
    Det hjælper når jeg tager min store schæferhvalp med på besøg....Fpr der er jo også noget han ikke må. Det intra barnebarnet virkelig meget, og så er bhun til at nå med grænser selv....
    Men jeg kommer kun 1 gang om måneden, for der er lang vej.

    Men frygter da lidt for barnets udvikling....Bliver hun et barn, som vil tage al undervisningstiden når hun kommer i sjkole, eller ????


  • #8   11. okt 2010 Min datter holder ALTID (næsten) i hånden eller barnevognen for det har hun lært i DP, for der SKAL de holde ved for hun kan jo ikke gå med 5 børn uden at have lidt styr på dem... Så hun kommer selv som regl... Hvis hun så ikke vil holde og der kommer biler, ja så holde moren altså bare ved hende uanset hvor sur og gal hun bliver!!!! Johanne er meget bevist om hvad nej betyder og hun VED at nej er et nej... (ikke sagt at hun aldrig prøver af) Hun laver sommetider ting hun ikke må og så får hun sku skæld ud og det er bare ærgeligt hvis ikke det er her hjemme... Hun har fået en tur i skammekrogen inde hos farmor, det er bare ærgeligt....

    Men på den anden side "forventer" jeg også at mine forældre/svigerforældre siger fra når hun laver ulykker hjemme hos dem... Og jeg har overhovedet ingen problemer med at de skælder hende ud... (dog vil jeg ALDRIG tillade at de tager fat i hende, sådan hårdt som jeg ved min stedmor har gjort mod mig og rap over fingerne er heller ikke ok med mig)

    Men jeg ville da måske lige nævne overfor forældrene at hun ikke sådan må rende ude på vejen og at du ikke vil have at hun gør sådan og sådan hjemme hos dig...
    Og ellers ville jeg da lige sætte mig ned på hug ved barnet og tage let fat i hendes arme og sige til hende " hør her lille skat man må altså ikke gå ude på vejen da der kommer farlige biler" eller hvad nu end... Det kan man godt gøre uden at træde forældrene over fødderne SYNES jeg!!!


  • #9   11. okt 2010 anne k.. .. nu kender jeg dem jo ikk men sådan som du skriver det var det oz den reaktion jeg havde forvendtet.. men du kan jo prøve på en seføli pæn men oz bestemt måde a forklare det er jo oz a gøre barnet en bjørne tjeneste ikk a sætte grænser for de andre børn gider jo ikk lege med barn der er sådan og ikk vil noget og voksne bliver trætte a være sammen med dem og så kan det jo hurtigt ende med a der bliver set på det som et barn man ikk kan li eller ihvertfald ikk kan holde ud a være sammen med og det ville da være syndt..

  • #10   11. okt 2010 ja lind fokl kan godt finde på a glo helt vild på en med det som regl fokl uden børe vi andre smiler bare medlidene og nikker kender det godt..

  • Anne K
    Anne K Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 16
    #12   11. okt 2010 Ja jeg ER nødt til at komme med råd, fordi det gå jo ikke den tangent de nu er i fuld fart ud af.....
    Så kan de tage det eller lade være.....Jeg vil jo have det helt forfærdeligt hvis barnet bliver kørt over...Indtil nu har de fået fat i sidste sekund for barnet er hurtig....
    Jeg tror dybedst set at alle parter er ulykkelige over situationen, så må jeg se hvad der sker......


  • #13   11. okt 2010 Jeg syntes du skal sidde dig ned og fortælle dem at dyu er bekymret, lad være med at sige "I siger ikke nej, i holder ikke i hånd" osv osv, men tag udgangspunkt i dig selv

    "Jeg er bekymret over at hun ikke vil holde i håndne, især ved trafikerede veje. Jeg er bekymret over at hun..."

    Så føler de måske ikke at du prøver at overtage opdragelsen


  • #14   11. okt 2010 når forældrene har sagt hvad deres barn må og ikke skal, må du respektere det.. de vil nok også respektere hvis du siger at du ikke vil gå tur, når barnets præmisser er på den måde, da du ikke mener det er sikkert.. kan være det hjælper?? irritation over barnet, ja.. det kommer du ingen vegne med. Børn bliver som de bliver opdraget!!!

Kommentér på:
Mange ting man IKKE må.

Annonce