{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.585 visninger | Oprettet:

HAN bider a h-til {{forumTopicSubject}}

William Bider dagligt de andre børn i Dagplejen.. Jeg bliver dybt ulykkelig hver gang jeg får bragt den dårlig nyhed-om at han igen igen har bidt...De er 4 drenge, og der er godt gang i den..William er den eneste der blir ved, og det har stået på i mange måneder..

Hvorfor bider han ?

Hva kan vi gøre?

HJÆLP....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HAN bider a h-til
  • #1   18. nov 2010 Hvor gammel er han?
    Og er han bagud sprogligt eller på andre punkter?
    Børn der bider, gør det ofte af frustrationer over at de enten ikke kan kommunikere ordentligt/blir forstået, eller er bagud på andre punkter.


  • #2   18. nov 2010 jeg har selv haft et bide-barn - nu hvor hans sprog er begyndt at komme er der sket det vi håbede - han bider ikke mere smiley det er vi så lykkelige for.....

    måske kan du bruge følgende links for det eneste jeg kan sige er at det går over og at dp må være opmærksom og kunne sætte ind inden han bider - ihvertfald de fleste gange smiley


    http://voresborn.dk/tumling-psykologi-og-udvikling/2196-born-bider-for-at-blive-hort?page=4

    http://voresborn.dk/tumling-psykologi-og-udvikling/5685-haps-nar-born-bider?page=2

    jeg syns selv det er gode artikler som giver brugbare redskaber for os forældre - de har ihvertfald virket her uden at jeg har syntes det var "overgrebsagtigt" på Anton - hvis du forstår hvad jeg mener smiley


  • #3   18. nov 2010 Min dattter er så en af dem der bliver bidt! Og jeg må ærligt indrømme at jeg bliver skide sur. Hun har nu i over en uge haft et kæmpe bidemærke på overarmen. Barnet der gjorde/gør det er ligeså gammel som hende, altså 2 år og 4 måneder.

    Jeg har lyst til at pande ungen en! Jeg ved jo godt at det ikke er vejen frem, men hun har bare gjort det SÅ mange gange og jeg synes altså det er så synd.

    De få gange Emma har prøvet at bide, har jeg råbt meget højt og så er hun blevet sendt på værelset! Jeg vil ikke have hun bider!


  • #4   18. nov 2010 min datter er et år gammel og hun bider når hun bliver tosset over at få et nej når der er noget hun ikke må eller lignende. har heldigvis ikke hørt noget om at hun bider de andre børn i dp. men jeg håber da også at hun stopper med det senest når hun starter med at snakke.

  • #5   18. nov 2010 Tak for alle svar og hjemmesiderne..

    William er den yngste af drenge flokken i dp. og han er 19 måneder hvor den ældste er lidt over 2 år..

    Han bider både når han står med noget og den anden vil ha det/drille, og andre gange kan han stå i den anden "ende" af legerummet, og fare over at bide en tilfældig.

    Ved at hans dp mor, sætter ham i en højstol/stol når han har bidt,,

    Der er kun en af drengene der taler godt, en der tale lidt og som siger ord som william.

    Han er fuldt ud med ,med alt udvikling, ved ikke hvor meget at han skal kunne tale nu, i sin alder.. men han taler ikke dårliger end hans fætter , som fx er 5 måneder ældre..

    synes jeg får dårlig samvittighed over for de andres forældre og børn.. ville selv blive tosset hvis det var min søn der kom hjem med bidemærker oftes.


  • #6   19. nov 2010 Malthe har kun bidt mig 2 gange og han bliver 2 år her til dec ..... Jeg har lært ham at sige stop med en flad hånd foran sig ! Og det har jeg gjort rent bevidst..... eller i håb om at han ikke skubber eller begynder at slå de andre i dp ! Og det virker heldigvis godt og han forstod den hurtigt :0)

    Så hver gang han føler sig presset af andre børn siger han : STOP med håndtegn..... super go ide at lære dem !


  • #7   19. nov 2010 Synes nu heller ikke højstolen er den rette løsning, Men ved så ikk om hun gør andre ting..

    Hvis han fx har bidt sin fætter siger jeg at han skal gå sin "vej" - for man må ikke bide, og han går så også, men jeg venter ikke længe før jeg hente ham og spørger ham om han kan være sød og gå ind og "sige undskyld", det vil sige han gir en krammer...

    Stine E, det var en rigtig go ide med håndtegnet og ordet stop det vil jeg da prøve af...Tusind tak...


  • Janne B
    Janne B Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 72
    #8   19. nov 2010 Til Katja. Selvfølgelig er det de voksnes ansvar, så vidt det overhovedet er muligt, at skride ind FØR der bliver bidt. Jeg véd ikke om du nogensinde har haft ansvar for et barn, der bider, men jeg kan fortælle dig at det går lynhurtigt, så det er ikke sikkert man kan nå at stoppe det selvom man er lige ved siden af. Bidebørn varsler sjældent at nu har de tænkt sig at bide. Det sker på et splitsekund

  • #9   19. nov 2010 katja alsee jeg arbejder i en vuggestue og i dag sag jeg ed 4 børn og leget og lige pluslig bed det ene barn jeg sad lige ved siden af men kunne ikke nå og gøre nogett så syndes det er noget vås katja, har selv 2 drenge hvor det da wer sket den ene har bidt den anden. men mener selv godt jeg kan magte opgaven.man kan jo ikke pakke den ind og sætte den i hver sit hkjørne

Kommentér på:
HAN bider a h-til

Annonce