{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slut med sut og natflaske :)
  • #1   24. maj 2012 emma er kun 11 msr og har begge dele hehe hun får ca 270 ml mme til natten og jeg tænker så længe hun vil s¨å får hun lov, hun har sutten til falde i søvn på men bruger den ikk hele natten vis hun taber den..



  • #3   24. maj 2012 Angående natflaske ved den ældste var det lidt et tilfælde, hun skulle passes ved svigermor og hun glemte at give hende den og fra den dag var det slut hun var vel ca et halvt år.

    Den mindste prøvede vi os lidt frem hun spiste godt til aften så nogle dage kunne hun undvære den andre ikke, men stille og roligt spiste hun mindre eller afviste den helt. Hun var også omkring 6 mdr.

    Det er kun den stor som ikke har sut her mere hun var 3 år og 2 mdr. Vi prøvede at trappe lidt ud men hun blev meget frustreret over at sutten var i huset men at hun ikke måtte få den, så vi tog en pause på en uge eller to og så sage jeg til hende om mandagen at på fredag tog mor sutten og så var det slut med sut, vi fortalte hende det hver dag til vi nåede fredag og så tog vi den og hun klippede den over.
    Hun blev lidt ked om aftnen men kun den ene aften, hun spurgte nok til sin sut i 2 uger men siden da har der ikke været noget.

    Beklager det blev så langt.


  • #4   24. maj 2012
    Mine børn har aldrig fået flaske, og jeg agter ikke at give dem det smiley men jeg stoppede med at amme min datter da hun var 6 måneder, og så fik hun kold mme i kop i stedet til hendes kartofler ..

    Min datter stoppede med at bruge sut da hun fyldte 1 år, hun havde været forkølet i en uge og ville ikke have den fordi hun ikke kunne få luft, så derfor valgte vi at lade være med at give hende den tilbage smiley Hun har aldrig sagt noget om den, og er snart 2 nu smiley

    Lillebror bruger sut, men er også kun 4 mdr, men bruger den kun når han skal trøstes eller sove, og så ser vi hvordan det går smiley


  • #5   25. maj 2012 Begge børn stoppede med vælling til natten da de var lidt over 1 år og min søn smed sin sut i skraldespanden da han var 2 år og 4 måneder smiley min datter har ikke brugt sut, det har hun aldrig kunnet finde ud af..

  • #6   25. maj 2012 Olli stoppede med flaske, da han var et år ca. smiley

    Sutten smed han i november, altså da han var 2 år - heldigvis uden problemer overhovedet smiley


  • #7   25. maj 2012 Maya var omkring et år.. Hun drak mindre og mindre af flasken og afviste den helt til sidst... Hun bliver 3 til sep. Og har stadig sut men bruger den stortset kun når hun er træt eller skal sove og har hun næsten altid gjort, da jeg ikke ser nogle grund til hun skal rende med den konstant

  • #8   25. maj 2012 Tak for svarende alle sammen :). Min datter er blevet meget glad for sin sut efter hun blev 7-8 mrd (hun er nu 14½mrd) Flaske i det hele taget (både dag-/aften- og natflaske) stoppede vi med den dag hun blev et år. Hun har simpelthen ikke behovet for natflaske, da hun spiser sig mæt i aftensmaden.

    Grunden til mit indlæg er fordi jeg er lidt i tvivl om hvornår og hvordan man skal tage hende fra sutten? Lige nu er hun igang med indkørsel til vuggestue, så det bliver ikke nu og her. Om ikke så længe skal vi holde noget sommerferie, og så skal vi starte forfra me indkørsel, så der vil jeg skønne at hendes behov for sutten stadig er der. Men hvad vil i mene er den mest "normale" alder at vænne at barn fra sut?

    Det med natflasken var af ren nysgerrighed og almen undren da jeg faldt over et indlæg hvor der var en der skrev at hendes barn stadig fik natflaske som 3½ årrig. Det lød lidt voldsomt syntes jeg, men det er også mere fordi vores SP fortalte os at når de bliver et år, har de ikke længere behov, med mindre de vågner om natten og er sultne. Men hvor længe kan det blive ved?


  • #9   25. maj 2012 Msya har stadig sin sut og starter i bh næste uge så bliver ikke nu... Ville vent til hun selv er klar til at undvære den

  • Banana
    Banana Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 24 Svar: 167
    #10   7. jun 2012 Behov for natflaske og sut kan vel gøres op ved om der er behov for de får næring den vej - altså når de selv kan spise nok mad, så er der for mig at se hverken behov for flaske eller sut mere.

    At der så med tiden (især når børnene bliver over 1 år) forbindes en masse følelser til sut og flaske fra både barn og forældre er en helt anden sag.

    Jeg håber jeg selv har styrken til at tage begge dele senest ved 1 års alderen, men det må tiden vise smiley
    Ja, jeg er ikke meget for sutter - eller flasker for den sags skyld til børn - til babyer er det ok, men baby-tiden stopper for mig omkring 1 års alderen.

    I øvrigt regner jeg ikke med at bruge sut andet end når baby er helt utrøstelig ellers og så sommetider når der skal soves.

    Introducere den vil jeg dog smiley Da det kan modvirke barnet bruger sin tommeltot - og så er sutten altså noget lettere at fjerne end en finger smiley

    Min adopterede kusine suttede på tommelfinger til hun var 10 år (altså hun gjorde det når hun var faldet i søvn) - hun var til sidst så pinlig over det at de smurte dijonsennep, chilipulver og tabascosovs på hendes tommelfingre. Så lykkedes det også at stoppe for hende.


  • #12   7. jun 2012
    Tania - OG HVAD I ALVERDEN VED DU LIGE OM DET???? Ja undskyld mig, men min datter fik taget hendes sut da hun var 1 år, !!! Hun havde været syg, og ville ikke bruge den fordi hun ikke kunne få luft, og da hun blev rask lod jeg bare være med at give hende den tilbage igen !! Hun har ALDRIG spurgt efter den, heller ikke selvom hendes lillebror bruger sut nu, men det er så også 1 år siden hun stoppede, ..

    Hun havde hendes nulleklud som hun sov med i stedet, men da hun for 2 måneder siden begyndte at sutte på den i stedet, og den ikke var til at vaske, valgte jeg at smide den ud ! Hun spurgte efter den 2 gange, og jeg sagde bare at den var ulækker og blevet smidt ud, men at hun kunne sove med hendes "dukkelise" som er en hæklet dukke smiley Den ligger ved siden af hende hver nat, med sin egen dyne og pude, og jeg har altså en datter der er 120% tryg, uden problem ligger sig til at sove, stoler på os og hendes familie, og som sagtens kan sove hos andre og blive passet !!

    SÅ DET ER NOGET FIS, at sige at det er for tidligt !!! Det kommer helt an på barnet, og ikke mindst forældrene !!!!!! Her var det det helt rigtige tidspunkt, og vores datter var helt klar til det !! Hun har så også altid kun brugt den når hun sov!

    Derudover skal det så også siges at vores datter som bliver 2 til september, (21 mdr gammel) har et ordforråd som en på 3,5 år-4 år, og snakker stort set flydende, og det tror jeg også skyldes at hun ikke har rendt rundt med en sut i munden !!


  • #14   7. jun 2012
    Så fordi du er mor til 2, så ved du alt om hvornår andre folks børn er klar til at smide sutten?? Imponerende!


  • #16   8. jun 2012 Har en tidligere kollega hvis datter har brugt sin sit rigtig meget og hun er også foran sprogligt og min datter har stortset kun brugt den når hun har været bagud med sproget så nej det behøver ikke at ha noget med sutten at gøre..... Rolig tsk da pænt til folk selvom man ikke er enig... 1 år synes jeg også er tidligt at tage sutten men hvis det pga sygdom har fungeret for jer er det fint men derfor behøver man ikke angribe andre

  • #17   8. jun 2012 Havde da også helst udbrød flaske men da der kun var mad i brystet til hende i ca. halvanden måned havde jeg ikke så mange valg og kan heller ikke de det er så stort et problem St børn får flaske istedet for brystnælk og nogle har ingen valg

  • #19   8. jun 2012 Brugt den når hun har sovet skulle der stå... Beklager alle stavefejlene

  • #20   8. jun 2012 Isabella stoppede med nat falske da hun var 2 måneder for der sov hun igennem om natten.. sutten har hun stadig dog er den kun i brug nå hun skal sove og hun er 19 måneder

  • #21   8. jun 2012
    Jeg kan slet ikke se hvordan I kan få det jeg skriver til at blive et ANGREB ! smiley Jeg siger blot hvordan jeg/vi har det herhjemme, og fortæller vores historie, ... Og man kan ikke sætte en alder på hvornår børn er klar til forskellige ting, for alle børn er forskellige, og vores datter var HELT klar til at smide sutten som 1 årig, og derfor syntes jeg det er noget pjat at skrive at de er for lille til at smide sutten der !


  • #25   8. jun 2012
    Jeg siger ikke at du INTET ved, jeg er sikker på at du ved meget om børn, og især dine egne børn ! Jeg mener bare ikke at man kan skære alle over en kam, og jeg mener ikke at du ved noget om MIT barn, og her var det IKKE for tidligt... Og her har min sundhedsplejerske sagt at det var super flot, og at hun var helt klar til at give slip, så de mener åbenbart også noget forskelligt..

    Jeg er ked af hvis du bliver stødt af mit indlæg, det var ikke min hensigt, og det var slet ikke meningen at det skulle lyde som om du intet vidste ! Men når du f.eks. skrive "Det er alt for tidligt at tage en sut fra et barn på 1 år" kritisere du jo også den beslutning vi har taget, og får det til at lyde som om vi har gjort noget forkert ! hvilket vi helt sikkert ikke har, og det er derfor jeg skriver som jeg skriver,

    Men er som sagt ked af det, hvis det lyder lidt for hårdt smiley


  • #27   8. jun 2012
    Jeg skriver det jeg vil ! Jeg hverken bander eller snakker grimt til dig ! Jeg fortæller blot min mening, og fint hvis du vil være nærtagende og gøre det til er stort nummer smiley Jeg gider ikke spilde min tid på det her, for det er for latterligt,


  • #29   9. jun 2012 Hov! Det var slet ikke meningen nogle skulle blive uvenner over et simpelt indlæg, som egentlig bare startede som en almen undren fra min side :).

    Selv syntes jeg også 1 år er for tidligt at tage sutten fra (hvis barnet vel og mærke har behov for sutten). Men jeg er meget i tvivl om hvornår jeg syntes det er den rette alder. Jeg har en svigerinde der har en meget klar mening om at hun syntes det ser rigtig grimt ud (kan ikke lige huske hvad ord hun brugte, men i forstår min pointe) når et barn på 3 kommer gående med en sut i munden. I og for sig har jeg ikke rigitg en mening om et treårig barn med sut, da behovet jo som sagt er forskelligt fra barn til barn, men hendes udtalelse fik mig til at tænke på hvornår jeg mon skulle begynde at vænne Gabby af med sutten?!


Kommentér på:
Slut med sut og natflaske :)

Annonce