{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.766 visninger | Oprettet:

Pottetræning {{forumTopicSubject}}

Hej.

Min datter er 25 mdr og jeg er begyndt at tænke på hvordan man ved om de er klar til pottetræning?
Hvis jeg eller min mand er på toilettet kommer hun også og sætter sig på sin potte og siger "tsss" og ligner hun prøver at presse. Nogle gange vil hun have bleen af men der kommer ingen ting?

Ville høre om det er meget normalt eller om det er tegn på hun er ved at være klar?

Mvh Jeanette Nielsen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pottetræning
  • #1   4. jan 2013 Det kunne da godt lyde som om hun er meget intr. i det og dermed måske er åben for at prøve allerede nu.
    Min yngste efterlignede også os andre, når hendes storesøster havde været på toilettet, så kravlede hun også op på toilettet, tog papir og tørrede sig, og i starten kom der ingenting. Der var hun lige blevet to år.
    Vi lod hende gøre det og bakkede op om det og fik også vuggestuen til at sætte hende på toilettet nogle gange hver dag. I løbet af ca. 2 måneder valgte vi at tage bleen af hende og hun har stort set aldrig haft uheld.

    Jeg mener at et barn er klar til læring og åben for det, når de udviser interessen. Jeg synes i skal prøve at lave en lille rutine, hvor i sætter hende på toilettet/potte, f.eks. når hun har spist og når hun skal i seng. Og så tage den derfra. Måske er hun klar og vil forstå det, måske er hun ikke, emn jeg synes det er forsøg værd når hun udviser interessen.


  • #2   4. jan 2013 Mange tak for svaret, så tror jeg vi vil prøve på det smiley

  • #3   4. jan 2013 Så længe i taget det roligt og ikke presser på så skader det jo ikke at begynde smiley og hun lyder jo åben og interesseret..

  • #4   4. jan 2013 Så tror jeg vi vil prøve at begynde stille og roligt smiley

  • #5   4. jan 2013 Vores startede med at komme på potte da de var omkring 17mdr og nu siger de selv til og nogen gange kommer der noget og andre gange ikk.

Kommentér på:
Pottetræning

Annonce