{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.975 visninger | Oprettet:

Hjælp.. Han bider.. :-( {{forumTopicSubject}}

Halløj i skønne damer og herre.. smiley

Jeg er den heldige mor til en fantastisk skøn dreng som bliver 2 år til september. Han er godt med sproglig og er generelt en nem dreng, men han bider, ikke rigtig herhjemme medmindre storesøster holder ham fast, så hans eneste forsvar er at bide hende, men i dagplejen er det nærmest hverdag at jeg "får skæld ud over" at min søn bider.
Det skal lige siges at det først er startet efter han er kommet fra vuggestue til dagpleje..
Nogen gode råd eller ideer til hvordan jeg hjælper ham af med den skøre ide..?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp.. Han bider.. :-(
  • #1   27. maj 2013 Har dp mor snakket om hvilke situationer han bider i.? Tror det er vigtigt at gå ud fra det. smiley

  • #3   28. maj 2013 Ja, en snak med dp må i gang.
    I skal selvfølgelig hjælpe ham til ikke at bide når han er hos jer, men når han er hos DP må hun altså gå aktivt ind og mandsopdække ham, og hjælpe ham med at løse konflikter med de andre børn uden at bide.
    Det er hun da nødt til, både for jeres søns skyld og for de andre børns skyld. Du kan jo ikke rigtigt gøre noget, når du ikke er der?


  • #4   28. maj 2013 Har fortalt min datter, at hun ikke må holde ham fast, og det sker sjældent.
    Nede i dagplejen er det i alle situationer at han bider, både når de sidder og spiser eller leger. Der er som regel ikke nogen grund til det, og dagplejemoren får det til at virke som om det kun er min skyld at han bider.
    Frygter lidt at det måske er fordi at han ikke trives i hans dagpleje, og det så er hans måde at sige fra på.


  • #5   28. maj 2013 Tobias,
    jeg synes i hvert fald at det virker meget påfaldende at det er kommet med skiftet. har han aldrig bidt i vuggestuen?
    Bider han alle de andre børn, eller altid det samme?

    snakker I om det når han bider? Altså, noget i stil med "Kan du huske at du bed Mikkel i dag, da han spiste maden med leverpostej? Og Mikkel blev rigtig ked af det, og det blev DP-mor også? Næste gang Mikkel tager den mad med leverpostej, som du vil have, kan du sige stop! i stedetfor at bide, eller sige det til dp-mor", så han på den måde får det snakket lidt igennem, og får snakket om at de andre børn bliver kede af det (selvom han ikke rigtigt har empati endnu, synes jeg stadig det er en god og vigtig vinkel) og snakke om hvordan man gør, når man vil have det de andre får.


  • #6   28. maj 2013 Nej han har aldrig bidt nogen, før han skiftede til dagpleje, og det er alle børn han bider.
    Ja vi snakker meget om det, og det hjælper også derhjemme.


  • #7   28. maj 2013 Havde samme problem med min søn i den alder nok fordi han ikke sprogligt kunne fortælle dengang. Men da an aldrig bed derhjemme var der jo ikke så meget jeg kunne gøre. Derfor snakkede jeg med vuggestuen og sagde at de måtte jo prøve at løse det der jeg kunne jo ikke så godt løse det når jeg ikke var til stede og ikke så når han gjorde det. De tog hånd om det. Og fandt ud af det skete hvis han var træt over middag. Derfor fik han lov at have sutten over middag og det hjalp. Han kunne jo ikke Bode når han havde prop i munden smiley og nu sket det ikke mere efter han fik mere sprog osv smiley

  • #9   28. maj 2013 Der er mange børn der skal igennem den fase. Du kan ikke gøre noget ved at dit barn bider i dagplejen. Du er der jo ikke. Men det er ikke spor sjovt at være mor til et barn som bider.
    Børn bider tit fordi de finder ud af at det virker. Og de andre børn flytter sig. Det holder op igen og er kun en fase.
    Jeg er selv mor til tvillinger som bed hinanden på skift, og min dreng bed også i dagplejen. Jeg kunne ikke gøre ret meget ved det. Han fik at vide at det ikke var okay når han bed sin søster.
    Jeg arbejder også i en vuggestue, og he r oplever jeg også børn i 2 års aldren der bider. Vi flytter barnet og fortæller at det ikke er okay. Og så fortæller vi forældrene det. Både det barn som er blevet bidt og det som bed.
    Men min erfaring fra mit arbejde er at det er en fase og det går lynende hurtigt når det sker.


  • #10   28. maj 2013 Okay, så jeg kan med andre ord ikke rigtig gøre mere end det jeg gør.
    Siger tusind tak for jeres råd og historiere. smiley


Kommentér på:
Hjælp.. Han bider.. :-(

Annonce