{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.128 visninger | Oprettet:

Meget dårlig oplevelse i dag! LANGT {{forumTopicSubject}}

Det hele startede i oktober 2007 hvor min kæreste og jeg blev enige om at det var på tide at prøve at få børn. Nemmere sagt end gjort fandt vi ud af. Sommeren 2008 kom jeg til en gynækolog, som prøvede at stimulere mig af 2 omgange med Pergotime (hormoner). Men uden held. Jeg følte ikke at hun tog mig alvorligt, og lovede mig nærmest at jeg blev gravid hver gang jeg var ude for at blive scannet. Det gjorde ikke mine håb/forventninger mindre. Og jeg tog masser af kilo på af de forbandede hormoner. Så jeg valgte at stoppe min behandling hos hende i september måned 2008. 1 januar 2009 gik jeg i gang med et vægttab ved hjælp af Weight Watchers. I løbet af 5 måneder tabte jeg 12 kg, hvilket gjorde at jeg blev mere glad og positiv, og fik selvfølgelig en mere sund hverdag. I januar besluttede jeg mig for, at jeg ikke ville til nogen gynækolog før jeg havde tabt 10 kg. Men da jeg havde tabt 8 kg gik jeg rent udsagt ned med flaget. Jeg kunne ikke klare at se gravide kvinder eller små børn. Det hele var blevet for meget for mig, og jeg var meget langt nede. Så jeg besluttede mig for at tage til lægen og blive henvist til nærmeste sygehus, hvor de har fertilitetsklinik. Og da jeg fik en tid, havde jeg også tabt de sidste 2 kg, så jeg var nået op på et vægttab på i alt 10 kg.
Glad tog min kæreste og jeg ud på sygehuset til den første undersøgelse, og blev mødt af en meget forstående gynækolog, som nemt kunne se at jeg ikke havde det godt med vores problem. Min kæreste havde i sommeren 2008 fået tjekket sin sæd, og den var helt perfekt, så det måtte være mig den var gal med. Hos gynækologen på sygehuset blev vi enige om, at jeg skulle scannes lige op til ægløsning, så de kunne se om mine æg udviklede sig som de skulle og om det hele så fint ud. Og derefter skulle jeg henvises til en kikkertundersøgelse med noget væske, så de kunne se om der var gennemgang i mine æggeledere. Da jeg var derude den dag, havde jeg selvfølgelig min menstruation.
Gangen efter jeg kom derud, ventede jeg i 3 kvarter i venteværelset før jeg kom ind. Da jeg endelig kom ind, var det en anden gynækolog. Hun mente vi skulle prøve med nogle hormoner i min næste cyklus, så de kunne inseminere mig med min kærestes sæd. Det lød jo spændende, og endelig kom der lidt gang i sagerne og jeg følte at de virkelig ville gøre noget for mig. Men hun mente vi skulle prøve 3 forsøg med inseminering før jeg skulle have den kikkertoperation. Men jeg har hele tiden følt at der er et eller andet galt med min livmoder eller æggeledere. Ved ikke hvorfor, men det er bare en fornemmelse jeg har. Den anden gynækolog fik mig så hurtigt overtalt til at vi skulle prøve de 3 forsøg. Jeg fik nogle hormoner igen (Pergotime), som jeg skulle have fra 3. blødningsdag. Jeg tog pillerne, og det resulterede i at jeg tog 1 kg på på en uge. Ikke særlig opmuntrende. Jeg fik en tid til scanning på 12. dag i min cyklus (i starten af juni 2009). Jeg tog derud selv, og glædede mig til at se om mine æg var store. Jeg havde en stikken i venstre side, så de måtte da være lidt i gang. Men det viste sig desværre at det var en helt tredje gynækolog jeg skulle ind til! Der blev jeg noget skuffet, men synes alligevel han gjorde det godt i og med at han havde læst min journal inden jeg kom ind, og kunne forstå at jeg var nærmest desperat efter at blive gravid. Han scannede mig, og det viste sig at mine æg ikke var store nok, så jeg skulle komme igen 2 dage efter hvor jeg fik en tid. 2 dage efter kom jeg derud. Spændt på hvad de sagde, for jeg skulle insemineres om mandagen og skulle have sprøjter med hjem til lørdag, så jeg fik ægløsning mandag, som var inseminerings-dag.
Jeg ventede i venteværelset i 1 hel time og intet skete. Jeg sad og kiggede på så mange kvinder som kom ud derinde fra med billeder i hænderne af deres kommende barn. Det var meget hårdt, og jeg græd indeni. Efter at have siddet der 1 time, gik jeg hen til skranken for at høre af om de havde glemt mig. Men nej, det havde de ikke. De havde bare så travlt, så de var kommet håbløst bagud, og der var lange udsigter til at jeg kunne komme ind. Jeg blev frustreret og ked af det, da jeg ikke havde tid til at vente længere. De kunne ikke finde nogen løsning på problemet og jeg følte mig bare så meget til grin. Her havde jeg gået og fyldt mig selv med hormoner for at skulle komme derud og blive kontrolscannet så vi kunne finde en tid til inseminering først i den næste uge, men nej. Jeg følte mig så meget brændt af, så jeg begyndte at græde, da jeg var så ked af det. Følte slet ikke jeg blev taget alvorligt. Og følte slet ikke at de tog barnløshed mere alvorligt som de kvinder der allerede var gravide.
Jeg spurgte dem af hvad de kunne gøre, men de svarede at jeg måtte komme i min næste cyklus. Det var ikke en løsning i mine øjne, da det både ville forlænge hele processen, og samtidig var det hele spildt, da jeg stod med æg, som nok var klar til inseminering – og til hvad nytte? Jeg sagde bare ”tak for i dag” i en vred tone, smækkede med døren og løb ud i bilen. Jeg har sjældent grædt så meget som den dag, og kan stadig sidde og få tårer i øjnene over den grimme oplevelse.
Her havde jeg skiftet til en anden gynækolog for at få en mere koncentreret og engageret gynækolog, og så brænder de mig bare af på den måde.
På mandag vil jeg ringe til min egen læge, vise ham det her jeg har skrevet ned, og så vil jeg håbe at han vil tage kontakt til sygehuset og fortælle dem om min oplevelse. Jeg kan ikke klare mere psykisk, og får snart et sammenbrud igen. Jeg er meget tæt på at opgive projektet, og bare erkende at vi ingen børn kan få. Men det har jeg bare så svært ved over for min kæreste. Jeg håber vi kan støtte hinanden gennem det her, og hvis vi får brug for det, så vil jeg håbe vi kan finde en god psykolog til at få os igennem det.

Jeg havde brug for at komme af med det, og sidder nu igen og græder.... Håber nogen vil komme med nogle gode råd.. Måske mangler der nogle detaljer i "brevet", men det hele kommer lige fra mit hjerte....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Meget dårlig oplevelse i dag! LANGT
  • #1   5. jun 2009 hold da op nu sidder jeg bare og græder endnu mere...

    jeg kan ikke komme med nogle guldkorn eller noget desværre, jeg sidder selv og er helt nede...

    men jeg syndes det er frygelig at folk ikke kan sætte sig ind i hvor hårdt det er for os som ikke kan få det til at lykkes....


  • #2   5. jun 2009 Nårrh, sikke en dårlig oplevelse du får, især når man er så sårbar som man er når man virkelig ønsker sig at blive gravid,og har prøvet i så mange år, men intet sker smiley

    Jeg synes det er en god ide at du går til din læge på mandag og viser ham det du har skrevet ned, måske kan du få en henvisning til et andet sted.

    Du må endelig ikke opgive, det skal nok lykkes for jer at få et barn på den ene eller anden måde.

    Knus


  • #3   6. jun 2009 Du kunne måske prøve at finde en klinik der ikke var så travl, og så kræve at have den samme gynækolog hver gang. Så bliver det måske ikke så stressende og forvirrende?

  • #4   6. jun 2009 ej jeg bliver simpelthen så gal over vores sygehusvæsen. Det kan simpelthen ikke være rigtigt!

    Jeg fik selv en dårlig behandling, men det er en anden snak. Nej hvor er det syndt for dig altså. Jeg ved ikke hvad jeg ellers skal sige, men du skal da vide at vi herinde bakker dig op. Jeg håber virkelig at de får din historie ude på sygehuset og så sidder med en dårlig smag i munden.

    Jeg tror en psykolog er en god ide, det kan nok give jer et pusterum. Og så kan i måske få modet lidt op igen.

    store trøste kram!


  • #5   6. jun 2009 Ej hvor er det for dårligt!!! Synes det er så dårlig en behandling, du har bare gjort alt hvad de har sagt til dig du har endda på egen hånd tabt dig helt vildt, fordi du gerne vil blive gravid!! Synes satme det er at lege med dig og dine følelser! Ved ikke Hvad jeg skal skrive til dig, det må bare være så hårdt det du går igennem, især fordi du jo ikke fejler noget, det må næsten være det værste!

  • #8   6. jun 2009 Mange tak for jeres indlæg.

    Det er meget svært ikke at tænke på graviditet/børn når man skal skrive ned i kalenderen hver gang man får sin mens. Og hver gang skal man tælle frem til hvornår man skal have tid til scanning igen.. Så det kan ikke undgås.
    Vi har prøvet i lidt over 1½ år, og vi kom hurtigt i behandling, da jeg hele mit liv har haft store problemer med min cyklus. Alle forsøg for at få den på plads mislykkes dengang, og nu er den endnu ikke på plads. Det er derfor at jeg hele tiden går og tænker på: hvad nu hvis vi slet ikke kan få børn?
    Jeg har før haft en dårlig oplevelse med sygehuset (dog ikke det samme), og der skrev min læge et læserbrev i avisen. Det skal jeg love for hjalp. Jeg kom lynhurtigt igennem systemet, og blev behandlet som en patient skal behandles.

    Hvad koster behandling på privatklinik??

    Berit: Jeg synes da også det er fint man kan få hjælp gratis (men vi betaler jo for det over skatten!), men hvad nytter det når det kun er den halve hjælp i et længere forløb man kan få??? Og så hjælper det jo ikke en meter.. Det er frustrerende at det danske sygehusvæsen er sådan.. Og de klager over at antallet af børn er faldende i Danmark.. Tja..... Måske er det selvforskyldt???

    Jeg har egentlig ikke så meget imod at det er en anden gyn. hver gang. Men hvis de nu bare kunne blive enige om hvad de vil stille op med mig, ville det være fint. Det gør det jo bare ENDNU mere frustrerende og forvirrende alt det de siger. Nogle modsiger jo hinanden....

    Jeg er glad for at I bakker mig op herinde.. smiley I er altid en STOR hjælp. Jeg kommer med opdateringer løbende, så I også kan følge med. Men nu er næste projekt at få fat i min egen læge og forevise ham hvad jeg har skrevet. Det er det bedste at give det på skrift, for jeg glemmer halvdelen af det ellers.....


  • #10   8. jun 2009 Jeg har været i Sønderborg.

    Jeg har her til morgen snakket med min læge i tlf, og han var (heldigvis) lige så utilfreds som jeg! Så jeg har mailet mit indlæg til ham, og så vil han tage kontakt til dem. Så jeg er spændt på en tilbagemelding.. Håber bare så meget at det lykkes denne gang, så jeg kan undgå at sætte mine ben på det sygehus igen..... (I hvert fald i den afdeling...)


  • #11   8. jun 2009 Uha, de sygehuse bliver mere og mere groteske. Har en veninde som i vinters fik den ene lungebetændelse efter den anden og så fik en tid til at få tjekket lungerne på hospitalet. Tiden er her i juli måned. Lang ventetid men sådan er det jo. Forleden fik hun så brev fra sygehuset om at tiden var blevet ændret. Til januar 2010!
    Der er seriøst et eller andet helt galt med vores sygehusvæsen.
    Håber at din læge kan få sat gang i det her. Jeg ville ønske at jeg havde været med dig for jeg kan godt sige dig at jeg havde banket i bordet. Sådan skal de bare ikke behandle folk.
    Til Berit: Ja, i forhold til mange andre lande er vi heldige, men vi betaler også skat til det system og så hjælper det altså ikke at systemet så kun give en halvdelen af behandlingen. Det her svarer jo lidt til at man brækker armen og de kun lige tager røntgenbilleder og så beder en komme igen senere.


  • #12   26. jun 2009 Tak Jane for dit indlæg.. Lige mine ord smiley

    Jeg skal derud fredag d. 3 juli, så håber jeg de er mere seriøse denne gang. Min læge har haft fat i dem derude, og de har lovet at de nok skal tage mig alvorligt nu. Så det håber vi på.... Ellers er det hele vejen til Odense fremover.. :-s


Kommentér på:
Meget dårlig oplevelse i dag! LANGT

Annonce