Hjælpe til tankerne**** {{forumTopicSubject}}
Hei..
Jeg blev gravid efter ca 3 mdr efter jeg smid pillerne og det var bare lykkes gang men jaa så kom man til scaning (ca 8,5 uge henne ved privat i århus) for vi var så nysgeri om der var liv i maven.. Vi glædede os til at se vores lille baby..
Jeg lå på scaningting og så med på skræmen og så den lille klup der neej hvor er det bare et skønt syn og så og de følelser der komemr op i en.. vi blev begge så glade :), mens vi så baby kom hun men en fårlig nyhed.. hun kunne ikke se hjertebanken og om jeg var sikker på jeg er 8,5 uge hen.. og det var jeg.. da jeg fik beskeden gik mit hjerte i trykker og blev så ked af det.. det var så forfærdeligt.. men måtte holde tårene inde indtil vi var i bilen igen.. nej den følelse som gik igennem mig.. var så ked af det og græd og græd..
Så jeg ringe det til læge og fik taget blodprøve.. første blod prøve vidste fint, men andet var mindre godt.. så der fandt vi ud af fosteret ikke voksede ordenligt.. Var så ked af det og jaa stor tudet.. det var hårdt..
det er ikke sjovt og gå igennem.. men som læge siger er det almindelig for kvinder, men (som jeg tænkte) hvad hjælper det mig nu.. specielt når man er ked af det...
så jeg kom på medicin behandling - hjælp ikke.. Så skulel jeg ind og have en udskrabning..
Men kæresten og mig har snakket om tingene og vi er i gang igen.. men joo har stadig en masse tanker om jaa jeg kunen ha mave på.. hvorfor skulel det lige ske for mig.. hvad gjorde jeg galt osv osv.. men joo det er også svært når alle ens veninder også bliver gravide, eller er eller skal føde eller har født.. det er hårdt.. hvor jeg kunne født til okt..
og et spørgsmål.. hvordan kan man slippe for disse tanker..? og blive mere afslappet dvs ikke tænke på graviditet....??
dette udskrabningen sket i feb, så ca 5 mdr siden......
apr 2008
Følger: 24 Følgere: 24 Emner: 237 Svar: 2.970
Det er mega svært.... Men nyd hinanden og det lille projekt i er i gang med....er sikker på at babylykken nok skal tilsmile jer....
maj 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 403 Svar: 2.282
Jeg var helt knust, og man føler netop at det er ens skyld, men det er det IKKE. Man kunne ikke have gjort tingene på en anden måde og så var det ikke sket..
Det er vigtigt I får snakket med hinanden om hvad I hver især føler. Og når I er klar, kan i jo altid prøve igen, der gik 1 år fra min udskrabning og til jeg havde en positiv test igen..
Og tro mig det skal nok komme..
Og min læge sagde det samme til mig, rent statistisk oplever alle kvinder at få en abort i løbet af deres "karriere".. Men nej det hjælper ikke at få at vide, men alligevel understøtter det blot teorien om at man INTET kunne have gjort for at undgå det.
og selvom jeg er gravid nu, og det er over et år siden det skete for os, så tænker jeg stadig på at jeg kunne have haft et barn.. det tror jeg faktisk aldrig man glemmer helt... hvis du har brug for at tale om det, så er du velkommen til at skrive til mig privat...
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 2 Emner: 42 Svar: 102
Jeg har vendet mig til tanken om at jeg har mistet.. men det er bare tankene der flyver rundt i hovedet på en.. synes det er træls..
Men jaa der er vel ikke rigtig noget og gør end og vendte og så se om man ikke kan slappe af i sit indre jeg.. men jaa hvordan..
Jeg tænkte lidt på at komme i gang med noget dvs gå op i noget og se om man kunne få tanke lidt væk på denne måde...
okt 2010
for kæresten er ikke så go til det med følelser og snak.. men jaa nogle føler jeg det er mig som er lidt skyld i det..
Men jaa det er det ikke det er pga nogle naturlig årsager.. men det er svært ikke og tænke i den anden bane..
Men hvordan kom i af med tænkerne.. dvs begynde i at dyrke sport, afslappelse, forkælelse osv bare nogen idér
maj 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 403 Svar: 2.282
Og sådan tror jeg faktisk at alle, der har oplevet en ufrivillig abort har det..
okt 2010
men håber bare med tiden jeg lære og slappe lidt af... men joo tænker også hele tiden at det kommer når det kommer.. men stadig.. følger mig snydt..
Hjælpe til tankerne****