{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.530 visninger | Oprettet:

Trine
Trine
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 15

Hjælp til graviditet? {{forumTopicSubject}}

Jeg vil gerne høre erfaringer fra par som får eller har fået hjælp til at blive gravide.

Jeg smed piller for ca. 1½ år siden. Det første ½ år var vores indstilling at: "sker det - så sker det". Der skete ingenting, så det seneste år har vi sådan gjort mere alvor ud af det.
Jeg har snakket med lægen. Hun sagde "giv det et par mdr. mere og kontakt mig igen hvis der ikke er gevinst". De måneder er sådan set gået.
Nu regner jeg med at vi snart skal snakke med lægen igen.

Mit spørgsmål er:

Hvad er det første der sker når man ikke er blevet gravid på normalt vis?
Bliver man tjekket om man overhovedet kan blive gravid? Det ville være det værste at få at vide.
Bliver man henvist til et andet sted eller...?

Jeg vil bare gerne høre hvad I har været igennem?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af rullegardin, plisségardin, hattehylde og spejl 800 kr.
  • At smitte gaskomfuret til genbrug. Tager den ned fra 5. sal. 500 kr.
  • Fylde 4 huller i væg 400 kr.
  • Ophæng af TV, samle skabe mm. I morgen ! 2.500 kr.
  • Skift af pære på parkeringslys Ford ka 400 kr.
  • Ingen strøm i lejlighed 3.050 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til graviditet?
  • #1   17. jun 2012 Min kæreste og jeg blev også enige om at nu var det på tide med en lille baby, så jeg smed p-pillerne og vi besluttede at tage det stille og roligt, men stadig sexe omkring hvor jeg troede min ægløsning lå. Men efter 1 1/2 år, var der stadig ikke ske noget. Jeg kontaktede så min læge, og kom ind til en samtale, omkring hvad det ville komme til at se i det videre forløb.
    Jeg fik af vide jeg skulle have en blodprøve på 1-3 mens dag, også skulle de tage en blodprøve 8 dage før forventet mens og en til 4 dage før forventet mens. Får at se om du får din ægløsning osv. De bestilte vi tid til. Forløbet herefter snakkede vi ikke så meget om, får det er jo forskellige måder, der skal gribes an på, alt efter hvad de tror der er galt.
    Og manden fik bestilt en tid til sædkvalitetstesten.
    Men 2 dage før jeg skulle til den første blodprøve, testede jeg positivt smiley
    Og tror bestemt at det var fordi nu vidste vi at vi ville få hjælp, så vi slappede helt af omkring det og nød tiden inden vi skulle igang.

• Trine
    Trine Tilmeldt:
    apr 2011

#2   17. jun 2012 Catja jeg håber selvfølgelig ikke at der bliver stlllet en negativ diagnose, men tak for dit svar smiley

Annika og Marlene - tak for svar. Det er rart at høre at vi ikke er de eneste der ikke bliver gravide ved at bare tænke på det smiley

• #3   17. jun 2012 Jeg ikk været igennem nogen form for hjælp. Men det hjælper bare nogen gange t have tankerne et andet sted.
    Jeg smed pillerne dec 2010, et halvt år efter vi købte vores hus. Vi havde den samme indstilling, skete det jamen så skete det. Et år efter skete der ingen ting, selvom vi såen havde snakket mere seriøst om det og nu måtte der gerne snart sket noget. Gik hele tiden og tænkte på baby og er den her nu den her gang meeen nej..
    Så januar 2012 fik vi en vandskade og besluttede og at gå den store vej og grave hele gulvt op og få lavet nyt køkken. Vores tanker var så et andet sted end lige baby for nu skulle vi have nyt køkken. Så skete det søndag den 1 april faktisk der testede jeg positiv og vi venter os en fin lille baby til december smiley
    Håber ikk i begge fejler noget og i os snart får en positiv test, ønsker jer alt held oglykke smiley

• Trine
    Trine Tilmeldt:
    apr 2011

#4   17. jun 2012 Janni, man skulle tro at du havde samme læge som jeg - hun siger nogenlunde det samme dig du gør. Nemlig at man ikke skal tænke for meget over det. Det er bare så svært. Håber alligevel ikke at vi skal have en vandskade før det lykkes smiley Tak for dit svar og tillykke med din graviditet - det må være stort!

• #6   17. jun 2012 Vi har været hele møllen igennem.....

• Trine
    Trine Tilmeldt:
    apr 2011

#7   17. jun 2012 Tak for svarene..

*Mor til skønne svillinger*: Må man spørge hvor lang tid det tog fra i begyndte at få hjælp til du blev gravid?

• #8   17. jun 2012 Fra vi startede og til vi stod med den positive blodprøve....

Inkl. skole/kursusforløb, pause og lignende...

1 år ca.

• #9   17. jun 2012 Hvor er I fra?

Vi blev behandlet i Skive og de er vildt dygtige

• Trine
    Trine Tilmeldt:
    apr 2011

#10   17. jun 2012 Aarhus, men vi har som sagt ikke kontaktet lægen her 2. gang. Så mon ikke at der findes nogen gode i vores område. Jeg er bare ude på at finde ud af hvordan det foregår. Bare for at forberede mig lidt hvis lægen mener at vi skal hjælpes lidt smiley

• #11   17. jun 2012 smiley Tak, ja det er stort og håber da oz det lykkes for jer snart. Os uden vandskade smiley Men ja det er svært at tænke på andet end baby når det er det man ønsker sig aller mest.. Krydser finger for jer.

• #12   17. jun 2012 Vi fejler intet - de kan ikke finde nogen årsag hos os.....

Men vi skulle lige skubbes i gang smiley

• #13   17. jun 2012 Jeg er igang med behandling. Smed pillerne i feb. 2011, så¨det er ca 1½ år siden. Vi skal i gang med andet forsøg i august-
    Det er desværre ikke alle, det er nok at tænke på noget andet for smiley

Jeg er blevet meget grundig undersøgt via operation, og mandens sæd er tjekket. Jeg kan godt blive gravid, men ikke uden hjælp da jeg har pco og er helt normalvægtig

• #14   18. jun 2012 Hej.

Jeg smed mine p-piller i juni 09.
    Og havde posetiv test i april 10.

Vi arbejde intenst på at blive gravide, men kunne simpelthend ikke finde ægløsning, så efter knap et halvt år gik vi til lægen for at få hjælp.
    Det var op til jul og mange helligdage, så lægen bad mig tage min temp. hver morgen inden jeg gik ud af sengen og stadig var under dynen. steg den med ca. 0,5 grader, var det tegn på ægløsning.
    Men heller ikke på den måde fandt vi ægløsnings tidspunktet...

Lægen henviste mig så til 3 blodprøver, som skulle vise om jeg overhovedet have ægløsning - Og det havde jeg.. Men hvornår???

Så blev vi henvist til gynækolog.
    Der var vi til samtale. Min mand skulle aflevære sædprøve, og jeg skulle til en æggeleder skyldning.

Dagen hvor jeg skulle ringe og have svar på sædprøven, kunne jeg med højt humør fortælle gynækologen at jeg var blevet gravid :o)

Når vi regner tilbage, så er jeg blevet gravid 2-3 dage efter min æggeleder skyldning :o)

Som gynækologen sagde, så må jeg jo bare ha trængt til at blive skyllet igennem, hehe.

I dec. 2010 fødte jeg vores dejlige søn :o)

• #15   18. jun 2012 Ps. jeg havde taget p-piller i 9 år.

Kommentér på:
Hjælp til graviditet?

Annonce