Hjælp til graviditet? {{forumTopicSubject}}
Jeg vil gerne høre erfaringer fra par som får eller har fået hjælp til at blive gravide.
Jeg smed piller for ca. 1½ år siden. Det første ½ år var vores indstilling at: "sker det - så sker det". Der skete ingenting, så det seneste år har vi sådan gjort mere alvor ud af det.
Jeg har snakket med lægen. Hun sagde "giv det et par mdr. mere og kontakt mig igen hvis der ikke er gevinst". De måneder er sådan set gået.
Nu regner jeg med at vi snart skal snakke med lægen igen.
Mit spørgsmål er:
Hvad er det første der sker når man ikke er blevet gravid på normalt vis?
Bliver man tjekket om man overhovedet kan blive gravid? Det ville være det værste at få at vide.
Bliver man henvist til et andet sted eller...?
Jeg vil bare gerne høre hvad I har været igennem?
sep 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 33 Svar: 203
Jeg fik af vide jeg skulle have en blodprøve på 1-3 mens dag, også skulle de tage en blodprøve 8 dage før forventet mens og en til 4 dage før forventet mens. Får at se om du får din ægløsning osv. De bestilte vi tid til. Forløbet herefter snakkede vi ikke så meget om, får det er jo forskellige måder, der skal gribes an på, alt efter hvad de tror der er galt.
Og manden fik bestilt en tid til sædkvalitetstesten.
Men 2 dage før jeg skulle til den første blodprøve, testede jeg positivt
Og tror bestemt at det var fordi nu vidste vi at vi ville få hjælp, så vi slappede helt af omkring det og nød tiden inden vi skulle igang.
apr 2011
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 15
Annika og Marlene - tak for svar. Det er rart at høre at vi ikke er de eneste der ikke bliver gravide ved at bare tænke på det
jun 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 11 Svar: 143
Jeg smed pillerne dec 2010, et halvt år efter vi købte vores hus. Vi havde den samme indstilling, skete det jamen så skete det. Et år efter skete der ingen ting, selvom vi såen havde snakket mere seriøst om det og nu måtte der gerne snart sket noget. Gik hele tiden og tænkte på baby og er den her nu den her gang meeen nej..
Så januar 2012 fik vi en vandskade og besluttede og at gå den store vej og grave hele gulvt op og få lavet nyt køkken. Vores tanker var så et andet sted end lige baby for nu skulle vi have nyt køkken. Så skete det søndag den 1 april faktisk der testede jeg positiv og vi venter os en fin lille baby til december
Håber ikk i begge fejler noget og i os snart får en positiv test, ønsker jer alt held oglykke
apr 2011
apr 2008
Følger: 24 Følgere: 24 Emner: 237 Svar: 2.970
apr 2011
*Mor til skønne svillinger*: Må man spørge hvor lang tid det tog fra i begyndte at få hjælp til du blev gravid?
apr 2008
Inkl. skole/kursusforløb, pause og lignende...
1 år ca.
apr 2008
Vi blev behandlet i Skive og de er vildt dygtige
apr 2011
jun 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 11 Svar: 143
apr 2008
Men vi skulle lige skubbes i gang
jan 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 35 Svar: 626
Det er desværre ikke alle, det er nok at tænke på noget andet for
Jeg er blevet meget grundig undersøgt via operation, og mandens sæd er tjekket. Jeg kan godt blive gravid, men ikke uden hjælp da jeg har pco og er helt normalvægtig
jun 2012
Følger: 1 Emner: 19 Svar: 158
Jeg smed mine p-piller i juni 09.
Og havde posetiv test i april 10.
Vi arbejde intenst på at blive gravide, men kunne simpelthend ikke finde ægløsning, så efter knap et halvt år gik vi til lægen for at få hjælp.
Det var op til jul og mange helligdage, så lægen bad mig tage min temp. hver morgen inden jeg gik ud af sengen og stadig var under dynen. steg den med ca. 0,5 grader, var det tegn på ægløsning.
Men heller ikke på den måde fandt vi ægløsnings tidspunktet...
Lægen henviste mig så til 3 blodprøver, som skulle vise om jeg overhovedet have ægløsning - Og det havde jeg.. Men hvornår???
Så blev vi henvist til gynækolog.
Der var vi til samtale. Min mand skulle aflevære sædprøve, og jeg skulle til en æggeleder skyldning.
Dagen hvor jeg skulle ringe og have svar på sædprøven, kunne jeg med højt humør fortælle gynækologen at jeg var blevet gravid :o)
Når vi regner tilbage, så er jeg blevet gravid 2-3 dage efter min æggeleder skyldning :o)
Som gynækologen sagde, så må jeg jo bare ha trængt til at blive skyllet igennem, hehe.
I dec. 2010 fødte jeg vores dejlige søn :o)
jun 2012
Følger: 1 Emner: 19 Svar: 158
Hjælp til graviditet?