{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor tit og hvad spiser jeres børn . ?
  • #3   30. sep 2009
    min datter er 5 mdr nu.

    hun får en flaske kl. 7.
    morgenmad - hirsegrød kl. 10.
    frokost - risgrød med frugt. kl. 13.
    flaske kl. 16.'
    aftensmad - grøntsagsmos kl. 19.
    flske kl. 22.

    i seng.


  • #4   30. sep 2009 Vores datter er 9 med her den 6 oktober, og jeg ammer stadig skal det så lige siges, så imellem 3 måldtider får hun min mælk..

    mellem 10 og 12 får hun hjemmelavet havregrød - fast-føde-morgenmad

    mellem 2-3 stykker får hun rugbrøds mad med forskelligt smørelse af pålæg, laverpåsteg, smøreosv osv ..

    til aften får hun samme mad som os bare uden alt krydderier osv..

    Og så på alle døgnets andre tider kan hun få min modermælk. smiley



  • #5   30. sep 2009 hov. som svar på dit spørgsmål. kan svare på det ene. Jeg ammede/ammer, så Malou fik dengang kun min mælk, og det var indtil hun var lidt over 6 ½ måned.. først derefter prøvede vi langsom med forskellige ting.. Men har ikke tal på hvor tit jeg ammede den gang hehe.. tit har det nok vætet.. For hun synes det var ren hygge jo smiley i perioder hang hun meget på mig, spiste ikke hele tiden og hver gang, men hun nød bare at ligge der med patten i munden thi hi ;))

  • #6   30. sep 2009 Tak for jeres svar.
    Jeg har prøvet kartofellel-mos men hun virker ikke rigtig til at kunne lide det.

    Laver i nogle af tingene selv eller køber i de pakker man kan købe ?? Må indrømme jeg er ikke meget for at putte det i munden på hende.


  • #8   30. sep 2009 Silas er osse lige knap 4 mdr. nu og jeg startede i lørdags med risgrød til middag og lidt frugtmos (laver det osse selv)
    Til aften har jeg prøvet med kartoffelmos, men det synes han ikke smager vildt godt endnu, måske jeg skal prøve med lidt blomkål i her en af dagene.....

    Er dog lidt nervøs med det her mad noget, for Silas har ikke afførring ret tit der går 8-16 dage imellem, ret svingende faktisk, så er lidt nervøs for om han kan komme af med det hvis det er..... Men giver ham dog lidt sveskemos her om eftermiddagen, bare for en sikkerhedsskyld, det smager nemlig dejligt synes han.... (bvadr....)

    Hvor mange af jer andre giver vælling til natten eller bare i løbet af dagen....
    Da min ældste var helt lille (er nu 4) måtte man give vælling fra 4 mdr. nu kan jeg se at man først anbefaler det fra 6 mdr. hvad er der lige blevet anderledes ved ungerne?? Nogen der giver vælling? Erfaringer?


  • #10   30. sep 2009 Tania mor til Nynne&Tilde: ja okay det lyder jo meget logisk....

    Men jeg tror heller ikke det varer længe inden jeg er nødt til at supplere med noget mme eller vælling, synes ikke at jeg kan give nok mælk til at holde Silas mæt længe nok...
    I dagtimerne sover han ikke så længe ad gangen længere, før i tiden tog han let 2-4 timer, nu sjældent mere end 1,5 time formiddag og ligeså om eftermiddagen og han spiser hyppigere og hyppigere om eftermiddagen og indtil sengetid..... og ja så er han osse begyndt at vågne om natten igen, han har ellers været total stabil på 7-9 timer i stræk, men nu bliver han puttet 20-21 og vågner allerede igen kl ca 2 og så igen 4-5 og igen kl 7, så mon ikke han er ved at trænge til noget mere i maven der kan holde ham mæt længere....

    Men det er lidt rart at høre hvad i andre har af forslag, hvordan jeres mad og hverdag kører.....


  • #12   30. sep 2009 Har i nogle opskrifter på det i laver ?? :o) Må indrømme jeg ikke lige er en haj i køkkenet, men det skal da prøves for Jessicas skyld smiley

  • #13   1. okt 2009 Katja får enten risgrød eller mos (kartoffel eller gulerød) min. 1 gang om dagen.

    ud over det får hun allomin 2.

    Jeg laver selv mosen, og risgrøden har jeg købt noget rismel som jeg laver det ud fra smiley

    Jeg er heller ikke nogen haj i køkkenet, så sent som idag brændte jeg gulerødder på XD


  • #14   1. okt 2009 ha ha, ej kunne altså ikke lige lade være med at grine. :o)

  • #15   1. okt 2009
    min datter spiser heller ikke kartoffelmos

    læste noget om at der er så meget stivelse i at det hæver i deres mund , det kan nogen børn ikke lide.


  • #16   1. okt 2009 Jackie - Jeg syntes ikek det hæver i hendes mund, men har så helleri kke hørt at stivelse hæver før, det er jo "dødt" når de spiser det, i modsætning til gær der jo er "levende" og derfor hæver

  • #17   1. okt 2009
    http://www.netsundhedsplejerske.dk/brevkasse/index.php?option=laessvar&kat=KOST%20OG%20ERN%C3%86RING&id=10285


    sitat .
    "Da din dreng ikke er så glad for kartoffelmos, så kan du prøve med en grøntsagsmos uden kartoffel. Nogle børn oplever netop kartoffel som noget der hæver i munden og de har rigtig svært ved at kapere dette."


  • #18   1. okt 2009 ja der står heller ikke stivelsen hæver, der står at børnene oplever det som at det hæver, dvs det føles kun sådan på dem

  • #19   1. okt 2009
    sagde heller ikke at de direkte bliver stort inde i munden ...

    men jeg var inde og læse hvorfor det føles sådan på dem og det er pga der er så meget stivelse i.


Kommentér på:
Hvor tit og hvad spiser jeres børn . ?

Annonce