1.282 visninger
|
Oprettet:
Hvor tit og hvad spiser jeres børn . ? {{forumTopicSubject}}
Min pige er lige ved at blive 4 måneder. Hun har nu fået hirsegrød en gang om dagen i over en uge nu. Men tænker så hun hun skal have grød to gange om dagen.
Hvad får/fik jeres børn på den alder at spise og hvor mange gange om dagen ??
jul 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 72 Svar: 859
min datter er 5 mdr nu.
hun får en flaske kl. 7.
morgenmad - hirsegrød kl. 10.
frokost - risgrød med frugt. kl. 13.
flaske kl. 16.'
aftensmad - grøntsagsmos kl. 19.
flske kl. 22.
i seng.
mar 2008
Følger: 28 Følgere: 43 Babyer: 3 Emner: 177 Svar: 2.659
mellem 10 og 12 får hun hjemmelavet havregrød - fast-føde-morgenmad
mellem 2-3 stykker får hun rugbrøds mad med forskelligt smørelse af pålæg, laverpåsteg, smøreosv osv ..
til aften får hun samme mad som os bare uden alt krydderier osv..
Og så på alle døgnets andre tider kan hun få min modermælk.
mar 2008
Følger: 28 Følgere: 43 Babyer: 3 Emner: 177 Svar: 2.659
okt 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 78 Svar: 461
Jeg har prøvet kartofellel-mos men hun virker ikke rigtig til at kunne lide det.
Laver i nogle af tingene selv eller køber i de pakker man kan købe ?? Må indrømme jeg er ikke meget for at putte det i munden på hende.
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 3 Babyer: 2 Emner: 49 Svar: 226
Til aften har jeg prøvet med kartoffelmos, men det synes han ikke smager vildt godt endnu, måske jeg skal prøve med lidt blomkål i her en af dagene.....
Er dog lidt nervøs med det her mad noget, for Silas har ikke afførring ret tit der går 8-16 dage imellem, ret svingende faktisk, så er lidt nervøs for om han kan komme af med det hvis det er..... Men giver ham dog lidt sveskemos her om eftermiddagen, bare for en sikkerhedsskyld, det smager nemlig dejligt synes han.... (bvadr....)
Hvor mange af jer andre giver vælling til natten eller bare i løbet af dagen....
Da min ældste var helt lille (er nu 4) måtte man give vælling fra 4 mdr. nu kan jeg se at man først anbefaler det fra 6 mdr. hvad er der lige blevet anderledes ved ungerne?? Nogen der giver vælling? Erfaringer?
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 3 Babyer: 2 Emner: 49 Svar: 226
Men jeg tror heller ikke det varer længe inden jeg er nødt til at supplere med noget mme eller vælling, synes ikke at jeg kan give nok mælk til at holde Silas mæt længe nok...
I dagtimerne sover han ikke så længe ad gangen længere, før i tiden tog han let 2-4 timer, nu sjældent mere end 1,5 time formiddag og ligeså om eftermiddagen og han spiser hyppigere og hyppigere om eftermiddagen og indtil sengetid..... og ja så er han osse begyndt at vågne om natten igen, han har ellers været total stabil på 7-9 timer i stræk, men nu bliver han puttet 20-21 og vågner allerede igen kl ca 2 og så igen 4-5 og igen kl 7, så mon ikke han er ved at trænge til noget mere i maven der kan holde ham mæt længere....
Men det er lidt rart at høre hvad i andre har af forslag, hvordan jeres mad og hverdag kører.....
okt 2008
mar 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Babyer: 1 Emner: 72 Svar: 3.459
ud over det får hun allomin 2.
Jeg laver selv mosen, og risgrøden har jeg købt noget rismel som jeg laver det ud fra
Jeg er heller ikke nogen haj i køkkenet, så sent som idag brændte jeg gulerødder på XD
okt 2008
jul 2008
min datter spiser heller ikke kartoffelmos
læste noget om at der er så meget stivelse i at det hæver i deres mund , det kan nogen børn ikke lide.
mar 2008
jul 2008
http://www.netsundhedsplejerske.dk/brevkasse/index.php?option=laessvar&kat=KOST%20OG%20ERN%C3%86RING&id=10285
sitat .
"Da din dreng ikke er så glad for kartoffelmos, så kan du prøve med en grøntsagsmos uden kartoffel. Nogle børn oplever netop kartoffel som noget der hæver i munden og de har rigtig svært ved at kapere dette."
mar 2008
jul 2008
sagde heller ikke at de direkte bliver stort inde i munden ...
men jeg var inde og læse hvorfor det føles sådan på dem og det er pga der er så meget stivelse i.
Hvor tit og hvad spiser jeres børn . ?