{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor tit og hvornår ;)
  • #1   28. nov 2011 Herhjemme kommer Miley i bad hveranden dag smiley Da hun var helt spæd var det 2 gange i ugen.

    Miley er stadig i barnevogn( hun er 8måneder) men da Alex var lille kom han i klapvogn da han var 6 måneder.


  • #2   28. nov 2011 Prutten kommer i bad hveranden eller tredje dag . Det kommer lidt an på hendes humør og overskud smiley

    Jeg synes selv det er meget passende .


  • #3   28. nov 2011 Her er det også hver anden dag...

  • #4   28. nov 2011 Hver anden dag - puha mine tøser skal vist lidt tirre i bad kan jeg høre *G*

    Oki det er nemli fordi jeg tænkte på om mine tøser kunne køre i klapvognsdelen nu istedet for at sidde pakket om med dyner osv i deres slfte for at sidde op.. tænkte det var mere behageligt for dem at sidde i klapvognsdelen smiley men vil heller ikk gøre det vis de er for små *G*


  • #5   28. nov 2011 hver anden/trejde da, nogen gange hver dag, alt efter hvor meget de sviner....

    Nicki er 13 mdr, og vi brugermest barnevognen, men har brugt klapvogns delen et par gange siden han var 7 mdr og kunne sidde selv...


  • #6   28. nov 2011 ja her er det lidt forskelligt men hvis vi er oppe på tre dage så begynder jeg at tænke nu er det nu men han kommer som regel med mig i dad så nogle gange er det hver dag andre hver anden det er os lidt mere om hvor beskidt han er nu hvor han selv er begyndt at spise lidt smiley

  • #7   28. nov 2011 Torin kommer i bad hver eller hver anden dag. Han elsker at bade og det er sådan en hyggelig afslutning på dagen

  • #9   28. nov 2011 Hver anden dag, nogle gange 3 dage hvis der har været lidt med tiden eller hvis hun ikke lige har været i humør til det... Men hun elsker sine bade...

  • #10   28. nov 2011 Ea kommer i bad hver dag .. smiley


  • #11   28. nov 2011 Men den dag hun ikke kommer i bad, der bliver hun lige vasket med en vaskeklud i hænder, og babydellen ved hagen (hun har tendes til at gemme lidt mad dernede smiley Trods hun bliver tørret med stofble flere gange under maden

  • #12   28. nov 2011 Oki - det kan være jeg skal finde en eller anden rytme med at de kommer i bad om formiddagen inden de kommer i deres tøj måske eller sådan noget.

    fordi de kommer i bad om lørdagen eller søndagen - da vi begge er hjemme der og overskudet er til det fordi man er 2 om 2 smiley

    Men altså det vil sige at de hver dag bliver vasket med sæbe og vand.. sådan over hele kroppen "(ligesom når man bader folk på sygehuset i sengen) så det er jo ikk forde de ikk bliver vasket alle de andre dage og stinker for vildt.. OVERHOVEDET IKKE smiley


  • #14   28. nov 2011 Om aften kan vi ikk gøre det - der er pigerne nemli bare ikk til det - fordi når manden kommer fra job - så står den på madlavning og mad tid for tøserne - så er kl hurtig over 19 og så er de bare trætte - så får vi ik en god bade tur ud af det smiley

    men vi må prøve at gøre det om dagen mig og tøserne - så må jeg bare tage dem med nogle mellem rum og håbe den anden opføre sig ordenligt imelns smiley


  • #17   28. nov 2011 mine børn er kommet i bad hver dag... ikke altid med sæbe, og deres hud fejler ingen ting.. 1 og 3 år

    klapvogn var min datter 6 måneder og min søn 1 år...


  • #18   28. nov 2011 Naya kommer i bad hver dag inden hun bliver puttet for natten smiley
    Og begyndte at bruge klapvognen fra 6 mdr.


  • #19   28. nov 2011 Oliver har ikke sart hud, men lider at tør hud, derfor har vi fået rådet fra sp, at kun komme ham i bad 2 gange om ugen.

    MEN de fleste uger er det 3 gange, da jeg synes det passer bedst.

    Oliver sad i klapvogn fra han var 6½- mdr, og WOW det var en fed oplevelse for ham. Det var en helt ny verden der åbnede sig for ham...


  • #20   28. nov 2011 Min søn kommer i bad hver anden dag, men jeg overvejer at skære det lidt ned da han er begyndt og få en masse børneeksem.

  • #21   28. nov 2011 Mine kommer i bad hveranden dag, nogle gange 3. da de har det med at gå kold på sofaen inden vi overhoved har spist..;) hehe

    Rikke og OLIVERS:
    De skal netop i bad ofte når der er børneeksem og irriteret hud da der sætter sig bakterier og gør det værre...
    Porrene åbner sig når de er i bad og de tager lettere imod cremen efter!:)

    Mor til Vigga og Silje:
    Jeg kan godt forstå det er besværligt at få gjort når du er alene med dem og du har to, men ville i ikke kunne bade dem med det samme far kommer hjem og så spise lidt senere den dag?
    Den ene kan jo gå igang med maden og have den ene tvilling imens den anden bader?!:)
    Ellers skal du gøre det i løbet af dagen, er der ikke tider hvor den ene sover og den anden er vågen?
    Ellers så tag stol eller lignende med ud hvor den anden kan sidde i imens? Det behøver jo ikke tage så lang tid at bade så små børn, de skal jo bare lige dyppes og vaskes div. steder!:)


  • #22   28. nov 2011 max kommer i bad 2 gange om ugen nogen gange mere hvis behovet er der fx hvis han tisser eller skider ud over det hele ellers bliver han vasket med en vaskeklud morgen og aften
    hvis vi tager ham i bad oftere bliver hans hud meget tør og han begynder og blive rød, og de 2 gange passer os rigtigt fint tror det meget induvielt barn til barn


  • #23   28. nov 2011 Gitte der var du lige hurtigere end mig. Min datter har også sart hud og vi fik også afvide hun skulle i bad hver dag. For det bliver forværret af skidt og bakterier. Og så skal hun bare smøres ind i et fed lag creme efterfølgende smiley

  • #24   28. nov 2011 Kristina:
    Hehe okay, ja det er selvfølgelig bare vigtigt at man bruger noget neutral sæbe og ikke for meget af det!:)


  • #25   28. nov 2011 Ja lige præcis. Her har vi samråd med hudlægen fundet frem til derma og den grå dermalog fungere bedst for Nayas hud. Alt andet foværre det smiley

  • #26   28. nov 2011 Jo de sover mange af dagene ikk samtidigt smiley så jeg må se hvordan og hvorledes jeg kan få det passet ind *G*

    Jo men igen manden er os bare træt efter en hård arbejdsdag og så er det ikk den store badedag han gider smiley Men måske vi skal prøve at gøre det - fordi den om aften er ikk god da de er forskellige i sengetider og er meget trætte om aften efterkl. 18


  • #27   28. nov 2011 (link fjernet)

    HER KAN I LÆSE LIDT OM DET...:D

    Mor til Vigga og Silje:
    Ja, okay det er jo desværre bare noget der skal overståes...
    Tro mig jeg synes sku heller ikke lige det er det fedste med 2 trætte børn og man står alene med maden osv...:)

    Kristina:
    Jeg har fundet ud af at Klaras hud blever HELT vildt lækker af en gulerodscreme fra netto til 30,-???:O
    Hendes hud har aldrig været mere lækker og blød og INGEN eksem næsten!!! DET er ret vildt!:)

    Før det har jeg brugt HELO creme som var det som fungerede bedst..


  • #28   28. nov 2011 Theo kommer i bad hver dag, som del af hyggen og aften ritualet smiley han eeelsker det...
    Hvis vi er ude hos nogen og spise, eller laver noget til lidt senere, så springer han bare badet over, vi tager det ikke så tungt, om det er hver dag, eller hveranden... Efter behov siger vi, og så har theo ikke sart hud, så han kan godt holde til det smiley


  • #30   28. nov 2011 Vito bliver badet hver aften, som en del af rutinen indenn sengetid.
    dels er det hyggeligt, men samtidig nødvendigt da han har meget sart hud i bleområdet, og hyppige bade hjælper tydeligvis med at holde det nede!..

    kklapvogn ville jeg mene var når barnet kunne sidde.


  • #31   28. nov 2011 her er det hver anden dag , hvis der er en aften han bare er SÅ træt osv ja så må det gøres dagen efter smiley men hver anden dag som udgangs punkt og så lige med vaskeklud hver morgen og aften...

    han elsker at bade -gerne en times tid og så må han hives ud derfra med skrig og skrål smiley stakkels barn........

    det er sjovt i siger at dem med sart hud skal bades hver dag? min børnelæge siger at vand udtørre huden´?


  • #32   28. nov 2011 klapvogn da var magnus 4mdr, men den blev godkendt at vores sp, en stokke explory med baby indsats... ellers kunne jeg ikke komme ud- han ville ikke ligge i barnevognen smiley og jeg kunne altså ikke løfte ham rundt mens jeg gik med barnevognen i den anden hånd..
    han er stadig i barnevognen i dagplejen


  • #33   28. nov 2011 mor til skønne magnus:
    Det gør vandet også, der står også i mit link at man skal bade korte, ofte bade uden for varmt vand!!!!


  • #35   29. nov 2011 mine kommer i bad hver dag. dog kun sæbe hver anden gang smiley men der er da dage hvor vi springer over, enten hvis vi er for sent hjemme eller de er gået kolde inden vi har nået det smiley

    pigerne bader sammen i badekarret og victor klare det selv, kommer kun ind og hjælper med hårvasken smiley vi skiftes til at bade dem og så den der ikke sidder ved karret kommer og tager den ene og gir nattøj osv.

    der er godt nok 14mdr mellem mine piger, men før liva kunne sidde selv sad hun i skråstolen mens jeg badede freja (altså de aftner jeg var alene) så havde jeg styr på begge 2 smiley så kunne jeg lige have freja på armen og liva i den anden (der var bærestropper på stoln) og ind på værelset og få tøj på osv smiley

    efter liva kunne sidde selv tager jeg freja ud af badet først pakker hende i håndklæde og så liva nagefter og så kan freja selv gå ind på værelset og så blir de klædt på der smiley så ingen sidder der uden opsyn

    det er ikke nemt når de skal bades og man er alene om det, men det skal jo gøres især når de blir størrer for så sys jeg ikke "truckervask" kan gøre det smiley


  • #36   29. nov 2011 Min pige på 1½ kommer i bad hver anden dag. Ind i mellem hver dag.
    Da hun var mindre var det 2 gange om ugen.


  • #37   29. nov 2011 Selma kommer i bad et par gange om ugen. Eller efter behov...
    Hun kan godt lide at komme i bad, men bagefter bliver hun altid enormt træt, så vi gør det mest når hun har overskud.


  • #38   29. nov 2011 Hej
    Jeg må lige sige jeg har altså ikke læst alle indlæg.

    Mine børn er altid kommet i bad hverdag, meeeeeeeeeeeen det er ikke godt for deres hud så nu er det ca hver anden dag.

    Min læge siger de skal i bad når de begynder at lugte - da det ikke er sundt at bade dem så meget pga deres hud - børneeksem.



  • #39   29. nov 2011 Ja enig med at det er ulækkert når de begynder at lugte, det er jeg også for hysterisk til at følge, det var bare den besked jeg fik da de har eksem, og det er ikke godt med alt det vand og det udtørre huden.

  • #40   29. nov 2011 altså, børn på 4-5 mdr. og opefter får jo skemad, de piller i ting, og ruller rundt på gulvet og kan derved ikke undgå lidt snavs og nullermænd. ¨
    derfor bør de imo bades ret ofte!

    jeg springer også af og til en aften over med vito, men så synes jeg også virkelig han er snavset på tredjedagen!


  • #41   29. nov 2011 Lykke:
    Ja, læs mit link længere oppe der står alt om børneeksem og badning når man har det!:)


  • #42   29. nov 2011 Rikke:
    Det er igen også det med ikke for lange og varme bade, ordenligt sæbe og den rigtige creme..:)

    Tror nu nok de har en masse test og kloge mennesker bag sig i sådanne foreninger!:)


  • #43   29. nov 2011 Altså, jeg har ikke fået nogle råd, jeg har selv vurderet hvad der er bedst.

    Vito har et meget sart bleområde, og kan på to timer gå fra at være helt pæn, til at være knaldrød :S Det går virkelig stærkt, kommer ud af det blå luft, og forsvinder lige så hurtigt igen.

    Men det kommer meget mindre, når han er i bad hver dag.

    Jeg bruger kun sæbe hvis han er smurt ind i lort, og aldrig creme (på nær i svømmehallen).


  • #44   29. nov 2011 ACS:
    Jeg ved ikke om det er noget du bruger men initynol salve er fantastisk..:)


  • #45   29. nov 2011 gitte,
    nej, det gør jeg ikke. pt bruger jeg pudder, hvilket virker helt fantastisk!..

    men vil da prøve at købe noget - er godt at have til næste gang smiley


  • #46   29. nov 2011 Det skal du virkelig gøre, det er nok 1000 gange bedre end pudder!!!
    Kan IKKE undværres når man har børn!:)

    Jeg bruger det stadig til Viktor på 4 hvis han siger tissemanden gør lidt ondt og jeg kan se den er rød i spidsen, så er det væk et par timer efter!!:)


Kommentér på:
Hvor tit og hvornår ;)

Annonce