{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
684 visninger | Oprettet:

Skal små børn have MME???? {{forumTopicSubject}}

Liva er 8 måneder i dag og har de sidste 2 måneder ikke fået noget mælk.

Jeg ammede hende fuldt til hun var 4 måneder og derefter fik hun grød og bryst til hun var 6 måneder.

fra hun var 6 måneder til hun var 7 måneder ammede jeg kun om natten, og hun fik grød om dagen.

Nu får hun kun grød og mos + vi er begyndt med lidt alm. mad i begrænset omfang og i most tilstand.

men men men.... hun har lige fra hun startede med at få grød fået en kop vand og drikke.

og det får hun stadig... altså mad og vand.

vi har prøvet at tilbyde sødmælk eller mme, men det gider hun ikke rigtig drikke.

Hun har aldrig været sutte eller faske barn... det kan vi under ingen omstændigheder få hende til.

Men er det forkert at hun ikke får noget mælk?

her tænker jeg på kalk og jern til knogler med mere... er det meget nødvendigt at de får mme?

hvis ja hvad kan jeg så gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal små børn have MME????
  • #1   11. okt 2009 Tro du skal snakke med din SP, for min siger at det er vigtigt at de stadig får minimum 400 ml i døgnet. Der er både jern og kalk og mange andre vigtige vitaminer i som de små størrelser har brug for. Ostehapsere gælder også for mælk hvis hun vil spise det? ellers skal du huske at give hende jern hver dag

  • #2   11. okt 2009 De skal jo have mælk.. Har du prøvet at give hende mælk af en tutkop?

  • #4   11. okt 2009 Altså NIcklas er 9 måneder og han får ikke mme, så han får jern dråber.
    Det startede jeg med at give ham da han var 6 måneder fordi jeg stadig ammer ham om morgenen og om aftenen.

    De skal have jerndråber hvis ikke de får 400 ml mme om dagen, men ring og snak med din SP så du er helt på den sikre side :o)


  • #6   11. okt 2009 Michelle. De skal ikke have jern hvis de får 400 ml MME eller MM i døgnet:)

  • #8   11. okt 2009 Trine. Det kan godt være at du gerne må stoppe, men det anbefales stadig at man forsøger at give 400 ml MME eller er ops på at barnet får rigeligt med mælkeprodukt, såsom sødmælk, ostehapsere, smør mv:)

  • #9   12. okt 2009 som de andre er inde på så skal de ikke have jern hvis de får 400 mme, men hvis man ammer skal de have jern, det fik jeg i hvert fald afvide f sp og på apoteket.

  • #10   12. okt 2009 Det er vist sagt det hele nu kan jeg lige skimme men ja
    Jern tilskud hvis de får under 400ml MME i døgnet indtil de er 1 år.
    De SKAL have mælk eller mælkeprodukter pga kalk. Voksne bør jo også drikke 500ml mælk i døgnet ( ost, yoghurt mv) pga kalkindholdet og det skal børnene også.
    Du er nok nødt til at vænne hende til at drikke sødmælk når hun ikk vil have MME.
    Husk at mælk i maden også tæller med i regnskabet.


  • #11   12. okt 2009 Anton har heller ikke villet drikke MME - hverken af flaske eller kop.
    en løsning kunne være at lave mosen og grøden på vand som du plejer og så derefter tilsætte MME-pulveret inden servering.

    jeg måtte give jerntilskud da Anton åbentbart ikke kunne lide smagen af MME og derfor ikke ville spise grøden med det - men jeg ved at andre børn spiser det med velbehag.

    jeg ammer stadig.....


Kommentér på:
Skal små børn have MME????

Annonce