{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
698 visninger | Oprettet:

Små/lille børn ?? {{forumTopicSubject}}


Hej BG smiley

Jeg går under kontrol på sygehuset pga. en sygdom jeg har, og pga. det medicin jeg får som gør at baby får svært ved at tage så meget på i vægt som han skal inde i maven smiley

Jeg har fået at vide, at hvis han ikke tager nok på, kan jeg risikere at de tager ham ud allerede fra uge 30, dog vil de prøve at holde ham inde til uge 35 , ..

Men når alt kommer til alt, har jeg fået at vide at jeg skal forvente et lille barn, .. Så mit spørgsmål til jer som har fået det, ...

Var jeres maver ikke så store som andre?? Min mave vokser nemlig ikke rigtig..

Spiste børnene rigtig meget når de kom ud??

Og kunne i mærke på deres opførsel, at de ikke var så store??

Jeg er lidt nervøs for dette, da jeg både frygter at han er alt for lille, skal ligge i kuvøse, eller bliver taget ud alt for tidligt smiley

Så ville lige hører jeres erfaringer??

Knus Marie,


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Små/lille børn ??
  • #1   12. sep 2011 Nu fødte jeg jo ige 28 +5 men jeg havde en virkelig stor maven, 2 dage før jeg røg ind var der en der spurgte om jeg var højgravid.. Til trods for det fødste jeg en lille dreng på 1125 g.. ´da jeg ikke har været gravid før kunne jge ikke mærke mere eller mindre at han var lille.. Håber han får lov til at blive der inde så længe som mulig smiley

    knus mona


  • #2   12. sep 2011
    Tak for di svar Mona smiley Jeg syntes bare ikke at min mave vokser.. Og derudover gør det mig nervøs at jeg ingen ting kan spise, jeg kan ikke tage vitaminer og medicinen jeg får, påvirker babys vægtøgning, så det hele er lidt træls.. Men håber at de siger til MD skanningen, at han er helt perfekt, ... Dog blev jeg skannet for 2 uger siden, og der var han 20 % for lille, så derfor er jeg nok lidt nervøs..


  • #3   12. sep 2011
    Tak for dit indlæg Lene smiley Puuhaa, jeg kan slet ikke klare tanken om at min lille skat, skulle have problemer når han så også kom ud smiley .. Jeg har jo i forvejen Agnes, som vejede 3850 g. ved fødslen, og som har en appetit udover det sædvanlige, vi har stadig ikke oplevet noget hun ikke kan lide, smiley Dog er hun meget slank den dag i dag, men det er jeg også selv, .. Hun er snart 13 måneder, og vejer knap 9,5 kg og er 80 cm, lang, så hun er lang og slank, men ikke for tynd ...

    Men jeg har aldrig selv kunnet tage på, og under sidste graviditet tog jeg ikke på, så da jeg havde født, vejede jeg 17 kg, under hvad jeg gjorde før, og blev meget underernæret, og alt for tynd.. SÅ min sygdom er bare noget møg.. Men vil hellere at jeg er for tynd, eller syg, end at mine børn er det smiley !


  • #4   12. sep 2011 kan godt forstå din bekrymring, for hjalte har svært ved at tage på her efter, men det er dog fordi han fejler et eller andet..

    Det jeg mente med min maven, min mave var stor men jeg fik en lille dreng, du har en lille maven men derfor kan du jo godt få en fin str. baby.
    Hvis du så de unge mødre i onsdags kunne du se en med en lille mave, men hendes pige var som hun skulle være smiley

    Min søster har alle gange haft en meget lille mave, men har fået normal str. børn.

    Håber det hele er som det skal være smiley


  • #5   12. sep 2011 min mave har været lige stor alle gange, den første vejede 3680 og var 55lang, nr 2 vejde 2868g og var 49 lang og miniprutten vejede 2645 og var 47 lang (hun er født 37+0 og min moderkage fungerede ikke optimalt) så hun var slasket da hun kom ud, men hun havde ingen problemer med at spise, hun vejede 2400 da vi tog fra sygehuset, hun er 8mdr nu og jeg ved ikke hva hun vejer, men hun bruger str 80 i tøj allerede smiley

  • #6   12. sep 2011 Gabriella var en lille pige da hun ble født (er hun så stadig) hun vejede 2440 g og var 47 cm, jeg fødte ik for tideligt eller noget, min mave kan du se inde i album, sys jeg havde en del der til sidst..

    Hun har ikke spist overdrevet meget, og har været en del nervøs for hendes mad, og min læge mente hun skulle kontroltjekkes her for noget tid siden, men så længe barnet følger deres egen kurve så er der ingen grund til nervøsitet.. smiley
    Gabriella har altid spist normalt, eller lidt i underkanten, men er livlig, glad og en rigtig frisk pige og er meget fremme i skoene smiley
    Så det at have små børn gør ikke noget der bliver bare holdt mere øje med dem nogle gange men det er jo kun for at hjælpe smiley

    og gabriella er stadig lille 7 mdr og 6100 g og bruger str 62 i tøj smiley men hun har masse gå på mod er en lille bølle fis og rigtig smilende og glad smiley


  • #7   12. sep 2011 Jeg fødte en lille dreng på 2480 g trods at gik 8 dage over tid, han havde tabt sig i min mave pga moderkagen ikke kunne give ham næring nok den sidste, han havde meget svag puls under fødslen og trods jeg fødte naturlig kunne han ikke selv hjælpe til og blev trukket ud.. Han var slap og bleg og neget underenæret og efter at have fået ilt og lidt varme og et hurtigt put ved mig, blev han kørt væk for at komme under varmelampe og sonde.. Han fik sonde i 6 dage men allerede efter 2 dage ammede jeg ham det jeg kunne inden han fik sonde.. Idag er han stadig lille og slank (19 mdr) 86 cm og 10 kg.. Han har en meget svingende appetit, men udviklingen er helt i top af han alder..

    Han er sund og rask, jeg er selv en lille pige på 1,60 og 45 kg, så han har det ikke fra fremmed siger lægen..

    Håber alt nok skal gå for jer.. Jeg skal selv gå til ekstra kontrol så hvis med den næste baby ikke bliver det samme og forhåbentlig komme ud til tungere eller i hvert fald med flere krafter...


  • #8   12. sep 2011 Min mave voksede først i uge 30, og på det tidspunkt kunne jeg stadig gemme den!
    Jeg er ikke engang "overvægtig" eller hvad man siger, jeg har bare lidt på sidebenene. smiley
    Nogle vokser hurtigt, andre langsomt. Lige pludselig går det stærkt!


  • #9   12. sep 2011 Leon vejede 2960g da han blev født 37+4

    Jeg fik afvide fra start at jeg ikke er skabt til at føde store børn smiley

    Leon havde en infiktion så han lå i kuvøse 1 dag og på neronatal i 3 dage. Jeg kom aldrig til at amme rigtig da han var så svag. Men efter 3 dage med medicin fik han det meget bedre og spiste selv smiley

    De første par måneder var han lidt mindre end normalt, men han var hurtig til at kunne holde hovedet selv, sp var meget imponeret smiley

    Nu er han ikke mindre end andre på hans alder og han er snart 5 måneder smiley


  • #10   13. sep 2011 Det er jo også bevist at der er stor chance for de taber sig, når man går over tid.

    Men du ved heldigvis hvorfor din lille baby ikke tager nok på.

    Fik en dreng på 3200 g og 52 cm i uge 38+2, den gang var det en normal størrelse. Idag siger de jo omkring 3500+ for at være normalt
    Han er idag stadig en slank dreng der aldrig har fulgt nogle kurver og går stadig til kontrol med ham. Han er idag 3 år, 98,5 cm og lige knap 11 kg.


  • #12   13. sep 2011 Min datter truede med at komme ud fra uge 28 og jeg var indlagt. De scannede mig minimum en gang i ugen resten af tiden og alle mål viste at hun var en LILLE pige.
    De regnede frem at skulle jeg føde til tiden ville hun veje max 2800 g.

    Hun kom en uge før tiden og vejede 3570 g og var 51 cm så ganske normal.

    Nu er dine forhold lidt specielle men vil bare hermed sige at man ikke altid kan regne med deres vægtscanninger....

    Pøj pøj til dig, jeg kan sørme godt forstå du er nervøs, man ønsker jo alt skal gå så godt, det kan være svært at overskue at ens barn fejler noget...


  • #13   13. sep 2011 Med Frank var jeg utrolig bekymret, for min mave var slet slet ikke stor. (Vejede 49 kg da jeg blev gravid). Jeg var så bekymret for, om han voksede som han skulle. Da jeg var 8 måneder henne kunne mange ikke rigtig se om jeg var gravid eller om jeg bare havde taget lidt på. Så det kom meget bag på mig da jeg i 39+0 fødte en dreng på 3840 g og 53 lang.

    Så jeg tror ikke du skal være bekymret for, hvor stor eller lille en mave du har.


  • #14   13. sep 2011 Kig mit album - Min mave var meget stor Jeg fødte ham i uge 37+6 og han vejede kun 2830 g

    Jeg lå i den høje ende på skalaen for at have meget fostervand....

    Jeg til fødselsforberedelse med en pige som gik til vægtscanninger flere gange under hendes graviditet fordi de mente at barnet ikke var stor nok og de var bage for at hun ikke tog på, hendes mave var meget lille som en fodbold... hendes pige vejede 3600 g og et eller andet.... smiley Så de kan tage fejl...


Kommentér på:
Små/lille børn ??

Annonce